top icon
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Γερμανίας: Ο άνθρωπος των ρεκόρ!

Ο Sebastien Loeb έχει γράψει ιστορία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και συνεχίζει να το κάνει. Ακόμα ένα ρεκόρ, μετά από όσα έχει σημειώσει ως τώρα, προστέθηκε στο ενεργητικό του μετά από τη σημερινή του νίκη στο Ράλλυ Γερμανίας.

Ο Sebastien Loeb έχει γράψει ιστορία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και συνεχίζει να το κάνει. Ακόμα ένα ρεκόρ, μετά από όσα έχει σημειώσει ως τώρα, προστέθηκε στο ενεργητικό του μετά από τη σημερινή του νίκη στο Ράλλυ Γερμανίας.
 
Ο έξι φορές συνεχόμενος Παγκόσμιος Πρωταθλητής, έσπασε το ρεκόρ με τις περισσότερες νίκες σε έναν αγώνα, ξεπερνώντας τους Marcus Gronholm και Stig Blomqvuist που μετράνε από επτά σε Φινλανδία και Σουηδία αντίστοιχα, οι οποίες μάλιστα είναι και συνεχόμενες. Ο Loeb από την πρώτη ημέρα του αγώνα έδειξε ποιος είναι το αφεντικό στον αγώνα και ουσιαστικά την δεύτερη εξασφάλισε μία διαφορά ασφαλείας, η οποία και τον έφερε αγκαλιά με τη νίκη. Στην σημερινή Τρίτη και τελευταία μέρα του αγώνα, το μόνο που χρειάστηκε ήταν να αποφύγει τα ρίσκα, να ελέγξει το συναγωνισμό και να σημειώσει με άνεση την 5η φετινή του νίκη. Μία νίκη, που τον φέρνει αγκαλιά με τον έβδομο συνεχόμενο τίτλο του, και ίσως έναν από τους πλέον εύκολους της καριέρας του. Οι 58 βαθμοί που τον χωρίζουν από τον δεύτερο στη βαθμολογία Sebastien Ogier, οι τέσσερις αγώνες που απομένουν για την ολοκλήρωση του φετινού Πρωταθλήματος, αλλά και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι δύο εκ αυτών είναι ασφάλτινοι, οδηγούν με ασφάλεια στο συμπέρασμα ότι ο Γάλλος είναι σχεδόν σίγουρος Πρωταθλητής. Και μάλιστα, άξιος.

Βέβαια, ο γερμανικός αγώνας δεν είναι προσωπική υπόθεση μόνο για τον Loeb, αλλά και για τη Citroen, η οποία σημείωσε την ένατη συνεχόμενη νίκη της στον αγώνα! Η μία παραπάνω, έχει σημειωθεί από τον Philipe Bugalski το 2001, όταν ο αγώνας δεν προσμετρούσε στο WRC. Έτσι, το 1-2-3 της γαλλικής ομάδας στο γερμανικό αγώνα μόνο εντύπωση δεν προκαλεί, πόσο μάλλον φέτος που η διαφορά από τη Ford στην άσφαλτο είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Έτσι, στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Dani Sordo, ο οποίος επέστρεψε για την περίσταση στις τάξεις της εργοστασιακής ομάδας. Ο νεαρός Ισπανός, έχοντας νέο συνοδηγό στο πλευρό του, τον συμπατριώτη του Diego Vallejo, έδειξε σαφώς βελτιωμένος, προσπαθώντας μάλιστα να διεκδικήσει τη νίκη από τον Loeb. Όταν, όμως, στο δεύτερο σκέλος ο ομόσταυλος του αύξησε τη μεταξύ τους διαφορά, έκοψε ρυθμό και ουσιαστικά εξασφάλισε τη δεύτερη θέση και μαζί τους βαθμούς για την εργοστασιακή ομάδα της Citroen. Κάτι σημαντικό, αφού με αυτόν τον τρόπο ικανοποίησε και την επιθυμία του Olivier Quesnel για το 1-2 στο γερμανικό αγώνα. 

D. Sordo

[[PAGEBREAK]]
Όμως, ακόμα μία Citroen C4 συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα με τον Sebastien Ogier στα πηδάλια. Ο νεαρός Γάλλος οδηγός, έχασε πολύτιμο έδαφος λόγω προβλημάτων την πρώτη ημέρα, αλλά στη συνέχεια ανέκαμψε και ξεπεράσε το εμπόδιο του Jari Matti Latvala, κάμπτωντας και την αντίσταση του νεαρού Φινλανδού σήμερα. Ότι και αν προσπάθησε ο οδηγός της Ford, o Ogier είχε έτοιμη απάντηση, αποδεικνύοντας ότι αν αποκτήσει αντίστοιχη εμπειρία με το χώμα, θα μπορέσει να διεκδικήσει ακόμα και το κάτι παραπάνω. Πάντως, ο Γάλλος ετοιμάζεται τώρα να επιστρέψει στις τάξεις της εργοστασιακής ομάδας για το Ράλλυ Ιαπωνίας, όπου θα είναι σαφώς πιο ανταγωνιστικός.

Ο Latvala ήταν η ευχάριστη έκπληξη του αγώνα. Η αξιοπιστία, αλλά και τη ταχύτητα που τον διέκρινε σε όλη τη διάρκεια του Ράλλυ Γερμανίας ήταν εντυπωσιακή, ειδικά σε μία επιφάνεια που δεν είναι η αγαπημένη, αλλά και ένας αγώνας που ο ίδιος δεν έχει την καλύτερη δυνατή παράδοση. Το σημαντικότερο, όμως, στοιχείο της εμφάνισης του νεαρού Φινλανδούς; Το γεγονός ότι για ακόμα μία φορά ήταν ταχύτερος από τον Mikko Hirvonen, βάζοντας σε σκέψεις πλέον τον Malcolm Wilson. Ο Μikko διανύει μεγάλο διάστημα ατυχίας, αλλά και ντεφορμαρίσματος, όντας μακριά από τον παλιό καλό του εαυτό. Σήμερα, ο Φινλανδός επέστρεψε υπό καθεστώς superally, αλλά εγκατέλειψε και πάλι από πρόβλημα στο κιβώτιο. Πάντως, στην Ford μπορεί να μην έπαθαν την πανωλεθρία της Βουλγαρίας, αλλά και πάλι αποδείχθηκε ότι η διαφορά με τη Citroen στην άσφαλτο παραμένει μεγάλη. Σίγουρα, στην Ιαπωνία η ιστορία θα είναι τελείως διαφορετική, ειδικά αν αναλογιστούμε την πολύ καλή παράδοση που έχει ο Hirvonen στον συγκεκριμένο αγώνα.

O Petter Solberg, ήταν από τους πλέον άτυχους συνδυασμούς του αγώνα. Δύο κλαταρίσματα στην αρχή του αγώνα τον έθεσαν εκτός διεκδίκησης της νίκης, ενώ την ώρα που ξεκίνησε την αντεπίθεση του, ακόμα ένα του κόστισε περισσότερο χαμένο χρόνο και μαζί κάθε ελπίδα για διάκριση. Μάλιστα, ακόμα και σήμερα, αντιμετώπισε πρόβλημα με το συμπλέκτη στην προτελευταία ε.δ., με αποτέλεσμα παραλίγο να χάσει ακόμα και την 5η θέση που με κόπο κατέκτησε. Πάντως, ο Νορβηγός για ακόμα έναν αγώνα απέδειξε ότι είναι άκρως ανταγωνιστικός, κερδίζοντας μάλιστα και ειδικές διαδρομές, αποδεικνύοντας ότι διαθέτει την ταχύτητα για οδήγηση υψηλού επιπέδου. Ο Πρωταθλητής του 2003, έχει αναμφίβολα θέση στο θεσμό, όντας και μία από τις ελάχιστες προσωπικότητες που έχουν απομείνει στο χώρο, και το 2011 επιβάλλεται να βρίσκεται ανάμεσα στους διεκδικητές του τίτλου.

Η μοναδική μάχη της τελευταίας ημέρας δόθηκε ανάμεσα στους Kimi Raikkonen και Matthew Wilson, οι οποίοι στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα είχαν διαφορετική προσέγγιση. Τελικά, ο Βρετανός ήταν αυτός που επικράτησε στη μεταξύ τους μάχη, αφού έμεινε μακριά από τα προβλήματα, τερματίζοντας για ακόμα μία φορά στους βαθμούς. Βλέπετε, ο Raikkonen ήταν αυτός που έκανε το λάθος, αφού σε μία ειδική διαδρομή έχασε δύο διασταυρώσεις και μαζί πολύτιμο χρόνο, ο οποίος ουσιαστικά του κόστισε την 6η θέση της γενικής. Πάντως, όλοι περιμένουμε με ανυπομονησία την παρουσία του στον ισπανικό αγώνα, ο οποίος ταιριάζει σαφώς περισσότερο στο οδηγικό του στυλ και έχει όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να σημειώσει μία καλή επίδοση. Μέχρι τότε, θα πρέπει να προετοιμάζεται για τη συμμετοχή του στην Ιαπωνία, έναν ακόμα πολύ δύσκολο και ιδιαίτερο αγώνα. Την πρώτη οκτάδα, συμπλήρωσε ο Khalid Al Qassimi, ο οποίος εκμεταλλεύθηκε την εγκατάλειψη του Ken Block σήμερα το πρωί. Ο Αμερικανός σούπερ σταρ, τέθηκε εκτός αγώνα στο δρόμο για την πρώτη ειδική της ημέρας από πρόβλημα στο δυναμό, απογοητεύοντας τους φίλους του σπορ που είχαν βρεθεί στις ειδικές διαδρομές. Ο Block, φρόντισε στο δεύτερο σκέλος (όπου και προσαρμόστηκε στις απαιτήσεις του Focus) να προσφέρει πλούσιο θέαμα, πλαγιολισθαίνοντας στις περισσότερες ειδικές και σκορπώντας τον ενθουσιασμό στους θεατές. 

S. Ogier

[[PAGEBREAK]]
Η μάχη για το SWRC αποδείχθηκε συγκλονιστική μέχρι την τελευταία ειδική του αγώνα. Σήμερα, στην πρώτη ειδική διαδρομή τέθηκε εκτός μάχης ένας εκ τριών διεκδικητών της νίκης. Συγκεκριμένα, ο Per Gunnar Andersson στην προσπάθεια του να πιέσει, έκανε ένα λάθος και έσπασε τη ζάντα του Skoda Fabia, με αποτέλεσμα να χάσει τρία λεπτά και μαζί κάθε ελπίδα για νίκη. Από εκείνο το σημείο και έπειτα, οι Sandell και Prokop έμειναν μόνοι, με τον Σουηδό να είναι ο τελικός νικητής της ημέρας. Ο οδηγός του Red Bull Skoda, κινήθηκε γρήγορα, απέφυγε τα λάθη και εξυμνώντας στο τέλος του αγώνα τον επικεφαλής της ομάδας, Raumund Baumschlager, ο οποίος τον βοήθησε στο στήσιμο του Fabia, πανηγύρισε την πρώτη του φετινή νίκη στο θεσμό. Ο Prokop, προσπάθησε με το Fiesta συμπληρώσει επίσης την πρώτη του νίκη, αλλά μικρά λάθη κατά τη διάρκεια της ημέρας, δεν του επέτρεψαν να επικρατήσει. Στην κατηγορία Παραγωγής, ο Armindo Araujo δεν είχε πρόβλημα να διατηρήσει πίσω του τον PSD-Hayden Paddon, την ώρα που ο Hans Weijs Jr. εξασφάλισε την εντυπωσιακή, και φυσικά δίκαιη νίκη του στην κατηγορία του JWRC.

Και το Ράλλυ Γερμανίας πέρασε στην ιστορία, και πλέον απομένουν τέσσερις στροφές για την ολοκλήρωση και του φετινού Πρωταθλήματος. Όπως όλα δείχνουν οι τίτλοι Οδηγών και Κατασκευαστών καταλήγουν προς… Γαλλία μεριά και το μόνο που απομένει να δούμε είναι πόση θα είναι τελικά η διαφορά ανάμεσα στους διεκδικητές των τίτλων. _Π.Τ.

Ας δούμε τι δήλωσαν οι πρωταγωνιστές του αγώνα μετά από την ολοκλήρωση του αγώνα::

Sebastien Loeb: «Ήταν ένα πολύ καλό Σαββατοκύριακο για εμάς. Δεν αντιμετωπίσαμε το παραμικρό πρόβλημα και σημειώσαμε μία σπουδαία νίκη και μάλιστα η 8η συνεχόμενη. Βασικά, πιέσαμε σε όλη τη διάρκεια του αγώνα είχαμε καλή αίσθηση με το αυτοκίνητο και σημειώσαμε αυτή τη νίκη. Αυτό το αποτέλεσμα είναι πολύ και για την προσπάθεια μας να κατακτήσουμε τον τίτλο».

Dani Sordo: «Είμαι πολύ χαρούμενος για το αποτέλεσμα. Με τον Diego τα πήγαμε πολύ καλά και μετά από κάθε ε.δ. ήμασταν όλο και καλύτεροι. Είμαι ικανοποιημένος από τις επιδόσεις μας, ειδικά την πρώτη ημέρα του αγώνα, όπου ήμασταν πολύ κοντά στον Seb. Σίγουρα, θέλω να σημειώσω την πρώτη μου νίκη σύντομα, αλλά θέλω να το πετύχω απέναντι στον Sebastien».

Sebastien Ogier: «Αν και είχαμε κάποια μικρά προβλήματα, μπορώ να πω ότι γενικά ήταν ένα καλό Σαββατοκύριακο για εμάς, ενώ είναι σημαντικό ότι για ακόμα μία φορά τερματίσαμε στο βάθρο. Ελπίζω του χρόνου να επιστρέψω εδώ και να μπορώ να συναγωνιστώ με τους ταχύτερους οδηγούς, όπως ο Sebastien και ο Dani».

Jari Matti Latvala: «Μπορώ να πω ότι είμαι ικανοποιημένος, αφού σε όλη τη διάρκεια του αγώνα είχα πολύ καλή αίσθηση με το αυτοκίνητο. Εχθές έχασα την ευκαιρία να διεκδικήσω μία θέση στο βάθρο. Από εκεί και πέρα το αποτέλεσμα είναι καλό, αφού μου δίνει αυτοπεποίθηση για τη συνέχεια και για τους αγώνες που ακολουθούν, και δεν χρειάζεται αναησυχώ ιδιαίτερα».

Petter Solberg: «Όπως στη Φινλανδία, έτσι και εδώ είχαμε προβλήματα τα οποία δεν μας επέτρεψαν να διακριθούμε. Στην τελευταία ειδική είχαμε πρόβλημα με το συμπλέκτη, με αποτέλεσμα να χάσουμε κι άλλο χρόνο και παραλίγο την 5η θέση. Κρίμα!».

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ