top icon
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Γερμανίας: Πρώτο σκέλος

Όσοι αρχικά τόλμησαν να αμφισβητήσουν πριν την έναρξη του Ράλλυ Γερμανίας την υπεροχή του Sebastien Loeb, αλλά και της Citroen γενικότερα, μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσουν από πολύ νωρίς.

Όσοι αρχικά τόλμησαν να αμφισβητήσουν πριν την έναρξη του Ράλλυ Γερμανίας την υπεροχή του Sebastien Loeb, αλλά και της Citroen γενικότερα, μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσουν από πολύ νωρίς.
 
Ο Γάλλος έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής και νικητής του γερμανικού αγώνα τα επτά τελευταία χρόνια, έδειξε από την πρώτη ημέρα του αγώνα ποιος είναι το αφεντικό, θυμίζοντας σε όλους ότι ο συγκεκριμένος αγώνας είναι για τον ίδιο προσωπική υπόθεση. Η σημερινή ημέρα ήταν όπως αναμενόταν στεγνή, χωρίς βροχοπτώσεις, με αποτέλεσμα ο Loeb να πιέσει από την πρώτη ειδική στο όριο. Τελικά, κατάφερε να κερδίσει τις τέσσερις από τις έξι ειδικές της σημερινής ημέρας, με αποτέλεσμα στο τέλος να έχει μία διαφορά της τάξεως των δέκα δευτερολέπτων από τον Dani Sordo, αλλά ένα ολόκληρο λεπτό από τον τρίτο Jari Matti Latvala. Βέβαια, ο Loeb δεν απέφυγε και τα μικρά λάθη, όπως στην πρώτη ε.δ., όπου χτύπησε τη ζάντα της C4, αλλά και στην τελευταία όταν και του έσβησε ο κινητήρας της Citroen. Πάντως, η γαλλική ομάδα, με τους δύο μετρ του είδους, δείχνει και πάλι ποιος είναι ο κυρίαρχος της ασφάλτου, και με δεδομένη τη διαφορά από τους υπολοίπους, δύσκολα ο Olivier Quesnel θα επιτρέψει στους δύο εργοστασιακούς οδηγούς του να μονομαχήσουν για την πρώτη θέση, αφού το 1-2 για λογαριασμό της Citroen είναι πολύ σημαντικότερο.

Ο Dani Sordo από την πλευρά του, έδειξε να βρίσκει και πάλι τον εαυτό του από την στιγμή που επέστρεψε στις ασφάλτινες επιφάνειες. Ο νεαρός Ισπανός, είχε δύσκολο έργο, αφού έπρεπε να αντιμετωπίσει τόσο τον Loeb, όσο και τις αδιαμφισβήτητες δυσκολίες που υπήρχαν πριν την εκκίνηση του αγώνα. Μία από αυτές ήταν και η έλλειψη αυτοπεποίθησης, μετά από όσα έχουν συμβεί το τελευταίο διάστημα, αλλά η σημαντικότερη ήταν η αλλαγή συνοδηγού. Ο Diego Vallejo στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων και ο συνδυασμός κατάφερε να λειτουργήσει ιδανικά, όντας και ο μοναδικός που ακολούθησε το ρυθμό του επτά φορές Πρωταθλητή. Πάντως, δύσκολα θα επιτραπεί στον Sordo να διεκδικήσει τη νίκη από τον Loeb (κάτι που ίσως γίνει στην Ισπανία), αφού ακόμα και αν του δοθεί το πράσινο φως, μοιάζει δύσκολο να κυριαρχήσει επί του μετρ του γερμανικού εδάφους.
[[PAGEBREAK]]
Ενδιαφέρον, όμως, και όχι φιλολογικό, έχει ενδιαφέρον η μάχη για την 3η θέση της γενικής, ανάμεσα στους Jari Matti Latvala, Sebastien Ogier και Mikko Hirvonen, οι οποίοι χωρίζονται από ελάχιστα δευτερόλεπτα μεταξύ τους. Ο Latvala κατάφερε σήμερα ακολουθώντας πολύ καλό ρυθμό, να αποφύγει τα λάθη και να πλασαριστεί ψηλά στην κατάταξη. Ο νεαρός Φινλανδός, με σαφώς ανεβασμένη ψυχολογία μετά από τη νίκη του στον αγώνα της πατρίδας του δείχνει εξαιρετικά στοιχεία ωριμότητας και μακάρι να μην διαψευστούμε στη συνέχεια το αγώνα. Πάντως, το σημαντικότερο για τον ίδιο, είναι ότι για ακόμα έναν αγώνα, έχει καταφέρει να αποδειχθεί ταχύτερος από τον Mikko Hirvonen, και αν αυτό συνεχιστεί και στο Ράλλυ Ιαπωνίας, κανείς μπορεί με σιγουριά να πει ποια θα είναι η σειρά των οδηγών στης τάξεις της ομάδας της Ford.

Βέβαια, το έργο του Latvala, μόνο εύκολο δεν είναι, αφού αν θέλει να διατηρηθεί στο βάθρο θα πρέπει να ξεπεράσει το εμπόδιο των Ogier και Hirvonen. Ο Γάλλος οδηγός της Citroen, που συμμετέχει για πρώτη φορά στη Γερμανία με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC, επέστρεψε και πάλι στις τάξεις της Citroen Junior Team. Η ημέρα του δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο, αφού αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με το anti-stall (ουσιαστικά ένα σύστημα που δεν επιτρέπει στον κινητήρα να σβήνει με ευκολία κατά τη διάρκεια της ειδικής) το οποίο του στοίχισε σημαντικό χρόνο, αλλά στη συνέχεια κατάφερε να ανακάμψει βελτιώνοντας τις επιδόσεις του. Πάντως, είναι φανερό ότι το ισχυρό του ατού είναι οι επιδόσεις στις χωμάτινες επιφάνειες, όπου η εμπειρία του είναι σαφώς σημαντικότερη, αν και εμείς θα στοιχηματίζαμε επάνω του για την τελευταία θέση στο βάθρο. Ανάμικτα ήταν τα συναισθήματα του Mikko Hirvonen και αυτό είναι κάτι που μπορούσε να καταλάβει εύκολα κανείς από τον τόνο της φωνής του. Μπορεί στο στρατόπεδο της Ford να είναι σαφώς ικανοποιημένοι από το γεγονός ότι οι επιδόσεις των Focus είναι σαφώς βελτιωμένες σε σχέση με τη Βουλγαρία, αλλά γνωρίζουν ότι ακόμα έχουν πολύ δρόμο να διανύσουν μέχρι να μπορέσουν να κοιτάξουν στα μάτια τις C4 στην άσφαλτο. Ο Hirvonen δεν έκλεψε τις εντυπώσεις, και είναι φανερό ότι η ψυχολογία είναι ένα από τα στοιχεία που χρειάζεται να δουλέψει. Και αυτό μπορεί να βελτιωθεί μόνο μέσα από ένα καλό αποτέλεσμα. Κάτι αδύνατο στη Γερμανία και λογικό είναι να αναμένει με αγωνία τον αγώνα της Ιαπωνίας.

Την πρώτη εξάδα, συμπληρώνει ο Francois Duval, ο οποίος στην επιστροφή του μετά από δύο χρόνια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ με κορυφαίο αυτοκίνητο, είχε ραντεβού με την ατυχία. Αρχικά, στο πρώτο loop ειδικών, το Focus έμεινε με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς, την ώρα που στο δεύτερο ο κινητήρας του Ford υπερθερμάνθηκε με επιτρέποντας του να κινηθεί στο ρυθμό που μπορεί και επιθυμούσε. Μακάρι αύριο να λυθούν τα προβλήματα και να δούμε το Βέλγο να αγωνίζεται χωρίς προβλήματα, κάτι που θα βοηθούσε να δούμε και τις επιδόσεις του Focus (αν και προδιαγραφών 2008) απέναντι στις C4. Αρκετά κοντά του, αλλά χωρίς να μοιάζει ικανός να τον απειλήσει, ακολουθεί ο Matthew Wilson. Ο νεαρός οδηγός της Stobart, αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα, με αποτέλεσμα να χάσει χρόνο, αλλά και μέρος της αυτοπεποίθησης του. Μάλιστα, ακόμα και η 7η θέση μοιάζει δύσκολο να διατηρηθεί στην κατοχή του, αφού επτά δευτερόλεπτα πίσω του, ακολουθεί ο Kimi Raikkonen με τη δεύτερη Citroen C4 της Junior Team. Ο πρώην Πρωταθλητής της F1, δεν κατάφερε να βρει το ρυθμό του πρωί, αλλά το απόγευμα βελτίωσε τις επιδόσεις του, όντας σε έναν ιδιαίτερα δύσκολο και απαιτητικό αγώνα.
[[PAGEBREAK]]
Το βραβείο του πλέον άτυχου οδηγού της ημέρας, όμως, κέρδισε δικαίως ο Petter Solberg. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003, είχε με το καλημέρα ένα κλαταρισμένο ελαστικό στην εναρκτήρια ε.δ., το οποίο και σταμάτησε να αλλάξει, με αποτέλεσμα να χάσει περισσότερα δύο λεπτά. Στη συνέχεια, προσπάθησε να ανακάμψει, καταφέρνοντας να αναρριχηθεί στην κατάταξη, κερδίζοντας και μία ειδική διαδρομή, αλλά ένα κλατάρισμα στην τελευταία ε.δ. του σκέλους έβαλε τέλος στις όποιες ελπίδες του για μία θέση στο βάθρο, ή ακόμα και για το κάτι παραπάνω. Σίγουρα, αύριο θα είναι από αυτούς που θα κλέψουν τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις του. Την πρώτη δεκάδα, συμπληρώνει ο Ken Block, ο οποίος στην μόλις 3η συμμετοχή του σε ασφάλτινο αγώνα στην καριέρα του, έχει καταφέρει να μείνει στον αγώνα, χωρίς μάλιστα οι επιδόσεις του να είναι απογοητευτικές!

Μεγάλο ενδιαφέρον, όμως, έχουν και οι κατηγορίες που πλαισιώνουν το WRC. Μη ξεχνάτε ότι σε αυτόν τον αγώνα, συμμετέχουν οι πρωταγωνιστές τόσο του SWRC, όσο και του PWRC και του JWRC! Έτσι, στην πρώτη περίπτωση, στο SWRC, η μάχη για την πρώτη θέση είναι ανάμεσα στον μετρ της ασφάλτου Martin Prokop με το Fiesta S2000 και τον Σουηδό P-G Andersson. Ο Τσέχος Πρωταθλητής του JWRC, βρίσκεται πλέον στο στοιχείο του, την ώρα που διαθέτει σημαντική γνώση από τις ειδικές του γερμανικού αγώνα, έχοντας συμμετάσχει στο παρελθόν. Έτσι, πιέζοντας από το πρωί στο όριο, κατάφερε να τεθεί επικεφαλής της κατάταξης, έστω και με βραχεία κεφαλή. Βλέπετε, ο Andersson ακολουθεί μόλις 5 δευτερόλεπτα πίσω του με το Skoda Fabia, την ώρα που ο Patrick Sandell με ακόμα ένα Fabia βρίσκεται 12 δευτερόλεπτα πιο πίσω. Ο Andersson θα μπορούσε μάλιστα να ήταν αυτός επικεφαλής αν δεν είχε αποφύγει κάποια λάθη, την ώρα που ο Sandell δεν απέφυγε ούτε αυτός τα λάθη από την μεριά του. Στην κατηγορία Παραγωγής, αφεντικό αποδείχθηκε ο περσινός Πρωταθλητής της κατηγορίας Armindo Araujo με το Lancer δέκατης γενιάς, ο οποίος και κατάφερε να χτίσει μία μικρή διαφορά ασφαλείας. Πιο πίσω, όμως, τις εντυπώσεις κλέβει ο Hayden Paddon με το Lancer EVO X του Pirelli Star Driver, ο οποίος σημειώνει εξαιρετικές επιδόσεις, όντας δεύτερος μπροστά από τον σαφώς πιο έμπειρο Patrick Flodin. Τέλος, στο JWRC εντυπωσιακός και λογικά μεγάλο φαβορί πλέον για τη νίκη, είναι ο Ολλανδός Hans Weijs Jr., ο οποίος με το Citroen C2 S1600, όχι απλά είναι πρώτος στην κατηγορία, αλλά και μπροστά από όλα τα αυτοκίνητα του PWRC! Αξιοζήλευτες επιδόσεις από τον νεαρό.

Η αυριανή ημέρα αποτελεί ένα ερωτηματικό. Και γιατί; Για δύο λόγους. Καταρχήν, για τον καιρό, αφού είναι γνωστό ότι στη Γερμανία οι βροχοπτώσεις είναι σύνηθες φαινόμενο από εκεί που κανείς δεν το περιμένει. Και κατά δεύτερον, λόγω της ειδικής Panzerplatte με συνολικό μήκος 48 χιλιομέτρων. Η τελευταία θα πραγματοποιηθεί δύο φορές και αναμένεται να είναι αυτή που θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό την έκβαση του αγώνα. Φυσικά από την 3η θέση και έπειτα. Διότι για τις δύο πρώτες, μάλλον τα πράγματα έχουν ξεκαθαρίσει. _Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ