Σε αγώνα δύο ταχυτήτων εξελίσσεται το Ράλλυ Γερμανίας, με τους Ott Tanak και Thierry Neuville να έχουν ξεφύγει από τους υπόλοιπους, και τον Εσθονό να προηγείται με βραχεία κεφαλή στο τέλος της πρώτης μέρας.

Οι προβλέψεις επαληθεύτηκαν και οι διεκδικητές του τίτλου ξεχώρισαν από την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Γερμανίας. Οι Ott Tanak και Thierry Neuville ήταν σε δικό τους αγώνα από το πρωί, ενώ ο Sebastien Ogier δυσκολεύτηκε με την υποστροφική συμπεριφορά του Citroen C3 WRC με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να ακολουθήσει το ρυθμό τους. Ας τα πάρουμε, όμως, από την αρχή. Οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδανικές, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να αγωνιστούν με ηλιοφάνεια και αρκετά υψηλές θερμοκρασίες. Αυτό έκανε και πιο απλή την υπόθεση της επιλογής των ελαστικών, αφού τόσο στο πρωινό, όσο και στο απογευματινό loop όλοι επέλεξαν τη σκληρή γόμα της Michelin. Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο στην εξέλιξη του πρώτου σκέλους ήταν η σειρά εκκίνησης, αφού όσοι ξεκινούσαν πιο πίσω είχαν να αντιμετωπίσουν το χώμα στο δρόμο από τις “μπούκες” των προπορευόμενων συνδυασμών.

wrc germany

Έχοντας καθαρό δρόμο μπροστά του, ο Ott Tanak από νωρίς έδειξε τις διαθέσεις του, αν και αρχικά δεν ήταν ικανοποιημένος με τις ρυθμίσεις της ανάρτησης του Yaris WRC. Σταδιακά μέσα στην ημέρα τις άλλαξε και ουσιαστικά ήταν αυτός που έδινε το ρυθμό στις ειδικές. Σημείωσε ταχύτερους χρόνους, ενώ σε όλες τις περιπτώσεις οδήγησε “καθαρά” χωρίς υπερβολές και ρίσκα, τα οποία θα μπορούσαν να του στοιχίσουν σε χρόνο.

wrc germany

Όμως, ο Thierry Neuville δεν πτοήθηκε από το δαιμονιώδη ρυθμό του του Εσθονού και κατάφερε να τον ακολουθήσει σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Ο Βέλγος άλλαξε και αυτός με τη σειρά τις ρυθμίσεις του i20 WRC στο απογευματινό loop, με αποτέλεσμα να έχει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του Hyundai και να παραμείνει στη μάχη της κορυφής. Με τον Tanak “αντάλλασσαν” δευτερόλεπτα σε όλη τη διάρκεια του σκέλους και τα 2,8 δευτερόλεπτα που τους χωρίζουν στο τέλος της ημέρας να είναι ενδεικτικά της μάχης που είχαν σήμερα.

wrc germany

Σε αυτή τη μάχη προσπάθησε να μπει και ο Sebastien Ogier, αλλά από την πρώτη ειδική δυσκολεύτηκε με την υποστροφική συμπεριφορά του Citroen C3 WRC. Ο Γάλλος έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έκανε ότι μπορούσε, αλλά: “Το αυτοκίνητο δεν μπορεί να στρίψει”, δήλωσε χαρακτηριστικά. Μάλιστα, στην προσπάθεια του να μην χάσει επαφή με τους πρώτους, δεν απέφυγε και δύο μικρά λάθη τα οποία του κόστισαν μερικά δευτερόλεπτα ακόμα. Πάντως, είναι περίεργο πως ο ενθουσιασμός που επικρατούσε στο στρατόπεδο της Citroen μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών στη Γερμανία και πριν τον αγώνα, μετατράπηκε σε απογοήτευση...

wrc germany

Όμως, ο Ogier δεν μπορεί να αισθάνεται ήσυχος, αφού στη μάχη για το βάθρο τον ακολουθούν κατά πόδας τα δύο Toyota Yaris WRC των Kris Meeke και Jari Mati Latvala! Ο Βρετανός οδηγός, μετά το κάζο της Φινλανδίας είναι εξαιρετικά προσεκτικός, αποφεύγει τα ρίσκα και η συγκεκριμένη προσέγγιση μέχρι στιγμής τον έχει δικαιώσει. Είναι ξεκάθαρο ότι έχει στόχο τον τερματισμό και τη συγκομιδή βαθμών για λογαριασμό της Toyota, έχοντας στην άκρη του μυαλού του να βρίσκεται στο τέλος του αγώνα μπροστά από τον Latvala. Κάτι που μέχρι στιγμής καταφέρνει.

wrc germany

Βέβαια, ο Φινλανδός οδηγός βρίσκεται μόλις 2,2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Βρετανό και φυσικά στη μάχη του βάθρου. Μπορεί οι επιδόσεις του να μην είναι αντίστοιχες με αυτές που σημείωσε πέρσι όταν και διεκδικούσε τη 2η θέση, αλλά ακόμα και έτσι καταφέρνει να είναι ανταγωνιστικός. Ο ίδιος δεν είναι ικανοποιημένος από τον εαυτό του και παραδέχθηκε ότι έκανε αρκετά λάθη που του κόστισαν σε χρόνο, θεωρώντας ότι θα μπορούσε να είναι ταχύτερος.

wrc germany

Κάτι που θα προσπαθήσει να κάνει αύριο ο Andreas Mikkelsen, ο οποίος ακολουθεί στην 6η θέση της γενικής πίσω από τον Latvala. Ο Νορβηγός ήταν σήμερα απογοητευμένος από τον εαυτό του, θεωρώντας ότι η οδήγηση του δεν είναι αυτή που πρέπει. Σε όλη τη διάρκεια της ημέρας προσπάθησε να αλλάξει το στυλ του, θεωρώντας ότι φρενάρει πολύ νωρίς και ότι δεν μπορεί να διατηρήσει υψηλή ταχύτητα στο εσωτερικό της στροφής. Όμως, με τον Dani Sordo να χάνει σχεδόν ένα λεπτό στην τελευταία ειδική της ημέρας, το βάρους για βαθμούς σε επίπεδο Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, βαραίνει ακόμα περισσότερο τον Mikkelsen. Ο Ισπανός φλέρταρε με την 3η θέση μέχρι την τελευταία ε.δ., αλλά ένα πρόβλημα στο κιβώτιο του κόστισε περισσότερο από ένα λεπτό με αποτέλεσμα να πέσει 9η θέση της γενικής.

wrc germany

Εκτός από τον Ogier και ο Esapekka Lappi ήταν απογοητευμένος από τη συμπεριφορά του Citroen C3 WRC. Ο Φινλανδός από την πρώτη ειδική δεν μπορούσε να αντιμετωπίσει τα προβλήματα υποστροφής, γεγονός που δεν του επέτρεψε να έχει την απαιτούμενη αυτοπεποίθηση που χρειάζεται για να πιέσει. Μάλιστα, όπως δήλωσε δεν γνωρίζει τι είναι αυτό που πρέπει να αλλάξει για να βελτιώσει τους χρόνους του.

wrc germany

Στο στρατόπεδο της M-Sport, τα προβλήματα ξεκίνησαν πολύ νωρίς, αφού ένα πρόβλημα στα υδραυλικά του Ford Fiesta WRC έθεσαν εκτός αγώνα μόλις στην πρώτη ε.δ. τον Teemu Suninen. Όλο το βάρος έπεσε στον Gus Greensmith, ο οποίος στην πρώτη του με το αυτοκίνητο στην άσφαλτο κινήθηκε ακόμα μία φορά αξιοπρεπώς. Στόχος του παραμένει η συλλογή εμπειριών, αλλά σε καμία περίπτωση αυτό δεν αναιρεί ότι κινείται γρήγορα.

Η σημερινή ημέρα, βέβαια, αποτέλεσε μόνο το ορεκτικό. Το πιο δύσκολο μέρος του αγώνα ακολουθεί αύριο, αφού η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Γερμανίας περιλαμβάνει σχεδόν 160 χιλιόμετρα ειδικών, και πιο συγκεκριμένα δύο περάσματα από τη φημισμένη ε.δ. Panzerplatte των 40 χιλιομέτρων. Όπως παραδέχονται οι περισσότεροι σε αυτή την ειδική θα κριθεί και το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Εις αύριο τα σπουδαιότερα!_Π.Τ.