Ott Tanak και Toyota ήταν οι μεγάλοι θριαμβευτές του 10ου γύρου του θεσμού, με τον Εσθονό να βάζει πλώρη για τίτλο και τον Ιάπωνα Κατασκευαστή να πανηγυρίζει ένα εμφατικό 1-2-3, το πρώτο από το Ράλλυ Σαφάρι του 1993!

Ο συνδυασμός Tanak-Toyota ήταν εξαρχής το μεγάλο φαβορί για τη νίκη στο Ράλλυ Γερμανίας και στον αγώνα ουσιαστικά επιβεβαίωσαν όσους τους θεωρούσαν σίγουρους νικητές. Ο Εσθονός από την πρώτη ημέρα τέθηκε επικεφαλής, πιέστηκε από τον Thierry Neuville, αλλά αντέδρασε με ψυχραιμία. Δεν παρασύρθηκε, ακολούθησε το δικό του δαιμονιώδη ρυθμό και όταν ο Βέλγος έχασε επαφή με την κορυφή λόγω του κλαταρίσματος, απλά έλεγξε τον ανταγωνισμό σημειώνοντας την 5η φετινή του νίκη και την 3η συνεχόμενη στη Γερμανία. Μάλιστα, ένα πρόβλημα με τα φρένα στην τελευταία ε.δ. του αγώνα, δεν του επέτρεψε να διεκδικήσει κάτι παραπάνω στην Power Stage, με τον ίδιο να παραμένει ψύχραιμος. Γενικότερα, η προσέγγιση του Tanak είναι κάτι που αναδεικνύει φέτος, αφού τα προηγούμενα χρόνια θα προσπαθούσε για το κάτι παραπάνω, ακόμα και αν είχε τη νίκη στα χέρια του.

wrc germany

Αυτό το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά σημαντικό για τον ίδιο, αφού οι δύο βασικοί του αντίπαλοι στο Πρωτάθλημα Οδηγών έχασαν πολύτιμο έδαφος στη μάχη του τίτλου. Ο Εσθονός απολαμβάνει πλέον μία σημαντική διαφορά από τον δεύτερο Neuville που αγγίζει τους 33 βαθμούς. Με αυτά τα δεδομένα τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή το Πρωτάθλημα είναι στα χέρια του. Πλέον επιβάλλεται ο ίδιος να διαχειριστεί τις καταστάσεις, αφού δεν χρειάζεται να κερδίσει όλους τους εναπομείναντες αγώνες όπως πέρσι. Την ίδια ώρα, με το επιβλητικό 1-2-3 (το πρώτο μετά το Ράλλυ Σαφάρι του 1993) που σημείωσε η Toyota ψαλίδισε τη διαφορά της από την Hyundai στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στους οκτώ βαθμούς, φέρνοντας χαμόγελα στο στρατόπεδο της ιαπωνικής ομάδας. Βέβαια, αρκεί οι δύο εξαιρετικά ασταθείς οδηγοί, ο Kris Meeke και ο Jari Mati Latvala, να έχουν ανάλογη απόδοση στη συνέχεια.

wrc germany

Στη Γερμανία ο Βρετανός έκανε αυτό που του ζητήθηκε από τον Tommi Makinen. Έφερε το Yaris WRC στον τερματισμό, και μάλιστα στη 2η θέση της γενικής, σημειώνοντας παράλληλα και το πρώτο του βάθρο με την ιαπωνική ομάδα. Η σειρά ανάμεσα στα Toyota είχε αποφασιστεί από εχθές, με τον Φινλανδό μάνατζερ να έχει ξεκαθαρίσει στους Meeke και Latvala, πως θα τερματίσουν στις θέσεις που ολοκλήρωσαν το χθεσινό σκέλος. Και αμφότεροι υπάκουσαν πιστά τις εντολές του.

wrc germany

Ακόμα και ο συνήθως αγχωμένος Latvala, δεν παρασύρθηκε και κατάφερε να ανέβει για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα στο βάθρο. Σήμερα, μπορεί ο Dani Sordo να ψαλίδισε τη μεταξύ τους διαφορά, αλλά ο Φινλανδός δεν αγχώθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα. Έλεγξε το ρυθμό του και όταν χρειάστηκε απάντησε στις επιδόσεις του Ισπανού με αντίστοιχους χρόνους. Δεν είναι μυστικό, ότι ο Φινλανδός έχει ένα είδος... “εμφυλίου πολέμου” με τον Meeke, αναφορικά με το ποιος θα παραμείνει στη θέση του και τη νέα χρονιά. Και σίγουρα, αμφότεροι στη Γερμανία ικανοποίησαν τον Makinen.

wrc germany

Στη Hyundai μπορεί να περίμεναν και να μπορούσαν να φύγουν με ένα καλύτερο αποτέλεσμα από τη Γερμανία, αλλά ατυχίες δεν τους το επέτρεψαν. Το i20 WRC αποδείχθηκε εξαιρετικά ανταγωνιστικό στην άσφαλτο, σε αντίθεση με το Ράλλυ Κορσικής, αποδεικνύοντας ότι είναι αντίστοιχα γρήγορο με το Yaris WRC. Ο Dani Sordo από την πλευρά του κατάφερε και σήμερα να σημειώσει εξαιρετικούς χρόνους, να πιέσει τον Latvala, αλλά η διαφορά που είχαν από εχθές έμοιαζε αδύνατο να καλυφθεί. Παρόλα αυτά, για ακόμα έναν αγώνα η παρουσία του ήταν εξαιρετική και πλέον δεν μοιάζει καθόλου απίθανο αν ο Andrea Adamo προτιμήσει τον Ισπανό για τον αγώνα της πατρίδας του, αντί για τον Andreas Mikkelsen. Ο Νορβηγός δεν εμφανίστηκε ανταγωνιστικός σε κανένα σημείο του αγώνα, ενώ σήμερα έχασε και τη μάχη από τον Esapekka Lappi, διατηρώντας όμως τον Ogier πίσω του.

wrc germany

Ο Neuville από την πλευρά του ήταν ο μοναδικός που είχε την ταχύτητα να ακολουθήσει το ρυθμό του Tanak, με το Hyundai i20 WRC να είναι εξίσου ανταγωνιστικό με το Yaris. Κάτι που αποδεικνύεται και από τους χρόνους του Sordo. Αν δεν είχε το κλατάρισμα είναι σίγουρο ότι θα είχε προβληματίσει τον Εσθονό, χωρίς να γνωρίζουμε το τελικό αποτέλεσμα. Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός ότι ο Sordo του πρόσφερε τη θέση του στο τέλος του αγώνα, σε συνδυασμό με τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage, τον βοήθησαν να περάσει μπροστά από τον Ogier στη βαθμολογία και να μειώσει όσο το δυνατόν τις απώλειες του.

wrc germany

Στο στρατόπεδο της Citroen η απογοήτευση ήταν έκδηλη και σήμερα έγινε ακόμα μεγαλύτερη μετά την δήλωση του Sebastien Ogier ότι δεν μπορεί να οδηγήσει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Ο Γάλλος εξάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής άλλαξε και σήμερα κάποιες ρυθμίσεις στο στήσιμο, οι οποίες δεν είχαν αποτέλεσμα, γεγονός που προκάλεσε την έκρηξη του. Είναι χαρακτηριστικό, ότι μετά την 3η ε.δ. της ημέρας, πριν την Power Stage, υποστήριξε ότι δεν μπορεί να κάνει κάτι άλλο. Ενώ ο χρόνος του στην τελευταία ειδική του πρόσφερε επιπλέον μόλις έναν βαθμό, με αποτέλεσμα να βρίσκεται πλέον 40 βαθμούς πίσω από τον Tanak.

wrc germany

Στο ίδιο μοτίβο κινήθηκε και ο Esapekka Lappi, ο οποίος και σήμερα δεν είχε την απαιτούμενη αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του C3. Ειδικά στις ειδικές που είχαν αρκετό χώμα στην άσφαλτο, ο Φινλανδός ήταν αδύνατο να πιέσει. Παρόλα αυτά, κατάφερε να κερδίσει τη μάχη από τον Andreas Mikkelsen, αν και στο τέλος δέχθηκε ποινή χρόνου πέφτοντας 8ος, προσφέροντας μία θέση στον Ogier για να αποκομίσει μερικούς βαθμούς ακόμα. Πάντως, ο επικεφαλής της Citroen Racing, Pierre Boudar, δεν δίστασε στο τέλος του αγώνα να ζητήσει συγγνώμη από τους οδηγούς του.

wrc germany

Όπως εχθές, έτσι και σήμερα, την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Gus Greensmith και Takamoto Katsuta με το Ford Fiesta WRC και το Toyota Yaris WRC, αντίστοιχα. Ο Βρετανός κινήθηκε και σήμερα αξιοπρεπώς, ενώ δεν έκρυψε ότι προσπάθησε και άλλαξε κάποιες ρυθμίσεις στο αυτοκίνητο, αποκτώντας ακόμα μεγαλύτερη εμπειρία πίσω από το τιμόνι του. Κάτι που έκανε και ο Ιάπωνας οδηγός της Toyota, ο οποίος έκανε αυτό που του ζητήθηκε. Ολοκλήρωσε τον αγώνα, χωρίς λάθη και πραγματοποιώντας σημαντικό αριθμό αγωνιστικών χιλιομέτρων με το Yaris WRC.

Επόμενη στάση για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ είναι το Ράλλυ Τουρκίας στις 12-15 Σεπτεμβρίου, σηματοδοτώντας και την επιστροφή του WRC στις χωμάτινες επιφάνειες. Η σειρά εκκίνησης θα διαδραματίσει και πάλι σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα, ενώ η αξιοπιστία στις εξαιρετικά σκληρές τουρκικές επιφάνειες μόνο απίθανο δεν είναι να κρίνει το τελικό αποτέλεσμα._Π.Τ.

wrc germany