top icon
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Γερμανίας: Ξεκαθάρισμα!

Ένα κλαταρισμένο ελαστικό στο Ford Fiesta του Sebastien Ogier ήταν αρκετό για να αφήσει τον Ott Tanak μόνο στην κορυφή της κατάταξης του Ράλλυ Γερμανίας, και παράλληλα να βάλει φωτιά στη μάχη του τίτλου!

Και ενώ οι περισσότεροι μιλάγαμε για έναν κινητήρα, ξαφνικά ένα κλαταρισμένο ελαστικό βρέθηκε στο προσκήνιο και ουσιαστικά χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα του Ράλλυ Γερμανίας. Με τον Ott Tanak να είναι επικεφαλής της κατάταξης με βραχεία κεφαλή από τον Sebastien Ogier, σήμερα η… άγρια ομορφιά των αγώνων Ράλλυ έμελλε να παίξει το ρόλο της και να κριθεί σε μεγάλο βαθμό ο νικητής του 9ου γύρου του WRC. Ο Γάλλος 5άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής είχε ένα κλατάρισμα στην ε.δ. Panzerplatte II των σχεδόν 39 χλμ., με την επιτακτική αλλαγή ελαστικού να του κοστίζει ένα λεπτό και 40 δευτερόλεπτα. Κάτι που ουσιαστικά τον έριξε την ίδια στιγμή στην 9η θέση της γενικής. Με αυτό τον τρόπο, όχι μόνο ο Tanak πλέον έχει την πολυτέλεια να “ταξιδέψει” ήρεμος μέχρι τον τερματισμό, απολαμβάνοντας μία διαφορά μεγαλύτερη των 40 δευτερολέπτων από τον δεύτερο, αλλά αύριο μοιάζει σίγουρα ότι θα δει τη διαφορά του από τους Neuville και Ogier στη βαθμολογία Οδηγών να μειώνεται δραματικά. Και ουσιαστικά να επιστρέφει για τα καλά στη μάχη του τίτλου!

Ο Εσθονός στο πρώτο loop ε.δ. δεν ήταν απόλυτα ευχαριστημένος με το Toyota Yaris WRC, κάτι που δεν έκρυψε με δηλώσεις του. Την ίδια ώρα, ο Ogier πίεζε στο όριο, χωρίς όμως η μεταξύ τους διαφορά να διευρύνεται, αλλά ούτε να μειώνεται. Είναι χαρακτηριστικό, ότι μέχρι το κλατάρισμα του Γάλλου, παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με χθες. Ο Tanak στο δεύτερο πέρασμα από τις ε.δ. εμφανίστηκε σαφώς πιο ικανοποιημένος από το στήσιμο του Yaris, αλλά με τον Ogier εκτός μάχης, δεν είχε πλέον κανένα λόγο να πιέσει. Ο συνδυασμός Tanak-Τoyota Yaris δείχνει αυτή τη στιγμή ως το ιδανικό πακέτο, και ικανό να κερδίσει σε κάθε επιφάνεια.

Με τον Ogier να χάνει χρόνο, όλο το ενδιαφέρον στράφηκε στη μάχη για τη 2η θέση. Ο Thierry Neuville στο πρώτο loop έμοιαζε με σκιά του καλού του εαυτού, χάνοντας όχι μόνο επαφή με τους δύο προπορευόμενους, αλλά και από τους Dani Sordo και Jari Matti Latvala που τον ακολουθούσαν. Ο Ισπανός σήμερα βρήκε το ρυθμό του, και ειδικά στις δύο ε.δ. της Panzerplatte ήταν καταιγιστικός με το i20 WRC. Όμως, το στήσιμο του i20 δεν τον βοηθούσε στις άλλες δύο επαναλαμβανόμενες ε.δ. της ημέρας, με το καλύτερο οδόστρωμα, εμφανίζοντας έντονες τάσεις υποστροφής. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει χρόνο σε αυτές, αλλά παρόλα αυτά κατάφερε να παραμείνει 2ος με διαφορά μόλις 0,8 δλ. από τον Jari Matti Latvala.

Ο Φινλανδός οδηγός της Toyota, δεν είχε πρόβλημα να ξεπεράσει το εμπόδιο του Neuville, και να πιέσει με το Yaris WRC. Ο Latvala εστίασε στην δική του οδήγηση και όχι πως θα ακολουθήσει τους πρώτους, τακτική που τον ευνόησε στο σημερινό του αποτέλεσμα. Μάλιστα, στις ε.δ. που το Yaris WRC είχε προβάδισμα δεν είχε πρόβλημα να σημειώσει κορυφαίους χρόνους, καταφέρνοντας μάλιστα δύο φορές να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο.

Τη μεγαλύτερη πίεση και απογοήτευση ένιωσε από το πρωί ο Thierry Neuville. Έχοντας αλλάξει εχθές το διαφορικό του i20 WRC, έτσι ώστε να είναι περισσότερο ανταγωνιστικός σήμερα, διαπίστωσε στο πρώτο loop ότι το αυτοκίνητο έγινε ακόμα πιο δύσκολο. Στο ενδιάμεσο σέρβις άλλαξε και πάλι το διαφορικό, χρησιμοποιώντας το πρώτο, όπως και το κιβώτιο του Hyundai. Οι χρόνοι μπορεί να βελτιώθηκαν, αλλά και πάλι ο Βέλγος και το i20 σε τίποτα δεν θύμιζαν το συνδυασμό που κέρδιζε στην αρχή της χρονιάς. Όντας 8,8 δευτερόλεπτα από τον Sordo, η λογική λέει ότι ο Βέλγος μπορεί να διεκδικήσει μέχρι και τη 2η θέση. Για να γίνει αυτό, όμως, θα πρέπει αύριο να εμφανιστεί μεταμορφωμένος. Κάτι που με τα μέχρι τώρα δεδομένα μοιάζει πολύ δύσκολο. Τουλάχιστον, έχει έναν λόγο να αισθάνεται καλύτερα, αφού πλέον ο Ogier βρίσκεται αρκετά πίσω του, και μοιάζει απίθανο να μειώσει τη μεταξύ τους διαφορά στη βαθμολογία.

Βέβαια, ο Neuville δεν μπορεί να αισθάνεται ιδιαίτερα άνετα, αφού μόλις 6,3 δευτερόλεπτα πίσω του ακολουθεί ο Esapekka Lappi με το τρίτο Yaris WRC. Ο Φινλανδός μπορεί να μοιάζει απογοητευμένος από τον εαυτό του και τις επιδόσεις του, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι οι χρόνοι του είναι πολύ καλοί. Μάλιστα, με το ρυθμό που ακολούθησε σήμερα, ο Lappi έχει όλα τα φόντα να πιάσει τον Neuville! Την πρώτη εξάδα, συμπληρώνει -χωρίς μάλλον να το περιμένει- ο Andreas Mikkelsen. Ο Νορβηγός για ακόμα έναν αγώνα δεν μπορεί να βρει ρυθμό με το i20 WRC, και σήμερα το μόνο που έκανε είναι να δοκιμάζει ρυθμίσεις στο αυτοκίνητο του, αλλά και διαφορετικές τεχνικές στην οδήγηση του, με στόχο τη βελτίωση των χρόνων του. Κάτι που όμως δεν συνέβη. Οι ατυχίες των αντιπάλων του τον έφεραν στην 6η θέση, την οποία είναι απίθανο αύριο να διατηρήσει.

Μόλις μισό δευτερόλεπτο πίσω του βρίσκεται ο Sebastien Ogier, που είναι σαφώς και απογοητευμένος με την ατυχία του. Ο Γάλλος κινήθηκε γρήγορα σήμερα, δεν επέτρεψε στον Tanak να του ξεφύγει, αλλά το ελαστικό του Fiesta δεν του επέτρεψε να ολοκληρώσει την σημερινή ημέρα με τον επιθυμητό τρόπο. Μπορεί να είναι απογοητευμένος αυτή τη στιγμή, αλλά σίγουρα πρέπει να συγκεντρώσει όσους περισσότερους βαθμούς για τη συνέχεια. Και σε αυτό τον βοήθησε και ο Craig Breen με την έξοδο που είχε στην τελευταία ε.δ. της ημέρας. Εκεί ο Ogier πέρασε μπροστά από τον Suninen, έφτασε τον Mikkelsen, και αύριο θα προσπαθήσει να διεκδικήσει το μέγιστο στην Power Stage.

Ο αγώνας ήταν καταστροφικός όχι μόνο για τον Ogier, αλλά και για την M-Sport γενικότερα! Δεν ήταν μόνο ο Γάλλος που έχασε θέσεις στην κατάταξη, αλλά και η εγκατάλειψη του Elfyn Evans που αναμένεται να στοιχίσουν στην προσπάθεια για διατήρηση του τίτλου των Κατασκευαστών. Την ίδια ώρα, ο Teemu Suninen εξακολουθεί να συλλέγει εμπειρίες στην πρώτη του με WRCar στην άσφαλτο, αν και στο δεύτερο loop βελτίωσε αισθητά τις επιδόσεις του. Ο ίδιος δεν είναι ικανοποιημένος, δηλώνοντας ότι έχει πολλά να μάθει ακόμα σε αυτή την επιφάνεια και δεν αρκείται σε μέτριες επιδόσεις!

Την πρώτη δεκάδα, συμπλήρωσαν τα δύο Citroen C3 WRC με τους Mads Ostberg και Craig Breen. Ο Νορβηγός σήμερα δεν αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα του C3, αλλά είναι γνωστό ότι η άσφαλτος δεν είναι η αγαπημένη του επιφάνεια. Αντίθετα, ο Breen εμφανίστηκε σαφώς βελτιωμένος σε σχέση με την χθεσινή ημέρα, και κινήθηκε γρήγορα, καταφέρνοντας μάλιστα να κερδίσει και μία ειδική! Στην τελευταία ε.δ., ο Ιρλανδός ήταν 6ος και διεκδικούσε μέχρι και μία θέση στο βάθρο, αλλά ένα δικό του λάθος τον έβγαλε εκτός δρόμου, με αποτέλεσμα να σπάσει την πίσω αριστερή ανάρτηση του C3 και να χάσει σχεδόν ένα λεπτό.

Η αυριανή ημέρα είναι αρκετά μικρή σε μήκος, μόλις 72 αγωνιστικά χιλιόμετρα σε συνολικά τρεις ειδικές διαδρομές. Με τον Tanak άνετα πρώτο, όλο το ενδιαφέρον στρέφεται στη μάχη της 2ης θέσης, αλλά και στην Power Stage. Με δεδομένο ότι έχουμε φτάσει στην τελική ευθεία, κάθε ένας βαθμός μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμος και να κάνει τη διαφορά στο τέλος της χρονιάς._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ