Ο συνδυασμός Ott Tanak και Toyota Yaris WRC δεν είχαν ανταγωνισμό την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Χιλής, με τον Εσθονό να δείχνει σε κάποιες ειδικές να βρίσκεται σε δικό του αγώνα...

Η πρώτη ημέρα του Ράλλυ Χιλής, το οποίο ως γνωστόν συμπεριλαμβάνεται για πρώτη φορά στο πρόγραμμα του WRC, δυσκόλεψε αρκετά τους περισσότερους από τους πρωταγωνιστές του θεσμού. Αρκετοί δεν ήταν ικανοποιημένοι από τις σημειώσεις τους, ενώ οι επιφάνειες με τον διαφορετικό δείκτη πρόσφυσης δυσκόλεψαν ακόμα περισσότερο το έργο τους. Στο πρώτο loop ειδικών οι νωπές επιφάνειες είχαν σαν αποτέλεσμα οι προπορευόμενοι συνδυασμοί να έχουν πλεονέκτημα, ενώ στο δεύτερο πέρασμα και με τη θερμοκρασία να έχει ανέβει σημαντικά, οι ισορροπίες άλλαξαν, με όσους ακολουθούν πιο πίσω να έχουν πιο καθαρό δρόμο μπροστά τους. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που άκουγε κανείς από το στόμα των περισσοτέρων στον τερματισμό των ειδικών ήταν μία λέξη: “Αυτοπεποίθηση”. Οι άγνωστες σε όλους ειδικές, σε συνδυασμό με τον διαφορετικό δείκτη πρόσφυσης στις περισσότερες από αυτές, προκάλεσαν πονοκέφαλο στην πλειονότητα των οδηγών.

Όλων, εκτός από τον Ott Tanak. Ο Εσθονός, μπορεί να ξεκίνησε με ένα “χαστούκι” στην πρώτη ε.δ., αλλά από την επόμενη κιόλας άλλαξε τη ρύθμιση στην ανάρτηση του Yaris WRC, ξεκινώντας την επίθεση του. Με δεδομένο το γεγονός ότι οι ειδικές ταιριάζουν απόλυτα στο Yaris WRC (μίξη από Φινλανδία, Μ.Βρετανία και μία δόση από Νέα Ζηλανδία), επέλεξε τις ρυθμίσεις που ήθελε στο ενδιάμεσο σέρβις -εξυμνώντας μάλιστα και τους μηχανικούς του- και απλά... “εξαφανίστηκε”. Είναι χαρακτηριστικό, ότι στην μεγαλύτερη ε.δ. της ημέρας, την El Puma των 32 χλμ., είχε διαφορά σχεδόν 10 δευτερολέπτων από τον δεύτερο! Με αυτόν τον τρόπο, δημιούργησε μία διαφορά από τους διώκτες του, την οποία φυσιολογικά θα προσπαθήσει να διατηρήσει με ξεκάθαρο στόχο τη δεύτερη φετινή του νίκη.

Με τον Tanak σε δικό του αγώνα, πιο πίσω έχουμε σπουδαίες μάχες με φόντο μία θέση στο βάθρο. Τον πρώτο λόγο έχει ο Sebastien Ogier, ο οποίος εκμεταλλευόμενος την εμπειρία του δεν παρασύρθηκε από το ρυθμό του Εσθονού. Ο Γάλλος έξι φορές Πρωταθλητής είναι σαφώς ταχύτερος από τον Thierry Neuville και βλέποντας σε βάθος χρόνου δεν έχει κανένα πρόβλημα με το αποτέλεσμα της πρώτης ημέρας. Το πλέον θετικό για τον ίδιο, αλλά και τη Citroen, είναι ότι τα προβλήματα που αντιμετώπισαν στην Αργεντινή δείχνουν να έχουν λυθεί. Ο Ogier εμφανίζεται ικανοποιημένος από το αυτοκίνητο και αύριο με καλύτερη σειρά θεωρεί ότι μπορεί να είναι πιο ανταγωνιστικός στον Tanak.

Βέβαια, ο Γάλλος περισσότερο πρέπει να ανησυχεί για όσους ακολουθούν, αφού ο Jari Matti Latvala βρίσκεται σε απόσταση βολής, και συγκεκριμένα 6,4 δλ. πίσω του. Ο Φινλανδός θυμίζει στην Χιλή τον οδηγό του δεύτερου μισού του περσινού Πρωταθλήματος, όντας σε κάποιες ε.δ. ο μοναδικός που κατάφερε να ακολουθήσει τον Tanak. Μάλιστα, αν στην 4η ειδική δεν είχε κάνει ένα λάθος σε μία διασταύρωση, με αποτέλεσμα να σβήσει ο κινητήρας του Yaris, θα μπορούσε να ήταν ακόμα πιο κοντά στον Ogier. Mάλιστα, δεν έκρυψε τον εκνευρισμό του για το λάθος του, αφού η 3η θέση ήταν πολύ σημαντική για τον ίδιο για να έχει καλύτερη σειρά εκκίνησης στο αυριανό δεύτερο σκέλος.

Ακόμα και έτσι, ο Latvala κατάφερε στο τέλος της ημέρας να μείνει 0,7 δλ. μπροστά από τον Thierry Neuville και να πετύχει το στόχο του. Ο Βέλγος έχασε χρόνο στο δεύτερο loop ανοίγοντας το δρόμο ως επικεφαλής της βαθμολογίας, αλλά και την ψυχραιμία του μετά την 2η ε.δ. Εκεί, ο Βέλγος ξεκίνησε την προσπάθεια του, αλλά σταμάτησε υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας, λόγω προβλημάτων ασφαλείας στην ειδική. Σε αντίθεση με τον Neuville, οι υπόλοιποι ξεκίνησαν κανονικά την προσπάθεια τους και ο Βέλγος πήρε χρόνο μετά από συνεδρίαση των αγωνοδικών. Όμως, ο χρόνος που του έδωσαν (6,6 δλ. πιο αργός από του Tanak) δεν του άρεσε καθόλου, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να κρύψει τον εκνευρισμό του στη συνέχεια.

Λίγο πιο πίσω, συναντάμε τον Kris Meeke που ξεκίνησε εντυπωσιακά, αλλά στη συνέχεια δεν κατάφερε να συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό. Ο Βρετανός δεν είχε καθόλου αυτοπεποίθηση στις ειδικές της Χιλής, με τον ίδιο να μην είναι ικανοποιημένος από τις σημειώσεις του και να μην πιέζει όπως θα ήθελε. Κάτι που δεν έκρυψε και ο ίδιος με τις δηλώσεις του, υποστηρίζοντας ότι όλα είναι στο μυαλό του. Όμως, τέτοιου είδους προβλήματα κατάφερε να ξεπεράσει αρκετά γρήγορα ο Sebastien Loeb. Ο 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, ξεκίνησε μουδιασμένα, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αυτός είναι ο πρώτος του αγώνας με το i20 WRC στο χώμα και μάλιστα με μία μόλις ημέρα δοκιμών, αλλά στη συνέχεια βελτίωσε δραματικά τις επιδόσεις του. Δεν είναι τυχαίο, ότι στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές σημείωσε το δεύτερο χρόνο πίσω από τον Tanak, ενώ κέρδισε και την σούπερ ειδική, αφήνοντας υποσχέσεις για την αυριανή ημέρα.

Ένας από τους οδηγούς που ο Loeb ξεπέρασε στο δεύτερο loop ειδικών, ήταν ο Elfyn Evans, ο οποίος δεν μπορούσε να κινηθεί στο ρυθμό που ήθελε. Ο Βρετανός δυσκολεύεται τόσο από τις γλιστερές επιφάνειες, όσο και από τις σημειώσεις του για τις οποίες δεν είναι σίγουρος. Αντίστοιχο πρόβλημα, όμως, αντιμετώπισαν και μία σειρά από οδηγούς, που δίνουν τη δική τους μάχη για τις τελευταίες θέσεις της δεκάδας. Ο Andreas Mikkelsen δεν έχει καμία σχέση με τον οδηγό που είδαμε πριν από δύο εβδομάδες στην Αργεντινή, με τον ίδιο να δηλώνει ότι δεν έχει εμπιστοσύνη στις σημειώσεις του, και αυτομάτως αυτοπεποίθηση.

Από την πλευρά του, ο Teemu Suninen εμφανίστηκε απογοητευμένος, δηλώνοντας μάλιστα χαρακτηριστικά ότι του λείπει κάποιο βασικό στοιχείο για να θεωρηθεί “κορυφαίος οδηγός”, χωρίς βέβαια να το κατονομάσει. Σκιά του εαυτού του, όμως, είναι και ο Esapekka Lappi, με τον Φινλανδό να απογοητεύει για ακόμα μία φορά. Σίγουρα, η έξοδος της Αργεντινής τον έχει επηρεάσει, αλλά το χειρότερο είναι ότι ο ίδιος δεν γνωρίζει τι ακριβώς φταίει και δεν μπορεί να σημειώσει ανταγωνιστικούς χρόνους.

Η αυριανή ημέρα, θα κρίνει σημαντικό μέρος της εξέλιξης του αγώνα, περιλαμβάνοντας 120 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Τα πάντα, όμως, εξαρτώνται από τις καιρικές συνθήκες. Αν παραμείνουν ως έχουν, η αντίστροφη σειρά εκκίνησης θα ευνοήσει τους πρωτοπόρους στην κατάταξη. Αν όμως έχουν βροχοπτώσεις όπως ανέφεραν κάποιο οδηγοί, τότε ίσως να γίνουμε μάρτυρες εκπλήξεων!_Π.Τ