top icon
Αγώνες

WRC: Ράλλυ Ιορδανίας (1-3 Aπριλίου)

Σχεδόν ένας μήνας έχει περάσει από το δεύτερο γύρο, στο Μεξικό, και οι πρωταγωνιστές του θεσμού είναι έτοιμοι για τις ειδικές διαδρομές της Ιορδανίας

Παρόλα που ο αγώνας της Μέσης Ανατολής είναι χωμάτινος, οι επιφάνειες μοιάζουν πολύ λίγο με αυτές που συναντήσαμε πριν από μερικές εβδομάδες στη Λ. Αμερική. Στην τελευταία περίπτωση, οι περισσότερες από τις ειδικές ήταν τουλάχιστον 2.000 μέτρα πάνω από το επίπεδο της θάλασσας (κάτι που προκάλεσε τα όποια προβλήματα στους κινητήρες των αυτοκινήτων), ενώ στην Ιορδανία οι περισσότερες ε.δ. είναι στην πραγματικότητα κάτω από το επίπεδο της θάλασσας! Την ίδια ώρα, οι ειδικές του αγώνα της Ιορδανίας, είναι στις περισσότερες κατασκευασμένες από την οργανωτική επιτροπή, με αποτέλεσμα οι επιφάνειες να είναι πολύ σκληρές, όντας τελείως διαφορετικά με τα χώματα που συναντάμε συνήθως στο θεσμό. Την ίδια ώρα, τα πληρώματα θα πρέπει να αγωνιστούν σε θερμοκρασίες που ξεπερνούν τους 30 βαθμούς, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα να αποκτά μεγάλη σημασία τόσο η φυσική κατάσταση των πληρωμάτων, όσο και η αξιοπιστία των αυτοκινήτων. Παράλληλα, σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, με τα σκληρά χώματα, η προστασία των ελαστικών και η μειωμένη φθορά τους θα παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα.

Με επίκεντρο την Νεκρά Θάλασσα και την γύρω αναπτυσσόμενη περιοχή με τα πολυτελή ξενοδοχεία, το Ράλλυ της Ιορδανίας έχει συμπεριληφθεί μόλις μία φορά στο καλεντάρι του WRC. Ο αγώνας απολαμβάνει την μεγάλη υποστήριξη της βασικής οικογένειας, με μπροστάρη των Πρίγκηπα Feisal, ο οποίος μάλιστα στο παρελθόν συμμετείχε ο ίδιος σε αγώνες Ράλλυ! Με εξαίρεση μία καινούργια ειδική, ο αγώνας παραμένει σχεδόν ίδιος με αυτόν που γνωρίσαμε το 2008. Η οργανωτική επιτροπή, μάλιστα, αντιμετώπισε σημαντικά προβλήματα μετά από τις σφοδρές βροχοπτώσεις πριν από μερικούς μήνες, αλλά κατάφερε να επιδιορθώσει τους δρόμους, με αποτέλεσμα να μην αλλάξει και η σχεδίαση του αγώνα, και μάλιστα με τη βοήθεια του βασιλικού στρατού.

Ένα σημαντικό στοιχείο στο φετινό αγώνα, είναι η αλλαγή του ωραρίου, αφού ο αγώνας ξεκινάει Πέμπτη και τελειώνει το Σάββατο! Αυτό σημαίνει ότι τα πληρώματα ήδη πραγματοποιούν τις αναγνωρίσεις του, ενώ το shakedown πριν την έναρξη του αγώνα θα διεξαχθεί την Τετάρτη το πρωί. Ο αγώνας συνολικά περιλαμβάνει 21 ειδικές, με την εξέλιξη του να αναμένεται συναρπαστική. Βλέπετε, όλοι περιμένουν με αγωνία να δουν ποια θα είναι η απάντηση της Ford μετά από το κάζο του Ράλλυ Μεξικό. Όπως είναι λογικό, ο Loeb είναι και πάλι το μεγάλο φαβορί, αφού θέλει ξεκάθαρα να αυξήσει τη διαφορά του στη βαθμολογία των Οδηγών από τους διώκτες του. Στην Ιορδανία, καλή εμφάνιση είχε πραγματοποιήσει και ο Dani Sordo, ο οποίος είχε τερματίσει δεύτερος αν και την τελευταία μέρα ήταν επικεφαλής της κατάταξης, και σίγουρα ο Ισπανός έχει ανάγκη από ένα καλό αποτέλεσμα μετά την έξοδο του Μεξικό. Και γιατί όχι, μία νίκη! Βέβαια, αυτός που φαίνεται να υπολογίζουν οι περισσότεροι είναι ο Petter Solberg, ο οποίος στο Μεξικό έδειξε να επιστρέφει στη μάχη της κορυφής, ενώ είναι δεδομένο ότι θα έχει μικρό πλεονέκτημα στην αρχή ελέω της σειράς εκκίνησης. Όμως, ποιος δεν μπορεί να υπολογίζει τον ταχύτατο Jari Matti Latvala που του ταιριάζει αυτός ο αγώνας, αλλά και τον νεαρό Sebastien Ogier, ο οποίος σε κάθε του εμφάνιση φροντίζει να μας εκπλήσσει ευχάριστα; Η ουσία είναι ότι τα ερωτήματα μας, όπως κάθε φορά, θα απαντηθούν στις ειδικές διαδρομές._Π.Τ.[email protected]

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 36
Εργοστασιακές: 9
FIA 2: 2
PWRC: 10
SWRC: 8

ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Συνολικά χλμ.: 911,78
Αριθμός ε.δ.: 21
Συνολικά χλμ. ε.δ.: 339,48
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 10η – 13η Jordan River 1-2 (41,45 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 2η – 5η Waidi Shueib 1-2 (8,65 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2008: 88,76 χλμ./ώρα Hirvonen – Lehtinen (Ford Focus WRC ‘08)
Νίκες Οδηγών: Hirvonen 1
Νίκες Κατασκευαστών: Ford 1
Επιφάνεια: Χώμα
Service Park: Ένα, Νεκρά Θάλασσα

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2008 Hirvonen – Lehtinen (Ford Focus RS WRC ’08 / 88.76 χλμ./ώρα)

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ