top icon
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Ισπανίας: Ρουλέτα!

Οι καιρικές συνθήκες και η επιλογή των ελαστικών έκριναν μεγάλο μέρος του 2ου σκέλους του Ράλλυ Ισπανίας, με τον Jari Matti Latvala να είναι επικεφαλής και τους Sebastien Ogier, Sebastien Loeb, Elfyn Evans και Thierry Neuville να ακολουθούν κατά πόδας!

Περισσότερο με επίσκεψη στο καζίνο έμοιαζε η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Ισπανίας, παρά για ένα τυπικό Ράλλυ. Μία ματιά στα αποτελέσματα στο τέλος της ημέρας δεν είναι αρκετή για να καταλάβει κανείς όσα συνέβησαν στο συναρπαστικό σημερινό σκέλος. Με δεδομένο ότι είχαμε βροχόπτωση, η μπίλια από το πρωί “έπαιζε” ανάμεσα στο πόσο νερό θα έχουν οι ειδικές. Με δύο διαθέσιμες επιλογές, οι οδηγοί έπρεπε να επιλέξουν ανάμεσα στη μαλακή γόμα (που δουλεύει στις βρεγμένες επιφάνειες) και το βρόχινο ελαστικό της Michelin, το οποίο και συνιστάται για περισσότερο ακραίες συνθήκες. Μάλιστα, ένα στοιχείο που αποδείχθηκε αρκετά σημαντικό, είναι το γεγονός ότι οι περισσότεροι οδηγοί δεν είχαν χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη γόμα, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου με αυτή και να αποφύγουν να την επιλέξουν. Κάτι που εν τέλει έκαναν το πρωί οι οδηγοί της Toyota, διαπιστώνοντας ότι ήταν η πιο ενδεδειγμένη λύση για το πρώτο loop ε.δ.!

Όμως, η επιλογή της συγκεκριμένης γόμας είχε ένα μειονέκτημα, το οποίο οι οδηγοί γνώριζαν. Το υλικό κατασκευής της είναι τέτοιο, που καθιστά πιο εύκολο να πάθεις κλατάρισμα αν το παρακάνεις στις “μπούκες”. Αυτό το ρίσκο πήρε ο Ott Tanak, ο οποίος και είδε στην 3η ε.δ. της ημέρας ένα εμπρός αριστερό κλατάρισμα να βάζει “φρένο” στις ελπίδες του για τίτλο. Ο Εσθονός αναγκάστηκε να το αλλάξει μέσα στην ειδική, με αποτέλεσμα να πέσει στην 8η θέση της γενικής και ουσιαστικά να τεθεί εκτός διεκδίκησης. Και κάπως έτσι, φτάσαμε στο τέλος της ημέρας να έχουμε πέντε οδηγούς με ρεαλιστικές πιθανότητες να κατακτήσουν τη νίκη!

Αυτός που κάνει ότι περνάει από το χέρι του για να… βοηθήσει τον Tanak, είναι ο ομόσταυλος του στην Toyota, o Jari Matti Latvala. Ο Φινλανδός, χρησιμοποίησε επίσης τα βρόχινα ελαστικά σε όλη τη διάρκεια της ημέρας και κατάφερε στο τέλος της ημέρας να τεθεί επικεφαλής. Μπορεί στο δεύτερο loop να έχασε λίγο χρόνο, αφού υπήρξαν ε.δ. που η μαλακή γόμα δούλεψε καλύτερα, αλλά κατάφερε στο τέλος να διατηρηθεί στην κορυφή φλερτάροντας με την πρώτη του νίκη από το περσινό Ράλλυ Σουηδίας.

Αυτός που έχει κάθε λόγο να χαμογελάει είναι ο Sebastien Ogier! Ο Γάλλος, έκανε λάθος επιλογή ελαστικών τόσο το πρωί (μαλακή γόμα), όσο και το απόγευμα όταν επέλεξε βρόχινα ελαστικά, αλλά και δύο ρεζέρβες! Παρόλο το μειονέκτημα, οδήγησε όσο πιο γρήγορα μπορούσε με το Ford Fiesta WRC, ενώ στην προτελευταία ε.δ. είδε και τη θεά τύχη να του.. “κλείνει το μάτι”, όταν μία ξαφνική βροχόπτωση για τα αυτοκίνητα που ακολουθούσαν του επέτρεψε να σκαρφαλώσει 2ος πίσω από τον Latvala. Ο βασικός στόχος του Γάλλου είναι να παραμείνει μπροστά από τον Thierry Neuville, κάτι που μέχρι στιγμής καταφέρνει με επιτυχία, την ώρα που τα λιγότερα πέντε δευτερόλεπτα που τον χωρίζουν από τον Latvala τον φέρνουν σε θέση να διεκδικήσει ακόμα μία φετινή νίκη.

Στο βάθρο και πίσω από τον Ogier ακολουθεί η ευχάριστη έκπληξη του αγώνα, ο 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Loeb. Ο Γάλλος για ακόμα μία φορά στην καριέρα του αποδεικνύει ότι είναι “από άλλον πλανήτη”, αφού παρά το γεγονός ότι είχε να οδηγήσει 6 χρόνια σε αυτού του είδους τις συνθήκες, κατάφερε να είναι στη μάχη της κορυφής. Μάλιστα, αν στην προτελευταία ε.δ. δεν τον είχε πιάσει βροχή, με δεδομένο ότι το C3 του ήταν εφοδιασμένο με τη μαλακή γόμα ελαστικών, θα μπορούσε να ήταν ακόμα πιο κοντά στην κορυφή. Όχι, ότι τα 8 δευτερόλεπτα που τον χωρίζουν από τον Latvala μειώνουν δραματικά τις ελπίδες του. Πάντως, αυτό που κάνει για ακόμα μία φορά ο 44χρονος Loeb στην καριέρα του είναι αξιοσημείωτο και αξιομνημόνευτο, πιστοποιώντας ότι πρόκειται για τον καλύτερο όλων των εποχών.

Όμως, όσο και αν θέλει έναν τερματισμό στο βάθρο, ο Γάλλος δεν θα έχει εύκολο έργο. Καταρχήν, ο αναγεννημένος Elfyn Evans είναι στη μάχη των πρώτων, παρά το γεγονός ότι δεν έκανε σωστή επιλογή ελαστικών σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Η βροχόπτωση στην τελευταία ε.δ. του επέτρεψε να μείνει στο παιχνίδι, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι και σήμερα οδηγεί γρήγορα. Ο Βρετανός έχει πεισμώσει με την φημολογία που τον θέλει να μένει χωρίς μπάκετ τη νέα χρονιά και έχει βαλθεί να δώσει απαντήσεις. Δεν είναι υπερβολή αν αναφέρουμε ότι αυτή είναι η καλύτερη φετινή του εμφάνιση.

Στις καλές εμφανίσεις, όμως, επέστρεψε και ο Thierry Neuville. Ο Βέλγος, επέλεξε τη μαλακή γόμα σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, και στο δεύτερο loop ε.δ. κατάφερε να ψαλιδίσει τη διαφορά από την κορυφή. Μάλιστα, στην προτελευταία ε.δ., όπου και έβρεξε, στάθηκε τυχερός αφού κατάφερε να ολοκληρώσει την προσπάθεια του πριν ξεκινήσει η βροχόπτωση, με αποτέλεσμα να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο. Ο Neuville είναι στο παιχνίδι της κορυφής και σύμφωνα με τη λογική θα πιέσει για όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς σε επίπεδο γενικής, αλλά και στην Power Stage. Εκτός από τον Loeb, αυτός που είδε την τύχη να του γυρνάει την πλάτη στην προτελευταία ε.δ., ήταν ο Dani Sordo. Ο Ισπανός βρέθηκε επικεφαλής όταν εγκατέλειψε ο Tanak, αλλά πολύ σύντομα είδε τον μαινόμενο Latvala να τον προσπερνάει. Όμως, η ταφόπλακα στις όποιες ελπίδες του για νίκη ή βάθρο, ήρθε στην El Montmell 2, όταν με τη μαλακή γόμα βρέθηκε στη βροχή, κάτι που τον έριξε στην 6η θέση της γενικής.

Πίσω από τον Ισπανό ακολουθούν τα δύο Toyota Yaris WRC, των Esapekka Lappi και Ott Tanak. Ο νεαρός Φινλανδός χρησιμοποίησε τα βρόχινα ελαστικά σε όλη τη διάρκεια της ημέρας και ουσιαστικά ήταν ανταγωνιστικός και κέρδισε μερικές θέσεις στην κατάταξη. Βέβαια, αυτή τη στιγμή θα μπορούσε να ήταν εκτός αγώνα, αφού είχε ένα τετ α κε με τριψήφιο αριθμό χιλιομέτρων στο κοντέρ, αλλά για καλή του τύχη το Yaris σταμάτησε στη μέση του δρόμου… Βέβαια, είναι δεδομένο ότι αν χρειαστεί και δοθεί η σχετική εντολή, το αυτοκίνητο του Lappi θα σταματήσει στην άκρη για να περάσει αυτό του Ott Tanak. Ο Εσθονός είναι πιθανό στο τέλος του αγώνα να μην έχει καν μαθηματικές πιθανότητες για διεκδίκηση του τίτλου, αλλά αυτό είναι κάτι που θα το γνωρίζουμε σίγουρα αύριο. Αναμφίβολα, ο Tanak για ακόμα μία φορά ήταν ο ταχύτερος όλων και όλα έδειχναν ότι θα κατάφερνε να κερδίσει, αλλά ως γνωστόν στους αγώνες Ράλλυ δεν επικρατεί πάντα αυτός που σημειώνει τους κορυφαίους χρόνους.

Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι Craig Breen και Andreas Mikkelsen, με τον καθένα να απογοητεύει για διαφορετικούς λόγους. Ο Ιρλανδός έκανε ένα λάθος στην δεύτερη ε.δ. της ημέρας, καταστρέφοντας την πίσω αεροτομή και το διαχύτη του C3, κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να είναι αδύνατο να οδηγηθεί. Στη συνέχεια, έκανε λάθος με την επιλογή των βρόχινων ελαστικών, ενώ για ακόμα μία φορά δεν απέφυγε ένα τετ α κε, πληγώνοντας αυτή τη φορά το εμπρός δεξί μέρος του C3. Ακόμα μεγαλύτερη απογοήτευση, όμως, έχει σκορπίσει με τις επιδόσεις του ο Mikkelsen. Ο Νορβηγός δεν μπόρεσε να οδηγήσει σε όλη τη διάρκεια της ημέρας το i20, ούτε με τη μαλακή γόμα, αλλά ούτε με τα βρόχινα ελαστικά. Ο Mikkelsen εμφανίστηκε και ο ίδιος προβληματισμένος και ουσιαστικά τα ερωτηματικά γύρω από τις επιδόσεις του πρέπει να έχουν αρχίσει να απασχολούν πολύ σοβαρά τον επικεφαλής της Hyundai, Michele Nandan. Τέλος, δικό του αγώνα μακριά από τους υπόλοιπους πραγματοποιεί ο Teemu Suninen, ο οποίος δεν έχει οδηγήσει το Fiesta WRC ποτέ στη ζωή του σε βρεγμένες επιφάνειες! Ούτε καν σε δοκιμές!

Το αυριανό τελευταίο σκέλος του αγώνα δεν αφήνει πολλά περιθώρια λάθους ή ανατροπών. Τέσσερις ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 61 χιλιομέτρων, και σύμφωνα με την λογική δεν είναι αρκετές για να καλυφθούν μεγάλες διαφορές. Αλλά αυτό ισχύει σε περίπτωση που δεν έχουμε άλλη βροχόπτωση και στεγνώσουν οι δρόμοι! Αν κάτι τέτοιο συμβεί και οι ουρανοί ανοίξουν, τότε η ρουλέτα θα αρχίσει να γυρίζει ξανά και θα περιμένουμε να δούμε μέχρι την τελευταία ε.δ. που θα κάτσει η μπίλια!_Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ