26 Οκτ 2018

WRC – Ράλλυ Ισπανίας: Στον αστερισμό του Tanak

Ο Ott Tanak κάνει ότι είναι δυνατόν για να διατηρήσει ζωντανές τις ελπίδες του για τίτλο, όντας επικεφαλής στο τέλος του πρώτου σκέλους του ισπανικού Ράλλυ, την ώρα που 40 δλ. χωρίζουν τον δεύτερο από τον 10ο!

Η πρώτη χωμάτινη μέρα του μικτού Ράλλυ Ισπανίας είχε για ακόμα μία φορά τον ίδιο μεγάλο πρωταγωνιστή. Όπως και σε όλο το δεύτερο μισό της χρονιάς, ο Εσθονός Ott Tanak έδειξε να βρίσκεται σε δικό του αγώνα. Ο οδηγός της Toyota γνωρίζει πολύ καλά ότι αν θέλει να διατηρήσει ζωντανές τις ελπίδες του για τίτλο δεν μπορεί να ευελπιστεί σε κάτι λιγότερο από τη νίκη. Με αυτή τη λογική, και παρά το γεγονός ότι ξεκινούσε 3η διέλευση πίσω από τους Neuville και Ogier, απογείωσε από νωρίς το Yaris και έφτασε στο τέλος της ημέρας να απολαμβάνει μία σημαντική διαφορά.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο μοναδικός οδηγός που προσπάθησε να τον πιέσει ήταν ο ομόσταυλος του Jari Matti Latvala, τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που ένα κλατάρισμα στοίχισε πολύτιμο χρόνο στον Φινλανδό. Ο Tanak πρέπει πλέον να ελέγξει τους αντιπάλους του, αλλά σίγουρα αυτό που θέλει είναι βοήθεια από τους ομόσταυλους του στην ιαπωνική ομάδα. Για τον ίδιο είναι απαραίτητο οι δύο αντίπαλοι του να μείνουν εκτός βάθρου. Κάτι διόλου απίθανο, αν κρίνουμε το επίπεδο του συναγωνισμού.

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, ο δεύτερος με τον δέκατο χωρίζονται από 40 δευτερόλεπτα διαφορά με αποτέλεσμα κανείς να μην μπορεί να γνωρίζει τι θα συμβεί στα επόμενα δύο ασφάλτινα σκέλη του αγώνα. Σίγουρα, ο Dani Sordo που ολοκλήρωσε το σκέλος στη 2η θέση της γενικής, αισθάνεται σαφώς καλύτερα στην άσφαλτο. Σήμερα, ο ρυθμός του ήταν καλός και από νωρίς σημείωσε ανταγωνιστικούς χρόνους. Στο πρώτο loop η επιλογή της σκληρής γόμας δεν τον βοήθησε, αλλά παρόλα αυτά εκμεταλλευόμενος και την καλή σειρά εκκίνησης και τον καθαρό δρόμο, είναι σε θέση να κάνει... όνειρα για την αυριανή ημέρα.

Μόλις 2,9 δευτερόλεπτα πίσω του, βρίσκεται ο Elfyn Evans με το Ford Fiesta WRC. Ο Βρετανός οδηγός, που θέλει να αποδείξει ότι έχει θέση στο WRC, ξεκίνησε εντυπωσιακά το σκέλος και ουσιαστικά ήταν γρήγορος σε όλη τη διάρκεια του πρωϊνού loop. Η σειρά εκκίνησης τον βοήθησε στο έργο του, και ήταν 2ος πίσω από τον Tanak. Όμως, στο τέλος και συγκεκριμένα στην τελευταία ε.δ., o Sordo βρήκε το κάτι παραπάνω και στην ε.δ. των 39 χλμ. πέρασε μπροστά με βραχεία κεφαλή. Όμως, ο Evans δεν έχει μόνο στο μυαλό του πως θα ξεπεράσει τον Sordo, αλλά και πως θα καταφέρει να διατηρηθεί μπροστά από τον Sebastien Loeb που βρίσκεται μισό δευτερόλεπτο πίσω του!

Ο εννιά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, που είναι φανερό ότι μαζί με τον Daniel Elena απολαμβάνουν την κάθε στιγμή, ξεκίνησε μουδιασμένα, αλλά στη συνέχεια βελτίωσε εντυπωσιακά τους χρόνους. Είναι χαρακτηριστικό ότι από την 27η θέση εχθές το βράδυ, το σημερινό σκέλος τον βρήκε στο τέλος του 4ο γενικής! Ο Γάλλος αρχικά δυσκολεύτηκε από το στήσιμο του C3, το οποίο ήταν αρκετά υποστροφικό. Όμως, μετά το μεσημεριανό σέρβις και τις αλλαγές που πραγματοποίησε η γαλλική ομάδα, ο Loeb βρήκε αυτοπεποίθηση και πλέον βρίσκεται στη μάχη του βάθρου.

Βέβαια, το ίδιο ισχύει και για τον Jari Mati Latvala που ακολουθεί επτά δευτερόλεπτα πίσω από τον Loeb! Ο Φινλανδός ήταν ταχύτατος σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, κέρδισε 3 ειδικές, με τον ίδιο να δηλώνει ότι είχε να αισθανθεί πολλά χρόνια τόσο καλά πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου! Αν ο Latvala δεν είχε το κλαταρισμένο ελαστικό, αναμφίβολα θα ήταν στη μάχη της πρώτης θέσης με τον Tanak. Κάτι που δεν κατάφερε ο Andreas Mikkelsen με το Hyundai i20 WRC. Ο Νορβηγός έκανε λάθος επιλογή ελαστικών στην αρχή, αφού όπως αποδείχθηκε η σκληρή γόμα δεν δούλεψε στο πρώτο loop ειδικών. Στη συνέχεια βελτίωσε τις επιδόσεις του, έφτασε να σκαρφαλώσει 4ος, αλλά στο τέλος η ιδέα να φέρει δύο ρεζέρβες του στοίχισε σε χρόνο και στην ισορροπία του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να πέσει έκτος στο τέλος, αλλά 1,5 δευτερόλεπτο πίσω από τον Latvala.

Άλλα 0,3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Mikkelsen ακολουθεί ο Sebastien Ogier με το Ford Fiesta WRC. Ο πέντε φορές Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχασε χρόνο, όντας η 2η διέλευση στις ειδικές, αν και δεν είναι μυστικό ότι μαζί με τον Neuville δεν έχουν απάντηση τις επιδόσεις του Tanak, ο οποίος επίσης έχει κακή σειρά εκκίνησης... Ο Ogier, όμως, αυτό που θέλει είναι να παραμείνει μπροστά από τον Neuville και τον στόχο του εν μέρει τον έχει πετύχει. Βέβαια, σήμερα η τύχη ήταν με το μέρος του, αφού το πρωί βρέθηκε για λίγο εκτός δρόμου, αλλά ευτυχώς χωρίς συνέπειες για τον ίδιο, και φυσικά το Ford Fiesta. Αύριο στην άσφαλτο και χωρίς μειονέκτημα, ο Ogier είναι σίγουρο ότι θα είναι σαφώς πιο ανταγωνιστικός. Όπως και ο Neuville βέβαια. Ο Craig Breen κατάφερε να μπει σφήνα ανάμεσα στους δύο διεκδικητές του τίτλου με το Citroen C3. Ο Ιρλανδός παρά την ιδανική σειρά εκκίνησης δεν έχει γοητεύσει με τις επιδόσεις του, και βρίσκεται 5,3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ogier, αλλά με τον Neuville έτοιμο να τον προσπεράσει.

Ο Βέλγος είχε το μεγαλύτερο μειονέκτημα σε σχέση με όλους σήμερα και έχασε πολύτιμο έδαφος. Το γεγονός ότι βρίσκεται στην 9η θέση δεν είναι θετικό στην προσπάθεια του για κατάκτηση του τίτλου. Όμως, στην άσφαλτο είναι αποδεδειγμένα ταχύς, ενώ δεν πρέπει να λησμονούμε ότι μπροστά του βρίσκονται δύο Hyundai. Τα οποία αν χρειαστεί στο τέλος της ημέρας θα κάνουν στην άκρη για να περάσει. Κάτι που φυσικά ισχύει και στην περίπτωση του Ogier, αφού αν χρειαστεί είναι σίγουρο ότι ο Evans θα δώσει τη θέση του στον Γάλλο. Για αυτόν ακριβώς το λόγο είναι πολύ σημαντικό για τον Tanak να σκαρφαλώσει κι άλλο στην κατάταξη ο Latvala, αλλά ακόμα και ο Loeb. Σίγουρα, τον Εσθονό δεν μπορεί να βοηθήσει ο Esapekka Lappi, αφού ο Φινλανδός δυσκολεύεται πολύ να προσαρμοστεί στις συνθήκες και μοιάζει σκιά του εαυτού του. Μοιάζει λες και το μυαλό του ταξιδεύει ήδη στην επόμενη χρονιά και προς Βερσαλίες μεριά... Αντίστοιχα απογοητευτικές ήταν και οι επιδόσεις του Teemu Suninen, ο οποίος δυσκολεύτηκε πολύ σήμερα να βρει τον ρυθμό του.

Τέλος αξίζει να σημειώσουμε την “εσωτερική” μονομαχία στην κατηγορία του WRC2, ανάμεσα σε VW και Skoda! Ο Erik Camili στην πρώτη του VW Polo R5 φιγουράρει στην 11η θέση της γενικής, αλλά με τον νεαρό Kalle Rovapera με το Skoda Fabia R5 να τον ακολουθεί κατά πόδας! Την ίδια ώρα, πίσω τους βρίσκεται ο Petter Solberg με το δεύτερο VW Polo R5, ο οποίος και κλέβει τις εντυπώσεις στην επιστροφή του στους αγώνες Ράλλυ. Έστω και για μία παράσταση.

Πλέον, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα αλλάζουν μορφή και σε λίγες ώρες θα είναι έτοιμα για την πρόκληση των ασφάλτινων ειδικών διαδρομών της Ισπανίας. Εκεί που η λογική λέει ότι οι ισορροπίες θα αλλάξουν. Και ειδικά αν επαληθευτούν τα δελτία καιρού που αναφέρουν ότι αύριο θα έχουμε βροχοπτώσεις. Αν αυτό συμβεί, τότε ο αγώνας θα μετατραπεί σε ρώσικη ρουλέτα._Π.Τ.

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: