30 Μαρ 2019

WRC – Ράλλυ Κορσικής: Ανατροπή!

Λίγο πριν το σφύριγμα της λήξης του δεύτερου σκέλους ο Thierry Neuville ανέτρεψε την κατάσταση, με τον Elfyn Evans να πέφτει δεύτερος, τον Ott Tanak να τίθεται εκτός διεκδίκησης νίκης μετά από ένα κλαταρισμένο ελαστικό, αλλά και τον Sebastien Ogier να... “κλείνει” πονηρά το μάτι στον ανταγωνισμό.

Θα μπορούσε να ήταν και ποδοσφαιρικός αγώνας με σπουδαίες ανατροπές στο σκορ και συναρπαστική εξέλιξη! Σε συνέχεια της χθεσινής πρώτης ημέρας, το δεύτερο σκέλος του Ράλλυ Κορσικής έκρυβε αρκετές εκπλήξεις που φρόντισαν να κρατήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον μέχρι την τελευταία σημερινή ειδική. Όπως εχθές, έτσι και σήμερα, όλα κρίθηκαν σύμφωνα με τις επιδόσεις των οδηγών. Οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδανικές, ενώ όλα τα πληρώματα ξεκίνησαν με την ίδια επιλογή ελαστικών, που δεν ήταν άλλοι από τη σκληρή γόμα της Michelin. Ένα στοιχείο που οι οδηγοί είχαν στο μυαλό τους και κάποιοι το εφάρμοσαν, ήταν η διαχείριση τους, με δεδομένο ότι το σημερινό σκέλος περιελάμβανε και δύο περάσματα από την ε.δ. Castagniccia των 47 χιλιομέτρων.

Και όπως αποδείχθηκε σε αυτή κρίθηκε το μεγαλύτερο μέρος της εξέλιξης του σημερινού σκέλους. Συγκεκριμένα, εκεί ο Thierry Neuville κατάφερε να τεθεί επικεφαλής του αγώνα στο τέλος της ημέρας, αφήνοντας μόλις 4,5 δευτερόλεπτα πίσω του τον Elfyn Evans. Ο οδηγός της Hyundai, στο πρώτο πέρασμα από τις ειδικές δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό του Βρετανού, αλλά και του Ott Tanak, που είχαν τη δική τους μάχη για την πρώτη θέση. Όμως, όλα άλλαξαν στο δεύτερο loop. Καταρχήν, ο Βέλγος έκανε μία αλλαγή στη ρύθμιση της ανάρτησης (αύξησε την απόσταση του i20 από το έδαφος) με αποτέλεσμα να βελτιωθεί η οδική του συμπεριφορά και ο ίδιος να αισθανθεί μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο Tanak είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό (το οποίο άλλαξε στην ε.δ.) με αποτέλεσμα να πέσει στην 6η θέση της γενικής. Έχοντας πλέον μόνο τον Evans μπροστά του, κατάφερε με εξαιρετικές επιδόσεις στις δύο τελευταίες ειδικές να καλύψει τα 15 δευτερόλεπτα που τους χώριζαν, αλλά και να δημιουργήσει μία μικρή διαφορά. Με δεδομένη την εμπειρία του, ο Βέλγος πλέον βρίσκεται πολύ κοντά στην πρώτη του φετινή νίκη και θα αποτελέσει έκπληξη αν δεν την κατακτήσει.

Φυσικά, κανείς δεν υποτιμά τον Elfyn Evans, ο οποίος όπως εχθές, έτσι και σήμερα κατάφερε να σημειώσει εξαιρετικούς χρόνους και να ακολουθήσει το ρυθμό των προαναφερθέντων. Το γεγονός ότι ο Tanak δεν κατάφερε να αυξήσει τη μεταξύ τους διαφορά αποτέλεσε ευχάριστη έκπληξη, παρόλο που στο τέλος της ημέρας έπεσε δεύτερος. Απλά, ο 29χρονος Βρετανός δεν έχει την εμπειρία των αντιπάλων του και αυτό φάνηκε στο τέλος, και συγκεκριμένα στην τελευταία ε.δ., όταν και δεν μπορούσε να δικαιολογήσει πως έχασε 14 δευτερόλεπτα από τον Neuville. Σε κάθε περίπτωση, με μόλις δύο ειδικές αύριο θα διεκδικήσει το κάτι παραπάνω, με δεδομένο το γεγονός ότι ο ίδιος δεν έχει το άγχος των βαθμών. Σε αντίθεση με τον Βέλγο, που γνωρίζει ότι μία εγκατάλειψη που θα μπορούσε να είναι καταστροφική για τον ίδιο.

Βλέπετε, μπορεί ο Tanak να έχασε αρκετές θέσεις, αλλά ο πολύπειρος Sebastien Ogier φρόντισε με μοναδική μαεστρία να σκαρφαλώσει στην 3η θέση της γενικής. Ο εξάκις Πρωταθλητής γνώριζε από την αρχή της ημέρας, ότι το C3 δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα Yaris και τα i20. Απογοητεύτηκε, αλλά παράλληλα αποφάσισε στοχευμένα να χτυπήσει σε μία ε.δ., αυτή των 47 χιλιομέτρων. Ο Γάλλος εκμεταλλεύθηκε την εμπειρία του αναφορικά με τη διαχείριση των ελαστικών, στο “γράψιμο” των νέων ειδικών και στην μεγαλύτερη ειδική του αγώνα σημείωσε εξαιρετικούς χρόνους και στα δύο περάσματα, αντιμετωπίζοντας μάλιστα και πρόβλημα με το anti-lag στην τελευταία! Σε συνδυασμό με το κλατάρισμα του Tanak, κατάφερε να ανέβει 3ος και πλέον αισιοδοξεί ότι μπορεί να φύγει από την Κορσική με πολλά περισσότερα από όσα περίμενε εχθές το βράδυ.

Ανήμπορος να αντιδράσει στην “επίθεση” του Ogier εμφανίστηκε ο Dani Sordo, ο οποίος σε όλη τη διάρκεια της σημερινής ημέρας ήταν φανερά μπερδεμένος! Ο Ισπανός, σε κάποιες περιπτώσεις σημείωσε κορυφαίους χρόνους, ενώ σε άλλες ήταν χαρακτηριστικά αργός. Μάλιστα, εντύπωση προκάλεσε ότι ούτε ο ίδιος δεν μπορούσε να εξηγήσει τις επιδόσεις του. Είτε ήταν γρήγορες, είτε όχι! Πάντως, και οι τρεις οδηγοί της Hyundai “ψάχνονται” πολύ με το στήσιμο του i20 WRC σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, κάτι που αναδεικνύει για ακόμα μία φορά την ανάγκη για εξέλιξη νέων μηχανικών μερών στο αυτοκίνητο, και συγκεκριμένο στα διαφορικά.

Αντίθετα, ικανοποιημένοι μπορούν να είναι με το Fiesta WRC οι άνθρωποι της M-Sport, αφού δεν είναι μόνο ο Evans που διεκδικεί τη νίκη αποδεικνύοντας τον υψηλό βαθμό ανταγωνιστικότητας του αυτοκινήτου, αλλά και ο Teemu Suninen που διατηρεί την 5η θέση στην κατοχή του. Ο Φινλανδός δεν ήταν ικανοποιημένος με το στήσιμο του Fiesta στις πρώτες ε.δ., αλλά στη συνέχεια “το βρήκε” και σημείωσε ανταγωνιστικούς χρόνους. Κάτι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για την πρώτη του συμμετοχή με WRCar στο Ράλλυ Κορσικής. Βέβαια, μόνο εύκολο δεν θα είναι να διατηρηθεί σε αυτή, αφού πίσω του βρίσκεται ο Ott Tanak, με μία διαφορά της τάξεως των 22 δευτερολέπτων. Μπορεί να ακούγεται σημαντική, αλλά μάλλον όχι και τόσο μεγάλη αν αναλογιστούμε τη διαφορά επιπέδου ανάμεσα στους δύο οδηγούς. Ο Εσθονός ήταν ο μεγάλος άτυχος της σημερινής ημέρας. Τέθηκε επικεφαλής και παρέμεινε εκεί έστω με βραχεία κεφαλή, μέχρι το κλαταρισμένο ελαστικό. Ο ίδιος φυσικά και απογοητεύτηκε, αφού αισθανόταν πολύ καλά στο τιμόνι του αυτοκινήτου και ήταν το πρώτο φαβορί για τη νίκη. Πλέον, εκτός από την 5η θέση, ο Tanak στοχεύει ξεκάθαρα στην Power Stage.

Την πρώτη οκτάδα, συμπληρώνουν οι Esapekka Lappi και Sebastien Loeb, οι οποίοι επίσης έχουν ακριβώς το ίδιο στο μυαλό τους. Ο Φινλανδός οδηγός της Citroen ήταν και σήμερα απογοητευμένος από την οδήγηση του, αλλά και από το C3, δοκιμάζοντας σε όλη τη διάρκεια της ημέρας διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση και τα διαφορικά του αυτοκινήτου. Τελικά δεν έμεινε σε καμία περίπτωση ικανοποιημένος και δύσκολα θα αλλάξει αυτό αύριο. Κάτι αντίστοιχο βίωσε και ο 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Loeb, ο οποίος και προσπάθησε με διαφορετικές ρυθμίσεις στα διαφορικά να εξαλείψει τις τάσεις υποστροφής του i20. Εν τέλει δεν το κατάφερε, ενώ στο πρώτο πέρασμα από την ε.δ. των 47 χλμ. είχε και μία μικρή έξοδο, ευτυχώς χωρίς σημαντικές συνέπειες για το i20.

Τέλος, τα δύο Toyota Yaris WRC των Kris Meeke και Jari Matti Latvala, είχαν τον δικό τους αγώνα με τον Βρετανό να σημειώνει και πάλι ανταγωνιστικούς χρόνους. Ο Meeke αισθάνεται καλά στο τιμόνι του αυτοκινήτου και δεν τον κρύβει, αν και η επιλογή του να σκληρύνει σήμερα λίγο περισσότερο την εμπρός ανάρτηση δεν ήταν σύμφωνα με τον ίδιο η πλέον ενδεδειγμένη. Από την άλλη, ο Latvala εμφανίστηκε και σήμερα κατώτερος των περιστάσεων. Οι επιδόσεις του Φινλανδού ήταν κάτω του μετρίου, ενώ ένα κλαταρισμένο ελαστικό του κόστισε δύο ακόμα λεπτά χαμένου χρόνου. Πάντως, μετά από τέσσερις αγώνες φέτος ο Latvala σε καμία περίπτωση δεν θυμίζει τον οδηγό που πριν από πέντε μήνες κέρδιζε στην Αυστραλία.

Η αυριανή και τελευταία ημέρα περιλαμβάνει μόλις δύο ειδικές, αλλά με συνολικό μήκος 50 χιλιομέτρων! Η πρώτη έχει μήκος 31 χιλιομέτρων, ενώ η Power Stage αγγίζει τα 20 χλμ., γεγονός που αυξάνει ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον, με δεδομένο ότι ακόμα όλα είναι ανοικτά σε επίπεδο κορυφής και όχι μόνο. Η πρώτη είναι προγραμματισμένη για τις 10:45 πμ ώρα Ελλάδος._Π.Τ.

Περισσότερες φωτογραφίες: