29 Μαρ 2019

WRC – Ράλλυ Κορσικής: Πολυθρόνα για... τρεις!

Ο Elfyn Evans κλέβει τις εντυπώσεις στο Ράλλυ Κορσικής, αλλά οι Ott Tanak και Thierry Neuville ακολουθούν μία ανάσα πίσω του, προμηνύοντας έναν συναρπαστικό σε εξέλιξη αγώνα.

Συναρπαστική σε εξέλιξη ήταν η πρώτη ημέρα του Ράλλυ Κορσικής, αφού μας πρόσφερε σπουδαίες επιδόσεις, εξαιρετικές μάχες, αλλά και κάθε είδους... “δράματα”! Με τον καιρό να μη θυμίζει σε τίποτα τις εικόνες που είδαμε κατά τη διάρκεια των αναγνωρίσεων και να διεξάγεται κάτω από πολύ καλές συνθήκες, οι οδηγοί δεν είχαν πολλές και διαφορετικές επιλογές αναφορικά με τα ελαστικά, την ώρα που η σειρά εκκίνησης δεν έπαιξε απολύτως κανένα ρόλο. Έτσι, όλα κρίθηκαν από την ταχύτητα των οδηγών, με τον Elfyn Evans να κερδίζει τις εντυπώσεις! Ο 29χρονος Βρετανός έδειξε από την πρώτη ειδική τις διαθέσεις του, σημειώνοντας εξαιρετικούς χρόνους. Αυτό ήταν κάτι που αρκετοί περιμέναμε, αφού είναι γνωστό ότι διαθέτει ταχύτητα στην άσφαλτο. Το στοιχείο που κάνει σήμερα τη διαφορά είναι η συνέπεια του! Ο Βρετανός συνέχισε στο ίδιο μοτίβο σε όλη τη διάρκεια του σκέλους, καταφέρνοντας να αντεπεξέλθει στην πίεση των Ott Tanak και Thierry Neuville, ολοκληρώνοντας το σκέλος επικεφαλής, μόλις 4,5 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Εσθονό οδηγό της Toyota.

Βέβαια, λίγο έλειψε η προσπάθεια του να αδικηθεί από τον συμπατριώτη του, Kris Meeke, αλλά ευτυχώς η οργανωτική επιτροπή είχε διαφορετική άποψη. Βλέπετε, στην τελευταία ε.δ. της ημέρας, ο Meeke ξεκίνησε μπροστά από τον Evans με σπασμένη ανάρτηση. Ο ρυθμός του ήταν πολύ αργός, με αποτέλεσμα ο 29χρονος οδηγός της M-Sport να βρεθεί πίσω του. Ο Meeke δεν τον είδε και για αρκετή ώρα το Fiesta έμεινε πίσω από το Yaris, με αποτέλεσμα ο Evans να χάσει πολύτιμο χρόνο. Κάτι που διορθώθηκε στη συνέχεια, όταν στον Βρετανό δόθηκε ο χρόνος του Tanak.

Ο Εσθονός οδηγός της Toyota δεν εξέπληξε με τις επιδόσεις του, με τον ίδιο να δηλώνει ότι το αυτοκίνητο δεν έχει πρόβλημα και πως προσπάθησε να διατηρήσει έναν σταθερό ρυθμό σε όλο το σκέλος. Μάλιστα, όπως αποκάλυψε στο τέλος, σε όλο το δεύτερο loop είχε ένα πρόβλημα με τα εμπρός αμορτισέρ του, το οποίο δεν του επέτρεψε να πιέσει, με τον ίδιο να προτιμά να αποφύγει τα ρίσκα. Κάτι που έκανε και ο Thierry Neuville. Ο Βέλγος από την πρώτη ε.δ. εμφανίστηκε προβληματισμένος από το στήσιμο του i20, δηλώνοντας ότι δεν του εμπνέει εμπιστοσύνη. Ο Neuville αντιμετώπισε προβλήματα υποστροφής και εν τέλει μόνο ικανοποιημένος μπορεί να είναι ότι παραμένει στη μάχη της κορυφής. Το ερώτημα είναι κατά πόσο μπορεί να βρει κάτι στο σημερινό σέρβις, το οποίο θα του δώσει την απαραίτητη ώθηση, έτσι να διεκδικήσει με αξιώσεις τη νίκη αύριο.

Με τους Evans, Tanak και Neuville να έχουν ξεχωρίσει, πιο πίσω συναντάμε τρεις ακόμα οδηγούς με μικρή διαφορά μεταξύ τους. Το... “τρενάκι” οδηγεί ο Dani Sordo με το Hyundai i20 WRC, που μπορεί να μην αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα σήμερα, αλλά σίγουρα περίμενε ότι θα είναι περισσότερο ανταγωνιστικός. Ο Ισπανός πίεσε, αλλά οι χρόνοι δεν ήταν αντίστοιχοι της προσπάθειας του. Ο ίδιος είναι απογοητευμένος, αφού περίμενε πολλά περισσότερα, ενώ δεν μπορεί με σιγουριά να πει τι χρειάζεται να αλλάξει για να βελτιώσει τις επιδόσεις του. Πίσω του, βρίσκεται ο Teemu Suninen με το δεύτερο Ford Fiesta WRC, ο οποίος έχει ένα και ξεκάθαρο στόχο. Τον τερματισμό! Ο νεαρός Φινλανδός χωρίς να ρισκάρει και οδηγώντας με συνέπεια, βρίσκεται στην 5η θέση κάνοντας εξαιρετική δουλειά. Η άσφαλτος δεν είναι η αγαπημένη του επιφάνεια, ενώ στην Κορσική συμμετέχει για πρώτη φορά με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC.

Στο στρατόπεδο της Citroen επικρατεί απογοήτευση, αλλά και προβληματισμός. Οι Γάλλοι είχαν προετοιμαστεί για τον συγκεκριμένο αγώνα, κάνοντας δύο μέρες δοκιμών κάθε οδηγός, ενώ είναι δεδομένο ότι το C3 είναι ανταγωνιστικό στην άσφαλτο. Όλοι θεωρούσαν τον Sebastien Ogier φαβορί, αλλά ο έξι φορές Πρωταθλητής δυσκολεύτηκε πάρα πολύ την πρώτη ημέρα του αγώνα. Ο Γάλλος ξεκίνησε με ένα τετ α κε που του κόστισε μερικά δευτερόλεπτα, ενώ στη συνέχεια ταλαιπωρήθηκε με την οδική συμπεριφορά του C3. Τα προβλήματα υποστροφής ήταν τόσο έντονα, που ο ίδιος δήλωσε ότι το αυτοκίνητο δεν θέλει να στρίψει! Μάλιστα, ήταν τόσο απογοητευμένος, που στο τέλος της ημέρας δήλωσε ότι δεν ξέρει αν μπορεί να αλλάξει κάτι στο υπόλοιπο του αγώνα. Αντίστοιχα συναισθήματα, όμως, έχουν κυριεύσει και τον Esapekka Lappi. Ο Φινλανδός αισθάνεται ότι οδηγεί στο όριο, αλλά οι χρόνοι του είναι μέτριοι προς... κακοί, χωρίς να κρύβει ότι δεν ξέρει τι είναι αυτό που πρέπει να αλλάξει.

Την πρώτη οκτάδα, συμπληρώνει ο Sebastien Loeb με το Hyundai i20 WRC. Ο 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχασε το μεγαλύτερο μέρος από το κίνητρο του μόλις στην πρώτη ε.δ. του αγώνα. Μία μικρή δόση υπερστροφής είχε σαν αποτέλεσμα ο πίσω δεξιά τροχός να χτυπήσει σε ένα τοιχίο και να σπάσει ένας σύνδεσμος της ανάρτησης. Αυτό του κόστισε σχεδόν δύο λεπτά, με αποτέλεσμα να πέσει στην κατάταξη. Ο Loeb κατάφερε να επισκευάσει τη ζημιά με μηχανικά μέρη που είχε στο αυτοκίνητο, καταφέρνοντας να συνεχίσει, βελτιώνοντας σταδιακά τους χρόνους του σε όλη τη διάρκεια της ημέρας και ολοκληρώνοντας το σκέλος στην 8η θέση της γενικής. Βέβαια, για να συμβεί χρειάστηκε να αντιμετωπίσουν προβλήματα και αντίπαλοι του, όπως ο Jari Matti Latvala. Ο Φινλανδός είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό με το Yaris WRC, ενώ ήταν στην 6η θέση της γενικής, με αποτέλεσμα να χάσει περισσότερο από δύο λεπτά, αφού χρειάστηκε να το αλλάξει μέσα στην ε.δ. Παράλληλα, η... “πέτρα του σκανδάλου”, ο Kris Meeke έχασε και αυτός κάθε ελπίδα με ένα κλατάρισμα στην πρώτη ε.δ., ενώ η σπασμένη ανάρτηση στη συνέχεια κόστισε στον ίδιο, αλλά και τον Elfyn Evans, ακόμα περισσότερο χρόνο.

Η αυριανή ημέρα του αγώνα είναι η μεγαλύτερη της φετινής εκδοχής του Ράλλυ Κορσικής, περιλαμβάνοντας συνολικά 174,50 χιλιόμετρα ειδικών! Για αυτό ευθύνεται η ε.δ. Castagniccia, από την οποία τα πληρώματα θα περάσουν δύο φορές και έχει μήκος 47 χιλιομέτρων! Μόνο λίγοι δεν είναι αυτοί που πιστεύουν ότι εκεί θα κριθεί ο αγώνας. Όλα αυτά, όμως, θα απαντηθούν αύριο στο γαλλικό νησί με την πρώτη ε.δ. να είναι προγραμματισμένη για τις 08:38 πμ ώρα Ελλάδος._Π.Τ.

Περισσότερες φωτογραφίες: