Όταν τα περιθώρια στένεψαν και οι λεπτομέρειες έκαναν τη διαφορά, ήταν η στόφα του Πρωταθλητή που επέτρεψε στον Sebastien Ogier να κερδίσει στο νήμα τον Jari Matti Latvala, επιστρέφοντας με αξιώσεις στη διεκδίκηση του τίτλου.

Ο πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Sebastien Ogier, κατάφερε να σημειώσει την 4η φετινή του νίκη και να επιστρέψει πλέον για τα καλά στη μάχη του τίτλου. Ο Γάλλος οδηγός έδωσε σήμερα στις ε.δ. του Ράλλυ Μ. Βρετανίας μία σπουδαία μάχη με τον Jari Matti Latvala καταφέρνοντας να επικρατήσει ουσιαστικά στην τελευταία ε.δ. του αγώνα. Νωρίς το πρωί, ο Φινλανδός οδηγός της Toyota κατάφερε με εξαιρετικούς χρόνους να περάσει μπροστά από τον Ogier που εχθές το βράδυ ήταν επικεφαλής της κατάταξης. Με δεδομένο το γεγονός ότι η τελευταία ε.δ. των 8 χιλιομέτρων πραγματοποιήθηκε σε ασφάλτινες επιφάνειες, οι δυο τους μπήκαν στην προτελευταία με 0.2 δευτερόλεπτα διαφορά. Εκεί, ο πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έκανε επίδειξη ισχύος, οδήγησε εντυπωσιακά γρήγορα και ουσιαστικά πήρε μία διαφορά της τάξεως των 3 δευτερολέπτων, την οποία και διατήρησε στο τέλος. Κατακτώντας μία νίκη που επιθυμούσε διακαώς και τον έχρισε πολυνίκη του Ράλλυ Μ. Βρετανίας με πέντε νίκες ξεπερνώντας τους Hannu Mikkola και Petter Solberg. Έτσι, ο Γάλλος με αυτόν τον τρόπο πέρασε στη 2η θέση της βαθμολογίας πίσω από τον Thierry Neuville, με τη μεταξύ τους διαφορά να έχει ψαλιδιστεί στους 7 βαθμούς!

Όπως είναι απολύτως φυσιολογικό, ο οδηγός που φεύγει με τη μεγαλύτερη ζημιά από το βρετανικό Ράλλυ είναι ο Ott Tanak. Ο Εσθονός, ο οποίος δεν είχε καμία όρεξη να οδηγήσει σήμερα, κατάφερε να πάρει 4 βαθμούς από την Power Stage, και πλέον βρίσκεται τρίτος στη βαθμολογία 22 βαθμούς πίσω από τον Neuville. Σίγουρα, θα ήθελε ο Jari Matti Latvala να κερδίσει έτσι ώστε να κόψει βαθμούς από τον Ogier, αλλά ο ομόσταυλος του στην Toyota δεν τα κατάφερε. Ο 33χρονος Φινλανδός τόσο εχθές, όσο και σήμερα, οδήγησε πολύ γρήγορα χωρίς να κάνει το παραμικρό λάθος. Πίεσε τον Ogier, πέρασε μπροστά και ίσως αν είχε στη διάθεση του έστω δύο ελαστικά με τη μαλακή γόμα της Michelin για το τέλος, η ιστορία να ήταν διαφορετική. Κάπου εδώ να σημειώσουμε, ότι η τελευταία ε.δ. του αγώνα πραγματοποιήθηκε με καθυστέρηση που ξεπέρασε τη μία ώρα και μόνο για τα πρώτα 14 αυτοκίνητα! Ο λόγος έγκειται σε ένα ατύχημα που έγινε με μοτοσικλέτες που έκαναν επίδειξη-σόου στον τερματισμό της ε.δ., το οποίο ήταν αρκετά σοβαρό και όσοι ενεπλέκησαν χρειάστηκε να μεταφερθούν με ελικόποτερο στο νοσοκομείο.

Πίσω στο αγωνιστικό μέρος, ο Latvala μαζί με τον Esapekka Lappi, που τερμάτισε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, χάρισαν ένα σημαντικό προβάδισμα στην Toyota στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Η ομάδα του Tomi Makkinen αύξησε τη διαφορά της στους 20 βαθμούς και πλέον μοιάζει με το ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο. Ο Lappi έχει μεγάλη συμβολή σε αυτό, αν και σήμερα ήταν ξανά απογοητευμένος από τις επιδόσεις του. Ενώ είχε τη θέληση να διεκδικήσει και αυτός με τη σειρά του τη νίκη, από νωρίς το πρωί συνειδητοποίησε ότι αυτό δεν είναι εφικτό. Παρόλα αυτά, δεν υπερέβαλλε, δεν έκανε λάθος και ουσιαστικά πρόσφερε στην ομάδα του σημαντικούς βαθμούς.

Ο Craig Breen από την πλευρά του, σίγουρα θα περίμενε κάτι καλύτερο από τον συγκεκριμένο αγώνα. Ο Ιρλανδός μπορεί να βρέθηκε στο σημείο να διεκδικεί μία θέση στο βάθρο, αλλά σήμερα δεν κατάφερε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Μάλιστα, ένα τετ α κε έφερε σε απόσταση βολής από τον ίδιο και τον Thierry Neuville, ο οποίος από το πρωί προσπαθούσε να μειώσει τις βαθμολογικές του απώλειες. Πάντως, στο σέρβις παρκ κυκλοφορούν φήμες ότι ο Breen έχει βρει συμβόλαιο για τη νέα χρονιά, την ώρα που ο Tomi Makinen δεν έκρυψε ότι πριν το Ράλλυ Ισπανίας θα έχουμε τις επίσημες ανακοινώσεις για τους οδηγούς της επόμενης χρονιάς. Όλα δείχνουν ότι ο Lappi οδεύει προς Citroen, και πως τη θέση του στην Toyota θα πάρει ο Kris Meeke. Που θα βρει χώρο ο Breen είναι ένα ερώτημα, εκτός αν οι Γάλλοι λάβουν μέρος με τρία C3 τη νέα χρονιά.

Μετά από αυτό το διάλειμμα, επιστρέφουμε στις ειδικές της Μ. Βρετανίας, και συγκεκριμένα στον Thierry Neuville. Μετά το χθεσινό καταστροφικό του λάθος, η 5η θέση που κατέκτησε στο τέλος μετριάζει την απογοήτευση του. Ο Βέλγος κατάφερε σήμερα να ξεπεράσει τα εμπόδια των Andreas Mikkelsen, Hayden Paddon και Mads Ostberg μαζεύοντας βαθμούς που θα είναι κρίσιμοι για τη συνέχεια. Βέβαια, ο Neuville είδε τη διαφορά του στη βαθμολογία από τον Ogier να μειώνεται δραματικά και πλέον γνωρίζει ότι δεν του αρκεί να αποφεύγει τα λάθη για να κατακτήσει τον τίτλο. Θέλει τουλάχιστον μία νίκη στους δύο εναπομείναντες αγώνες για να αισθάνεται φαβορί.

Την πρώτη εξάδα, συμπληρώνει ο Andreas Mikkelsen, ο οποίος σήμερα δεν έδειξε την ίδια ταχύτητα με χθες. Οι συνθήκες του δρόμου σε συνδυασμό με το στήσιμο του i20 WRC δεν του πρόσφεραν αυτοπεποίθηση με αποτέλεσμα οι χρόνοι του να μην είναι ανταγωνιστικοί. Ο Νορβηγός πρέπει να δουλέψει και να διατηρήσει το momentum της χθεσινής ημέρας, αφού στους δύο τελευταίους αγώνες τον χρειάζεται τόσο η ομάδα του, όσο και ο κολλητός του Thierry Neuville, για να κόψει βαθμούς από τους αντιπάλους του. Ο Hayden Paddon από τη μεριά του έφερε το i20 WRC στον τερματισμό στην 7η θέση, χωρίς να... “γοητεύσει” και πάλι με τις επιδόσεις του. Ο Νεοζηλανδός θα καθίσει στον πάγκο στο Ράλλυ Ισπανίας, αφού τη θέση του θα πάει ο Dani Sordo, και θα επιστρέψει στο μπάκετ του i20 στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στην Αυστραλία.

Σίγουρα, ο πιο εκνευρισμένος οδηγός της ημέρας ήταν ο Mads Ostberg. Ο Νορβηγός αποφάσισε και άλλαξε εχθές το βράδυ μία σειρά ρυθμίσεων στο στήσιμο του Citroen C3, με περισσότερο μέρος της ισχύς να περνάει στους πίσω τροχούς, έτσι ώστε να έχει συμπεριφορά πιο κοντά σε αυτή ενός πισωκίνητου. Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό είχε σαν αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να είναι ανεξέλεγκτο! Κάτι που ευθύνεται για ένα τετ α κε, το οποίο και τον έριξε πίσω από τους τρεις οδηγούς της Hyundai. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι οδηγοί της Skoda Motorsport, με τον Kalle Rovanpera να επικρατεί με χαρακτηριστική άνεση επί του Pontus Tidemand.

Δεν είναι υπερβολή ότι πλέον μετράμε αντίστροφα για τον επόμενο γύρο του θεσμού. Σε τρεις εβδομάδες οι διεκδικητές του τίτλου θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους στις ειδικές διαδρομές του μικτού Ράλλυ Ισπανίας με τις ισορροπίες να είναι διαφορετικές. Εκεί που εκτός από τους πρωταγωνιστές του σήμερα θα δούμε τον Sebastien Loeb με το Citroen C3 WRC, αλλά και τον Petter Solberg στην πρώτη επίσημη του VW Polo R5. 18 και σήμερα!_Π.Τ.

Διαβάστε εδώ τι έγινε στο Ράλλυ Μ. Βρετανίας το Σάββατο και εδώ την Παρασκευή.

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά