Ο Sebastien Ogier επιστρέφει από το ναδίρ στο ζενίθ, και με τον Ott Tanak να εγκαταλείπει, αλλά και τον Thierry Neuville να χάνει χρόνο, είναι επικεφαλής του βρετανικού Ράλλυ και μπαίνει για τα καλά στη μάχη του τίτλου.

Η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Μ.Βρετανίας θύμισε περισσότερο αρχαίο ελληνικό δράμα, παρά αγώνα του WRC. Σήμερα το πρωί, ο Ott Tanak ξεκίνησε επικεφαλής με διαφορά ασφαλείας από τους υπόλοιπους, με τον Thierry Neuville δεύτερο και τον Sebastien Ogier μόλις στην 5η θέση. Οι δύο νεότεροι σε ηλικία οδηγοί ήταν σαφώς χαμογελαστοί, ο καθένας για τους δικούς του λόγους, την ώρα που ο πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έβλεπε τις ελπίδες του για τίτλο να μειώνονται δραματικά. 24 ώρες αργότερα, το κλίμα είναι αντιστρόφως ανάλογο. Ο Ogier βρίσκεται επικεφαλής του αγώνα, ο Thierry Neuville μετά από έξοδο έπεσε στην 8η θέση και ο Ott Tanak εκτός αγώνα με σπασμένο ψυγείο. “Περιθώρια λάθους δεν υπάρχουν για κανέναν, και ειδικά για τους διεκδικητές του τίτλου, αλλά τα βρετανικά δάση είναι γνωστό ότι κρύβουν πολλές παγίδες. Και σίγουρος για το τελικό αποτέλεσμα μπορείς να είσαι μόνο στη ράμπα του τερματισμού.”, είχαμε γράψει στον επίλογο της χθεσινής μας αναφοράς στον αγώνα...

Το δράμα ξεκίνησε νωρίς, με τον Neuville να βγαίνει από το δρόμο στην 11η ε.δ. και να κολλάει με το πίσω μέρος σε ένα χαντάκι. Όπως παραδέχθηκε, το λάθος ήταν αποκλειστικά δικό του, αλλά ευτυχώς για τον ίδιο στο σημείο βρίσκονταν θεατές που τον βοήθησαν να επαναφέρει το αυτοκίνητο στο δρόμο χάνοντας περίπου ένα λεπτό και μαζί αρκετές θέσεις στην κατάταξη. Την ίδια ώρα, ο Tanak είχε αυξήσει τη διαφορά του στα 40 δλ. από τους διώκτες του (28 δλ. χθες το βράδυ) και έδειχνε να ελέγχει τον αγώνα. Όλα αυτά, όμως, μέχρι την 16η ε.δ. όταν και μετά από χτύπημα στο κάτω μέρος του Yaris η ποδιά τρύπησε το ψυγείο με αποτέλεσμα να εκτοξευθεί στα κόκκινα η θερμοκρασία. Για να προστατεύσει τον κινητήρα του και να μην σπάσει, έτσι ώστε να μπορέσει αύριο να διεκδικήσει βαθμούς στην Power Stage, ο Εσθονός σταμάτησε αμέσως στην άκρη του δρόμου. Και περίλυπος δεν μπορούσε να κρύψει την απογοήτευση του, αλλά ούτε και τα δάκρυα του.

Οι συνθήκες τη δεύτερη μέρα του Ράλλη Μ.Βρετανίας έπαιξαν το ρόλο τους, με την επιλογή των ελαστικών να είναι σπαζοκεφαλιά για τους περισσότερους. Στο πρώτο loop οι ειδικές είχαν αρκετή λάσπη, με αποτέλεσμα να έχουν πλεονέκτημα όσοι χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα. Αντίθετα, και μετά από έντονη ηλιοφάνεια στην περιοχή του αγώνα, οι ειδικές στέγνωσαν το απόγευμα, με αποτέλεσμα η πλέον ενδεδειγμένη λύση να είναι η μεσαία γόμα της Michelin. O Sebastien Ogier, χρησιμοποιώντας την εμπειρία του, έκανε σωστή επιλογή ελαστικών, ακολουθώντας παράλληλα την προσφιλή του τακτική των τελευταίων μηνών. Ο Γάλλος “στόχευσε” στη μεγαλύτερη ε.δ. του αγώνα (Myherin των σχεδόν 30 χλμ.), την οποία κέρδισε και τις δύο φορές. Αυτό αρχικά τον έφερε στην δεύτερη θέση, και στη συνέχεια του επέτρεψε να διευρύνει τη διαφορά του από τους διώκτες του.

Μέχρι λίγο πριν το τέλος, τέσσερις οδηγοί -συμπεριλαμβανομένου και του Γάλλου- ήταν πολύ κοντά στη διεκδίκηση μίας θέσης στο βάθρο. Στο τέλος της ημέρας, ο Ogier ξεχώρισε, αλλά έχοντας πίσω του τον Jari Matti Latvala σε απόσταση βολής. Ο Φινλανδός στο πρώτο loop ε.δ. “πιάστηκε στον ύπνο” και έχασε έδαφος, παραπονούμενος για έντονη υποστροφή στο Yaris του. Το απόγευμα, όμως, βελτίωσε σημαντικά τις επιδόσεις του και πλέον διεκδικεί τη νίκη από τον Ogier. Κάτι που δεν έχει καταφέρει από το Ράλλυ Σουηδίας πέρσι... Η διαφορά μεταξύ τους αγγίζει μόλις τα 4,4 δευτερόλεπτα, και αν δεν του είχε σβήσει για μερικά δευτερόλεπτα ο κινητήρας στην τελευταία ε.δ. της ημέρας, θα μπορούσε να ήταν μικρότερη. Αλλά τίποτα δεν τελείωσε ακόμα! Όμως, η εξίσωση δεν είναι εύκολη για τον Latvala, και ακόμα περισσότερο για τον Makinen και απομένει να δούμε αν θα επιτρέψουν στον Φινλανδό να διεκδικήσει τη νίκη ή να εξασφαλίσει τους βαθμούς για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Όμως, οι Ogier και Latvala θα πρέπει να έχουν την προσοχή τους στραμμένη στους Esapekka Lappi και Craig Breen που ακολουθούν δέκα δευτερόλεπτα πίσω τους. Ο Φινλανδός οδηγός της Toyota, μπορεί και σήμερα να μην ήταν ικανοποιημένος από τις επιδόσεις του, αλλά αυτό δεν τον απέτρεψε να παραμείνει στη μάχη του βάθρου. Από την άλλη μεριά, ο Craig Breen έκανε σωστή επιλογή ελαστικών και με χρόνους στην πεντάδα κατάφερε να παραμείνει στη μάχη του βάθρου. Οι σημερινές ε.δ., στις οποίες δεν αναπτύχθηκαν μεγάλες διαφορές βοήθησαν τους περισσότερους οδηγούς, με αποτέλεσμα να περιμένουμε σπουδαίες μάχες και αύριο. Ο Breen βρίσκεται μόλις 1,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Lappi, και με τους δύο να επιθυμούν διακαώς να τερματίσουν στο βάθρο, ο καθένας για δικούς του λόγους.

Η ευχάριστη έκπληξη της ημέρας, ακούει στο όνομα του Mads Ostberg, τουλάχιστον στο πρώτο loop ε.δ. Το πρωί, ο Νορβηγός κέρδισε ειδικές, συγκεκριμένα δύο, επιδεικνύοντας εξαιρετική ταχύτητα με το Citroen C3 WRC. Όμως, το απόγευμα, η επιλογή των ελαστικών του δεν ήταν η ενδεδειγμένη, με αποτέλεσμα να χάσει χρόνο και πλέον να αισθάνεται έντονη την πίεση του Andreas Mikkelsen. Ο Νορβηγός, εκμεταλλεύθηκε την καλή σειρά εκκίνησης, όντας πρώτος στις ε.δ., και θύμισε τον οδηγό που είχε επιλέξει πριν από χρόνια η VW και τους λόγους που τον εμπιστεύεται σήμερα η Hyundai. Ο Mikkelsen κέρδισε τρεις ειδικές διαδρομές, και γενικότερα οι χρόνοι του βρίσκονταν στην πρώτη τριάδα, δείχνοντας σημάδια ανάκαμψης και αφήνοντας υποσχέσεις για αύριο.

Κοντά στους δύο προαναφερθέντες βρίσκεται και ο Hayden Paddon, αν και ο Νεοζηλανδός δεν εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του. Με δεδομένη την καλή σειρά εκκίνησης, ο Paddon θα μπορούσε να είναι πιο ανταγωνιστικός στις σημερινές ειδικές διαδρομές, οι οποίες σε αρκετά σημεία θύμιζαν αυτές τις πατρίδας του. Στην 8η θέση και σαφώς απογοητευμένος, βρίσκεται ο Thierry Neuville. Τα χθεσινοβραδινά χαμόγελα, έχουν δώσει τη θέση τους στην κατήφεια. Ο Βέλγος έκανε λάθος επιλογή ελαστικών τόσο το πρωί, όσο και το απόγευμα. Αρχικά, το οδηγικό του λάθος τον έθεσε εκτός διεκδίκησης μίας θέσης στο βάθρο, ενώ στο δεύτερο loop ειδικών οι χρόνοι του ήταν απογοητευτικοί. Ο Βέλγος πλέον στοχεύσει ξεκάθαρα στην αυριανή Power Stage, ενώ μοιάζει δεδομένο ότι οι Mikkelsen και Paddon με κάποιο τρόπο θα του επιτρέψουν να περάσει μπροστά τους, έτσι ώστε να μειώσει όσο το δυνατόν περισσότερο τις βαθμολογικές του απώλειες σε σχέση με τον Sebastien Ogier.

Μόλις πέντε ειδικές συνολικού μήκους 55 χιλιομέτρων μας χωρίζουν από τη ράμπα του τερματισμού του Ράλλυ Μ.Βρετανίας. Πλέον, όλοι περιμένουμε στις μύτες των ποδιών μας τη μάχη της κορυφής, αλλά και αυτή της Power Stage που θα προσφέρει σημαντικούς βαθμούς στους διεκδικητές του τίτλου. Και με όσα έχουμε δει μέχρι σήμερα, περιμένουμε να δούμε τι άλλες εκπλήξεις μας κρύβει ο 11ος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ._Π.Τ.

Διαβάστε εδώ όλη την αγωνιστική δράση του Σαββάτου στο Ράλλυ Μ. Βρετανίας

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά