20 Μάιος 2018

WRC – Ράλλυ Πορτογαλίας: Η ώρα του Neuville

Όπως αναμενόταν, ο Thierry Neuville έκανε αυτό που χρειαζόταν, δεν παρασύρθηκε και στο τέλος σημείωσε τη 2η φετινή του νίκη που τον έφερε στην κορυφή της βαθμολογίας Οδηγών.

Έχοντας δημιουργήσει μία διαφορά ασφαλείας από το τέλος του δεύτερου σκέλους, ο Thierry Neuville κατάφερε να σημειώσει στην Πορτογαλία τη 2η φετινή του νίκη και να περάσει στην κορυφή της βαθμολογίας των Οδηγών. Mε τους Ogier και Tanak εκτός διεκδίκησης βαθμών από την πρώτη μέρα, ο Βέλγος αυτό που χρειάστηκε να κάνει σήμερα στην τελευταία μέρα του Ράλλυ Πορτογαλίας, ήταν να ελέγξει τους αντιπάλους του και ουσιαστικά να φτάσει στον τερματισμό. Το κατάφερε, χαρίζοντας στη Hyundai μία σημαντική νίκη στη μάχη του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, και πλέον «η μπάλα είναι στα χέρια του» για τη συνέχεια του θεσμού. Ο Neuville θα πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να διαχειριστεί το γεγονός ότι είναι επικεφαλής της βαθμολογίας αρχής γενομένης από το Ράλλυ Σαρδηνίας, όπου θα πρέπει να είναι αυτός που θα «καθαρίσει» το δρόμο για τους υπολοίπους, και όχι ο Sebastien Ogier.

Με τον 5άκις Πρωταθλητή πολύ πίσω στην κατάταξη και χωρίς να καταφέρει να πάρει βαθμούς στην power stage, τη σημαία της M-Sport, ανέλαβε να κρατήσει ψηλά ο Elfyn Evans με το δεύτερο Fiesta. Ο Βρετανός γνώριζε ότι είναι σχεδόν απίθανο να πλησιάσει και να ξεπεράσει τον Neuville, με αποτέλεσμα να ελέγξει τους διώκτες του και να τερματίσει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Ένα αποτέλεσμα που εκτός από την ομάδα του χρειαζόταν και ο ίδιος, αφού μέχρι σήμερα δεν είχε πείσει με τις επιδόσεις του. Είναι το πρώτο βάθρο με την εργοστασιακή ομάδα της M-Sport και ελπίζει όχι το τελευταίο.

Όμως, στην ομάδα του Malcolm Wilson έχουν κάθε λόγο να χαμογελούν όχι μόνο για τη 2η θέση του Evans, αλλά και την εντυπωσιακή εμφάνιση του Suninen που ανέβηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο ενός αγώνα του θεσμού. Ο 24χρονος Φινλανδός είχε το πράσινο φως από τον Βρετανό μάνατζερ να πιέσει στο όριο και τον δικαίωσε με τις επιδόσεις του. Είναι χαρακτηριστικό, ότι παρά την πίεση που δέχθηκε από τους Dani Sordo και Espapeka Lappi άντεξε μέχρι το τέλος και ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου με μικρή διαφορά από τους διώκτες του. Τι περιμένει ο Suninen; Σίγουρα, τον αγώνα της πατρίδας του στα τέλη Ιουλίου.

Η πλέον ενδιαφέρουσα μάχη της ημέρας ήταν αναμφίβολα αυτή για το τρίτο σκαλί του βάθρου, ανάμεσα στους Sordo και Lappi. Οι δύο τους αντάλλασαν δευτερόλεπτα σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, με τη μεταξύ τους διαφορά να μετριέται σε εκατοστά του δευτερολέπτου. Ο Ισπανός οδηγός της Hyundai γνώριζε από το χθεσινό βράδυ ότι είχε χάσει την 3η θέση, αφού δέχθηκε ποινή δέκα δευτερολέπτων επειδή χτύπησε μία αχυρόμπαλα στην υπερειδική του Πόρτο. Έτσι, βρέθηκε μία ανάσα από τον Esapeka Lappi, ο οποίος ήθελε το καλύτερο δυνατό, κοιτώντας με κλεφτές ματιές και το βάθρο. Μετά από μία συναρπαστική μάχη μεταξύ των δύο τους και τη νίκη στην power stage, ο Φινλανδός ήταν αυτός που ανέβηκε στην τέταρτη θέση πίσω από τον συμπατριώτη του Suninen, κρατώντας ψηλά το γόητρο για την ομάδα της Toyota. Ο Sordo από την πλευρά του, σίγουρα θα ήθελε κάτι καλύτερο, αλλά για ακόμα μία φορά έδειξε ότι είναι ανταγωνιστικός και χωρίς την ποινή χρόνου ίσως η ιστορία να ήταν διαφορετική. Πάντως, σε κάθε περίπτωση αποδεικνύει ότι αξίζει μία θέση στην ομάδα της Hyundai για το συνδυασμό ταχύτητας και αξιοπιστίας.

Αρκετά πιο πίσω, στην 6η και 7η θέση της γενικής, ακολούθησαν τα δύο Citroen C3 WRC των Mads Ostberg και Craig Breen. Ο Νορβηγός οδηγός εξαρχής είχε ξεκαθαρίσει ότι στόχος του είναι να εξοικειωθεί με το αυτοκίνητο, έχοντας στόχο να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω στον επόμενο αγώνα της Σαρδηνίας. Σίγουρα, μπορεί να μην εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του, αλλά αναμφίβολα κατάφερε να προσφέρει βαθμούς στην ομάδα του, αφού ήταν ο ψηλότερα βαθμολογούμενος οδηγός της Citroen. Ο Breen, μετά το κλατάρισμα της πρώτης ημέρας εκτός από χρόνο έχασε και αρκετές θέσεις στην κατάταξη, με αποτέλεσμα τις επόμενες δύο ημέρες να ανοίγει το δρόμο για τους υπολοίπους. Κάτι που δεν του επέτρεψε σε καμία περίπτωση να είναι ανταγωνιστικός. Την ίδια ώρα, ο Kris Meeke μετά τη σφοδρή σύγκρουση που είχε χθες, με αποτέλεσμα να μεταφερθεί στο νοσοκομείο για προληπτικούς λόγους, επέστρεψε στο σέρβις χωρίς κάποιο πρόβλημα υγείας.

Επόμενη συνάντηση του θεσμού είναι το Ράλλυ Σαρδηνίας, ένας ακόμα χωμάτινος αγώνας που η σειρά εκκίνησης και η επιλογή των ελαστικών θα έχει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του. Και με δεδομένο ότι περνάμε στο δεύτερο μισό της χρονιάς βρισκόμαστε πλέον στην πιο σημαντική καμπή του Πρωταθλήματος, αφού το παραμικρό λάθος στοιχίζει σε βαθμούς, αλλά και ψυχολογία._Π.Τ.

Περισσότερες φωτογραφίες: