Οι πολύ γλιστερές επιφάνειες, οι υψηλές θερμοκρασίες, οι επιλογές γομών στα ελαστικά, η διακοπή μιας ειδικής διαδρομής, αλλά και τα ουκ ολίγα οδηγικά λάθη πρωτοκλασάτων ονομάτων του θεσμού, αποτέλεσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές της πρώτης «πραγματικής» αγωνιστικής ημέρας του Ράλλυ Σαρδηνίας.

Στην πρώτη ειδική διαδρομή της ημέρας ο Teemu Suninen, που για πρώτη φορά έχει παραπλεύρως στο δεξί μπάκετ του Ford Fiesta WRC τον πολύπειρο Jarmo Lehtinen, κατάφερε να εκμεταλλευτεί ιδανικά τη σειρά εκκίνησης σημειώνοντας εμπρός από τον ομόσταβλό του, Elfyn Evans, τον ταχύτερο χρόνο. Ο Φινλανδός οδηγός της ομάδας του Malcolm Wilson έπραξε το ίδιο και στην επόμενη (Castelsardo 1) επικρατώντας για 1,7 δλ. του Jari Matti Latvala ανοίγοντας έτσι μία διαφορά της τάξης των 10,6 δλ. από το πρώτο, μέχρι και εκείνη στιγμή, πλήρωμα της Toyota. Τρίτος στη γενική κατάταξη πλασαρίστηκε ο Elfyn Evans, ο οποίος αντιμετώπισε προβλήματα, όπως ο ίδιος δήλωσε, με την απόδοση των φρένων του αυτοκινήτου του. Τέταρτος, σε μία ακόμα πολύ καλή εμφάνιση, βρέθηκε ο Dani Sordo, παρά το κλατάρισμα που είχε στην ε.δ. Tula 1 στον πίσω αριστερό τροχό του Hyundai i20 Coupe WRC που οδηγεί. Όπως ήταν αναμενόμενο, οι γλιστερές, σχεδόν αμμώδεις ειδικές διαδρομές, σε συνδυασμό με τις αυξημένες θερμοκρασίες, ταλαιπώρησαν αρκετά τα πληρώματα που εκκινούσαν από τις πρώτες θέσεις, με τον Ott Tanak να τα καταφέρνει καλύτερα τόσο σε σχέση με τον Thierry Neuville, o οποίος κουβαλούσε στο αυτοκίνητό του δύο ρεζέρβες που επηρέασαν αρνητικά την συμπεριφορά του Hyundai i20 Coupe WRC, όσο και απέναντι στον Sebastien Ogier, ο οποίος για μία ακόμα φορά ανέλαβε χρέη… καθαριστή των ειδικών διαδρομών χάνοντας έτσι σχεδόν 30 δλ. σε σχέση με τον έως τότε πρωτοπόρο του αγώνα, Teemu Suninen. Έτσι, έχοντας τις μικρότερες δυνατές απώλειες στο χρονόμετρο, ο Εσθονός οδηγός της Toyota ολοκλήρωσε τις πρώτες δύο ειδικές διαδρομές της σημερινής ημέρας αποσπώντας την πέμπτη θέση στη γενική κατάταξη με διαφορά 4,1 δλ. από τον Esapekka Lappi, ο οποίος με τη σειρά του αντιμετώπισε προβλήματα με το εμπρός διαφορικό του Citroen C3 WRC. Ο Andreas Mikkelsen, όπως ακριβώς συνέβη και με τον Βέλγο ομοσταβλό του στο στρατόπεδο της Hyundai, ταλαιπωρήθηκε από τη λάθος επιλογή ελαστικών (μεσαία αντί για σκληρή γόμα) περιοριζόμενος έτσι μετά τις δύο πρώτες ειδικές στην 7η θέση της γενικής κατάταξης, εμπρός από τον Kris Meeke.

Το δεύτερο ζευγάρι ειδικών διαδρομών της σημερινής ημέρας πριν το πρώτο προγραμματισμένο service, απεδείχθη μοιραίο για τον Sebastien Ogier, ο οποίος στο 1ο μόλις χιλιόμετρο μετά την εκκίνηση της Monte Baranta 1 κατέστρεψε την εμπρός αριστερή ανάρτηση του αυτοκινήτου του όταν ο αντίστοιχος τροχός του Citroen C3 WRC «βρήκε» σε μία στενή αλλά αργή αριστερή στροφή σε ένα βράχο – κάτι που μοιραία έθεσε τον έως τώρα πρωτοπόρο της κούρσας στο Πρωτάθλημα Οδηγών εκτός αγώνα. Την ίδια στιγμή, ο Ott Tanak άρχισε να ανεβαίνει, παρά το μειονέκτημα στης σειράς εκκίνησης, και να δείχνει τα δόντια του σημειώνοντας το ταχύτερο πέρασμα στην Tergu-Osilo 1, εμπρός από τον Dani Sordo, που χωρίς την ασφάλεια παρουσίας εφεδρικού τροχού συνέχισε να γράφει πολύ καλούς χρόνους. Ο Εσθονός συνέχισε την επέλασή του και στην επόμενη ειδική διαδρομή, φέρνοντας το Toyota Yaris WRC στη θέση 2, πίσω από το Citroen C3 WRC του Esapekka Lappi, o οποίος στην προηγούμενη ειδική αναγκάστηκε να χάσει χρόνο εξαιτίας ενός κλαταρισμένου ελαστικού. Με τα πληρώματα της Μ-Sport, και ιδιαίτερα τον Teemu Suninen, να χάνουν λίγα, αλλά πολύτιμα, όπως απεδείχθη δευτερόλεπτα στις SS4 και SS5 (ο Φινλανδός μάλιστα είχε ένα τετ-α-κε στην Tergu Oslo 1), τον Thierry Neuville να υπολείπεται σε ταχύτητα, εξαιτίας της λάθος επιλογής ελαστικών στο ξεκίνημα της ημέρας και τον Jari-Matti Latvala να συνεχίζει να γράφει πολύ καλούς χρόνους, χωρίς όμως να κερδίζει κάποια ειδική διαδρομή, το πρώτο loop της ημέρας βρήκε την Toyota να κάνει το 1-2, με τον Φινλανδό οδηγό της να ηγείται της κούρσας με διαφορά μόλις 2,8 δλ. από τον Εσθονό ομόσταβλό του. Πίσω του στο μόλις +0,7 δλ. και με σχεδόν κατεστραμμένα τα πίσω ελαστικά του i20 Coupe WRC, βρέθηκε ο «μάχιμος» Dani Sordo, ο οποίος κατάφερε να πάρει πριν τη μεσημεριανή ανάπαυλα μία μικρή ανάσα της τάξης των 2,4 και 4,2 δλ. από τους διώκτες του - που για την περίσταση δεν ήταν άλλοι από τους Elfyn Evans και Teemu Suninen.

Στην πρώτη κιόλας ε.δ. του δεύτερου και τελευταίου σημερινού loop ήταν η σειρά του Jari-Matti Latvala να κάνει το μοιραίο και ανόητο, όπως ο ίδιος το χαρακτήρισε, λάθος. Ο Φινλανδός οδηγός, όντας μέχρι και εκείνη τη στιγμή επικεφαλής της γενικής κατάταξης, τούμπαρε το Toyota Yaris WRC όταν προσπάθησε να «κόψει» μία φουρκέτα στο 16ο  χλμ. της Tula 2. Μετά τα περάσματα όλων των πληρωμάτων ταχύτερος ήταν, όπως και το πρωί, ο Teemu Suninen, αφήνοντας πίσω του τους Dani Sordo και Ott Tanak, οι οποίοι βρέθηκαν να… συγκατοικούν στο control της SS6 στην πρώτη θέση της προσωρινής κατάταξης του αγώνα. O Kris Meeke βελτίωσε τις επιδόσεις του σημειώνοντας τον τέταρτο καλύτερο χρόνο, εμπρός από τον Elfyn Evans, τον Andreas Mikkelsen και τον Thierry Neuville, ο οποίος αντιμετώπισε ξανά προβλήματα με τα ελαστικά που επέλεξε, με τις σημειώσεις του, αλλά και με μία μικρή έξοδο που «τραυμάτισε» το εμπρός μέρος του i20 Coupe WRC. Για λόγους άμεσα συνδεδεμένους με την αντιμετώπιση ενός περιστατικού υγείας με κάποιο θεατή στην SS7, οι οργανωτές υποχρεώθηκαν να διακόψουν τη ροή της μετά το πέρασμα των τριών πρώτων αυτοκινήτων (Tanak, Neuville και Evans). Έτσι, τα υπόλοιπα πληρώματα, παίρνοντας τον χρόνο του Εσθονού οδηγού της Toyota, κατευθύνθηκαν απευθείας στην εκκίνηση της SS8 – εκεί όπου ο Thierry Neuville, έχοντας σαφώς πιο φθαρμένα ελαστικά, όπως και οι Tanak/Evans, υπέπεσε σε δύο «back-to-back» οδηγικά λάθη «τσαλακώνοντας» αρκετά το Hyundai i20 Coupe WRC. Με τον Ουαλό οδηγό της M-Sport να έχει και αυτός μία μικρή, αλλά λιγότερο επώδυνη σε σχέση με το Βέλγο έξοδο, και τον Jari Matti Latvala να επιστρέφει στον αγώνα - και μάλιστα χωρίς παρπρίζ και με το τρίτο καλύτερο πέρασμα πίσω, από τον Esapekka Lappi - ταχύτερος όλων στην Tergu Osilo 2 ήταν o Dani Sordo, ο οποίος για πρώτη φορά κατάφερε με την επίδοσή του αυτή να πάρει κεφάλι στον αγώνα εκμεταλλευόμενος στο ακέραιο την καλύτερη κατάσταση των ελαστικών του σε σχέση με εκείνα του Ott Tanak, που θέλοντας και μη περιορίστηκε στην 4η θέση στην SS8 και στη 2η στη γενική κατάταξη, με διαφορά 4,7δλ. από τον Ισπανό οδηγό της Hyundai.

Στην τελευταία ειδική της δύσκολης για όλα τα πληρώματα πρώτης ημέρας, και με τον Ott Tanak αρκετά απογοητευμένο από την 6η καλύτερη επίδοση στην Monte Baranta 2 που προήλθε ως αποτέλεσμα του συγκριτικού μειονεκτήματός του στον τομέα των ελαστικών, ταχύτερος όλων ήταν ο Νορβηγός, Andreas Mikkelsen, ο οποίος άφησε πίσω του τους Esapekka Lappi και Dani Sordο για μόλις 0,1 και 1,7 δλ., αντίστοιχα. Με τον Jari-Matti Latvala να κάνει ένα ακόμα λάθος και με μία ακόμα έξοδο να εγκαταλείπει ξανά την προσπάθεια του, τον τέταρτο χρόνο έγραψε ο Teemu Suninen, ο οποίος είδε έτσι το όνομα του να φιγουράρει στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης, 10,2 δλ. πίσω από τον Dani Sordo και μόλις 0,4 δλ. εμπρός από τον Ott Tanak, ο οποίος απολαμβάνει για σήμερα το βράδυ μία διαφορά ασφαλείας της τάξης των 10 περίπου δλ. από τον Νορβηγό οδηγό της Hyundai, με τον τελευταίο να νιώθει καυτή την ανάσα του Elfyn Evans, στο μόλις +0,1 δλ. Στην 6η θέση, μισό σχεδόν λεπτό μακριά από την κορυφή, βρίσκεται ο Kris Meeke, στην 7η στο +28,2 δλ. από τον Βρετανό, ο Thierry Neuville, που αύριο «βλέπει» βάθρο, όπως δήλωσε στον τερματισμό της SS9, ενώ 8ος, με απόσταση 63,5 δλ. από την κορυφή, ο Esapekka Lappi, ο οποίος άφησε αιχμές για την ομάδα του αρνούμενος στις δηλώσεις του να κατονομάσει κάποιο… μυστηριώδες πρόβλημα στο αυτοκίνητό του το οποίο αίφνης αποκαταστάθηκε.

Η αυριανή ημέρα είναι η μεγαλύτερη του αγώνα με σχεδόν 145 χιλιόμετρα ειδικών διαδρομών που σε απόλυτο αριθμό φτάνουν τις έξι._Χ.Α.

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης, θα επιλέγατε ένα αυτοκίνητο που θα θυσίαζε τους επιβάτες του για το γενικότερο καλό;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά