15 Σεπ 2018

WRC - Ράλλυ Τουρκίας: Εκατόμβη!

Πιο κλισέ τίτλος δεν υπάρχει, όπως, όμως, «δεν υπάρχει» και η εξέλιξη του Ράλλυ Τουρκίας.

Προφανώς κανένας δε θεωρούσε ότι με δύο ε.δ. διαδρομές των 35 χλμ., άλλες δύο των 20 και δύο των 10 χλμ. ο Thierry Neuville θα είχε εύκολο έργο σήμερα, πολύ περισσότερο έχοντας πίσω του τον Sebastien Ogier να ακολουθεί με μόλις 0.3 δλ. διαφορά. Όμως το Ράλλυ Τουρκίας αποδείχτηκε από νωρίς το πρωί πολύ πιο απρόβλεπτο και από καλά σκηνοθετημένο σενάριο. Ο Βέλγος οδηγός oκτώ χλμ. πριν από τον τερματισμό της πρώτης και μεγαλύτερης ε.δ. της ημέρας είδε το εμπρός αριστερό αμορτισέρ να τρυπάει το θόλο του Hyundai i20 WRC, έχασε 3,5 λεπτά, αλλά πολύ περισσότερο στάθηκε αδύνατο να επισκευάσει τη ζημιά, με αποτέλεσμα να πάρει το δρόμο για το service park, αφήνοντας ανοιχτό το πεδίο πίσω του.

O Sebastien Ogier που εκκίνησε το σκέλος από τη δεύτερη θέση, πέρασε στην κορυφή, έχοντας σημειώσει και τον πρώτο χρόνο στην πρώτη ε.δ. της ημέρας και δείχνοντας τις διαθέσεις του για το υπόλοιπο. Σημειώνουμε ότι έπειτα από αίτημα των οδηγών, οι διελεύσεις σήμερα ήταν με ενδιάμεσα τετράλεπτα κενά, οπότε πλέον οι πίσω δεν είχαν να ανησυχούν για περιορισμένη ορατότητα λόγω σκόνης. Κι όμως, μόλις στη δεύτερη ε.δ. και πριν ακόμα στη Ford προλάβουν να συνειδητοποιήσουν την εγκατάλειψη του Thierry Neuville, η ατυχία χτύπησε και τον Ogier όταν έσπασε το εμπρός δεξί ψαλίδι του Fiesta μετά από ένα άλμα. Το πλήρωμα έχασε περίπου 18 δλ., αλλά παρέμεινε πρώτη στη γενική κατάταξη, 7,5 δλ. μπροστά από τον Andreas Mikkelsen, ωστόσο στην προσπάθειά του να επισκευάσει τη ζημιά (κάτι που έκανε), καθυστέρησε στο κοντρόλ της επόμενης ε.δ., πήρε ένα λεπτό ποινή και έπεσε στην τέταρτη θέση. Σημειωτέον ότι έκανε και τον ταχύτερο χρόνο στη συγκεκριμένη ε.δ. και μάλιστα με κίνηση στους τρεις τροχούς, αφού αντιμετώπιζε και πρόβλημα με το ημιαξόνιο.

 

Κάπου εκεί ήρθαν τα πάνω-κάτω, όχι τόσο γιατί επικεφαλής πέρασε ο Mikkelsen, αλλά γιατί οι «αθόρυβοι» Ott Tanak και Yari-Matti Latvala βρέθηκαν αντίστοιχα στις επόμενες δύο θέσεις του βάθρου. 

Ωστόσο το Ράλλυ Τουρκίας φαίνεται πως δεν έχει «ξεμπερδέψει» ακόμα με τους οδηγούς... Αμέσως μετά το ενδιάμεσο service ο Ogier όντας πλέον 46,1 δλ. από την κορυφή εντοπίζεται από τις κάμερες του WRC στο ανάχωμα μιας κλειστής αριστερής στροφής, την ώρα που το Hyundai i20 του Mikkelsen ρετάρει χαμηλά, έχει ένα κλατάρισμα και κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς!

Όχι μόνο τα δύο Yaris των Tanak και Latvala περνούν στην κορυφή, αλλά αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά μέχρι το τέλος του αγώνα, ο Ott Tanak θα περάσει τον Ogier στη βαθμολογία για το πρωτάθλημα, την ίδια ώρα που είναι δεδομένο ότι τόσο οι δυο τους, όσο και ο Neuvilleθα κάνουν τα πάντα για τους έξτρα βαθμούς στην Power Stage.

Από πλευράς Hyundai, στην τρίτη θέση πλέον έχει σκαρφαλώσει ο Hayden Paddon, με τον Andreas Mikkelsen που ολοκλήρωσε το σκέλος με προβλήματα να έχει πέσει πέμπτος, και ανάμεσά τους, την παρτίδα για τη Ford να σώζει ο Teemu Suninen.

Στη Citroen τα πράγματα δε θα μπορούσαν να πάνε χειρότερα, αφού ο μεν Mads Ostbergδεν εκκίνησε καν το σκέλος εξαιτίας του μηχανικού προβλήματος που τον οδήγησε σε εγκατάλειψη χθες, ο Kalid Al Qassimi συνεχίζει μεν αλλά μόνο με θαύμα θα καταφέρει κάτι και ο Craig Breen που μέσα στην ε.δ. άρχισε να βλέπει καπνό στο C3 WRC, το είδε αργότερα να τυλίγεται ολοκληρωτικά στις φλόγες, ευτυχώς χωρίς συνέπειες για τον ίδιο και τον Scott Martin. 

Κάπως έτσι, όλοι ελπίζουν σε μια πιο... ήπια Κυριακή, με το μόνο βέβαιο να είναι πως η Τουρκία έχει βάλει φωτιά στο Πρωτάθλημα. 

Στο WRC2 τις εντυπώσεις σήμερα από πλευράς επιδόσεων έκλεψε ο Kajetan Kajetanowicz που πλέον είναι τέταρτος, με τον Jan Kopecky να παρμένει επικεφαλής, έχοντας πίσω του τους Simone Tempestini (Citroen C3 R5) και Chris Ingram (Skoda Fabia R5).

Η αυριανή μέρα, μπορεί να έχει τις τέσσερις μικρότερες ε.δ. του αγώνα, συνολικού μήκους 34,98 χλμ., όμως, όπως φαίνεται, στην Τουρκία κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για τίποτα._ Ε.Ξ.

Δείτε τα αποτελέσματα εδώ.

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: