top icon
Αγώνες

WRC Ράλλυ Τουρκίας: Nικητής ο Loeb

Μετά από Μεξικό και Ιορδανία, ο Sebastien Loeb κέρδισε και στην Τουρκία, αυξάνοντας τον αριθμό νικών του, αλλά και τη διαφορά του στη βαθμολογία από τους διώκτες του.

Μετά από Μεξικό και Ιορδανία, ο Sebastien Loeb κέρδισε και στην Τουρκία, αυξάνοντας τον αριθμό νικών του, αλλά και τη διαφορά του στη βαθμολογία από τους διώκτες του. Βέβαια, η σημερινή ημέρα ήταν και αυτή επεισοδιακή, αφού έντονες βροχοπτώσεις τη νύχτα που πέρασε, είχε σαν αποτέλεσμα να γεμίσουν λάσπη οι ε.δ., και συγκεκριμένα οι δύο πρώτες του σκέλους. Αυτό προκάλεσε σημαντικό πρόβλημα στα αυτοκίνητα ασφαλείας, τα οποία και δεν μπορούσαν να φτάσουν στις προκαθορισμένες θέσεις, με αποτέλεσμα να ακυρωθεί η διέλευση στο πρώτο loop και από τις δύο. Αυτό το γεγονός ευνόησε τον Loeb, ενώ αμέσως εμφανίστηκαν αρκετοί να αναφέρουν ότι ο Γάλλος ήταν τυχερός. Επειδή, όμως, η τύχη είναι με το μέρος των ισχυρών, αλλά και ακριβώς επειδή ο Loeb δεν έχει τέτοιου είδους ανάγκες, πίεσε στο όριο στη συνέχεια και κέρδισε ειδικές και μαζί τον αγώνα, με τον πλέον πειστικό τρόπο.

Μετά το Ράλλυ της Σουηδίας και την επικράτηση του Mikko Hirvonen, ο Sebastien Loeb δεν παρασύρθηκε από τις δηλώσεις του Τύπου, και σε καμία περίπτωση δεν έχασε την ψυχραιμία του. Αντί αυτού, έβαλε το κεφάλι κάτω, αποφάσισε να μη λάβει μέρος στις 24 Ώρες του Le Mans έτσι ώστε να προσηλωθεί στις υποχρεώσεις του στο WRC και το αποτέλεσμα είναι το σερί νικών που παρακολουθούμε, και μάλιστα δεν γνωρίζουμε πότε και αν θα σταματήσει. Στην Τουρκία, η τακτική του ήταν αντίστοιχη με το Μεξικό και την Ιορδανία. Έκανε υπομονή και έχασε όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο την πρώτη ημέρα, τη δεύτερη πίεσε στο όριο περνώντας στην κορυφή της κατάταξης, και την τελευταία μέρα εκμεταλλευόμενος την κλάση του, πήρε τη νίκη. Σε συνδυασμό με το αποτέλεσμα του Hirvonen, αλλά και τα προβλήματα του Latvala εχθές, ο Γάλλος έχει ήδη δημιουργήσει μία σημαντική διαφορά από τους διώκτες του. Αν προσθέσετε και τους τέσσερις ασφάλτινους αγώνες που περιλαμβάνει η φετινή χρονιά, καταλαβαίνετε ότι ο Seb έχει βάλει ήδη πλώρη για το έβδομο συνεχόμενο.

Ο Petter Solberg από την πλευρά του, απέδειξε για ακόμα μία φορά ότι έχει επιστρέψει στο δρόμο των επιτυχιών, ανεβαίνοντας για 3η συνεχόμενη φορά στο βάθρο. Ο Νορβηγός προσπάθησε σήμερα να πιέσει και να πάρει τη νίκη από τον Loeb, αλλά αρχικά η ταχύτητα του Γάλλου, που με το καλημέρα κέρδισε την πρώτη ε.δ. της ημέρας, αλλά και από την άλλη ένα δικό του λάθος στην 21η ε.δ. ήταν αυτή που έδωσε τέλος στην προσπάθεια του για νίκη. Συγκεκριμένα, στην προσπάθεια του να μειώσει τη διαφορά από τον Γάλλο, το παράκανε με αποτέλεσμα να γλιστρήσει λίγο παραπάνω και να ακουμπήσει σε ένα δέντρο, χάνοντας χρόνο. Κάπου εκεί, και ο ίδιος συνειδητοποίησε ότι θα πρέπει να αρκεστεί στη δεύτερη θέση της γενικής, ένα αποτέλεσμα που τον φέρνει και στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος! Πάντως, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 μοιάζει φέτος πιο κοντά από ποτέ στην πρώτη του νίκη μετά από πέντε ολόκληρα χρόνια!

Ο Mikko Hirvonen για ακόμα έναν αγώνα δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό του Γάλλου αντίπαλου του. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο Φιλανδός έδειξε αδυναμία να ξεπεράσει και τον Petter Solberg. Σήμερα, προσπάθησε να πιέσει, αλλά για δεύτερη συνεχόμενη φορά έκανε ένα λάθος, χτύπησε σε έναν βράχο, και είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό, με αποτέλεσμα να χάσει κάθε ελπίδα διεκδίκησης για τη νίκη. Ο πρώτος οδηγός της Ford, ξεκίνησε το Πρωτάθλημα με νίκη, αλλά από εκείνο το σημείο και έπειτα δείχνει ιδιαίτερα αγχωμένος, εμφανίζοντας αδυναμία να διαχειριστεί το γεγονός ότι θα διεκδικήσει τον τίτλο από τον Loeb. Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και πέρσι το ξεκίνημα του δεν ήταν το καλύτερο δυνατό, αλλά στη συνέχεια ανέκαμψε. Βέβαια, πέρσι το Πρωτάθλημα δεν περιλάμβανε τέσσερις ασφάλτινους αγώνες, την ώρα που δεν μπορείς να θεωρείς δεδομένο ότι και φέτος ο Loeb θα κάνει δύο συνεχόμενα λάθη. Πάντως, για ακόμα έναν χωμάτινο αγώνα, τα Ford έδειξαν να υπολείπονται έναντι των Citroen, την ώρα που η ομάδα του Malcolm Wilson στάθηκε τυχερή από το γεγονός ότι ο Dani Sordo εγκατέλειψε δύο ειδικές πριν το τέλος, με αποτέλεσμα ο Hirvonen να ανέβει τρίτος, αλλά και να μην διευρυνθεί η μεταξύ τους διαφορά στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Ο νεαρός Ισπανός, στάθηκε άτυχος, αφού μία σπασμένη ανάρτηση δεν του επέτρεψε να εκμεταλλευθεί το λάθος του Hirvonen, στερώντας μάλιστα και από την ομάδα του την ευκαιρία να διευρύνει τη διαφορά της από την Citroen. Πάντως, αυτή τη φορά η ευθύνη δεν βαραίνει τον ίδιο, αλλά η ουσία είναι ότι για δεύτερη φορά φέτος βρίσκεται εκτός βαθμών. Και μάλιστα, την ώρα που ο Sebastien Ogier τερματίζει για ακόμα μία φορά, και μάλιστα στην 4η θέση της γενικής. Ο νεαρός Γάλλος ήταν άτυχος εχθές, όταν είχε ένα κλατάρισμα ενώ ήταν επικεφαλής της κατάταξης, με αποτέλεσμα να πέσει πέμπτος, μακριά από την κορυφή. Σήμερα, κινήθηκε στους γνωστούς του ρυθμούς και εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Sordo κατάφερε να τερματίσει στην 4η θέση της γενικής, μπροστά από τον ομόσταυλο του στη Citroen Junior Team, Kimi Raikkonen.

Ο Φιλανδός πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1, πραγματοποίησε στην Τουρκία την καλύτερη του εμφάνιση στο θεσμό. Μετά από την 8η θέση στην Ιορδανία, ο Raikkonen έδειξε να έχει προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του αυτοκίνητου, όντας ταχύτερος στη μεγαλύτερη διάρκεια του αγώνα από συνδυασμούς με σαφώς μεγαλύτερη εμπειρία. Μάλιστα, πρέπει να σημειώσουμε ότι κατάφερε να ανταπεξέλθει περίφημα και στις ακραίες καιρικές συνθήκες, με τη λάσπη στις ειδικές διαδρομές. Οι Federico Villagra, Matthew Wilson και Jari Matti Latvala συμπληρώνουν την πρώτη οκτάδα, με τον δεύτερο εργοστασιακό οδηγό της Ford να σημειώνει καλές επιδόσεις στη σημερινή τελευταία μέρα του αγώνα. Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Malcolm Wilson δεν παραπονέθηκε για το λάθος του Φιλανδού, εκφράζοντας την υποστήριξη του στον δεύτερο οδηγό της ομάδας του.

Στη μάχη του JWRC, ο Αaron Burkart δεν είχε κανένα πρόβλημα να διατηρήσει την πρώτη θέση στην κατηγορία. Ο Γερμανός οδηγός ξεκίνησε με νίκη στην κατηγορία, σε έναν αγώνα επιβίωσης, όπως εξελίχθηκε ελέω καιρικών συνθηκών για τα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα. Ο Alessandro Broccoli ακολούθησε στη δεύτερη θέση της κατηγορίας, την ώρα που ο Kevin Abbring συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα.

Το Ράλλυ Τουρκίας πέρασε και αυτό με τη σειρά του στην ιστορία, χαρακτηριζόμενος από αρκετά προβλήματα σε επίπεδο οργάνωσης. Από τη μία πλευρά οι χθεσινές δηλώσεις των οδηγών, αναφορικά με τη διαφοροποίηση των ειδικών μετά τις αναγνωρίσεις, αλλά και με την ακύρωση των ε.δ. προκάλεσαν αντιδράσεις από τις ομάδες. Η επόμενη συνάντηση του θεσμού είναι για τις αρχές Μαΐου στη Νέα Ζηλανδία. Εκεί που ο Sebastien Loeb παραδοσιακά είναι ταχύς, αλλά και ο Mikko Hirvonen, με τις ειδικές διαδρομές να θυμίζουν αυτές της πατρίδας του. Όμως, πλέον δεν είναι μόνο οι δύο τους, αφού ο Petter Solberg δείχνει τουλάχιστον αυτή τη στιγμή σε καλύτερη κατάσταση από τον Φιλανδό και θα διεκδικήσει ότι καλύτερο μπορεί. Περισσότερα, όμως, τον επόμενο μήνα._Π.Τ.[email protected]

Α δούμε, όμως, τι είπαν κάποιοι από τους πρωταγωνιστές στο τέλος του αγώνα:

Sebastien Loeb: «Αποφασίσαμε να μείνουμε πρώτοι στο δρόμο και δικαιωθήκαμε από αυτή μας την επιλογή. Ξέραμε ότι υπήρχε περίπτωση να βρέξει και αν αυτό γινόταν και είχαμε κόψει ρυθμό εχθές, σήμερα δεν θα είχαμε ελπίδα νίκης. Ήξερα, ότι αν δεν βρέξει είχαμε ελπίδα να κρατήσω την πρώτη θέση».

Petter Solberg: «Είχαμε κάποιες ελπίδες, αλλά τελικά δεν μας βοήθησε η ακύρωση των ειδικών. Προσπάθησα να πιέσω, αλλά από τη στιγμή που χτυπήσαμε στο δέντρο, αποφασίσαμε να κόψουμε ρυθμό».

Mikko Hirvonen: «Ξεκίνησα το πρωί, ελπίζοντας να διεκδικήσω τη δεύτερη θέση ή ακόμα και τη νίκη. Τα δώσαμε όλα, κάναμε ένα λάθος και χάσαμε μία θέση, αλλά στο τέλος είμαστε και πάλι τρίτοι. Όμως, ο Sebastien έχει αρχίσει και ξεφεύγει στη βαθμολογία. Πρέπει να πιέσω ακόμα περισσότερο στον επόμενο αγώνα».

Sebastien Ogier: «Με εξαίρεση το χθεσινό κλατάρισμα, ο αγώνας ήταν τέλειος για εμάς. Όμως, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι, αφού και αυτό είναι μέσα στους αγώνες».

Αναλυτικά αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στο www.wrc.com, επίσημο site του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ