top icon
Αγώνες

WRC Ράλλυ Τουρκίας: O Loeb στην κορυφή

Ο Sebastien Loeb τέθηκε επικεφαλής στο τέλος της δεύτερης ημέρας, όντας ο ταχύτερος συνδυασμός με τη Citroen C4, εκμεταλλευόμενος και ένα κλαταρισμένο ελαστικό του Sebastien Ogier

Μπορεί εχθές στο τέλος του πρώτου σκέλους, ο Sebastien Loeb να δήλωνε ότι θα είναι δύσκολο να διεκδικήσει τη νίκη και να περάσει στην κορυφή, αλλά σχεδόν κανείς δεν τον πίστεψε. Και δικαίως! Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, τέθηκε επικεφαλής στο τέλος της δεύτερης ημέρας, όντας ο ταχύτερος συνδυασμός με τη Citroen C4, εκμεταλλευόμενος όμως και ένα κλαταρισμένο ελαστικό του επικεφαλής στην κατάταξη μέχρι εκείνη τη στιγμή, Sebastien Ogier. Το πιο θετικό στοιχείο αναφορικά με τη μάχη της σημερινής ημέρας, ήταν ότι σε κανένα σημείο του αγώνα δεν είδαμε τακτικές και στρατηγικές, ενώ ακόμα και στην τελευταία ειδική του σκέλους, που αποτελεί και κριτήριο για τη σειρά εκκίνησης της αυριανής και τελευταίας ημέρας, όλοι οδήγησαν στο όριο, χωρίς να κόψουν ρυθμό. Στοιχείο, αν μη τι άλλο, θετικό!

Βέβαια, τα προβλήματα δεν έλειψαν σήμερα, και συγκεκριμένα τα παράπονα των οδηγών προς την οργανωτική επιτροπή! Συγκεκριμένα, οι οδηγοί διαμαρτυρήθηκαν επειδή κάποιες ειδικές είχαν διαφορές σε σχέση με ότι είχαν δει στις αναγνωρίσεις, με αποτέλεσμα να βρεθούν αρκετές φορές προ εκπλήξεων στον αγώνα! Φυσικά, από την πλευρά της οργάνωσης διέψευσαν κάτι τέτοιο, σημειώνοντας ότι η μοναδική τους ενέργεια, ήταν ο καθαρισμός της μεγαλύτερης ε.δ., Riva, από κάποιες πέτρες, και μάλιστα με τα χέρια. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι οι ομάδες ζήτησαν από την οργάνωση να ακυρώσει το δεύτερο πέρασμα από τη συγκεκριμένη ε.δ., αφού ήταν πολύ σκληρή, με αποτέλεσμα να προκαλέσει μεγάλες ζημιές στα αυτοκίνητα. Κάτι που φυσικά δεν έγινε δεκτό.

Ο Sebastien Loeb, ήταν αυτός που αντεπεξήλθε απέναντι σε όλες τις παραπάνω προκλήσεις και κατάφερε στο τέλος του σκέλους να βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης, με 16 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Petter Solberg. Μία διαφορά που μοιάζει μικρή αν αναλογιστούμε ότι αύριο θα εκκινεί πρώτος στις ειδικές διαδρομές. Βέβαια, αν υπάρχει κάποιος οδηγός που μοιάζει ικανός να διαχειριστεί μία τέτοια κατάσταση, αυτός είναι ο Γάλλος εξάκις Πρωταθλητής, που και σήμερα απέδειξε ότι είναι με διαφορά ο ταχύτερος οδηγός του αγώνα. Όπως στο Μεξικό και στην Ιορδανία, έχασε το λιγότερο δυνατό χρόνο την πρώτη ημέρα και σήμερα έδειξε το δρόμο στους υπολοίπους περνώντας στην κορυφή της κατάταξης και δημιουργώντας και μία μικρή διαφορά. Βέβαια, για να συμβεί αυτό, χρειάστηκε και τη βοήθεια της τύχης, αφού ο Sebastien Ogier είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό στην 15η ε.δ., με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να σταματήσει για να το αλλάξει και να χάσει περισσότερα από τρία λεπτά, και μαζί κάθε ελπίδα για ένα καλό αποτέλεσμα. Όμως, αυτό λίγη σημασία έχει, αφού ο Γάλλος έδειξε για ακόμα έναν αγώνα ότι πρόκειται για ατόφιο ταλέντο και είναι δεδομένο ότι θα μας απασχολήσει έντονα τα επόμενα χρόνια.

Με τον Ogier να έχει το κλατάρισμα, ο Petter Solberg έχει καταφέρει να σκαρφαλώσει στη δεύτερη θέση της γενικής. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 ήταν και σήμερα ταχύτατος, κέρδισε ειδικές και έδειξε ότι αύριο θα προσπαθήσει να διεκδικήσει τη νίκη. Με δεδομένο το γεγονός ότι θα έχει πιο καθαρό δρόμο μπροστά του σε σχέση με τον Loeb, ο Νορβηγός έχει τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις για να κάνει το κάτι παραπάνω. Βέβαια, αυτό μόνο εύκολο δεν είναι, αφού ένα δευτερόλεπτο πίσω του ακολουθεί ο Mikko Hirvonen με το Ford Focus WRC. Ο Φιλανδός ήταν και σήμερα στη μάχη, πίεσε στο όριο και μάλιστα δήλωσε ικανοποιημένος που κανείς στο τέλος της ημέρας δεν έκανε χρήση τακτικών. Βέβαια, ο Hirvonen έχει περισσότερο άγχος από τους αντιπάλους του, αφού ο ομόσταυλος του Jari Matti Latvala έκανε το πρώτο του φετινό λάθος και μόλις στην πρώτη ειδική του σκέλους έχασε περισσότερα από εννέα λεπτά. Ο νεαρός Φιλανδός, βγήκε από το δρόμο, τούμπαρε και κατάφερε μετά από το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να επαναφέρει το αυτοκίνητο στο δρόμο και να συνεχίσει, έχοντας μάλιστα και πρόβλημα με το τούρμπο του Focus. Όλα αυτά ήταν αρκετά να δώσουν τέλος στον αγώνα του, αλλά και να φορτώσουν με ένα επιπλέον βάρος τον Hirvonen, ο οποίος γνωρίζει ότι η συγκομιδή βαθμών για τη Ford αποτελεί πλέον επιτακτική ανάγκη.

Όμως, ο Φιλανδός δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι για μία θέση στο βάθρο, αφού ο Dani Sordo παραμονεύει πέντε δευτερόλεπτα πίσω του! Ο Ισπανός, έχασε χρόνο εκκινώντας δεύτερος στις σημερινές ειδικές, αλλά παρόλα αυτά μένει στη μάχη της διεκδίκησης μίας θέσης στο βάθρο και μοιάζει δεδομένο ότι θα προσπαθήσει να την διεκδικήσει μέχρι το τέλος. Βλέπετε, το γεγονός ότι το αστέρι του Ogier λάμπει αυτή την περίοδο, έχει προσθέσει ένα επιπλέον άγχος στον Ισπανό, αναφορικά φυσικά με το μέλλον του. Ακόμα και στην Τουρκία, ο Olivier Quesnel, επικεφαλής της Citroen racing, το μόνο που κάνει είναι να διαψεύδει τις φήμες για αλλαγή μεταξύ των δύο οδηγών, στην εργοστασιακή ομάδα και στην Citroen Junior Team. Ο άτυχος Ogier, πάντως, βρίσκεται πλέον στην 5η θέση της γενικής, αρκετά πίσω από την κορυφή, και η μοναδική ελπίδα να βελτιώσει τη θέση του, είναι ένα λάθος από τους προπορευόμενους συνδυασμούς. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ο νεαρός Γάλλος κατάφερε να κλέψει για ακόμα μία φορά την παράσταση.

Την πρώτη εξάδα, συμπληρώνει ο Kimi Raikkonen, ο οποίος πραγματοποιεί την καλύτερη του εμφάνιση στο WRC, δείχνοντας σαφή σημάδια βελτίωσης. Ο Φιλανδός δείχνει να κερδίζει τη μάχη με τον σαφώς πιο έμπειρο Federico Villagra, ο οποίος και ακολουθεί στην έβδομη θέση της γενικής. Την ίδια ώρα, ο Matthew Wilson έχασε πολύτιμο χρόνο στην τελευταία ειδική της ημέρας από ένα κλαταρισμένο ελαστικό, με αποτέλεσμα να πέσει στην 8η θέση της γενικής, σχεδόν ένα λεπτό πίσω από τον Αργεντίνο Villagra.

Στο JWRC, ο Aaron Burkart παραμένει στην κορυφή της κατάταξης, και μάλιστα απολαμβάνοντας μία διαφορά ασφαλείας από τους αντιπάλους του. Ο Γερμανός έμεινε μακριά από τα προβλήματα, κάτι που δεν ίσχυσε για τον Neuville που εγκατέλειψε, αλλά και για τον Abbring που επίσης έχασε χρόνο. Έτσι, ο Burkart είναι επικεφαλής του JWRC, με τον Alessandro Broccolli να ακολουθεί δεύτερος, σχεδόν τέσσερα λεπτά πίσω του.

Η αυριανή τελευταία ημέρα του αγώνα, αναμένεται να είναι και η πιο ενδιαφέρουσα. Οι μικρές διαφορές μεταξύ των τεσσάρων πρώτων πληρωμάτων μας υπόσχονται μία σπουδαία μάχη, χωρίς να μπορεί κανείς με σιγουριά να προδικάσει το αποτέλεσμα. Βλέπετε, για την ολοκλήρωση του αγώνα απομένουν έξι ειδικές, με το συνολικό τους μήκος να ξεπερνά τα 100 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Αριθμός ικανός να αλλάξει τελείως τις ισορροπίες και το τελικό αποτέλεσμα._Π.Τ.[email protected]

Α δούμε, όμως, τι είπαν κάποιοι από τους πρωταγωνιστές στο τέλος του πρώτου σκέλους:

Sebastien Loeb: «Από την αρχή του σκέλους προσπάθησα και πίεσα στο όριο. Σήμερα, δεν έδειχναν οι επιδόσεις να επηρεάζονται από τη σειρά εκκίνησης, ίσως αυτό να ισχύσει περισσότερο αύριο. Είμαι ικανοποιημένος με τη θέση που βρίσκομαι τώρα, μπορεί να μην κάνει εύκολο το έργο μου για τη νίκη, αλλά θα προσπαθήσω να κερδίσω».

Petter Solberg: «Ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις τι θα γίνει σε μία ειδική, για παράδειγμα να έχεις ένα κλατάρισμα ή κάτι τέτοιο, για αυτό και προσπάθησα και πίεσα μέχρι το τέλος. Δεν σκέφτηκα καθόλου την τακτική και όλα πήγαν πολύ καλά σήμερα».

Sebastien Ogier: «Σήμερα, ήταν απολαυστική η μάχη που είχαμε με όλους τους άλλους συνδυασμούς. Σίγουρα, είναι κρίμα που είχαμε το κλατάρισμα, αλλά έτσι είναι οι αγώνες. Τι να πω. Προσπάθησα να πιέσω και να διατηρήσω την πρώτη θέση, επειδή αυτός είναι και ο μοναδικός τρόπος, αλλά ήμασταν άτυχοι».

Αναλυτικά αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στο www.wrc.com, επίσημο site του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ