top icon
Αγώνες

WRC Ράλλυ Τουρκίας: O Sebastien Ogier επικεφαλής

Επικεφαλής είναι ο Sebastien Ogier, ο οποίος πέρασε στην κορυφή της κατάταξης μετά από την 3η ειδική διαδρομή και παρέμεινε εκεί ως το τέλος του πρώτου σκέλους ελέγχοντας τον ανταγωνισμό.

Με τους αγωνοδίκες να παραμονεύουν, και μάλιστα με πιο άγριες διαθέσεις από κάθε άλλη φορά, οι οδηγοί και οι ομάδες στο Ράλλυ Τουρκίας δεν έπαιξαν τόσο ανοικτά το παιχνίδι της τακτικής. Από τη μία μεριά το μικρό συνολικό μήκος των αγωνιστικών χιλιομέτρων του σκέλους, αλλά και το αντίστοιχο μήκος των ε.δ., δεν επέτρεψαν να δημιουργηθούν σημαντικές διαφορές. Σε αυτό, βέβαια, έπαιξε σημαντικό ρόλο και το γεγονός ότι δεν απαιτούσαν όλες οι ε.δ. «καθάρισμα». Έτσι, το πρώτο σκέλος χαρακτηρίστηκε από τις μικρές διαφορές μεταξύ των πληρωμάτων, αλλά και τον έλεγχο των ενδιάμεσων χρόνων. Ουσιαστικά, χωρίς φυσικά οι οδηγοί να προκαλέσουν, η εικόνα που δημιουργήθηκε σε όσους παρακολούθησαν τους ενδιάμεσους χρόνους αλλά και την εξέλιξη του αγώνα, είναι ότι μέσα από το αυτοκίνητο και την επικοινωνία με την ομάδα, όλοι έλεγχαν το ρυθμό τους.

Βέβαια, αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να αποδειχθεί, και αυτό που έχει σημασία είναι ότι το τέλος του πρώτου σκέλους αφήνει ανοικτούς λογαριασμούς ανάμεσα στους έξι πρώτους οδηγούς της κατάταξης. Επικεφαλής αυτής, θα είναι ο Sebastien Ogier, ο οποίος πέρασε στην κορυφή της κατάταξης μετά από την 3η ε.δ. και παρέμεινε εκεί ως το τέλος του σκέλους ελέγχοντας τον ανταγωνισμό. Ο νεαρός Γάλλος ήταν για ακόμα μία φορά φέτος ταχύτατος, επιδεικνύοντας και εξαιρετικά στοιχεία ωριμότητας στην οδήγηση του. Μάλιστα, στο τέλος της ημέρας, ο ίδιος παραδέχθηκε ότι δεν τον πειράζει να είναι πρώτος στις ειδικές του Σαββάτου. Βλέπετε, η αυριανή ημέρα περιλαμβάνει και ασφάλτινα κομμάτια, την ώρα που ο Γάλλος ανοίγοντας το δρόμο θα αποφεύγει και το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι περισσότεροι συνδυασμοί, που δεν ήταν άλλο από τις διάσπαρτες πέτρες στις ειδικές.

Η κυριαρχία της Citroen στο πρώτο μέρος του αγώνα, συνεχίστηκε με την παρουσία του Dani Sordo, ο οποίος και τερμάτισε πίσω από τον Γάλλο πρώην Πρωταθλητή του JWRC παραμένοντας σε όλη τη διάρκεια του σκέλους σε απόσταση βολής. Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν στο δεύτερο πέρασμα ο νεαρός Γάλλος προσπάθησε να απομακρυνθεί κερδίζοντας δύο ειδικές, ο Sordo απάντησε σημειώνοντας στις επόμενες δύο ταχύτερο χρόνο από τον Γάλλο. Τι θα γίνει αύριο είναι μία τελείως διαφορετική ιστορία, αφού τόσο ο Ισπανός, όσο και ο νεαρός Γάλλος, θα έχουν σαφές μειονέκτημα έναντι των αντιπάλων τους, που παραμονεύουν πιο πίσω και αναμφίβολα θα έχουν καλύτερη σειρά εκκίνησης.

Ένας από αυτούς, είναι ο Mikko Hirvonen που βρίσκεται τρίτος και αντίστοιχη θα είναι η αυριανή σειρά του εκκίνησης. Ο Φιλανδός, με εξαίρεση ένα μικρό λάθος στην πρώτη ειδική του αγώνα, παρέμεινε σε όλη τη διάρκεια του σκέλους κοντά στους δύο προπορευόμενους συνδυασμούς, δείχνοντας και αυτός να τηρεί στάση αναμονής. Βλέπετε, ο Mikko στην Τουρκία ξεκίνησε σήμερα ως 3η διέλευση, με αποτέλεσμα να έχει ιδανική κατάσταση δρόμου μπροστά του, κάτι που συνηγορεί ότι ήλεγχε το ρυθμό του, έτσι ώστε να μην βρεθεί προ εκπλήξεως και πρώτος στο αυριανό δεύτερο και μεγαλύτερο σκέλος του αγώνα.

Ο Petter Solberg, για ακόμα έναν αγώνα είναι στη μάχη της κορυφής. Ο Νορβηγός είχε και στην Τουρκία εξαιρετική σειρά εκκίνησης, η οποία και φυσικά του επέτρεπε να «πυροβολήσει» έναντι του συναγωνισμού, αλλά και αυτός από την πλευρά του προτίμησε να ελέγξει το ρυθμό του. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2003 κατάφερε παρόλα αυτά ν σημειώσει τρεις ταχύτερους χρόνους, περνώντας το μήνυμα στους αντιπάλους του, ειδικά για το αυριανό μεγαλύτερο και μικτό σκέλος του αγώνα. Όπως όλα δείχνουν, ο Solberg είναι ικανός και μπορεί να συνεχίσει το σερί των τερματισμών του στο βάθρο και αυτό θα επιδιώξει από αύριο. Την ίδια ώρα, ο Sebastien Loeb έδειξε σήμερα να ακολουθεί την προσφιλή του τακτική που είδαμε στις δύο προηγούμενες χωμάτινες αναμετρήσεις. Μία στρατηγική αναμονής, με στόχο να μη χάσει σημαντικό χρόνο ανοίγοντας το δρόμο για τους υπολοίπους, έτσι ώστε αύριο να «πυροβολήσει» και να κάνει τη διαφορά. Πάντως, ο ίδιος θεωρεί ότι αυτό δεν είναι εύκολο. Βέβαια, αν ανατρέξουμε στις δηλώσεις του στο τέλος της πρώτης ημέρας του Μεξικό και τη Ιορδανίας θα διαπιστώσουμε ότι ανέφερε ακριβώς το ίδιο, για αυτό καλύτερα ας περιμένουμε την αυριανή ημέρα, για να δούμε εν τέλει πόσο δύσκολο θα είναι για τον Γάλλο να ανακάμψει.

Ο Jari Matti Latvala συμπληρώνει την πρώτη εξάδα, αλλά η διαφορά του από την κορυφή δεν κάνει τα όνειρα για βάθρο απαγορευτικά. Ο νεαρός Φιλανδός, ως δεύτερος στην βαθμολογία, εκκινούσε σήμερα πίσω από τον Loeb, όντας η δεύτερη προέλευση στις ειδικές, με αποτέλεσμα να έχει μειονέκτημα έναντι των υπολοίπων. Αύριο, όμως, θα εκκινεί έκτος, κάτι που σημαίνει ότι θα έχει ιδανικές συνθήκες αναφορικά με τις ειδικές. Όμως, το στοιχείο που ίσως να στοιχίσει στον Φιλανδό, είναι τα μεγάλα ασφάλτινα κομμάτια που περιλαμβάνει το αυριανό σκέλος, αφού είναι γνωστό ότι η άσφαλτος δεν είναι η αγαπημένη του επιφάνεια, πόσο μάλλον με χωμάτινα ελαστικά. Αρκετά πιο πίσω, οι Federico Villagra, Kimi Raikkonen και Matthew Wilson έχουν τη δική τους μάχη με φόντο την 7η θέση της γενικής! Ο Βρετανός ήταν αυτός που έδειχνε το δρόμο στους υπολοίπους, αλλά ένα πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης τον έριξε στην 9η θέση, μόλις λίγα δευτερόλεπτα πίσω από τον Raikkonen. Ο Φιλανδός πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1, δείχνει πλέον να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις ενός αυτοκινήτου προδιαγραφών WRC, αφού αυτή είναι και η πρώτη του φορά που βρίσκεται σε μάχη με αντιπάλους πιο έμπειρους από τον ίδιο συνδυασμούς. Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο Villagra δεν αισθάνεται καθόλου άνετα με τον Φιλανδό ελάχιστα δευτερόλεπτα πίσω του. Άτυχοι, όμως, ήταν οι Ken Block και Henning Solberg, οι οποίοι και εγκατέλειψαν στην εναρκτήρια ειδική του σκέλους, και μάλιστα στο ίδιο σημείο! Συγκεκριμένα, σε μία μπούκα, υπήρχε ένας κορμός δέντρου, τον οποίο αμφότεροι δεν είχαν σημειώσει, με αποτέλεσμα να χτυπήσουν και οι δύο εκεί δίνοντας τέλος στην προσπάθεια τους.

Βέβαια, στην Τουρκία έχουμε και τον εναρκτήριο αγώνα του JWRC, με τον Aaron Burkart στο τιμόνι του εργοστασιακού Suzuki Swift S1600 να δίνει σπουδαία μάχη με τον νεαρό Thierry Neuville, αλλά και τον Ολλανδό Kevin Abbring. Ο τελευταίος ήταν ο επικεφαλής της κατάταξης οδηγώντας το Renault Clio R3, αλλά προβλήματα με τα πίσω φρένα του κόστισαν πολύτιμο χρόνο, την ώρα που λίγο αργότερα το εσωτερικό του αυτοκινήτου γέμισε με σκόνη. Αυτά τα προβλήματα τα εκμεταλλεύτηκε ο Burkart, ο οποίος και πέρασε στην κορυφή της κατάταξης, αλλά με βραχεία κεφαλή. Ο ταλαντούχος Βέλγος, o Neuville, ακολουθεί κατά πόδας με το Citroen C2 S1600, έχοντας μάλιστα κερδίσει τρεις ειδικές διαδρομές, αλλά με τον Abbring μία ανάσα πίσω του. Δείγματα έντονου συναγωνισμού που είχαν λείψει πέρσι αρκετά από την συγκεκριμένη κατηγορία.

Κάπως έτσι εξελίχθηκε η πρώτη ημέρα, χωρίς τακτικές(;) και με ελάχιστες διαφορές μεταξύ των πληρωμάτων. Όπως και να έχει, πάντως, οι διαφορές μεταξύ των έξι πρώτων προμηνούν μία άκρως ενδιαφέρουσα μάχη αύριο, στο μεγαλύτερο σκέλος του αγώνα, με τα αρκετά αγωνιστικά χιλιόμετρα σε ασφάλτινες επιφάνειες, να δίνουν ένα ακόμα πιο ιδιαίτερο χρώμα στον αγώνα._Π.Τ.[email protected]

Α δούμε, όμως, τι είπαν κάποιοι από τους πρωταγωνιστές στο τέλος του πρώτου σκέλους:

Sebastien Ogier: «Η σημερινή ημέρα ήταν πάρα πολύ καλή. Ειλικρινά, δεν μπορώ να παραπονεθώ για τίποτα. Όσον αφορά την αυριανή ημέρα, θα είναθ μία τεράστια πρόκληση. Αλλά μου αρέσει αυτό! Βλέπετε, αν εκκινείς πρώτος στο δρόμο, σημαίνει ότι είσαι και πρώτος στον αγώνα».

Sebastien Loeb: «Σε κάποια σημεία δεν είχα καθόλου πρόσφυση. Ειλικρινά, νομίζω ότι το απόγευμα ο δρόμος καθάριζε ακόμα και στο δεύτερο πέρασμα. Ελπίζω απλά να μην έχω χάσει αρκετό χρόνο. Θα είναι δύσκολα για μένα αύριο».

Petter Solberg: «Ήταν πολύ καλή μέρα για εμάς. Κάποιες ε.δ. ήταν πιο αργές από άλλες, αλλά όλα πήγαν καλά και είμαστε κοντά στην κορυφή. Όμως, η αυριανή ημέρα είναι τόσο δύσκολη που πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός. Νομίζω ότι όλος ο αγώνας θα είναι έτσι». 

Αναλυτικά αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στο www.wrc.com, επίσημο site του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.  

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ