Με νέα έδρα και τελείως καινούργιες ειδικές διαδρομές, το Ράλλυ Τουρκίας θα σηματοδοτήσει τον 10o γύρο του WRC και αποτελεί πρόκληση για οδηγούς, αλλά και Κατασκευαστές.

Μετά από απουσία οκτώ ετών, το Ράλλυ Τουρκίας επιστρέφει στην αφρόκρεμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Ο αγώνας της γειτονικής μας χώρας, μόνο άγνωστος δεν είναι στους φίλους των αγώνων, αφού στο παρελθόν έχει αποτελέσει μέρος του WRC έξι φορές. Σήμερα, η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια είναι το νέο επίκεντρο του αγώνα, η Μαρμαρίς στα παράλια της Τουρκίας. Πρόκειται για ένα θέρετρο πόλο έλξης για τουρίστες, με πολυτελή ξενοδοχεία, μαγαζιά και... ξέφρενη νυκτερινή ζωή. Τα οποία ήδη απολαμβάνουν οι οδηγοί του WRC, αφού αρκετοί φρόντισαν να βρεθούν νωρίτερα στα τουρκικά παράλια και να συνδυάσουν ολιγοήμερες διακοπές με τον αγώνα.

Οι ειδικές διαδρομές και ο χαρακτήρας του Ράλλυ Τουρκίας, είναι μία πραγματική... “βουτιά” στο άγνωστο για τους οδηγούς. Κανείς δεν έχει την παραμικρή ιδέα πως είναι οι ε.δ., και η μοναδική εικόνα έρχεται από κάποια βίντεο με τα οποία προμήθευσε η οργανωτική επιτροπή του αγώνα τους οδηγούς. Μάλιστα, με δεδομένο το γεγονός ότι απαγορεύονται οι δοκιμές στη Τουρκία, εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι από τους οδηγούς δεν έχει ακριβή εικόνα για το τι θα συναντήσουν. Αυτά, βέβαια ακούγονται από επίσημα χείλη, αφού είναι σχεδόν σίγουρο ότι άνθρωποι των εργοστασιακών ομάδων θα έχουν ήδη κάνει τον αγώνα και θα τον έχουν καταγράψει μέσω βίντεο... Αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι κάτι παραπάνω από εικασίες. Οι πληροφορίες, πάντως, αναφέρουν ότι πρόκειται για έναν δύσκολο και σκληρό αγώνα, με σχετικά χαμηλή μέση ωριαία ταχύτητα, θυμίζοντας αρκετά το Ράλλυ Κύπρου.

Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, οι αναγνωρίσεις πριν τον αγώνα θα έχουν τεράστια σημασία. Οι έμπειροι συνδυασμοί, όπως ο Sebastien Ogier, θα έχουν πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων τους, ενώ θα είναι και μία από τις φορές που η διαδικασία του shakedown θα είναι σημαντική. Τέλος, όπως σε κάθε χωμάτινο αγώνα, έτσι και σε αυτόν της Τουρκίας, η σειρά εκκίνησης θα είναι αναμφισβήτητα ένα στοιχείο που θα κρίνει την εξέλιξη του αγώνα. Οι τρεις κορυφαίοι συνδυασμοί του φετινού Πρωταθλήματος, θα έχουν μειονέκτημα έναντι των υπολοίπων, με τον Thierry Neuville να ανοίγει το δρόμο και τους Sebastien Ogier, Ott Tanak να ακολουθούν. Με τέσσερις αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση του θεσμού, ο καθένας έχει τη δική του στρατηγική. Το κοινό σημείο επαφής όλων, όμως, είναι το λάθος. Κανείς δεν έχει το περιθώριο να πραγματοποιήσει το παραμικρό, αφού ενδεχόμενη εγκατάλειψη για κάποιον από τους τρεις ισοδυναμεί με καταστροφή. Ας δούμε, όμως, τι μπορούμε να περιμένουμε από κάθε ομάδα ξεχωριστά, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο προετοιμάστηκαν εν όψει Τουρκίας._Π.Τ.

HYUNDAI MOTORSPORT

Μετά από δύο μέτριες εμφανίσεις σε Φινλανδία και Γερμανία, στη Hyundai έχουν αρχίσει να νιώθουν καυτή την ανάσα της Toyota, αλλά και της M-Sport στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Και αν η ομάδα του Malcolm Wilson μοιάζει δύσκολο να παραμείνει στο παιχνίδι του τίτλου, η Toyota δείχνει ικανή να προσπεράσει τους Κορεάτες. Ο Thierry Neuville χρειάζεται τη βοήθεια και των υπόλοιπων οδηγών της ομάδας, οι οποίοι είναι δεδομένο ότι θα πρέπει να αρχίσουν να συνεισφέρουν βαθμούς στη Hyundai. Το θετικό στοιχείο που κάνει τους ανθρώπους της Hyundai να αισιοδοξούν είναι το γεγονός ότι το i20 WRC αποδίδει εξαιρετικά στις σκληρές επιφάνειες και στους αγώνες με υψηλές θερμοκρασίες. Οι Neuville και Mikkelsen αυτή τη φορά θα έχουν τη βοήθεια του Hayden Paddon, ο οποίος επιστρέφει στο μπάκετ του i20 μετά το Ράλλυ Φινλανδίας. Και οι τρεις τους θα έχουν στη διάθεση τους τα αυτοκίνητα της Σαρδηνίας, με καθένα οδηγό να έχει πραγματοποιήσει από δύο μέρες δοκιμών πριν τον αγώνα με το i20 στη Γαλλία. Σε συνθήκες αντίστοιχες με αυτές που θα συναντήσουν στην Τουρκία.

Όπως είναι λογικό, όλο το βάρος έχει πέσει στον Neuville, ο οποίος και έχει βασικό του στόχο να διατηρήσει ή να διευρύνει τη διαφορά των 23 βαθμών που έχει από τον Ogier. Ο Βέλγος γνωρίζει πολύ καλά ότι θα έχει τεράστιο μειονέκτημα ανοίγοντας το δρόμο για τους υπολοίπους. Η στρατηγική του θα είναι να μην χάσει επαφή με την κορυφή την πρώτη ημέρα, έτσι ώστε τις επόμενες δύο να εκμεταλλευθεί την αντίστροφη σειρά εκκίνησης. Το έργο του δεν είναι εύκολο, αν και οι επιδόσεις του στη Σαρδηνία μπορούν να κάνουν τον ίδιο να αισιοδοξεί. Από την άλλη, ο Andreas Mikkelsen πρέπει να αρχίσει να αποδίδει. Τόσο στη Φινλανδία, όσο και στη Γερμανία, παρέμεινε σκιά του εαυτού του, αλλά είναι δεδομένο ότι τα περιθώρια έχουν αρχίσει να στενεύουν. Η σειρά εκκίνησης που θα έχει στη διάθεση του είναι ιδανική και είναι η μεγάλη του ευκαιρία να διακριθεί. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση του Hayden Paddon, που από την πλευρά του πρέπει να αποδείξει ότι αξίζει ένα συμβόλαιο και τη νέα χρονιά. Αμφότεροι, όμως, πρέπει να βοηθήσουν τόσο την ομάδα τους στο κυνήγι του τίτλου των Κατασκευαστών, όσο και τον Neuville στη διεκδίκηση του Πρωταθλήματος Οδηγών. Για τον Βέλγο θα ήταν ιδανικό αν οι δυο τους βρισκόντουσαν στο τέλος μπροστά από τους Οgier και Tanak. Αν και με σημερινά δεδομένα κάτι τέτοιο μοιάζει πολύ δύσκολο...

TOYOTA GAZOO RACING WRT

Με δύο συνεχόμενες νίκες σε Φινλανδία και Γερμανία, αλλά και αντίστοιχα επιβλητικές εμφανίσεις, στην Toyota πλέον κάνουν όνειρα για τίτλο μόλις από τη 2η χρονιά. Το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών μοιάζει ένας απόλυτα εφικτός στόχος, αφού η ομάδα του Tommi Makinen διαθέτει τρεις οδηγούς ικανούς για τη νίκη! Ειδικά στις χωμάτινες επιφάνειες. Από την άλλη, ο Ott Tanak παραμένει το πρώτο βιολί της ιαπωνικής ομάδας, και μετά από δύο συνεχόμενες νίκες έχει επιστρέψει και αυτός στη διεκδίκηση του τίτλου των Οδηγών. Με δεδομένη την απαγόρευση για δοκιμές στη Τουρκία, η ιαπωνική ομάδα έδωσε την ευκαιρία στους οδηγούς της να δοκιμάσουν το Yaris σε σκληρές ειδικές της Πορτογαλίας. Όλοι τους, θα έχουν στη διάθεση τους τα αυτοκίνητα με τα οποία συμμετείχαν στη Σαρδηνία, κάτι που σημαίνει ότι τα Yaris δεν θα διαθέτουν τον αναβαθμισμένο κινητήρα που παρουσιάστηκε στη Φινλανδία. Αυτό είναι ένα παράθυρο της FIA, με συγκεκριμένους αγώνες να συνδέονται μεταξύ τους και να είναι επιτακτική η χρήση των ίδιων αυτοκινήτων. Σκοπός αυτού του κανονισμού είναι η αποφυγή εκτόξευσης του κόστους.

Στην Toyota, η μεγάλη πρόκληση εν όψει Τουρκίας είναι η αξιοπιστία του αυτοκινήτου. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι στους αγώνες με υψηλές θερμοκρασίες, οι κινητήρες των Yaris παρουσίασαν σημαντικά προβλήματα, τα οποία μάλιστα στον Tanak έχουν στοιχίσει αρκετούς βαθμούς μέχρι σήμερα. Η ταχύτητα δεν λείπει σε καμία περίπτωση, αλλά το ερώτημα είναι αν τα Yaris θα αντέξουν. Πάντως, αλλαγές υπάρχουν, αφού διαφοροποιημένο είναι το σύστημα ψύξης, με νέο ψυγείο και ανεμιστήρες, αλλά και διαφοροποιημένες εισαγωγές αέρα. Ο Εσθονός στις δηλώσεις του δεν έδειξε να έχει αλλάξει λογική. Κοιτάει κάθε αγώνα ξεχωριστά και το ίδιο θα κάνει και στην Τουρκία. Σε σχέση με τους Neuville και Ogier θα έχει πιο καθαρό δρόμο και αναμένεται να είναι ταχύτερος. Αν καταφέρει να μείνει στην πρώτη τριάδα ή τετράδα την πρώτη ημέρα, ο Tanak θα μπορέσει να διεκδικήσει ακόμα μία νίκη φέτος. Όμως, το σημαντικό όπλο στη φαρέτρα του Εσθονού, είναι οι Jari Matti Latvala και Esapekka Lappi. Οι δύο Φινλανδοί οδηγοί της Toyota είναι ταχύτατοι και έχουν τη δυνατότητα όχι απλά να διεκδικήσουν τη νίκη, αλλά το κυριότερο να βρεθούν μπροστά από τους Neuville, Ogier. Ο Latvala θα έχει ιδανικές συνθήκες μπροστά του για να ξεχωρίσει. Ο Φινλανδός έχει τεράστια εμπειρία, κάτι που θα παίξει σημαντικό ρόλο στον άγνωστο για όλους αγώνα, την ώρα που η σειρά του εκκίνησης θα του επιτρέψει να κάνει τη διαφορά. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στους τελευταίους δύο αγώνες η απόδοση του είναι πάρα πολύ καλή, παρά την ατυχία που δεν του επέτρεψε να ολοκληρώσει στη Γερμανία. Ο Lappi από την πλευρά του, θέλει να κερδίσει έναν αγώνα φέτος, αν και στην Τουρκία που δεν έχει βρεθεί ποτέ το έργο του θα είναι δύσκολο. Όμως, η σειρά εκκίνησης του και η δεδομένη ταχύτητα του σε αγώνες αυτού του είδους τον καθιστούν ικανό για εκπλήξεις!

M-SPORT FORD WRT

Όλα για όλα! Ο Sebastien Ogier για πρώτη φορά από το 2013 βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο. Ο Γάλλος πέντε συνεχόμενες φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, βρίσκεται μετά από χρόνια σε ρόλο κυνηγού, ακολουθώντας τον Neuville. Ο Ogier γνωρίζει πως περιθώρια λάθους δεν υπάρχουν, ενώ αν θέλει να ελπίζει σε τίτλο θα πρέπει να μειώσει σημαντικά τη διαφορά του από τον Βέλγο. Και όλα αυτά, την ώρα που το παραμικρό λάθος απαγορεύεται δια ροπάλου! Βλέπετε, δεν είναι μόνο ο Neuville, αλλά και ο πονοκέφαλος που ονομάζεται Ott Tanak, ο οποίος καραδοκεί να εκμεταλλευθεί το παραμικρό στραβοπάτημα των αντιπάλων του. Δίπλα του, ο Ogier θα έχει ως συνήθως τους Elfyn Evans και Teemu Suninen. Ο Γάλλος και ο Βρετανός είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν το Fiesta WRC από δύο μέρες έκαστος, και μάλιστα στη χώρα μας! Ένα γεγονός που μόνο απαρατήρητο δεν πέρασε, προσελκύοντας πολλούς φίλους των αγώνων στο βουνό. Και οι τρεις οδηγοί θα έχουν στη διάθεση τους τα Fiesta με τα οποία αγωνίστηκαν στη Σαρδηνία, κάτι που σημαίνει ότι θα χρησιμοποιήσουν όλοι το παλιό αεροδυναμικό πακέτο.

Μάλιστα, όπως αναμένεται, ο Ogier θα κάνει χρήση διαφορετικών αμορτισέρ, αφού και πάλι στο χώμα θα προτιμήσει τη λύση της Sachs. Ο Γάλλος, λοιπόν, θα προσπαθήσει για το καλύτερο εκμεταλλευόμενος την εμπειρία του, κάτι που θα τον βοηθήσει στις αναγνωρίσεις. Από την άλλη, η σειρά εκκίνησης δεν θα είναι με το μέρος του, αλλά ο Γάλλος γνωρίζει πολύ καλύτερα από το Βέλγο πως να διαχειριστεί τις συγκεκριμένες συνθήκες. Όμως, ο Ogier δεν μπορεί να υπολογίζει στους ομόσταυλους του. Οι Evans και Suninen δεν έχουν μπορέσει να βοηθήσουν το Γάλλο κόβοντας βαθμούς από τους αντιπάλους του. Ο Βρετανός βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση και αν δεν αντιστρέψει το εις βάρος του κλίμα είναι πολύ πιθανό τη νέα χρονιά να μην βρει θέση στην ομάδα. Από την άλλη μεριά ο φιλόδοξος Φινλανδός, μπορεί να μην έχει εμπειρία, αλλά η ταχύτητα του στο χώμα είναι πιθανό να του επιτρέψει να διεκδικήσει μία θέση στην εξάδα.

CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT

Μετά τη Φινλανδία, και στη Τουρκία η γαλλική ομάδα θα συμμετάσχει με τρία C3 WRC, αφού δίπλα στους Craig Breen και Mads Ostberg, θα βρεθεί και πάλι ο Khalid Al Qassimi. Μία συμμετοχή που δεν έχει ουσιαστικό αντίκρυσμα, αφού ο πρίγκηπας από το Άμπου Ντάμπι δεν είναι ανταγωνιστικός και συμμετέχει για προσωπική του ευχαρίστηση. Το ερώτημα είναι τι μπορεί να καταφέρουν οι δύο νεότεροι σε ηλικία οδηγοί της γαλλικής ομάδας. Το μόνο σίγουρο είναι πως στη Citroen έχουν ρίξει όλο τους το βάρος στον Ogier. Οι Γάλλοι πιέζουν τον συμπατριώτη τους να υπογράψει, ενώ και επίσημα διεκδικούν τον Esapekka Lappi, γεγονός που αποδεικνύει την σφοδρή επιθυμία τους για επιστροφή στην κορυφή. Πίσω στο σήμερα, οι Breen και Ostberg αισθάνονται την πίεση πως πρέπει να αποδώσουν για να παραμείνουν στις τάξεις της ομάδας και τη νέα χρονιά. Έτσι, είχαν τη δυνατότητα να οδηγήσουν το C3 από μία μέρα ο καθένας, στην περιοχή Aude της Γαλλίας, η οποία και φημίζεται για τις σκληρές τις επιφάνειες. Μία ακόμα το είχε στη διάθεση του ο Khalid Al Qassimi.

Το Citroen μπορεί να μην έχει επιδείξει την ταχύτητα των αντιπάλων του στις σκληρές ε.δ., αν και οι επιδόσεις του Loeb στο Μεξικό ήταν ενδεικτικές των δυνατοτήτων. Η αλήθεια είναι ότι οι οδηγοί της ομάδας έχουν τη δυνατότητα να αποδώσουν σε συγκεκριμένους αγώνες. Στην Τουρκία, ο Ostberg με τη μεγαλύτερη εμπειρία ίσως να είναι πιο ανταγωνιστικός. Ο Νορβηγός θέλει διακαώς να αποδείξει ότι το αποτέλεσμα της Φινλανδίας δεν ήταν απλά ένα πυροτέχνημα, αλλά και πως αξίζει μία θέση στην ομάδα και τη νέα χρονιά. Το ίδιο επιθυμεί και από την πλευρά του ο Breen, ο οποίος αν δεν αποδώσει στους τελευταίους αγώνες δύσκολα θα διατηρηθεί στις τάξεις της ομάδας. Μην ξεχνάμε, ότι αυτή είναι η 3η του χρονιά στη γαλλική ομάδα και σίγουρα όλοι περίμεναν πολλά περισσότερα από τον Ιρλανδό.

Πιστεύετε πως και στο φετινό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, από τους 7 φιναλίστ, ένα από τα ηλεκτρικά Porsche Taycan & Tesla Model 3, θα μπορούσε να επικρατήσει του συμβατικού ανταγωνισμού (BMW 1 Series, Ford Puma, Peugeot 208, Renault Clio & Toyota Corolla);

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά