Μία ειδική διαδρομή και τα τερτίπια του καιρού ήταν αρκετά για να ανατρέψουν τα πάντα στο Ράλλυ Τουρκίας, με τον Esapekka Lappi να βρίσκεται επικεφαλής στο τέλος της πρώτης ημέρας του αγώνα, διατηρώντας μαζί με τον Sebastien Ogier ένα εντυπωσιακό 1-2 για τη Citroen!

Η πρώτη ημέρα του Ράλλυ Τουρκίας αποδείχθηκε εξαιρετικά ανατρεπτική, αφού η επιλογή των ελαστικών, η σειρά εκκίνησης και η βροχόπτωση προς στο τέλος του σκέλους διαμόρφωσαν ουσιαστικά τη σημερινή κατάταξη. Αρχικά, στο πρώτο loop ε.δ. η επιλογή ανάμεσα στη σκληρή και τη μαλακή γόμα ήταν το βασικό ερώτημα ανάμεσα στους οδηγούς, την ώρα που οι σκληρές επιφάνειες είχαν σαν αποτέλεσμα αρκετοί οδηγοί να έχουν κλατάρισμα. Με τους δρόμους να είσαι σε πολύ κακή κατάσταση μετά το πρώτο πέρασμα, οι περισσότεροι οδηγοί στο δεύτερο επέλεξαν τη σκληρή γόμα για να επιβιώσουν. Όμως, όσοι φρόντισαν να έχουν μαζί τους και ελαστικά με τη μαλακή δικαιώθηκαν. Βλέπετε στις δύο τελευταίες ειδικές η βροχή έκανε την εμφάνιση της με αποτέλεσμα η κατάταξη να αλλάξει δραματικά και όσοι είχαν την σκληρή γόμα να χάσουν χρόνο και οι διαφορές να μεγαλώσουν.

WRC TURKEY

Όλοι είπαμε; Όχι, ακριβώς. Μοναδική εξαίρεση αποτέλεσε ο Esapekka Lappi, ο οποίος σήμερα αποτέλεσε τη μεγάλη αποκάλυψη του αγώνα. Ο 28χρονος Φινλανδός, δεν έκρυψε από το Ράλλυ Φινλανδίας ότι έχει βολευτεί το Citroen C3 με το νέο εμπρός διαφορικό και τη νέα γεωμετρία και ήταν αισιόδοξος για τον τουρκικό αγώνα. Και οι επιδόσεις του αποδεικνύουν ότι βρήκε την αυτοπεποίθηση που χρειαζόταν. Μάλιστα, ο 2ος χρόνος πίσω από τον Neuville στην 6η ε.δ., κάνοντας χρήση αποκλειστικά της σκληρής γόμας, πιστοποίησε όλα τα παραπάνω. Πλέον, όντας επικεφαλής με 17,7 δλ. διαφορά από τον δεύτερο Sebastien Ogier, θα προσπαθήσει να διατηρηθεί στην κορυφή.

WRC TURKEY

Πιο πίσω, οι κ.κ. Ogier και Neuville έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται ικανοποιημένοι. Δεν είναι μόνο ότι βρίσκονται στη μάχη της κορυφής παρά το γεγονός ότι είχαν μειονέκτημα λόγω της σειράς εκκίνησης, αλλά είδαν και τον Ott Tanak να χάνει περισσότερο από ένα λεπτό μετά από ένα κλαταρισμένο ελαστικό. Οι ελπίδες τους για τίτλο μένουν ζωντανές, αλλά το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη μεταξύ τους μάχη. Ο Γάλλος έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, εμφανίστηκε ανταγωνιστικός σήμερα μένοντας σε απόσταση βολής παρά το μειονέκτημα με τη σειρά εκκίνησης, την ώρα που στο τέλος το γεγονός πως είχε δύο ελαστικά με τη μεσαία γόμα αποδείχθηκε εξαιρετικά έξυπνη. Δεν έχασε χρόνο, ενώ αν δεν είχε ένα κλατάρισμα στην πρώτη ε.δ. της ημέρας θα μπορούσε να ήταν ακόμα πιο κοντά στον Lappi. Παράλληλα, κατάφερε να παραμείνει με βραχεία κεφαλή (0,7 δλ.) μπροστά από τον Neuville, γεγονός που του επιτρέπει να έχει καλύτερη σειρά εκκίνησης αύριο σε σχέση με τον μεγάλο του αντίπαλο.

WRC TURKEY

Ο Βέλγος από την πλευρά του, θα μπορούσαμε να πούμε ότι “σώθηκε” από την έμπνευση του στην 6η ε.δ., όταν συνδύασε τη σκληρή με τη μεσαία γόμα σε σχήμα χιαστί στο i20 WRC και η βροχή έκανε την εμφάνιση της. Βλέπετε, στο πρώτο loop ήταν απογοητευτικός, με τον ίδιο να δηλώνει ότι δεν μπορούσε να οδηγήσει το αυτοκίνητο λόγω της έντονης υπερστροφής και να πέσει στην 7η θέση της γενικής. Όμως, τόσο η αλλαγές σε διαφορικό και ανάρτηση του i20, όσο και η επιλογή των ελαστικών στο τέλος της ημέρας, τον βοήθησαν να ανατρέψει δραματικά την κατάσταση και να επιστρέψει για τα καλά στην μάχη της κορυφής.

WRC TURKEY

Εκμεταλλευόμενος την καλή σειρά εκκίνησης, ο Teemu Suninen κατάφερε στην αρχή να πλασαριστεί ψηλά στην κατάταξη οδηγώντας έξυπνα και μένοντας μακριά από προβλήματα. Ο ίδιος δεν έκρυψε ότι δυσκολεύτηκε από τις συνθήκες, οι οποίες ήταν πρωτόγνωρες, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι σημείωσε καλούς χρόνους. Μάλιστα, ο ίδιος εμφανίστηκε ικανοποιημένος στο τέλος της ημέρας, δείχνοντας ότι θέλει να μείνει κοντά στους πρώτους περιμένοντας το παραμικρό... στραβοπάτημα!

WRC TURKEY

Αντίθετα, ο Andreas Mikkelsen μπορεί να ξεκίνησε εντυπωσιακά, αλλά στο δεύτερο loop ε.δ. έχασε έδαφος σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ο Νορβηγός βρέθηκε στην αρχή στο κυνήγι του Lappi, κάνοντας σοφή επιλογή ελαστικών, αλλά στο δεύτερο πέρασμα από τις ε.δ. έκανε λάθος διαχείριση. Συγκεκριμένα, χρησιμοποίησε νωρίς τη μεσαία γόμα όταν μάλιστα δεν έπρεπε, με αποτέλεσμα να φθείρει τα ελαστικά του και να μην “δουλέψουν” στο βρεγμένο οδόστρωμα.

WRC TURKEY

Σωρεία προβλημάτων αντιμετώπισε ο Dani Sordo με το τρίτο i20 WRC, ο οποίος όμως στο τέλος κατάφερε να αντιστρέψει τελείως την κατάσταση! Συγκεκριμένα, ο Ισπανός είχε ένα κλατάρισμα στην πρώτη ε.δ. χάνοντας σχεδόν ένα λεπτό, ενώ στη συνέχεια αντιμετώπισε πρόβλημα με το τούρμπο. Όμως, στην τελευταία ε.δ. χρησιμοποίησε δύο τελείως καινούργια ελαστικά με τη μεσαία γόμα, γεγονός που του επέτρεψε να σκαρφαλώσει στην 6η θέση της γενικής μπροστά από τα Yaris WRC!

WRC TURKEY

Το πρώτο σκέλος του τουρκικού Ράλλυ αποδείχθηκε καταστροφικό για την Toyota. Ο Kris Meeke μπορεί να βρίσκεται στην 7η θέση, αλλά είδε την προσπάθεια του να καταστρέφεται στην 6η ε.δ. όταν και είχε μία έξοδο πληγώνοντας το πίσω μέρος του Yaris. Ο Βρετανός έκανε λάθος με την επιλογή των ελαστικών του, χρησιμοποιώντας τη σκληρή γόμα, με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο και μαζί πολύτιμο χρόνο. Μάλιστα, ήταν αρκετά εκνευρισμένος και απογοητευμένος, αφού μετά την εμφάνιση της Γερμανίας δεν κατάφερε να συνεχίσει το σερί των καλών εμφανίσεων.

WRC TURKEY

Το ίδιο όμως ισχύει και για τον Ott Tanak, ο οποίος βλέπει τις πιθανότητες του να συνεχίσει το σερί των νικών να μειώνονται δραματικά. Ο Εσθονός ξεκίνησε πρώτο αυτοκίνητο στις ειδικές έχοντας σαφές μειονέκτημα έναντι των υπολοίπων. Η διαφορά του από την κορυφή δεν ήταν χαοτική και υπό συνθήκες θα μπορούσε να βρίσκεται κοντά στις πρώτες θέσεις. Όμως, ένα κλατάρισμα στην 6η ε.δ. ήταν αρκετό για να του κοστίσει περισσότερο από ένα λεπτό και μαζί αρκετές θέσεις στην κατάταξη. Πλέον, από την 8η θέση θα έχει και αύριο χειρότερη σειρά εκκίνησης σε σχέση με τους ανταγωνιστές του και σίγουρα θα προσπαθήσει να μειώσει τις απώλειες του σε σχέση με τους Ogier και Neuville.

WRC TURKEY

O ομόσταυλος του στην Toyota, ο Jari Matti Latvala, ήταν ο ταχύτερος ανάμεσα στους οδηγούς της ιαπωνικής ομάδας! Ο Φινλανδός κέρδισε τρεις ειδικές σήμερα και θα μπορούσε να βρίσκεται αρκετά ψηλότερα στην κατάταξη αν η ατυχία δεν του είχε χτυπήσει την πόρτα. Ένα κλατάρισμα στην 5η ε.δ. και το γεγονός ότι είχε τα σκληρά ελαστικά στην 6η ε.δ. με τη βροχή, του κόστισαν σχεδόν ενάμιση λεπτό ρίχνοντας τον στην 9η θέση της γενικής. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει ο Pontus Tidemand με το Ford Fiesta WRC, ο οποίος και προσπαθεί να επιβιώσει από τις εξαιρετικά δύσκολες και αντίξοες συνθήκες.

Η αυριανή ημέρα του αγώνα είναι σαφώς μικρότερη σε μήκος σε σχέση με τη σημερινή, αφού οι έξι συνολικά ε.δ. έχουν μήκος 109 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Η μεγάλη πρόκληση για όλους είναι η ε.δ. Yesilbelde των 33 χιλιομέτρων, την οποία και θα αντιμετωπίσουν πρώτη αύριο το πρωί οι πρωταγωνιστές του WRC. Τόσο οι μικρές διαφορές στην κορυφή, αλλά και μεταξύ των υπολοίπων, αφήνουν ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα για την αυριανή ημέρα. Όπως εύστοχα παρατήρησε και ο Lappi, στη Φινλανδία 17 δευτερόλεπτα διαφορά θα ήταν αρκετά. Στην Τουρκία και ένα λεπτό μοιάζει λίγο..._Π.Τ.

WRC TURKEY