H Citroen WRT βρίσκεται στη χώρα μας πραγματοποιώντας δοκιμές εν όψει του Ράλλυ Τουρκίας με το C3 WRC! Βρεθήκαμε στις Καρούτες για να παρακολουθήσουμε τη διαδικασία, έχοντας μάλιστα την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Esapekka Lappi.

Με το Ράλλυ Τουρκίας να αποτελεί την επόμενη στάση του WRC, μετά την Toyota ήταν η σειρά της Citroen να βρεθεί στη χώρα μας, πραγματοποιώντας δοκιμές με το C3 WRC εν όψει του 11ου γύρου του θεσμού. Η γαλλική ομάδα βρίσκεται σήμερα για 3η μέρα στην Ελλάδα, με τη σειρά να ολοκληρώνεται αύριο. Αρχικά, στο εσωτερικό του C3 βρέθηκε ο Eric Camilli ο οποίος και είχε στη διάθεση του το αυτοκίνητο για μία μέρα, ενώ την αμέσως επόμενη πέρασε στα χέρια του Sebastien Ogier. Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής οδήγησε και σήμερα για το πρώτο μισό της ημέρας, πριν παραδώσει το C3 στον Esapeka Lappi, με τον Φινλανδό να πραγματοποιεί δοκιμές για το υπόλοιπο της ημέρας και να ολοκληρώνει την προετοιμασία του αύριο. Οι δοκιμές εστιάστηκαν στον τομέα της ανάρτησης και των διαφορικών, αλλά και στο στήσιμο του C3 σε αυτού του είδους τις διαδρομές σύμφωνα με τη νέα γεωμετρία που παρουσιάστηκε στο Ράλλυ Φινλανδίας.

WRC Citroen testing

Σήμερα, οι δύο εργοστασιακοί οδηγοί της Citroen μοιράστηκαν το C3 WRC στις Καρούτες, με τον Ogier να οδηγεί το πρωί σε μέρος της χωμάτινης διαδρομής, ενώ στο τέλος δεν έχασε την ευκαιρία να οδηγήσει και σε κομμάτι ασφάλτου με το χωμάτινο set up και τα ελαστικά. Τις συγκεκριμένες συνθήκες θα τις συναντήσει τόσο στο Ράλλυ Τουρκίας, όσο και στο Ράλλυ Καταλονίας στα τέλη Οκτωβρίου.

WRC Citroen Testing

Ο ίδιος έδειξε ευδιάθετος, και μάλλον χαρούμενος που επέστρεψε στο χώμα μετά το κάζο του Ράλλυ Γερμανίας. Μάλιστα, εντυπωσιακή ήταν η παρουσία του κόσμου σήμερα στις Καρούτες θυμίζοντας περισσότερο ε.δ. αγώνα παρά δοκιμές, με τους θεατές να αποθεώνουν τον Γάλλο κατά την αναχώρηση του, δημιουργώντας μία πολύ όμορφη εικόνα.

Στο περιθώριο των δοκιμών είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Esapeka Lappi, ο οποίος μετά τον αγώνα της Γερμανίας έμοιαζε ανακουφισμένος που επέστρεψε στο χώμα. “Μετά από αυτόν τον αγώνα, ο οποίος αποδείχθηκε εξαιρετικά δύσκολος, είμαι πολύ χαρούμενος που επιστρέψαμε στο χώμα!” Το ερώτημα των περισσοτέρων εστιάζεται στο τι πήγε λάθος στο Trier. Ειδικά από τη στιγμή που πριν τον αγώνα, οι οδηγοί ήταν αρκετά αισιόδοξοι. “Για να είμαι ειλικρινής, πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι. Πριν από τον αγώνα δεν μπορούμε να βγούμε και να πούμε ότι δεν θα είμαστε ανταγωνιστικοί. Πρέπει να διατηρούμε θετικό τρόπο σκέψης. Στο τέλος της ημέρας, η ουσία είναι ότι είχαμε τα ίδια προβλήματα με το Ράλλυ Κορσικής. Το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου είναι πολύ δύσκολο στην οδήγηση στην άσφαλτο και η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρουμε ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα. Θα ήθελα να πω ότι ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε, αλλά δεν μπορώ. Πρέπει να το ερευνήσουμε περισσότερο.

WRC Citroen Testing

Όμως, το ασφάλτινο Γερμανίας ανήκει στο παρελθόν και η επόμενη στάση του θεσμού είναι στην Τουρκία. Θα είναι διαφορετική η κατάσταση; “Πιστεύω ότι στην Τουρκία θα είμαστε εντάξει. Ξέρουμε ότι το αυτοκίνητο στα γρήγορα κομμάτια είναι πολύ καλό και μπορεί να σημειώσει αντίστοιχους χρόνους με τα Toyota. Και το είδαμε στη Φινλανδία. Στα πιο κλειστά κομμάτια χάνουμε, αλλά θεωρώ ότι αυτό θα αλλάξει με τη νέα γεωμετρία και τα διαφορικά που είχαμε στη Φινλανδία, τα οποία θα χρησιμοποιήσουμε και στην Τουρκία. Περιμένω ότι θα είμαι περισσότερο ανταγωνιστικός, ενώ σίγουρα αν δεν βρέξει και είναι στεγνά θα με βοηθήσει και η σειρά εκκίνησης.

Ο Lappi πήρε μία σημαντική απόφαση πέρσι, αποφασίζοντας να αφήσει την Toyota για τη Citroen. Πως αισθάνεται σήμερα στη γαλλική ομάδα; “Το πρώτο μισό της χρονιάς ήταν δύσκολο. Μπορεί να έχουμε σημειώσει δύο βάθρα, αλλά είχαμε κάποια τεχνικά προβλήματα, ενώ και εγώ δεν απέφυγα κάποια οδηγικά λάθη. Τώρα έχω αρχίσει να φέρνω το αυτοκίνητο στα μέτρα μου, και συγκεκριμένα από το Ράλλυ Φινλανδίας νιώθω καλά στο εσωτερικό του. Μέχρι εκείνο το σημείο αισθανόμουν πως σε κάθε στροφή έχανα και λίγο χρόνο. Ο συγκεκριμένος αγώνας θέλω να ελπίζω ότι θα είναι το σημείο που θα αλλάξει η εικόνα μου. Από εκεί και πέρα, η ομάδα μου έχει κάνει εξαιρετική εντύπωση! Όλοι είναι πολύ καλοί και ευγενικοί, σε αντίθεση με την εικόνα που έχουν όσοι είναι εκτός.”

WRC Citroen Testing

Όταν έκανε τα πρώτα του βήματα στο ERC, αλλά ακόμα περισσότερο μετά τη νίκη του στο Ράλλυ Φινλανδίας το 2017, αρκετοί και ιδιαίτερα οι συμπατριώτες του βιάστηκαν να τον χρίσουν επόμενο Πρωταθλητή. Σήμερα αισθάνεται πίεση; “Όχι! Όλοι περιμένουν, αλλά εγώ βρίσκομαι σε αυτή την κατάσταση και στο τέλος δεν με νοιάζει τι λένε οι άλλοι. Εγώ θέλω να κάνω τη δουλειά μου όσο καλύτερα μπορώ και θα δούμε τι θα καταφέρω. Δουλεύω σκληρά για να είμαι καλύτερος σε κάθε αγώνα, αλλά και κάθε χρόνο. Σε αυτό το σπορ ποτέ δεν μπορείς ποτέ να είσαι απόλυτα έτοιμος. Αυτή τη στιγμή είναι τρεις οδηγοί, ή καλύτερα ένας οδηγός που κυριαρχεί. Με δύο ακόμα πολύ κοντά του. Οι υπόλοιποι είμαστε αρκετά πίσω και υπάρχει σημαντική διαφορά. Πρέπει να δουλέψω πολύ για να φτάσω σε αυτό το επίπεδο, αλλά σίγουρα δεν αισθάνομαι πίεση. Εξάλλου, όσον αφορά τους συμπατριώτες μου, αυτό το βάρος έχει φύγει πλέον από εμένα και έχει περάσει στον Kale (Rovanpera) που είναι εξαιρετικά ταλαντούχος. Και εγώ μπορώ να οδηγήσω ελεύθερα!”, μας είπε χαμογελώντας.

WRC Citroen testing

Πάντως, στο στρατόπεδο της Citroen δείχνουν να έχουν ξεπεράσει το κάζο της Γερμανίας, έχοντας εστιάσει την προσοχή τους στο υπόλοιπο της χρονιάς. Τα ερωτηματικά παραμένουν πολλά, αφού μπορεί η νέα γεωμετρία να δούλεψε στα πατημένα κομμάτια της Φινλανδίας, αλλά είναι άγνωστο αν θα είναι αντίστοιχα ανταγωνιστικό το C3 στο σφικτό Ράλλυ Τουρκίας. Σε κάθε περίπτωση, οι φίλοι του WRC, αλλά και των αγώνων γενικότερα, πρέπει να είμαστε ευτυχείς που έστω και με αυτόν τον τρόπο έχουμε τη δυνατότητα να βλέπουμε τους “Θεούς” του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ και τις εξωτικές κατασκευές τους στη χώρα μας. Κάτι που αποδεικνύει και η παρουσία του κόσμου στις δοκιμές, των οποίων την ευθύνη διεξαγωγής είχε όπως και με την Toyota ο Λώρης Μελετόπουλος και η ομάδα του. Μάλιστα, όπως μας αποκάλυψε ο ένας εκ των κορυφαίων Ελλήνων συνοδηγών, οι εργοστασιακές ομάδες είναι απόλυτα ικανοποιημένες από την παρουσία τους στη χώρα μας, γεγονός που αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να τις βλέπουμε συχνότερα στα ελληνικά χώματα._Π.Τ.