10 Οκτ 2018

WRC: Στο μυαλό του Makinen

Όπως είχαμε γράψει εδώ και καιρό, οι Βρετανοί αναφέρουν σήμερα ότι η συμφωνία ανάμεσα σε Kris Meeke και Toyota για το 2019 είναι δεδομένη. Πως και γιατί όμως επέλεξε ο Tommi Makinen τον Βρετανό οδηγό;

Λίγες μέρες μετά τη διαρροή για την επικείμενη συμφωνία του Esapekka Lappi με την Citroen, η Toyota άφησε να εννοηθεί πως θα προσεγγίσει τον Kris Meeke. Όπως σας είχαμε αναφέρει εδώ και αρκετές εβδομάδες, ο Βρετανός πρώην εργοστασιακός οδηγός της Citroen ήταν “με το ένα πόδι” στην ιαπωνική ομάδα και σήμερα τα βρετανικά μέσα ενημέρωσης (Autosport και BBC) κάνουν λόγο για δεδομένη συμφωνία. Μάλιστα, τα ίδια μέσα αναφέρουν ότι οι επίσημες ανακοινώσεις και για τους δύο οδηγούς αναμένεται να γίνουν πριν το Ράλλυ Ισπανίας!

Για ποιο λόγο, όμως, ο Makinen θα επιλέξει όπως όλα δείχνουν έναν οδηγό, που πριν από μερικούς μήνες η Citroen έδιωξε “κακήν κακώς; Καταρχήν, η αποχώρηση του Lappi ήταν ένα πλήγμα για τον Tommi. Ο νεαρός Φινλανδός ήταν δικό του “project” και σίγουρα δεν του είναι ευχάριστο που τον βλέπει να αποχωρεί. Ο Lappi από τη δική του μεριά, διαπίστωσε ότι ο Ott Tanak είναι το πρώτο βιολί στην Toyota, και με δεδομένο το νεαρό της ηλικίας του Εσθονού θα είναι για πολλά χρόνια ακόμα. Αλλά τους λόγους που ο Lappi αποφάσισε να μεταπηδήσει στο γαλλικό στρατόπεδο, θα τους αναλύσουμε όταν έρθει η ώρα.

Πίσω στον Makinen, λοιπόν, και την επιλογή του Meeke, o Φινλανδός ήξερε ότι η Citroen μετά την συμφωνία με τον Sebastien Ogier, η προσθήκη του Lappi θα αποτελούσε ακόμα ένα ισχυρό επικοινωνιακό χτύπημα. Και ουσιαστικό θα προσθέσουμε εμείς... Έτσι, τόσο ο Makinen, όσο και η Toyota έπρεπε να αντιδράσουν ανάλογα. Με την υπάρχουσα κατάσταση στην αγορά, η επιλογή ήταν μονόδρομος. Ανανέωση στον Jari Matti Latvala και προσθήκη του Kris Meeke στην ομάδα.

Αν δούμε τα δεδομένα ψυχρά, ποιες ήταν οι επιλογές του; Όλοι οι κορυφαίοι οδηγοί, και όχι αυτοί που έχουν... ταβάνι, είναι δεσμευμένοι με συμβόλαιο. Επιλογές τύπου Craig Breen, Mads Ostberg, Elfyn Evans και Hayden Paddon, δεν υφίστανται στο μυαλό του Makinen. Όντας κορυφαίος οδηγός και τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ξέρει να ξεχωρίζει ποιος διαθέτει ταλέντο και ποιος όχι. Ο Meeke έχει αποδείξει ότι μπορεί να κερδίσει αγώνες σε άσφαλτο και χώμα. Τώρα με τι κόστος είναι άλλο θέμα. Ο Βρετανός είναι δεδομένο ότι δεν αποτελεί τον πλέον αξιόπιστο οδηγό. Μπορεί το τμήμα φανοποιείας της TGR να δουλέψει υπερωρίες το 2019, αλλά μπορεί και όχι! Ίσως, ο Meeke ως δεύτερος οδηγός, με ένα έτοιμο αυτοκίνητο, να λειτουργήσει διαφορετικά. Τα δεδομένα δεν είναι υπέρ του, πόσο μάλλον η ηλικία του. Τη νέα χρονιά θα είναι 40 χρονών και είναι δύσκολο να ... “μάθεις σε γέρικο σκυλί καινούργια κόλπα”. Βέβαια, η ηλικία του λίγο επηρεάζει τον Makinen, αφού είναι δεδομένο ότι το 2020 στο οπλοστάσιο της Toyota θα βάλει το “πυρηνικό όπλο” που ονομάζεται Kale Rovanpera. Μέχρι τότε, θα κερδίσει τις εντυπώσεις με την προσθήκη του Meeke, σίγουρα κάποιους ταχύτερους χρόνους σε ε.δ. και αν όλα κυλήσουν ιδανικά για τον Βρετανό, ίσως και κάποια νίκη. Από την άλλη, ο βρετανικός Τύπος που τον λοιδορούσε μέχρι πρότινος αναφορικά με τις επιλογές του, θα αποτελεί πλέον έναν ισχυρό σύμμαχο του, αφού έδωσε... “δουλειά” σε ένα από τα αγαπημένα τους παιδιά.

Εν κατακλείδι, ο Makinen δεν είχε πολλές επιλογές και αποφάσισε να πάρει ένα μεγάλο ρίσκο. Όπως εξάλλου έκανε σε κάθε επιλογή του αναφορικά με την Toyota, αν και μέχρι σήμερα, μπορεί να αισθάνεται δικαιωμένος για τις αποφάσεις του. Η επικείμενη μεταγραφή του Meeke θα είναι ένα πετυχημένο επικοινωνιακό τρικ για τον ίδιο και την ιαπωνική ομάδα, το οποίο απομένει να δούμε αν θα είναι και ουσιαστικό._Π.Τ.

Περισσότερες φωτογραφίες: