top icon
Αγώνες

WRC: Τι γίνεται με τις VW και Toyota;

Η Mini ήταν μόνο η αρχή. Όπως όλα δείχνουν, τουλάχιστον τέσσερις ή και πέντε εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εμπλοκή τους στο θεσμό του WRC!

Όπως όλα δείχνουν, η Mini ήταν μόνο η αρχή. Όπως μας είχε εκμυστηρευθεί σε συνέντευξη του στο περιθώριο του Ράλλυ Ακρόπολις του 2009, ο Simon Long, επικεφαλής της North One Sport, μαζί με τις Citroen και Ford, τουλάχιστον τέσσερις ή και πέντε εταιρείες είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εμπλοκή τους στο θεσμό του WRC.
 

Το όνομα της VW είχε αρχίσει να ακούγεται από εκείνη την περίοδο, όμως οι περισσότεροι ήταν δύσπιστοι κατά πόσο ήταν πραγματικό το συγκεκριμένο σενάριο. Όμως, ένα χρόνο αργότερα η εμπλοκή της VW μοιάζει να παίρνει σάρκα και οστά. Εκπρόσωποι της γερμανικής εταιρίας βρέθηκαν στο Ράλλυ Γερμανίας το προηγούμενο Σαββατοκύριακο και συζήτησαν με ανθρώπους της FIA, αλλά και της North One Sport. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό της σοβαρότητας που αντιμετωπίζουν ότι πλοηγά αυτοκίνητα ήταν VW Scirocco με οδηγούς τους Carlos Sainz και Nasser Al Attiyah, την ώρα που στο περιθώριο του αγώνα έγινε και η επίσημη παρουσίαση του νέου Touareg 3, με το οποίο η VW θα λάβει μέρος στο Ράλλυ Dakar του 2011.

Τι ακριβώς γίνεται με τη VW; Σύμφωνα με τον επικεφαλής της VW Motorsport, η τελικά απόφαση θα παρθεί μέχρι το τέλος του χρόνου. Όπως όλα δείχνουν, θα λάβουν μέρος για τελευταία φορά στο Dakar ως εργοστασιακή ομάδα (και πώς να μην το κάνουν άλλωστε, αφού λόγω της VW παρέμεινε ο αγώνας στη Νότιο Αμερική και δεν επέστρεψε στην Αφρική), και το 2012 θα προετοιμαστούν για πλήρη εμπλοκή από το 2013. Ακόμα, δεν είναι γνωστό με ποιο αυτοκίνητο θα λάβουν μέρος, αν και όλα δείχνουν ότι καταλήγουν στο Scirocco, χωρίς να αποκλείονται τα Golf και Polo.

Η περίπτωση της Toyota είναι διαφορετική. Οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρίας, άρχισαν να σκέφτονται το ενδεχόμενο εμπλοκής τους στο θεσμό, μετά την αποχώρηση τους από τη Formula 1. Από τις αρχές του χρόνου, μέχρι και σήμερα, έχουν πραγματοποιήσει μία σημαντική έρευνα γύρω από διάφορες μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έτσι ώστε να διαπιστώσουν ποια είναι αυτή που ταιριάζει στην εταιρία, αλλά και από την οποία η Toyota θα έχει το σημαντικότερο κέρδος. Το σημαντικό στην υπόθεση της ιαπωνικής εταιρίας είναι εκπρόσωποι της βρέθηκαν και πάλι σε αγώνα του WRC, και συγκεκριμένα στη Γερμανία. Ο Yosiaki Kinoshita συζήτησε με τους ανθρώπους της FIA σχετικά με τους κανονισμούς, έτσι ώστε να δουν και ποιο μοντέλο της Toyota είναι το ιδανικό για να μετατραπεί σε αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC. Η τελική απόφαση θα παρθεί από το Δ.Σ. της Toyota το φθινόπωρο, και οι πλέον αισιόδοξοι αναφέρουν ότι θα δοθεί το πράσινο φως, την ώρα που το πρόγραμμα της ομάδας θα περιλαμβάνει επιλεκτικούς αγώνες το 2012 και πλήρη εμπλοκή το 2013.

Αν σε αυτή την περίπτωση συνυπολογίσουμε και το ενδιαφέρον της Saab, βλέπουμε ότι αναμφίβολα υπάρχει ένα σημαντικό ενδιαφέρον γύρω από το θεσμό. Οι νέοι κινητήρες, οι αλλαγές στους κανονισμούς, που είχαν σαν αποτέλεσμα και τη μείωση του κόστους, αλλά και το ενδιαφέρον του κόσμου, δεν έχουν περάσει απαρατήρητες από τους Κατασκευαστές και όλα δείχνουν ότι μέσα στα επόμενα χρόνια θα έχουμε και πάλι στο WRC σημαντικό αριθμό εταιριών. Στοιχείο άρρηκτα συνδεδεμένο και με την εξέλιξη και ανάπτυξη του θεσμού. _Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ