Ποιες είναι οι εμπορικές ισορροπίες και ποια ακριβώς είναι τα δημοφιλέστερα μοντέλα ανά κατηγορία στο πρώτο μισό της χρονιάς στο σύνολο της αγοράς αυτοκινήτου στη γηραιά ήπειρο;

Το πρόσημο της αγοράς αυτοκινήτου στην Ευρώπη παραμένει θετικό, με την κατηγορία των SUV και crossover οχημάτων να οδηγεί την κούρσα συνεχίζοντας απτόητη την ανάπτυξη της, ανεξαρτήτου κυβισμού, κόστους ή μεγέθους. Πιο συγκεκριμένα, στη λαοφιλή αρένα των Compact SUV/Crossover, το Nissan Qashqai συνεχίζει να μην έχει αντίπαλο, καταγράφοντας κατά τη διάρκεια του πρώτου 6μηνού συνολικές πωλήσεις της τάξης των 126.032 οχημάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η JATO Dynamics. O δευτεραθλητής της κλάσης την αντίστοιχη περίοδο του 2015, το VW Tiguan, υποχώρησε στην τέταρτη θέση, καταγράφοντας 72.841 πωλήσεις (-3,2%) παραχωρώντας τη θέση του στο Kia Sportage και εν συνεχεία στο δίδυμο Hyundai Tucson, που αντίστοιχα «έγραψαν» 77.831 και 77.221 ταξινομήσεις.

Σταθερά πρώτο στην κατηγορία του παραμένει και το best seller της ευρωπαϊκής αγοράς, το VW Golf, το οποίο συνεχίζει να απολαμβάνει μια άνετη διαφορά έναντι του Opel Astra, που είδε τις πωλήσεις του να αυξάνονται κατά 30.000 αντίτυπα. Σε απόλυτους αριθμούς, το Golf κατέγραψε 261.776 ταξινομήσεις (+0,9% σε σχέση με το πρώτο 6μηνο του 2015) και το Astra, 124.415. Στις υπόλοιπες θέσεις συναντάμε τα Skoda Octavia (121.627), Ford Focus (120.255), Peugeot 308 (114.189), Seat Leon (81.397), Toyota Auris (70.625) και Renault Megane (62.449).

Αλλαγή φρουράς, σε αντιδιαστολή, σημειώθηκε στα μεσαία οικογενειακά της premium κατηγορίας, με το Audi A4 να μετρά πάνω από 85.000 ταξινομήσεις, επίδοση που έδωσε στο γερμανικό σεντάν τη δυνατότητα να… προσπεράσει τόσο την μέχρι πρότινος πρωτοπόρο C-Class της Mercedes, όσο και τη Σειρά 3 της BMW, οι οποίες «περιορίστηκαν» αντίστοιχα στο πρώτο 6μηνο του 2016 στις 74.988 και 75.434 πωλήσεις.

Στο ίδιο μήκος κύματος, το Ford Fiesta είδε στην αρένα της κατηγορίας B την κυριαρχία του να χάνεται, μιας και η δημοτικότητά του στο πρώτο 6μηνο κάμφθηκε σε σχέση με την πέρσι κατά 8,4%. Ήτοι, κατά 15.000 περίπου αντίτυπα. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την ισχυρότερη εμπορική παρουσία του Renault Clio (+4,3%), έδωσαν στο γαλλικό μικρό την προσωρινή πρωτοκαθεδρία της κλάσης. Οι αριθμητικές ισορροπίες ανάμεσα στα πέντε δημοφιλέστερα μοντέλα του είδους είναι οι εξής: Renault Clio: 173.860, VW Polo: 169.106, Ford Fiesta: 159.814, Opel Corsa: 147.647, Peugeot 208: 138.552.

Άνετα πρώτο συνεχίζει να… βαδίζει το VW Passat, το οποίο παραμένει σταθερό σε δημοφιλία στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς. Ο πρωτοπόρος της μεσαίας οικογενειακής κατηγορίας προτιμήθηκε από 111.665 αγοραστές, τη στιγμή που 47.808 επέλεξαν το «ομόσταυλο» Skoda Superb. Όπως όλα δείχνουν, για την τρίτη θέση, η μάχη ανάμεσα στα Opel Insignia (41.191) και Ford Mondeo (40.917) δεν αναμένεται να ξεκαθαρίσει πριν το πέρας της τρέχουσας εμπορικής χρονιάς.

Αμετάβλητο παραμένει το τοπίο και στην κατηγορία των μικρών SUV/Crossover, καθώς το γαλλικό Renault Capture προηγείται των Peugeot 2008 και Opel Mokka με διαφορά που κυμαίνεται στο σύνολο του 6μήνου στα 22.908 και 29.745 αντίτυπα, αντίστοιχα.

Μερικά σκαλιά πιο πάνω και συγκεκριμένα στην κατηγορία των μεγάλων και premium σε χαρακτήρα SUV/Crossover, η πρώτη θέση που κατέχει η BMW X5 στους πρώτους έξι μήνες αμφισβητείται έντονα από το νέο XC90 της Volvo. Αναλυτικότερα, η σουηδική πρόταση όχι μόνο κατάφερε να υπερκεράσει τους παραδοσιακούς παίχτες της κατηγορίας, όπως είναι τα Audi Q7, Range Rover Sport, Mercedes GLE και Porsche Cayenne, αλλά και να φτάσει σε απόσταση αναπνοής από την κορυφή σημειώνοντας σε 180 ημέρες, 19.162 πωλήσεις, έναντι 19.827 της BMW X5.

Η ανερχόμενη Volvo συνεχίζει να «ελέγχει» την αμέσως μικρότερη κατηγορία με άρμα το XC60, που προηγείται του γερμανικού... κατεστημένου των Mercedes GLC και Audi Q5 με διαφορά 4.628 και 5.318 αυτοκινήτων.

Στην κατηγορία των μεγάλων πολυτελών αυτοκινήτων, η κυριαρχία των Γερμανών είναι αδιαμφισβήτητη, με την Mercedes S-Class να νιώθει πλέον ζεστή την… ανάσα της Σειράς 7 της BMW. Η τελευταία, έχοντας τριπλασιάσει τις πωλήσεις της το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρονιάς σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015, κατάφερε να ταξινομήσει  7.064 αυτοκίνητα έναντι 7.449 για την S-Class. Ο… τρίτος της παρέας, το Audi A8, περιορίστηκε σε μόλις 3.161 πωλήσεις, επίδοση που υπολείπεται ποσοστιαία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015, κατά 13,8%.

Ας επιστρέψουμε όμως στη… βάση της ευρωπαϊκής αγοράς και συγκεκριμένα στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Εκεί, δηλαδή, όπου η ιταλική Fiat κρατά τα σκήπτρα με τα Fiat 500 και Panda, τα οποία ηγούνται της κούρσας. Το μεν «500» κατάφερε, όντας στη δεύτερη πλέον θέση, να κερδίσει την εμπιστοσύνη 103.602 αγοραστών, το δε Panda να αυξήσει την εμπορική του επιρροή κατά 20%, πουλώντας 109.929 αυτοκίνητα. Τις επόμενες τέσσερις θέσεις στην κατηγορία κατέχουν τα VW Up! (53.250), Toyota Aygo (47.355), Renault Twingo (46.879) και Hyundai i10 (44.087).