Η ελληνική αντιπροσωπεία της Honda έδωσε στη δημοσιότητα τις τιμές του νέου CR-V Hybrid.
Η 5η γενιά του Honda CR-V, την οποία οδηγήσαμε στα τέλη της περασμένης χρονιάς στην Ισπανία, απέκτησε και υβριδική εκδοχή η οποία είναι η πρώτη της ιαπωνικής εταιρίας με τεχνολογία του είδους που θα είναι διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά. Η ιαπωνική εταιρία έχει τη δική της παράδοση στην υβριδική τεχνολογία, με το πρώτο της μοντέλο να χρονολογείται πίσω στο 1999 με το Insight. Ακολούθησε το CRZ, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και αντίστοιχες εκδόσεις για τα Civic και Jazz. Όμως, η ανάγκη για χαμηλότερη κατανάλωση και ακόμα χαμηλότερους ρύπους, οδηγεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες να στραφούν ακόμα περισσότερο στις υβριδικές τεχνολογίες. Είναι χαρακτηριστικό, πως όπως μας διεμήνυσαν οι άνθρωποι της Honda, μέχρι το 2025 τα 2/3 των μοντέλων της ιαπωνικής εταιρίας θα είναι υβριδικά.
Το νέο Honda CR-V Hybrid είναι άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά μέσα από το Δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων της εταιρείας Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε. σε δύο εκδόσεις με προτεινόμενες λιανικές τιμές:
CR-V Hybrid i-MMD 2Wd e-CVT Elegance: 44.650€
CR-V Hybrid i-MMD AWD e-CVT Elegance: 47.650€
Θυμίζουμε πως το υβριδικό σύστημα του μοντέλου χρησιμοποιεί την τεχνολογία Multi Mode Drive Technology (i-MMD), συνδυάζοντας δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν βενζινοκινητήρα κύκλου Άτκινσον χωρητικότητας 2,0 λίτρων και μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Αναφορικά με τα συστήματα μετάδοσης, είναι διαθέσιμο είτε με κίνηση στους εμπρός είτε στους τέσσερις τροχούς. Ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας i-VTEC κύκλου Άτκινσον έχει μέγιστη ισχύ 145 ίππων, που σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα σκαρφαλώνει στους 184, με τη ροπή να αγγίζει τα 315 N. Η συγκεκριμένη τεχνολογία, επιλέγει αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης, και συγκεκριμένα το EV (η μπαταρία παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα), Hybrid Drive (ο βενζινοκινητήρας παρέχει ενέργεια σε γεννήτρια που με τη σειρά της παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα κίνησης) και Engine Drive (ο κινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος).
Ανάλογα με τις συνθήκες και τις απαιτήσεις του οδηγού, το λογισμικό ελέγχου επιλέγει το ιδανικό mode οδήγησης, με τις περισσότερες φορές να λειτουργεί ανάμεσα στο Ηybrid Drive και EV. Στα παραπάνω, πρέπει να συμπληρώσουμε ότι το CR-V Hybrid, εφαρμόζει σύστημα αναγεννητικής πέδησης, το οποίο και ανακτά την ενέργεια κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι ενώ ο δίλιτρος κινητήρας, ο ηλεκτροκινητήρας κίνησης και η γεννήτρια βρίσκονται κάτω από το εμπρός καπό, η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι κάτω από το χώρο του πορτ μπαγκάζ, κάτι που μεταφράζεται σε μειωμένο χώρο αποσκευών, και συγκεκριμένα στα 497 από τα 561 λίτρα. Μία ακόμα καινοτομία της Honda, είναι η χρήση κιβωτίου μίας σχέσης μετάδοσης αντί συμβατικού, όπου μία μονάδα υποπολλαπλασιασμού δημιουργεί άμεση μετάδοση με σταθερή σχέση μεταξύ των κινούμενων εξαρτημάτων. Με αυτό τον τρόπο, το συγκεκριμένο σύστημα αποδεικνύεται πιο αθόρυβο σε λειτουργία.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ΜΟΤΕΡ |
|||
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
2.0 Li-VTEC HYBRID |
||
4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, κύκλου Atkinson |
|||
Διάμετρος x διαδρομή |
mm |
81.0 x 96.7 |
|
Κυβισμός |
cc |
1993 |
|
Σχέση συμπίεσης |
13 |
||
Μέγιστη ισχύς (Κινητήρας) |
kW / PS |
107 kW / 145 PS |
|
στροφές |
6.200 rpm |
||
Μέγιστη ισχύς (Μοτέρ) |
kW / PS |
135 kW / 184 PS |
|
Μέγιστη ισχύς (Συνολική) |
kW / PS |
135 kW / 184 PS |
|
Μέγιστη ροπή (κινητήρας) |
Nm |
175 Nm |
|
στροφές |
4.000 rpm |
||
Μέγιστη ροπή (Μοτέρ) |
Nm |
315 Nm / 232 |
|
Κατηγορία καυσίμου |
Αμόλυβδη 95 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ |
|||
Εμπρός |
Γόνατα MacPherson |
||
Πίσω |
Πολλαπλών Συνδέσμων (Multi Link) |
||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ |
|||
Τύπος |
Κρεμαγιέρα με δύο πινιόν και ηλεκτρική υποβοήθηση (ElectricPowerSteering) |
||
Στροφές από τέρμα σε τέρμα |
2.34 |
||
Κύκλος στροφής (στους τροχούς) |
11.0 |
||
Κύκλος στροφής(στο αμάξωμα) |
11.9 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΒΑΡΗ, ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΕΣ |
2.0-litre i-VTEC HYBRID FWD |
2.0-litre i-VTEC HYBRID AWD |
|
Συνολικό μήκος (mm) |
mm |
4,600 |
4,600 |
Συνολικό πλάτος (με εξωτερικούς καθρέπτες) (mm) |
mm |
2,117.20 |
2,117.20 |
Συνολικό ύψος (mm) |
mm |
1679 |
1689 |
Μεταξόνιο (mm) |
mm |
2663 |
2662 |
Απόσταση από το έδαφος (mm) |
mm |
182 |
192 |
Χώρος αποσκευών (Μέθοδος VDA, Καθίσματα αναδιπλωμένα, μέχρι την οροφή) |
litres |
1694 |
1694 (1638 με Ηλιοροφή) |
Χώρος αποσκευών (Μέθοδος VDA, Καθίσματα αναδιπλωμένα, μέχρι το πίσω παρμπρίζ) |
litres |
1064 |
1064 |
Χώρος αποσκευών (Μέθοδος VDA, όλα τα καθίσματα στη θέση τους) |
litres |
497 |
497 |
Απόβαρο |
kg |
1614-1657 |
1672-1726 |
Μέγιστοεπιτρεπόμενο βάρος |
kg |
2240 |
2275 |
Ικανότητα ρυμούλκησης (με φρένο) |
kg |
750 kg |
750 kg |
Ικανότητα ρυμούλκησης (χωρίς φρένο) |
kg |
600 kg |
600 kg |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ |
litres |
57 |
57 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
2.0-litre i-VTEC Hybrid FWD |
2.0-litre i-VTEC Hybrid AWD |
Τελική ταχύτητα km/h |
180 |
180 |
Επιτάχυνση 0-100 km/h |
8,8 |
9,2 |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 & ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ |
2.0-litre i-VTEC i-MMD Hybrid FWD |
2.0-litre i-VTEC i-MMD Hybrid AWD |
|
Αναγωγή σε NEDC |
|||
Στην πόλη CO2 |
g/km |
113 |
117 |
Εκτός πόλης CO2 |
g/km |
124 |
131 |
Μικτός κύκλος CO2 |
g/km |
120 |
126 |
Κατανάλωση στην Πόλη |
l/100km |
5 |
5,1 |
Κατανάλωση εκτός πόλης |
l/100km |
5.4 |
5,7 |
Κατανάλωση στο μικτό κύκλο |
l/100km |
5.3 |
5,5 |