top icon
Πωλήσεις

Αγορά 2016 segments: Μεγάλη άνοδος για τα crossover/SUV

Μπορεί η supermini κατηγορία να είναι εκείνη που διατήρησε την πρωτοκαθεδρία στις επιλογές των αγοραστών, όμως τα crossover/SUV είναι εκείνα που έκαναν τη διαφορά.

Στο ξεκίνημα του 2016 δεν περιμέναμε κάποια μεγάλη ανατροπή στην επιλογή αμαξωμάτων από τους Έλληνες αγοραστές, η οποία άλλωστε δεν συνέβη. Ξέραμε πως τα crossover/SUV είναι μια ανερχόμενη κατηγορία και αναμέναμε την άνοδό τους, ωστόσο μας εξέπληξε ο τρόπος. Εν περιλήψει σε απόλυτους αριθμούς είχαμε μικρή αύξηση στη mini και στη μικρομεσαία κατηγορία, μικρή μείωση στη supermini, ενώ είδαμε τα μεσαία να αντέχουν στην πίεση και να σημειώνουν σημαντική άνοδο. Όπως αναμενόταν οι πωλήσεις των πολυμορφικών μοντέλων ελαττώθηκαν ακόμη περισσότερο, ενώ ενισχύθηκε σημαντικά η κατηγορία των combi. Όλα αυτά όμως θα τα δούμε καλύτερα παρακάτω, αφού σταθούμε λιγάκι στους πίνακες που ακολουθούν…


2016 vs 2015: Η ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

crossover/SUV: 8.170 (+41,7%)

mini: 11.885 (+2,1%)

supermini: 29.130 (-3,7%)

μικρομεσαία: 22.613 (+4,1%)

μεσαία: 4.047 (+16,8%)

μεγάλα & πολυτελείας: 299 (39,1%)

sports: 239 (+121,3%)

πολυμορφικά 1.182 (-15,8%)

combi: 1.304 (+14,7%)


2016 vs 2015: Η ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΣΕ ΜΕΡΙΔΙΑ

crossover/SUV: 10,4% (2015: 7,6%)

mini: 15,1% (2015: 15,4%)

supermini: 36,9% (2015: 39,9%)

μικρομεσαία: 28,7% (2015: 28,8%)

μεσαία: 5,1% (2015: 4,6%)

μεγάλα & πολυτελείας: 0,4% (2015: 0,2%)

sports: 0,3% (2015: 0,1%)

πολυμορφικά 1,5% (2015: 1,9%)

combi: 1,7% (2015: 1,5%)

crossover/SUV

Αναμφίβολα, το +41,7% των crossover/SUV είναι το ισχυρότερο χαρακτηριστικό της χρονιάς που μας πέρασε. Η ουσιαστικά νεόδμητη αυτή κατηγορία απέσπασε αγοραστές που παραδοσιακά θα στρέφονταν σε supermini και μικρομεσαία αμαξώματα, των οποίων οι απώλειες σε μερίδιο επί του συνόλου της αγοράς οφείλονται σε εκείνη, ενώ ασφαλώς συνεχίζει να κατατρώγει την κατηγορία των πολυμορφικών. Η υπέρ της διαφορά θα μπορούσε να είναι ακόμη μεγαλύτερη αν το Nissan Qashqai (το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο στα μικρομεσαία με χαρακτήρα περισσότερο crossover και λιγότερο hatchback) συμπεριλαμβανόταν σε αυτήν. Το φαινόμενο βέβαια έχει εξήγηση, καθώς συνεχώς παρουσιάζονται και νέα crossover, όλων των μεγεθών και όλων των βαλαντίων. Το πιο δημοφιλές μοντέλο του 2016 σε αυτή την κατηγορία ήταν το Suzuki Vitara με 1.179 ταξινομήσεις, που άφησε στη δεύτερη θέση την BMW Χ1 για μόλις 39 μονάδες. Εκτίμησή μας είναι πως το 2017 η φρενήρης άνοδος των crossover/SUV θα συνεχιστεί.

Mini

Κατά τι αυξημένη σε απόλυτους αριθμούς, αλλά με μικρότερο μερίδιο επί του συνόλου στην αγορά αυτοκινήτου του 2016, παρέμεινε στην τρίτη θέση των προτιμήσεων των αγοραστών. Ας μην αιφνιδιαστούμε αν στα τέλη του 2017 τη δούμε να την υπερασπίζεται έναντι της επέλασης των crossover/SUV. Bασιλιάς της κατηγορίας παρέμεινε το Fiat Panda με 2.710 ταξινομήσεις, κατέχοντας το 22,8% επί του συνόλου των πωλήσεών της (ένας στους πέντε στην Ελλάδα που θέλει mini αυτοκίνητο πόλης αγοράζει Fiat Panda). Πέραν του ιταλικού μικρού, ένα μοντέλο της πέρασε τις 1.500 πωλήσεις (Toyota Aygo, 1.570) και ακόμη δύο τις 1.000 (Peugeot 108 1.192, Suzuki Celerio 1.004).

supermini

Η κατηγορία με τα αυτοκίνητα που κατέκτησαν τις τρεις πρώτες θέσεις στο Τοp-10 της ελληνικής αγοράς παρέμεινε με άνεση η δημοφιλέστερη στη χώρα μας, αν και σημείωσε μικρές απώλειες σε αριθμούς, αλλά και σε μερίδιο επί του συνόλου. Πρωταγωνιστής σε αυτήν ήταν το Toyota Yaris, που πήρε με άνεση μια ακόμη πρωτιά, σημειώνοντας 5.306 ταξινομήσεις. Το ακολούθησαν όλες σχεδόν οι μεγάλες δυνάμεις που πωλούνται στη χώρα μας, έχοντας δημιουργήσει μακρά παράδοση με κάθε γενιά τους (Opel Corsa, Nissan Micra, VW Polo, Peugeot 208, Ford Fiesta, Ford Fiesta, Citroen C3, Suzuki Swift).

Μικρομεσαία

Άνοδος για τα μικρομεσαία, αν και πρόσφεραν και αυτά το κάτι τις τους στα crossover/SUV μοντέλα, όπως φαίνεται από την ελαφρότατη απώλεια στο μερίδιό τους επί του συνόλου. Πρωταγωνιστής, όπως και πέρισυ, ήταν το Nissan Qashqai με 2.383 ταξινομήσεις, 170 λιγότερες από το 2015. Ένα ακόμη μοντέλο ξεπέρασε τις 2.000 πωλήσεις στη δεύτερη δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς (Opel Astra, 2.185). Επίσης, άλλα έξι μοντέλα ξεπέρασαν τις 1.000 ταξινομήσεις: Toyota Auris, VW Golf, Mercedes A-Class, Mercedes GLA (και αυτή με crossover χαρακτηριστικά), Ford Focus, BMW Σειρά 1. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η Mercedes GLA επικράτησε του Ford Focus για ένα μόλις αυτοκίνητο (1.314 έναντι 1.313).

Μεσαία

Και εκεί που λέγαμε πως πεθαίνουν, να που έκαναν μια σημαντική υπέρβαση, ανεβάζοντας τις πωλήσεις τους κατά 16,8% σε σύγκριση με το 2015! Αντέχουν λοιπόν ακόμη, αν και δεν ξέρουμε για πόσο. Στην κορυφή των πωλήσεών τους βρέθηκε για μια ακόμη φορά το Skoda Octavia, αν και με σημαντικά μειωμένες πωλήσεις σε αριθμούς. Στη δεύτερη θέση, μια άλλη μεγάλη παραδοσιακή δύναμη, το Volkswagen Passat. Την τριάδα κλείνει ένας νέος παίκτης, το Fiat Tipo, με 393 ταξινομήσεις. Αν και ξενίζει η παρουσία του εκεί (δεν το λες ακριβώς μεσαίο μοντέλο) δεν είναι εκείνο που έφτιαξε τη διαφορά υπέρ της μεσαίας κατηγορίας. Κανένα αυτοκίνητο της D (όπως λέγεται διεθνώς) δεν ξεπέρασε τις 1.000 πωλήσεις, ενώ μόλις δύο (το Octavia και το Passat που προαναφέραμε) υπερέβησαν τις 500.

Μεγάλα & πολυτελείας

Παρά μία τεσσαράκοντα (39,1%) το ποσοστό ανόδου των μεγάλων και πολυτελείας μοντέλων, που λόγω του μικρού αριθμητικού τους μεγέθους τα έχουμε ενοποιήσει. Στα μεγάλα κυριάρχησαν οι παραδοσιακές δυνάμεις της κατηγορίας, η Mercedes E-Class και η BMW Σειρά 5, με 80 και 74 ταξινομήσεις αντίστοιχα. Και οι δύο μαζί κατέχουν το 69,68% των πωλήσεων του segment τους, πράγμα που σημαίνει πως κανένας δεν μπορεί να τις κουνήσει από εκεί που βρίσκονται.

Στα πολυτελείας η πρωτιά πήγε σε ένα πρωτοεμφανιζόμενο μοντέλο, το Volvo S90, που άφησε πίσω του για πέντε μόλις μονάδες την BMW Σειρά 7 (29 έναντι 24).

sports

Αυτή η κατηγορία είχε πάντα ιδιαιτερότητες, αφού περιλαμβάνει από βατά μέχρι πανάκριβα μοντέλα. Τηρουμένων των αναλογιών, δηλαδή του μικρού της μεγέθους σε απόλυτους αριθμούς, σημείωσε σημαντική άνοδο. Στην πρώτη θέση των πωλήσεών της, με μεγάλη διαφορά, βρέθηκε το βατό Mini Cabrio με 110 ταξινομήσεις. Η δεύτερη θέση πήγε στη Ford Mustang και αυτό είναι οπωσδήποτε μια μεγάλη επιτυχία, καθώς έμειναν πίσω της παραδοσιακές δυνάμεις όπως το VW Scirocco και το Audi TT. Θα πρέπει βέβαια να σημειώσουμε πως λείπει ο γάτος (ΜΧ-5), αφού η Mazda δεν αντιπροσωπεύεται επίσημα στη χώρα μας. Σε κάθε περίπτωση όμως η κίνηση της Ford να φέρει στην Ελλάδα το άγριο άλογο της Αμερικής δικαιώθηκε, αν θυμηθούμε την προηγούμενη προσπάθεια-ναυάγιο μέσω ενός ανεξάρτητου εισαγωγέα που δεν είχε την υποδομή να τη στηρίξει. Για το 2017, θυμηθείτε ένα όνομα: Fiat 124 Spider…

Πολυμορφικά

Η πτώση τους συνεχίζεται σταθερά, σε συνδυασμό με την όλο και μεγαλύτερη έλλειψη νέων προτάσεων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που έχουν δώσει το βάρος τους στα crossover. Αυτά ευθύνονται για τη μείωση, η οποία βέβαια θα συνεχιστεί και στο μέλλον. Το Nissan Note (περισσότερο πολυμορφικίζον, παρά πολυμορφικό) ήταν και φέτος το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας, με 464 ταξινομήσεις. Ακολούθησαν το VW Touran (266) και το Fiat 500L (206). Aπό όλους τους υπόλοιπους, ουδείς κατόρθωσε να υπερβεί τις 80 ετήσιες πωλήσεις.

Combi

H αποκατάσταση μιας αδικίας. Περιφρονημένα τα προηγούμενα χρόνια, άρχισαν να εκτιμούνται στην περίοδο της κρίσης. Ό,τι καλύτερο για τις μεταφορές προσωπικού και τα οργανωμένα ξενοδοχεία (αυτά είναι οι καλύτεροι πελάτες τα τελευταία χρόνια), ανεβαίνουν σταδιακά και βρίσκονται ένα βήμα από το 2% επί του συνολικού μεριδίου της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. Πρώτο βιολί η Mercedes V-Class με 290 ταξινομήσεις, με άλλα τρία μοντέλα της κατηγορίας να ξεπερνούν τις 100 μονάδες (Fiat Doblo 172, Nissan NV200 164, Mercedes Sprinter 100).

Διαβάστε επίσης – Αγορά 2016: Γλυκόπικρη γεύση…

Δείτε στα επισυναπτόμενα αρχεία σε μορφή PDF στο τέλος του άρθρου τις πωλήσεις όλων των μοντέλων της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου το 2016, ανά κατηγορία αμαξώματος. Μπορείτε, αν θέλετε, να το κατεβάσετε στον υπολογιστή σας…

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ