Τα μοντέλα που ξεχώρισαν στην ελληνική αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων το πρώτο δίμηνο του 2020 και οι επικεφαλής σε όλες τις κατηγορίες αμαξωμάτων.
Μπορεί ο κορονοϊός Covid-19 να ανέκοψε -ελπίζουμε προσωρινά- τη θετική πορεία της ελληνικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων του 2020, όπως άλλωστε συνέβη σε όλες τις χώρες του κόσμου, ασφαλώς όμως έχουμε καθαρή εικόνα για το πρώτο δίμηνο της τρέχουσας χρονιάς (καθώς δεν μας είχε επισκεφτεί ακόμη ο ιός).
Το μοντέλο που ξεχώρισε σε απόλυτους αριθμούς στην Ελλάδα και συνέχισε την επιτυχημένη πορεία του ως best-seller είναι το Toyota Yaris και μάλιστα με σημαντική διαφορά: Οι ταξινομήσεις του έφτασαν τις 1.231 μονάδες, από τις οποίες οι 486 αφορούν στις υβριδικές του εκδόσεις.
Στη δεύτερη θέση ακολούθησε το Nissan Qashqai, ο πρώτος των SUV ανεξαρτήτως μεγέθους αμαξώματος, με 738 μονάδες. Το άτυπο βάθρο των τριών πρώτων έκλεισε το Peugeot 208, με ελάχιστη διαφορά από το ιαπωνικό crossover (730 ταξινομήσεις).
Γενική σε όλα αυτά είναι οι διαπίστωση ότι οι πρωταγωνιστές της ελληνικής αγοράς παραμένουν οι ίδιοι και στις παρακάτω θέσεις, αποδεικνύοντας τη δυναμική τους μεταξύ των Ελλήνων αγοραστών. Ας ρίξουμε όμως μια γρήγορη ματιά στους 15 πρώτους.
1 Toyota Yaris 1.231 2 Nissan Qashqai 738 3 Peugeot 208 730 4 Citroen C3 511 5 Opel Corsa 474 6 VW Polo 466 7 Toyota Aygo 435 8 Renault Clio 430 9 VW T-Cross 429 10 Peugeot 3008 421 11 VW T-Roc 397 12 Toyota Corolla 382 13 Fiat Panda 363 14 Hyundai i20 361 15 Mercedes A-Class 343
OI ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ
Μίνι: Toyota Aygo 435
Μίνι-SUV: Suzuki Ignis 280
Σουπερμίνι: Toyota Yaris 1.231
Σουπερμίνι-SUV: VW T-Cross 429
Μικρομεσαία: Toyota Corolla 382
Μικρομεσαία-SUV: Nissan Qashqai 738
Μεσαία: Skoda Octavia 56
Μεσαία-SUV: Nissan X-Trail 128
Mεγάλα: Skoda Superb/Audi A6 10
Μεγάλα-SUV: Volvo X90/BMW X5 10
Πολυτελείας: Porsche Panamera/BMW 7 Series 2
Πολυτελείας-SUV: Range Rover 17
Sport: Mazda MX-5 6
Πολυμορφικά: Fiat 500L 8
Πολυμορφικά-Combi: Peugeot Rifter 49
EV-PHEV: Volvo XC60 14
Στις εμπορικές κατηγορίες συνεχίστηκαν οι διαφαινόμενες αγοραστικές τάσεις, με όλες τις υποκατηγορίες των SUV μοντέλων να καταγράφουν αυξήσεις, ενώ η μικρομεσαία κατηγορία (χωρίς τα SUV που αντιστοιχούν σε αυτήν) έχει μειωθεί κατά 2,3% σε σχέση με πέρισυ (η supermini, επίσης χωρίς τα B-SUV, μειώθηκε κατά 3,8%). Συνολικά τα SUV, σε όλες τις κατηγορίες, έφτασαν σε μερίδιο το 43,4% (από 36% στον αντίστοιχο μήνα της προηγούμενης χρονιάς). Στον τομέα των καυσίμων, τα πρωτεία διατηρεί πάντα η βενζίνη. Επίσης, τα υβριδικά μαζί με τα mild-hybrid ανήλθαν στο 11,9% επί του συνολικού μεριδίου, ενώ τα ηλεκτρικά μοντέλα έφτασαν το 0,8% της «πίτας» της ελληνικής αγοράς τον Φεβρουάριο. Έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση οι πιο ανταγωνιστικές υποκατηγορίες της ελληνικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων είναι η supermini-SUV, η «καθαρόαιμη» supermini και η μικρομεσαία-SUV. Σε αυτές τις τρεις λοιπόν θα παιχτεί το χοντρό παιχνίδι, όταν ο Covid-19 μας βαρεθεί όλους και φύγει μακριά. Αναμένουμε…
ΤΑ ΜΕΡΙΔΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ
Μίνι: 9,89%
Μίνι-SUV: 2,04%
Σουπερμίνι: 29,72%
Σουπερμίνι-SUV: 18,07%
Μικρομεσαία: 12,74%
Μικρομεσαία-SUV: 20,9%
Μεσαία: 1,39%
Μεσαία-SUV: 2,69%
Mεγάλα: 0,24%
Μεγάλα-SUV: 0,23%
Πολυτελείας: 0,05%
Πολυτελείας-SUV: 0,14%
Sport: 0,13%
Πολυμορφικά: 0,1%
Πολυμορφικά-Combi: 1,67%
EV-PHEV: 0,66%
ΤΙ ΜΕΛΛΕΙ ΓΕΝΕΣΘΑΙ…
Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά, αφού ακόμη δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο πότε θα απομακρυνθεί από την καθημερινότητά μας ο κορονοϊός, τί θα γίνει με την ελληνική αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων. Προφανώς θα επανέλθει στους συνήθεις ρυθμούς της αμέσως μετά ή σε χρονικό διάστημα ενός-δύο μηνών. Αν προκαλέσει περαιτέρω καθυστέρηση της θερινής τουριστικής περιόδου ίσως επηρρεαστούν αρνητικά οι εταιρικές ταξινομήσεις. Καλύτερα όμως είναι να κρατήσουμε μια στάση αναμονής, χωρίς υπεραισιοδοξία ή απαισιοδοξία, καθώς όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά…
Δείτε στο επισυναπτόμενο αρχείο στο τέλος του άρθρου μας τις αναλυτικές ταξινομήσεις όλων των μοντέλων της ελληνικής αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων, σε όλες τις κατηγορίες αμαξωμάτων