Πρώτη εταιρεία ξανά η Toyota, best-seller και πάλι το Yaris, ωστόσο το 2018 ήταν μια διαφορετική χρονιά για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Όπως αναφέραμε και στο προηγούμενο σημείωμά μας για τις ταξινομήσεις της χρονιάς που πέρασε, ήταν η πρώτη φορά από το 2010 που η ελληνική αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων υπερέβη τις 100.000 ταξινομήσεις. Και αυτό παρά το γεγονός ότι ο Δεκέμβριος του 2018 παρουσίασε ελαφρή μείωση κατά 1,1% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα της προηγούμενης χρονιάς (5.337 μονάδες, έναντι 5.396 το 2017), με το δωδεκάμηνο να κλείνει στις 103.431 μονάδες και να σημειώνει άνοδο 17,4% σε σχέση με την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2017 (88.083 μονάδες). Το εξαψήφιο νούμερο για πρώτη φορά από το 2010 δεν παρασύρει σε πανηγυρισμούς, αφού η πτώση της αγοράς από τα μεγέθη στα οποία βρισκόταν στην προ κρατικής οικονομικής κρίσης εποχή (2000-2009) παραμένει ακόμη πάνω από το 60%. Επίσης, είναι καιρός να αφήσουμε τους ενδοιασμούς για τις εταιρικές πωλήσεις που εδώ και χρόνια έχουν το 60% του αγοραστικού μεριδίου, για να μην πούμε ότι πρέπει να αρχίσουμε να συνηθίζουμε και στην ιδέα του car sharing, αφού κι αυτό θα προκύψει όπου νάναι.

ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

Δημοφιλέστερος κατασκευαστής σε επίπεδο ταξινομήσεων στην Ελλάδα παραμένει η Toyota και αυτή τη χρονιά. Το ποσοστό της επί του συνολικού μεριδίου βρίσκεται στο 11,4%, με την VW να ακολουθεί κατέχοντας το 8,7%, ενώ 24 εταιρείες ξεπέρασαν τις 500 ταξινομήσεις. Με αρνητικό πρόσημο, σε σύγκριση με τις ταξινομήσεις που πραγματοποίησαν το 2017, έκλεισαν το δωδεκάμηνο η Mercedes (-3,4%), η BMW (-9,8%), η Audi (-13,7%), η Alfa Romeo (-14,5%), η Abarth (-21,1%) και η Ssangyong (-44%). To «μενού» του 2018 περιλαμβάνει μεταξύ άλλων οκτώ Maserati, τρεις Bentley και δύο Tesla, αλλά και μία δυσάρεστη είδηση για τους φίλους της Αυτοκίνησης: Για πρώτη φορά από το 1953 (χρονιά που επιτράπηκαν οι εισαγωγές νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα και τέθηκαν οι πρώτοι σοβαροί κανόνες στην αγορά) καμία Lancia δεν ταξινομήθηκε στη χώρα μας.


1 Toyota 11.756 2 VW 9.023 3 Peugeot 8.371 4 Nissan 7.894 5 Fiat 7.092 6 Opel 6.931 7 Suzuki 5.905 8 Hyundai 5.722 9 Citroen 5.387 10 Renault 4.188


ΜΟΝΤΕΛΑ

Εντυπωσιάζει το γεγονός ότι τα οκτώ από τα δέκα μοντέλα που συνθέτουν το top-10 της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου ανήκει στην κατηγορία των supermini. Τριάντα τρία συνολικά μοντέλα ξεπέρασαν τις 1.000 ταξινομήσεις τη χρονιά που μας πέρασε. Aξίζει να σημειωθεί ότι το Toyota Yaris ταξινόμησε στη χώρα μας περισσότερα αυτοκίνητα, από όσα 21 συνολικά κατασκευαστές.


1 Toyota Yaris 6.543 2 VW Polo 3.815 3 Fiat Panda 3.796 4 Peugeot 208 3.638 5 Opel Corsa 3.524 6 Nissan Micra 2.959 7 Renault Clio 2.951 8 Citroen C3 2.897 9 Nissan Qashqai 2.882 10 Hyundai i20 2.247


Κατηγορίες αμαξωμάτων

Παρά τη διείσδυση των crossover/SUV μοντέλων σε όλες τις κατηγορίες αμαξωμάτων, σε κάποιες από τις οποίες μάλιστα πλειοψηφούν σε ταξινομήσεις, τα σουπερμίνι και τα μικρομεσαία ξεπέρασαν το 75% του συνολικού μεριδίου της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. Η πτώση των πολυμορφικών και των μεσαίων μοντέλων συνεχίστηκε, όπως και η άνοδος των Combi...


Μίνι 16.602 (16,05%) Σουπερμίνι 47.043 (45,48%) Μικρομεσαία 32.158 (31,09%) Μεσαία 4.344 (4,2%) Μεγάλα 613 (0,59%) Πολυτελείας 134 (0,13%) Πολυμορφικά 313 (0,3%) Combi 2.052 (1,98%) Sports 162 (0,16%)


ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Μίνι: Fiat Panda 3.796 Σουπερμίνι: Toyota Yaris 6.543 Μικρομεσαία: Nissan Qashqai 2.882 Μεσαία: Skoda Octavia 818 Μεγάλα: Volvo XC90 133 Πολυτελείας: Range Rover 53 Πολυμορφικά: Fiat 500L 116 Combi: Mercedes V-Series 254 Sports: Ford Mustang 13


CROSSOVER/SUV

Στο 29,23% κατέληξε το μερίδιο των crossover/SUV μοντέλων για το 2018, σε όλες τις κατηγορίες αμαξωμάτων, αφού έχουν ταξινομηθεί 30.228 αυτοκίνητα. Το Nissan Qashqai είναι ο αδιαμφισβήτητος βασιλιάς αυτής της συνομοταξίας οχημάτων, με μεγάλη διαφορά από το δεύτερο Toyota C-HR, που είναι η έκπληξη της χρονιάς σε ό,τι αφορά τις (στο μεγαλύτερο ποσοστό τους υβριδικές) ταξινομήσεις του. Το ιαπωνικό μοντέλο άφησε πίσω του στην κατάταξη δύο πολύ δυνατούς αντιπάλους, την BMW X1 και το VW Tiguan.


1 Nissan Qashqai 2.882 2 Toyota C-HR 1.571 3 BMW X1 1.403 4 VW Tiguan 1.316 5 Suzuki Vitara 1.183 6 Suzuki Ignis 1.172 7 Mercedes GLA 1.131 8 VW T-Roc 1.117 9 Peugeot 2008 1.008 10 Peugeot 3008 985


CROSSOVER/SUV SIZE

Μίνι SUV 1.289 (1,25%) Σουπερμίνι SUV 10.143 (9,81%) Μικρομεσαία SUV 16.102 (15,57%) Μεσαία SUV 2.330 (2,25%) Μεγάλα SUV 269 (0,26%) Πολυτελείας SUV 95 (0,09%)


OI EΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΩΝ CROSSOVER/SUV

Μίνι SUV: Suzuki Ignis 1.172 Σουπερμίνι SUV: Suzuki Vitara 1.183 Μικρομεσαία SUV: Nissan Qashqai 2.882 Μεσαία SUV: Skoda Kodiaq 424 Μεγάλα SUV: Volvo XC90 133 Πολυτελείας SUV: Range Rover 53


ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

Οι τρικύλινδροι κινητήρες βενζίνης κάτω του λίτρου ακούμπησαν το 30% επί του συνολικού μεριδίου της ελληνικής αγοράς, επίδοση που τους σταθεροποιεί ως πολύ δυνατούς παίκτες στην αγορά. Ασφαλώς, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι και οι κατασκευαστές έχουν μειώσει τις προτάσεις τους στους τετρακύλινδρους από τα 1.2 ως τα 1.6 λίτρα, καθώς έχουν επενδύσει και αυτοί πολλά στους τρικύλινδρους. Άλλωστε, η ανάσχεση της επεκτατικότητας των diesel μηχανικών συνόλων στην αγορά μας και η σταθεροποίησή τους ως δεύτερη επιλογή μετά τη βενζίνη, οφείλεται σε σημαντικό βαθμό σε αυτούς. Τα πρωτεία βέβαια κρατά επί χρόνια η κατηγορία 1.401-1.600 κ.εκ. (40.164 ταξινομήσεις, 38,8% επί του συνόλου).

ΚΑΥΣΙΜΑ

Στον τομέα των καυσίμων, η βενζίνη διατήρησε την αναμενόμενη πρωτοκαθεδρία, αφού με 62.154 ταξινομήσεις κατέλαβε το 60,1% του συνολικού μεριδίου. To diesel συμβιβάστηκε στο 35,7% (36.885 ταξινομήσεις), ενώ τα υβριδικά συνεχίζουν την σταδιακή τους άνοδο φτάνοντας το 4% (4.109 ταξινομήσεις, με το Toyota C-HR να φτάνει αισίως τις 1.263 μονάδες και το Yaris τις 1.796). Ό,τι απομένει αφορά στα ηλεκτρικά μοντέλα και στα μοντέλα που καίνε υγραέριο και φυσικό αέριο, τα οποία ταξινόμησαν στο οκτάμηνο 88 και 195 μονάδες αντίστοιχα (θέλει πολλή δουλειά ακόμη αυτή η υπόθεση, οι εξαγγελίες δεν αρκούν).

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Παρά το γεγονός ότι η επίδοση του 2018 μακράν απέχει από την προ της κρατικής οικονομικής κρίσης εποχή, σίγουρα θα αποτελέσει ένα καλό ψυχολογικό μαξιλάρι για το 2019. Τα πρώτα προγνωστικά για τη χρονιά που διανύουμε αναφέρουν πως η αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων θα κινηθεί αυξητικά και πάλι, γύρω στις 120.000 μονάδες.


Δείτε στο τέλος του άρθρου μας, στα δύο αρχεία PDF που επισυνάπτονται, τις ταξινομήσεις των εταιρειών και των μοντέλων ανά μήνα, αλλά και στο σύνολο του έτους


 

Συνημμένα Αρχεία