Αγορά Πωλήσεις

Ταξινομήσεις Σεπτεμβρίου – Αύξηση 20,5%

Οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο του 2020 παρουσίασαν αύξηση, η οποία μάλιστα ξεπέρασε το 20%, για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας του κορονοϊού Covid-19.

Πιο συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο του 2020 ταξινομήθηκαν 7.107 νέα αυτοκίνητα, αντί των 5.899 του αντίστοιχου μήνα του 2019 (αύξηση 20,5%). Με το αποτέλεσμα αυτό, το σύνολο του εννεαμήνου της τρέχουσας χρονιάς παρουσιάζεται μειωμένο κατά 35,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του παρελθόντος χρόνου (Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2020: 60.046 μονάδες, Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2019: 92.772 μονάδες). Από πλευράς εμπορικών κατηγοριών συνεχίστηκαν οι διαφαινόμενες αγοραστικές τάσεις, με όλες τις υποκατηγορίες των SUV μοντέλων να καταγράφουν αυξήσεις, ενώ η μικρομεσαία κατηγορία (χωρίς τα SUV που αντιστοιχούν σε αυτήν) έχει αυξηθεί κατά 0,4% σε σχέση με πέρισυ (η supermini, επίσης χωρίς τα B-SUV, μειώθηκε κατά 5,3%). Συνολικά τα SUV, σε όλες τις κατηγορίες, έφτασαν σε μερίδιο το 45,9% σε επίπεδο μήνα και το 44,9% σε επίπεδο εννεαμήνου.

Ύστερα από τα λίγα χρόνια που το πετρέλαιο κατείχε το πλειοψηφικό πακέτο στην επιλογή των καυσίμων, η βενζίνη επέστρεψε δυναμικά και για τέταρτη συνεχή χρονιά διατηρεί με άνεση τα πρωτεία. Την περίοδο από τον Ιανουάριο ως τις αρχές του Οκτωβρίου 2020, ταξινομήθηκαν 34.461 βενζινοκίνητα νέα αυτοκίνητα, αριθμός που μεταφράζεται σε ποσοστό 57,1% επί του συνόλου. Πολύ πιο πίσω, στη δεύτερη θέση και με ποσοστό 26,2% βρίσκονται τα πετρελαιοκίνητα νέα επιβατικά αυτοκίνητα (15.828 μονάδες). Το άτυπο βάθρο των νικητών συμπληρώνουν στην τρίτη θέση τα υβριδικά και mild hybrid μοντέλα, που συνδυάζουν τον ηλεκτρισμό με τη βενζίνη (7.190 μονάδες, μερίδιο 11,9% επί του συνόλου). Στην τέταρτη θέση βρίσκονται τα υβριδικά και mild hybrid μοντέλα, που συνδυάζουν τον ηλεκτρισμό με το πετρέλαιο (815 μονάδες, μερίδιο 1,3% επί του συνόλου). Την πέμπτη θέση της κατάταξης των καυσίμων καταλαμβάνουν τα CNG μοντέλα, με 774 ταξινομήσεις (μερίδιο 1,3%). Στην έκτη θέση βρίσκονται τα plug-in hybrid μοντέλα, που συνδυάζουν ηλεκτρισμό με βενζίνη (591 μονάδες, μερίδιο 1%). Ακολουθούν τα αμιγώς ηλεκτρικά, που μπήκαν πρόσφατα στη ζωή μας, με 297 μονάδες (μερίδιο 0,5% επί του συνόλου). Με το ίδιο ποσοστό και 283 ταξινομήσεις κατατάσσονται στην όγδοη θέση τα CNG μοντέλα που συνδυάζονται με βενζίνη. Στην ένατη θέση με μερίδιο 0,3% επί του συνόλου βρίσκονται τα LPG μοντέλα, που συνδυάζονται με βενζίνη (154 ταξινομήσεις). Η δεκάδα κλείνει με τις τρεις ταξινομήσεις των mild hybrid LPG μοντέλων που συνδυάζονται με βενζίνη. Τέλος στην ενδέκατη θέση με δύο ταξινομήσεις, βρίσκονται τα plug-in hybrid μοντέλα που συνδυάζονται με πετρέλαιο. Αξίζει να σημειωθεί ότι την πρώτη θέση στις ταξινομήσεις των CNG μοντέλων καταλαμβάνει η Seat με 352 ταξινομήσεις, την οποία ακολουθει από κοντά η Skoda με 334 ταξινομήσεις. Στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων την πρωτιά διατηρεί η Peugeot με 75 μονάδες, με δεύτερη την BMW (45), τρίτη την Volkswagen (37) και τέταρτη την Skoda (27).

Η πανδημία του κορονοϊού Covid-19, με τις βαριές επιπτώσεις του στον κλάδο του τουρισμού και όχι μόνο, αποτέλεσε τροχοπέδη για τις εταιρικές ταξινομήσεις, όπως επίσης και για τις λιανικές. Η θερινή περίοδος χάθηκε σχεδόν ολοσχερώς για τις πωλήσεις στον τομέα του leasing και του rent-a-car, με αποτέλεσμα να επέλθει σημαντική μείωση σε απόλυτους αριθμούς. Έτσι λοιπόν, την περίοδο από τον Ιανουάριο ως τις αρχές του Οκτωβρίου 2020 καταγράφηκαν 24.348 εταιρικές ταξινομήσεις, αριθμός που μεταφράζεται σε μερίδιο 40% επί του συνόλου της ελληνικής αγοράς νέων αυτοκινήτων (λιανικές πωλήσεις 36.050, μερίδιο 60%). Η Peugeot ήταν η εταιρεία που βρέθηκε στην πρώτη θέση των εταιρικών ταξινομήσεων, με ένα δικό της μοντέλο (το supermini 208) να είναι το best seller της κατηγορίας. Δέκα εταιρείες ξεπέρασαν τις 1.000 εταιρικές ταξινομήσεις, με εννέα μοντέλα να ξεπερνούν τις 500. Έξι από τα εννέα Tesla που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα είναι εταιρικά. Ας τα δούμε όμως αυτά όλα, λίγο πιο αναλυτικά, στους πίνακες που ακολουθούν.

Η πανδημία του κορονοϊού Covid-19 επηρέασε, όπως ήταν φυσικό, και τις ταξινομήσεις των ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων (LCV). Έτσι λοιπόν, κατά την περίοδο από τον Ιανουάριο ως τις αρχές του Οκτωβρίου 2020 ταξινομήθηκαν σε όλη την ελληνική επικράτεια 4.826 ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα, από τα οποία τα 1.573 ήταν τύπου pick-up. Πρώτη εταιρεία σε ταξινομήσεις για το χρονικό διάστημα αυτό ήταν η Ford με 978 μονάδες, από τις οποίες οι 387 αφορούν στο pick-up Ranger. Στη δεύτερη θέση της εμπορικής κατάταξης, με 684 αυτοκίνητα (τα 11 pick-up), βρίσκεται η Fiat (μερίδιο 14,2% επί του συνόλου). Η πρώτη τριάδα κλείνει με την Toyota, η οποία κατέχει το 13,9% του συνολικού μεριδίου με 671 ταξινομήσεις. Η ιαπωνική εταιρεία διαθέτει και το best-seller της αγοράς των LCV, που δεν είναι άλλο από το Toyota Hilux (475 ταξινομήσεις, oι 131 με την έκδοση Double Cab). Την τέταρτη θέση του εμπορικού πίνακα καταλαμβάνει η Peugeot, με 610 μονάδες (μερίδιο 12,6%). Η πεντάδα κλείνει με τη Citroen (422 ταξινομήσεις, μερίδιο 8,7%) και στην έκτη θέση κατατάσσεται η Nissan (378 ταξινομήσεις, από τις οποίες οι 231 ανήκουν στο pick-up Navara, μερίδιο 7,8%).

Από πλευράς καυσίμων, το πετρέλαιο είναι το κυρίαρχο στοιχείο στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV), με 4.449 ταξινομήσεις, αριθμός που μεταφράζεται στο επιβλητικό 92,2% επί του συνόλου της αγοράς τους στη χώρα μας. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η βενζίνη, με ποσοστό μόλις 4,6% (223 ταξινομήσεις). Στην τρίτη θέση κατατάσσονται τα μοντέλα CNG που συνδυάζονται με βενζίνη (130 ταξινομήσεις, μερίδιο 2,7%) και στην τέταρτη τα υβριδικά που συνδυάζονται με πετρέλαιο (13 ταξινομήσεις, μερίδιο 0,3%). Στον πίνακα των ταξινομήσεων υπάρχουν και 10 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, από τα οποία τα 6 είναι Nissan e-NV200. Άξια αναφοράς είναι και η παρουσία της Fiat Professional στα CNG μοντέλα, καθώς η εταιρεία έχει ταξινομήσει τα 125 από τα συνολικά 130 που έχουν δοθεί φέτος.


Δείτε ορισμένα από τα προαναφερόμενα στοιχεία, στους πίνακες που σας παραθέτουμε στο επισυναπτόμενο αρχείο PDF στο τέλος του άρθρου (πηγή: Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων).


 

Συνημμένα Αρχεία

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου