Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ανέφερε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών φορτηγών σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δημοσίευσε τα τελευταία στοιχεία για τις ταξινομήσεις ελαφρών και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και την Ελβετία κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024. Τα στοιχεία δείχνουν σημαντική αύξηση των νέων ταξινομήσεων φορτηγών σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, ενώ η αγορά τους παρουσίασε πιο ήπια αύξηση 3%, φτάνοντας τις 183.295 μονάδες. Η αγορά των φορτηγών παρουσίασε ισχυρή αύξηση 15%, με 840.409 νέα φορτηγά που ταξινομήθηκαν. Η Γερμανία πρωτοστάτησε με αύξηση 19,3%, ακολουθούμενη από την Ισπανία με 18,5%, την Ιταλία με 17,8% και τη Γαλλία με 10,5%. Το Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψε επίσης αύξηση 4,3% στις ταξινομήσεις νέων φορτηγών. Αντίθετα, η Πολωνία κατέγραψε μικρή μείωση 4,3% και η Λιθουανία μια πιο μέτρια αύξηση της τάξης του 9,2%.
Η ανάπτυξη της αγοράς φορτηγών αποδίδεται στην αύξηση των πωλήσεων μεσαίων φορτηγών κατά 18,2%, η Λιθουανία σημείωσε αύξηση 20%, η Πολωνία 4%, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο είχε σημαντική αύξηση 24,1%. Ωστόσο, όσο αφορά τα βαριά φορτηγά, η Λιθουανία είδε τεράστια μείωση στον αριθμό των ταξινομήσεων το πρώτο εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με το 2023 με -49,2%. Η μείωση είναι εμφανής, μικρότερη στην Πολωνία (-11,8%) και στο Ηνωμένο Βασίλειο επίσης (-7,7%). Αυτό σημαίνει ότι οι συνολικές ταξινομήσεις βαρέων φορτηγών στην Ευρώπη παρέμειναν σχετικά αμετάβλητες με αύξηση 0,3%. Η Ισπανία και η Ιταλία πρωτοστάτησαν στην αύξηση με κέρδη 21,7% και 10,5% αντίστοιχα. Η Γερμανία και η Γαλλία σημείωσαν επίσης αυξήσεις 8,1% και 5,5%, αντίστοιχα. Ωστόσο, η αγορά βαρέων φορτηγών του Ηνωμένου Βασιλείου σημείωσε πτώση 0,6%.
Όσον αφορά τις επιλογές καυσίμου, το ντίζελ εξακολουθεί να είναι ο κυρίαρχος τύπος τόσο για τα φορτηγά, αντιπροσωπεύοντας το 84,3% των νέων ταξινομήσεων. Τα εξηλεκτρισμένα φορτηγά ωστόσο κερδίζουν έδαφος, με αύξηση 51,6%. Η Γερμανία ηγείται της υιοθέτησης ηλεκτρικών φορτηγών, συνεισφέροντας το 53% του συνόλου της ΕΕ. Το πρώτο τρίμηνο του 2024 οι γερμανικές εταιρείες αγόρασαν 579 ηλεκτρικά φορτηγά, οι ολλανδικές 274 και οι γαλλικές εταιρείες 257.
Το ενδιαφέρον για τα βενζινοκίνητα φορτηγά είναι πρακτικά μηδενικό, σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA, αλλά τα εναλλακτικά καύσιμα με την ένδειξη «άλλα» (δηλαδή τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου και τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο, συμπεριλαμβανομένου του υγραερίου, της αιθανόλης και άλλων καυσίμων) είναι οι νικητές στο κομμάτι των εναλλακτικών καυσίμων: ενώ οι χώρες αγόρασαν 2.138 ηλεκτρικά φορτηγά, ο αριθμός των «άλλων» φορτηγών εκτοξεύτηκε σε 4.211. Η Γαλλία ήταν η πρώτη σε αυτό το «πρωτάθλημα» με 1.981 οχήματα, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (458) και την Ισπανία (338).