top icon
Ειδήσεις

Στην Ελλάδα το Dacia Duster 1.0 TCe 100 PS ECO-G με εργοστασιακό LPG

Το πιο δημοφιλές μοντέλο στην ιστορία της Dacia διατίθεται τώρα και στην έκδοση ECO-G, με κινητήρα ενός λίτρου που καταναλώνει και βενζίνη και υγραέριο.

Πιο συγκεκριμένα, το δημοφιλές SUV της Dacia εξοπλίζεται με τον νέο turbo κινητήρα βενζίνης Energy 1.0 TCe που αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής, τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. Ο εν λόγω κινητήρας συνδυάζεται, στην έκδοση ECO-G, με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου (LPG – Liquefied Petroleum Gas).

Ο κινητήρας διπλού καυσίμου ECO-G έχει περίπου 10% λιγότερες εκπομπές CO2 από τoν αντίστοιχο βενζίνης. Στην περίπτωση του νέου Duster με κινητήρα ECO-G, οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνάνε τα 111-112 γρ./χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο NEDC (121-122 γρ./χλμ. στην απλή έκδοση βενζίνης). Οι χαμηλοί ρύποι, σημαίνουν και σημαντική ελάφρυνση στα τέλη κυκλοφορίας.

Ωστόσο, τα πλεονεκτήματα του LPG δεν σταματούν εδώ. Το κόστος του καυσίμου στην Ελλάδα είναι 60% (ή και περισσότερο) χαμηλότερο της βενζίνης, και σχεδόν στο μισό του κόστους του diesel κίνησης. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός κάνει οικονομία σε κάθε γέμισμα, ενώ το συνολικό κόστος ανά χιλιόμετρο είναι χαμηλότερο σε σχέση τόσο με έναν κινητήρα βενζίνης, όσο και με έναν diesel.

Παράλληλα, το μεγάλο όφελος για όποιον επιλέξει τη νέα έκδοση με κινητήρα ECΟ-G του Duster είναι η αυτονομία. Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με δύο δεξαμενές καυσίμων. Μία για τη βενζίνη, χωρητικότητας 50 λίτρων (όση δηλαδή και στις απλές εκδόσεις βενζίνης του μοντέλου) και μία υγραερίου, χωρητικότητας 34 λίτρων. Αυτό, με βάση τις μετρήσεις κατανάλωσης σύμφωνα με το πρωτόκολλο NEDC (5,5 λτ./100 χλμ. βενζίνης & 6,8-6,9 λτ./100 χλμ. υγραερίου) προσφέρει στο Duster με κινητήρα ECO-G αυτονομία που φτάνει τα 1.400 χλμ. με ένα γέμισμα και των δύο δεξαμενών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κινητήρας βενζίνης 1.0 TCe 100 είναι σχεδιασμένος από την αρχή για να δουλεύει και με LPG. Παράλληλα, η δεξαμενή του υγραερίου είναι φτιαγμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετημένη στο χώρο που, στις απλές εκδόσεις, τοποθετείται ο εφεδρικός τροχός (ρεζέρβα), χωρίς να επηρεάζει τη χωρητικότητα του διαμερίσματος των αποσκευών. 

Η λειτουργία του συστήματος είναι πολύ απλή. Η εναλλαγή ανάμεσα στα δύο καύσιμα γίνεται με δύο τρόπους. Είτε χειροκίνητα, από το διακόπτη που είναι τοποθετημένος μέσα στην καμπίνα των επιβατών, είτε αυτόματα, όταν η δεξαμενή του LPG αδειάσει. Μάλιστα, ένας ειδικός δείκτης αποτυπώνει την πληρότητα καυσίμου στη δεξαμενή υγραερίου.

Η Dacia προσφέρει εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών σε όλες τις εκδόσεις του Duster που καίνε υγραέριο, που συνδυάζεται με παροχή 3 ετών δωρεάν οδικής βοήθειας, όπως και σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της στην Ελλάδα.

Οι τιμές των εκδόσεων του Duster με κινητήρα ECO-G είναι οι ακόλουθες:

  • 1.0 TCe 100hp ECO-G AMBIANCE 4×2 14.180€
  • 1.0 TCe 100hp ECO-G SPORTIVE 4×2 15.650€
  • 1.0 TCe 100hp ECO-G PRESTIGE 4×2 16.450€

Το Dacia Duster κυκλοφορεί ως υγραεριοκίνητο (LPG) και σε συνδυασμό με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.6 SCe των 115 ίππων, με τις ακόλουθες τιμές εκδόσεων: 

  • 1.6 SCe 115hp AMBIANCE 4×2 LPG 14.480€
  • 1.6 SCe 115hp SPORTIVE 4×2 LPG 15.950€
  • 1.6 SCe 115hp PRESTIGE 4×2 LPG 16.750€

Λίγα λόγια για το υγραέριο

Στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή περισσότερα από 15 εκ. αυτοκίνητα κινούνται με LPG, αριθμός που φτάνει τα 26 εκ. σε παγκόσμιο επίπεδο.

To υγραέριο είναι ένα μείγμα προπανίου και βουτανίου, που η καύση του παράγει λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα, λιγότερους υδρογονάνθρακες και λιγότερα οξείδια του αζώτου από τη βενζίνη. Εξ ου και εκπέμπει κατά 10% λιγότερους ρύπους από ότι ένας ανάλογος κινητήρας βενζίνης.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ