Η άλλη, η σύγχρονη άποψη...

Ευκαιρίας δοθείσης, λοιπόν, και είναι σαφές πλέον ότι μπήκαμε στην άλλη εποχή σε σχέση με την οδήγηση τόσο στην Τέλεια όσο και σε αυτήν, την Ειδική Διαδρομή.

Οδηγείς το 2θέσιο BMW i8, και απλώς δεν έχεις καμία διάθεση να το εγκαταλείψεις, ούτε για μία από τις τρεις BMW Σειράς Μ που έχεις στη διάθεσή σου εκεί στην Αυστρία, χάρη στον Νίκο Ταγκούλη, που συντονίζει την επικοινωνία του Βαυαρού κολοσσού σε έντεκα χώρες. Πάνε καλά έξω οι Έλληνες που έχουν μέταλλο και αντέχουν στην εκτός έδρας διαδικασία, ενώ ξεπερνούν με τον τρόπο τους τη διαφορετική νοοτροπία, όπως ευγενικά λέγονται οι παγίδες-κακοτοπιές.

Ζάλτσμπουργκ ΙΝ-OUT, λοιπόν, κάτω από τις ιδανικές συνθήκες, και αισθάνεσαι όμορφα. Ο Έλληνας οικοδεσπότης και τα όπλα ενός κατασκευαστή που μιλάει στην καρδιά του λάτρη της αυτοκίνησης. Ο κατασκευαστής που ποτέ δεν πρόδωσε τον Πραγματικό Οδηγό σε επίπεδο κορυφής, και όχι μόνο.

Πιστεύαμε πως θα μπούμε στην Μ4 και θα μείνουμε τέσσερις ημέρες στο κάθισμα οργώνοντας Γερμανία-Αυστρία, και διαψευστήκαμε. Το βλέπεις το 8άρι με τη μαγική ένδειξη «i» και χαμογελάς. Χώνεσαι μέσα όπως σε αγωνιστικό που σε δυσκολεύει το roll bar, και «άντε γεια». Κάθεσαι τέλεια σε ένα ευρύχωρο κόκπιτ, που διαθέτει όλα τα απαραίτητα. Επιλέγεις το σπορ πρόγραμμα και απλώς δημιουργείς στην «Tagos Special Stage» των 140 χιλιομέτρων, κυρίως στο βουνό, όπου η κίνηση είναι περιορισμένη. Συνέχεια αναρωτιέσαι αδιάκοπα, και οι απαντήσεις προκύπτουν στο επόμενο χιλιόμετρο, στο επόμενο κομμάτι της διαδρομής, οπότε και αρχίζεις να καταλαβαίνεις πού το πάνε, πώς το κάνουν και γιατί δεν μπαίνει σε σύγκριση. Απλά: «αλλού».

Λόγω της Σειράς Μ -και όχι μόνο-, ποτέ δεν κρύψαμε το θαυμασμό μας, με το σεβασμό στη μέγιστη τιμή για τους Βαυαρούς μηχανικούς. Συναισθήματα συνδεδεμένα με την παρεξήγηση. Σχόλια που σε οδηγούν στο να ξεπερνάς τη δεοντολογία και όποιες ισορροπίες επιβάλλει. Δεν τίθεται θέμα. Πρόκειται για ένα «άπαιχτο» μηχάνημα του σήμερα, που δείχνει και το πώς θα είναι τα σπορ αυτοκίνητα αύριο και μεθαύριο. Μαγικό σύστημα διεύθυνσης, και ευτυχώς που τα λάστιχα είναι στενά και χειμωνιάτικα, ώστε να διασκεδάζεις και με τα όρια της πρόσφυσης στην πολύ καλή άσφαλτο. Το 6άρι κιβώτιο ακολουθεί, τα φρένα έχουν και την υποστήριξη του κινητήρα στο άφημα, αλλά είναι εκεί ψηλά, με το γκάζι στο φουλ και το στροφόμετρο κάθετα και ψηλά, που χαίρεσαι, που απολαμβάνεις τη σύγχρονη τεχνολογία και υποκλίνεσαι επανειλημμένα.

Δεν έχεις λόγια και, αντί για γεύμα, το ρίχνεις στη μελέτη του εξαιρετικού άρθρου του Γιάννη Χαρπίδη (4ΤΡΟΧΟΙ-Σεπτέμβριος 2013), ώστε να συνδυάσεις τις προδιαγραφές και την ανάλυσή τους μέσα από ό,τι ζεις και σε οδηγεί πολύ μακριά. Το φωτισμένο κόκκινο ταμπλό, που προδίδει τη σπορ επιλογή στο πρόγραμμα λειτουργίας, οπότε και δεν ασχολείσαι με καταναλώσεις και αυτονομίες, ο κινητήρας με τη συγκλονιστική απόκριση και το πηδάλιο που προσφέρει μοναδική ευελιξία, και άλλα με έντονα συναισθήματα, που δεν περιγράφονται. Δε βρίσκεις λέξεις. Απλώς θέλεις να το πάρεις και να φύγεις, και όπου φτάσεις...

Αφιερωμένο το σημείωμα στους συνεργάτες μας που «γνώρισαν» και κατάλαβαν, στους Βαυαρούς δημιουργούς αλλά και στους Έλληνες συνεργάτες τους στην Ελλάδα και «έξω από εδώ», που φροντίζουν να διαψεύδουν με το έργο τους τη λαθεμένη άποψη κάποιων συμπατριωτών τους Γερμανών, περί τεμπέληδων και αρπακτικών.

Ακόμα περισσότερα για το i8 στις επόμενες σελίδες, με την αγαπημένη μας συνήθεια: «πλήρης δοκιμή στην Ελλάδα.»_ Σ. Χατζηπαναγιώτου

 

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Κατηγορία άρθρου