Οθόνες αφής στο αυτοκίνητο

Ανάγκη, εύκολος εντυπωσιασμός ή τελικά μια φθηνή λύση για την αντικατάσταση της πανσπερμίας διακοπτών του πίνακα οργάνων;

«Kινητό πάνω σε τέσσερις ρόδες» χαρακτήρισαν κάποιοι το πρωτότυπο F 015 Luxury in Motion της Mercedes. Το concept car της γερμανικής φίρμας, που δίνει μια πρόγευση από τις τεχνολογίες που θα υιοθετήσει η αυτοκινητοβιομηχανία στο μέλλον, δεν παρουσιάστηκε σε ένα Σαλόνι αυτοκινήτου, αλλά στην Έκθεση ηλεκτρονικών συσκευών του Λας Βέγκας, πριν μεταφερθεί στο περίπτερο της Mercedes στο Ντιτρόιτ. Μας κορόιδευε κάποτε ένας συνάδελφος από ένα περιοδικό για ηλεκτρονικές συσκευές ότι, όπως πάει το πράγμα, θα καταργηθεί το επάγγελμά μας και σε λίγα χρόνια μαζί με τα στερεοφωνικά και τις ταμπλέτες θα δοκιμάζουν εκείνοι τα καινούργια αυτοκίνητα! Υποθέτω για να γράφουν πόσο γρήγορα «μπουτάρει» ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου και πόσο καλή απεικόνιση έχουν τα γραφικά του ταμπλό...

Κάπως έτσι, στην ίδια λογική, ο Νίκος Κουνίτης στο Crossroads αυτού του τεύχους αναφέρεται στην ψηφιοποίηση του εσωτερικού των αυτοκινήτων και στην επανάσταση που έφερε το iPhone στην επικοινωνία χρήστη-συσκευής μέσω της οθόνης αφής, επισημαίνοντας ότι αυτός ο σχεδόν φυσικός τρόπος αλληλεπίδρασης γίνεται εύκολα αντιληπτός από τον χρήστη. Η αλήθεια είναι πως αποτελεί μεγάλο λάθος να μη θέλεις να αποδεχθείς τις αλλαγές οι οποίες επιτελούνται μπροστά σου, όμως από την άλλη θα πρέπει να έχουμε και την ψυχραιμία να αξιολογούμε τι πραγματικά καλό έρχονται να φέρουν.

Όσο αναχρονιστικό, λοιπόν, κι αν ακούγεται, σε πρακτικό επίπεδο δεν υπάρχει τίποτα πιο άμεσο και ακριβές από ένα φυσικό διακόπτη. Προσωπικά, για παράδειγμα, προτιμώ τα τρία παραδοσιακά περιστροφικά χειριστήρια στο σύστημα κλιματισμού (ζεστό/κρύο, ρύθμιση παροχής αέρα, επιλογή ζώνης) που εδώ και δεκαετίες υιοθετούν οι Ιάπωνες, παρά μία οθόνη αφής, όπου πρώτα πρέπει να επιλέξω την ένδειξη του κλιματισμού και στη συνέχεια να προσπαθώ με επανειλημμένα χτυπήματα του δαχτύλου πάνω στη γυάλινη οθόνη να πετύχω την επιθυμητή ρύθμιση. Προτιμώ επίσης να γράφω με τη χρήση ενός φυσικού πληκτρολογίου παρά πάνω στην επιφάνεια μιας ταμπλέτας και, αν κάποιος φέρει ως αντίλογο την προσαρμοστικότητα της σύγχρονης γενιάς στις νέες τεχνολογίες, θα τον παραπέμψω στα greeklish ή στα δίχως τόνους και σημεία στίξης κείμενά τους.

Αναπολώ την ευκολία που πραγματοποιούσα κλήσεις με το παλιό μου Nokia (αναπολώ ακόμα περισσότερο τη διάρκεια της μπαταρίας, που ξεπερνούσε τις τέσσερις ημέρες χρήσης) ή τον τρόπο που συνέθετα μηνύματα με το ένα χέρι. Μπορεί ένα σύγχρονο smartphone να μας εξασφαλίζει πολλαπλάσιες δυνατότητες μέσα από το πλήθος των παρεχόμενων εφαρμογών ή με τη συνεχή πρόσβαση στα e-mail μας και στο Διαδίκτυο (ελέγχεται, πάντως, αν αυτό συμβάλλει συνολικά στην ποιότητα ζωής μας), δεν παύει όμως να είναι μια συσκευή που θα «κρασάρει» κάμποσες φορές στη διάρκεια της ζωής του ή θα αρνηθεί ακόμα περισσότερες να απαντήσει μια εισερχόμενη κλήση. Τέτοιες δυσλειτουργίες είναι ανεπίτρεπτες σε ένα αυτοκίνητο, γιατί μπορεί να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού.

Αναχρονιστική προσέγγιση; Βρείτε μια σοβαρή φωτογραφική μηχανή, όπου ο διακόπτης του φωτοφράκτη, το πάτημα του οποίου αποτυπώνει την «κρίσιμη στιγμή», να έχει αντικατασταθεί από μια οθόνη αφής. Ακόμα περισσότερο, μπορείτε να φανταστείτε κάποιον κατασκευαστή που θα τολμήσει να αντικαταστήσει το ίδιο το τιμόνι από μια οθόνη αφής;_ Μ. Σ. 

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Κατηγορία άρθρου