Τα topless είναι εδώ!

Μια καθ’ όλα ευπρόσδεκτη αντιστροφή του αρνητικού κλίματος φαίνεται να περιμένει την πάλαι ποτέ λαοφιλή κατηγορία των ανοιχτών αυτοκινήτων. Μια κατηγορία, η οποία, τηρουμένων των αναλογιών αλλά και των νέων δεδομένων της παγκόσμιας σκηνής, έχει μπει για τα καλά τα τελευταία χρόνια στην εμπορική… μέγγενη των επιμέρους αγορών της γηραιάς ηπείρου. Μετά την καθίζησή της το 2014, όταν και σημειώθηκαν τα μικρότερα μερίδια αγοράς και οι πιο ισχνές πωλήσεις για τα «ξεσκούφωτα» αυτοκίνητα εδώ και μια δεκαετία, όλα πλέον μαρτυρούν πως, από εδώ και στο εξής, η πορεία προς την… ανάπτυξη είναι εξασφαλισμένη! Και όλα αυτά, παρά την υψηλή δημοτικότητα των παντός είδους Sport Utility Vehicles, Crossovers, Sport Activity Vehicles, ή, τελοσπάντων, όπως αλλιώς επιθυμούν να τα ονομάζουν σήμερα οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, τα οποία συνεχίζουν μέχρι και τις μέρες μας να «κλέβουν» σημαντικά ποσοστά από τις πωλήσεις των πρώτων. Όπως και να έχει πάντως, ακόμα και αν επαληθευτούν στην πράξη οι προβλέψεις των ειδικών της αγοράς που μιλούν για ετήσιες πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη της τάξης των 250.000 μονάδων μέχρι το 2020, τα… topless δεν αναμένεται να ξαναδούν την επιτυχία που γνώρισαν το 2003, για παράδειγμα, όταν στην ίδια γεωγραφική περιφέρεια, ξεπέρασαν σε πωλήσεις τις 356.000 μονάδες.

Ποιο ήταν, όμως, το βασικό αίτιο που οδήγησε το 2014 την άλλοτε «ισχυρή» αυτή κατηγορία στο να «ακουμπήσει» τον πάτο του εμπορικού της βαρελιού;

Πρώτα και κύρια, η «αποχώρηση» από το εμπορικό της τερέν πολλών εκ των σημαντικών παιχτών της, όπως είναι η Peugeot, που έβαλε στο ράφι τα 308 CC και 207 CC, η VW, που παρόπλισε οριστικά το EOS και η Ford, που με τη σειρά της απέσυρε την αντίστοιχη σε φιλοσοφία έκδοση του Focus. Η περίπτωση του Opel Cascada, του μοντέλου που διαδέχτηκε το «ανοιχτό» Astra το 2013, είναι ενδεικτική της εμπορικής ένδειας που γνώρισε πέρσι (και όχι μόνο) η συγκεκριμένη κατηγορία ωθώντας τον έναν κατασκευαστή μετά τον άλλο στο δρόμο για τα… αποδυτήρια: μόλις 5.895 ταξινομήσεις το 2014 στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης, αλλά και συνέχεια της… πτώσης με μείωση των πωλήσεών της τάξης του 28% για το πρώτο 3μηνο του 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει στη δημοσιότητα η έγκυρη Jato Dynamics. Προς το παρόν, δεν είμαστε σε θέση να ξέρουμε αν τελικά η Opel επαναπροσδιορίσει τη στάση της με τον τρόπο που το πραγματοποίησαν οι Γάλλοι της PSA και οι συνάδελφοί τους στη Ford. Αυτό όμως που με περισσή σιγουριά ξέρουμε ήδη είναι πως μετά και την «κατάργηση» της ανοιχτής εκδοχής στην περίπτωση του νέου Renault Megane, το οποίο θα παρουσιαστεί στην τέταρτη κατά σειρά γενιά του το προσεχές φθινόπωρο στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης της Φρανκφούρτης, η VW μένει… μόνη της στην αρένα της κατηγορίας των μικρο-μεσαίων κάμπριο αξιοποιώντας για μια ακόμα φορά το ισχυρό χαρτί που ακούει στο όνομα «Golf».

Που, λοιπόν, βασίζονται οι συγκρατημένα αισιόδοξες προβλέψεις των ειδικών για… ανάταση της κατηγορίας μέσα στα προσεχή πέντε χρονιά; Όλες οι ελπίδες φαίνεται πως εναποτίθενται, όχι ασφαλώς στο… φρενάρισμα των SUV, που για αρκετά ακόμα χρόνια θα βρίσκονται στο προσκήνιο ακολουθώντας μια διαρκώς ανοδική τροχιά, αλλά στην είσοδο στην αγορά νέων μοντέλων, ειδικά στο premium κομμάτι της κλάσης. Εκεί, δηλαδή, όπου οι Βαυαροί της BMW θα συνεχίσουν να αποτελούν –μέχρι νεοτέρας ασφαλώς- το «ισχυρό χαρτί» με τις ανοιχτές εκδόσεις των Σειρών 2 και 4. Από εκεί και πέρα, πολλά, σε εμπορικό και όχι μόνο επίπεδο, περιμένουμε τόσο από τη νέα γενιά του αειθαλούς MX-5 της Mazda, που ευελπιστεί από τη νέα χρονιά να υπερβεί το φράγμα των 15.000 μονάδων, όσο και από την «δίδυμη» πρόταση των Ιταλών της Fiat, που όλοι προσδοκούν πως, τελικά, θα επαναφέρει στο προσκήνιο της παγκόσμιας αυτοκίνησης την ιστορική ονομασία «124 Spider». Συν τοις άλλοις, ένα ακόμα μεγάλο στοίχημα φαίνεται να είναι αυτό που σχετίζεται με τη διατήρηση του εμπορικού momentum που ήδη διαθέτουν σήμερα υπάρχουσες προτάσεις του κατηγορίας. Όπως, για παράδειγμα, συμβαίνει με την περίπτωση του Fiat 500C, το οποίο πέρσι κατάφερε, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, να ταξινομήσει στις επιμέρους αγορές της Δυτικής Ευρώπης περισσότερες από 30.000 μονάδες. Όσες δηλαδή «είδαν» αθροιστικά οι Γερμανοί της VW και της Mini με τις ανοιχτές παραλλαγές των Beetle και Mini Hatchback!_Χ.Α.

Ποιος από τους 7 φιναλίστ για το COTY 2021 κερδίζει τη δική σας ψήφο σαν Αυτοκίνητο της Χρονιάς;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου