Το μεγάλο στοίχημα της Maserati

Η Fiat Chrysler Automobiles και προσωπικά ο Sergio Marchionne ποντάρουν πολλά στην περαιτέρω αναβάθμιση της συνολικής εικόνας της Maserati. Και των πωλήσεών της, ασφαλώς.

Όσοι συντονισμένοι με τις τρέχουσες εξελίξεις στους κόλπους της Fiat Chrysler Automobiles έχουν ήδη πάρει μια πρώτη γεύση από τα επόμενα επιχειρηματικά βήματα του νεοσύστατου αμερικανοιταλικού Ομίλου. Ή, για να το πούμε και αλλιώς, την ανασύνταξη δυνάμεων που συντελείται εδώ και πολύ καιρό στους κόλπους του, τις νέες ισορροπίες που διαμορφώνονται ανάμεσα στα φαινομενικά ετερόκλητα μέλη του, αλλά και τις ελπιδοφόρες συνάμα προοπτικές που ανοίγονται πλέον για το σύνολο των εταιρειών που με τόση μαεστρία(;) έχουν τοποθετηθεί, υπό την καθοδήγηση του Sergio Marchionne, κάτω από την ομπρέλα του. Υπό το πρίσμα αυτό, εύκολα μπορεί να κατανοήσει κανείς γιατί η Lancia, μια εταιρεία που κατέληξε μέσα από εσφαλμένες στρατηγικές των ιθυνόντων της στην παρακμή, πολύ σύντομα θα πάρει οριστικά το δρόμο για τα παγκόσμια αυτοκινητικά… αποδυτήρια.

Το ίδιο αβίαστα, ασφαλώς, μπορεί να ερμηνεύσει κανείς και την επιμονή του Ιταλού μάνατζερ να παίξει (επιτέλους!) το δυνατό χαρτί της Alfa Romeo. Όχι μόνο στην ανηλεή εμπορική αρένα της γηραιάς ηπείρου, αλλά πρωτίστως στην πάντοτε «ιδιαίτερη» αγορά της αντίπερα όχθης του Ατλαντικού ποντάροντας, ένθεν και ένθεν, τόσο στην αξιοποίηση της ιστορίας και του κορυφαίου «brand name» της μιλανέζικης φίρμας, όσο και στις «οικονομίες κλίμακας» που θέλοντας και μη προκύπτουν μέσα από τον εναγκαλισμό της με την αμερικάνικη Chrysler.  

Η τελευταία, έχοντας αφήσει πίσω της το… φάντασμα μιας πιθανής χρεοκοπίας, φαίνεται να ατενίζει σήμερα το μέλλον με περισσή αισιοδοξία και ευοίωνες προοπτικές, επενδύοντας με ξεκάθαρες πλέον διαθέσεις στο «ευρωπαϊκό» της προφίλ. Με ποιο τρόπο; Μα, φυσικά, μέσα από πρεμιέρες μοντέλων, που με αργούς, πλην όμως σταθερούς ρυθμούς, θα φέρουν τη σφραγίδα της… Fiat. Δείτε, για παράδειγμα, το νέο Jeep Renagade, τον αμερικάνικο κλώνο του 500L και αμέσως θα καταλάβετε τι ακριβώς εννοούμε. Στον αντίποδα, το τοπίο της επόμενης μέρας για την «Fabbrica Italiana Autobomili Torino» δεν είναι το ίδιο ξεκάθαρο. Τουλάχιστον, μέχρι νεοτέρας. Και αυτό, γιατί η πάλαι ποτέ κραταιά ιταλική εταιρεία φαίνεται να βασίζει όλες μα όλες τις προσδοκίες και ελπίδες της σε ένα αποκλειστικά μοντέλο: το «500». Τα πάντα… γυρνούν γύρω αλλά και πέριξ αυτού, αφού μετά την «πολυμοφικίζον» 500L και την crossover παραλλαγή του, το 500Χ, σειρά φαίνεται πως έχει ο αντικαταστάτης του ξεχασμένου πλέον Punto, το οποίο, όπως όλα συντείνουν, θα είναι ένα ακόμα μεταμφιεσμένο «500».

Όλα αυτά συμβαίνουν στην καρδιά του αμερικανοιταλικού Ομίλου. Ή, αλλιώς, στο βασικό εμπορικό κορμό του. Τι γίνεται, όμως, φαίνεται με το μεγάλο «στοίχημα» που έχει ήδη καταθέσει στο τραπέζι ο Sergio Marchionne που αφορά στις επόμενες κινήσεις του σπορτίφ παραρτήματος της FCA; Και συγκεκριμένα, στον ακριβή ρόλο που τόσο ο κατασκευαστικός κλάδος της Ferrari, όσο και η ανερχόμενη μέρα με τη μέρα Maserati καλούνται να διαδραματίσουν από εδώ και στο εξής στους κόλπους της Fiat Chrysler Automobiles; Εδώ, ο στρατηγικός σχεδιασμός για τα επόμενα χρόνια είναι πέρα για πέρα ξεκάθαρος: η Ferrari θα παραμείνει… Ferrari, και μάλιστα πάση θυσία, όντας η μάρκα των ονείρων στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα.

Σε επιχειρηματικό ωστόσο επίπεδο, η αποφασισμένη εδώ και καιρό αυτονόμηση του cavallino rampante από τη μητρική εταιρεία, κίνηση που αναμένεται να επικυρωθεί και τυπικά περί τα τέλη της τρέχουσας χρονιάς, αναμένεται να στερήσει σημαντικούς πόρους από την FCA, αφού, κακά τα ψέματα, η υψηλή κερδοφορία των «κόκκινων» ήταν, είναι και θα είναι κάτι που όλα τα μέλη του ΔΣ της, αλλά και το σύνολο της οικογένειας Agnelli, εκτιμούν… δεόντως.

Ως αντίβαρο, που θα ισοφαριστεί το οικονομικό κενό που μοιραία θα αφήσει πίσω του το spin-off της Ferrari, ο ιθύνον νους τoυ Ομίλου προτάσσει τη δυναμική της ξεχασμένης, μέχρι πρότινος, Maserati, από την οποία όλοι προσδοκούν πολλά. Και συγκεκριμένα, κάτι περισσότερο από 75.000 πωλήσεις σε ετήσια βάση έως το 2018, γεγονός που θα καταστήσει τη διάσημη ιταλική τρίαινα την… κότα με τα χρυσά αυγά για λογαριασμό της FCA. Εξ ου και τα σχέδια των Ιταλών για περαιτέρω διεύρυνση της γκάμας της, που σήμερα απαριθμεί μόλις δύο μοντέλα, με την προσθήκη της ιταλικής αντι-Cayenne, ενός πολυτελούς Sport Activity Vehicle (λέγε με Levante) και λίγο αργότερα ενός σπορ κουπέ μοντέλου, που θα αξιοποιεί το σχεδιαστικό και όχι μόνο DNA του πρωτοτύπου Alfieri.

Πόσο εφικτό όμως είναι ένα τέτοιο εγχείρημα και μάλιστα σε μια οικονομικά δύσκολη συγκυρία σε παγκόσμιο επίπεδο; Η αλήθεια είναι πως για τη Maserati ο συγκεκριμένος δρόμος κάθε άλλο παρά με ροδοπέταλα είναι στρωμένος, με την τροχοπέδη στο επιχειρούμενο εμπορικό της άλμα να τίθεται τόσο από τον ίδιο τον ανταγωνισμό (κυρίως τον γερμανικό), όσο και από τη σαφή επιβράδυνση που παρατηρείται τον τελευταίο καιρό στις επιδόσεις της κινεζικής αγοράς. Μιας αγοράς, που θέλοντας και μη αποτελεί λόγω μεγέθους τη «ζυγαριά» που θα κρίνει εν πολλοίς το μέλλον αρκετών κατασκευαστών. Προς το παρόν τουλάχιστον, οι αριθμοί δείχνουν αμείλικτοι επιβεβαιώνοντας το δύσκολο δρόμο που έχει να διαβεί η Maserati τους αμέσως επόμενους μήνες. Και αυτό γιατί, παρά τον διπλασιασμό των πωλήσεών της για το 2014, η ιταλική εταιρεία δείχνει να μην μπορεί να συνεχίσει τον προσδοκώμενο από τους ιθύνοντες της βηματισμό, με τις παγκόσμιες πωλήσεις τον φετινό Απρίλιο να είναι μικρότερες κατά 9% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2013, ενώ σημαντικές απώλειες κατά τη διάρκεια του πρώτου 3μηνου της τρέχουσας χρονιάς κατέγραψε και η κερδοφορία της (-39%).

Και αυτό είναι σίγουρα κάτι που θα πρέπει να προβληματίζει τα ανώτερα διοικητικά κλιμάκια της FCA…_Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου