Θέλουν Grexit!

«Η έξοδος της Ελλάδας από την ευρωζώνη θα συμβάλει στη σταθερότητα των υπόλοιπων αγορών της». Ποια είναι η πραγματικότητα και ποια η σκοπιμότητα της εν λόγω δήλωσης από το επίσημο μάλιστα όργανο που εκπροσωπεί παγκοσμίως το λόμπι των κατασκευαστών αυτοκίνητων της Γερμανίας;

Ας ξεκινήσουμε από την είδηση. Ο  Matthias Wissmann, ο πρόεδρος της VDA ή, αλλιώς, της Verband der Automobilindustrie, δήλωσε πριν λίγες μόλις μέρες πως το Grexit δεν πρέπει πλέον να αποτελεί ταμπού. Και αυτό, γιατί μια τέτοια απόφαση(;) θα συνεισφέρει τα μάλα στη βελτίωση της οικονομικής κατάστασης στα πλαίσια της ευρωζώνης, όπως χαρακτηριστικά διευκρίνισε. Συμπλήρωσε δε εμφατικά στα πλαίσια των ίδιων τοποθετήσεών του πως «τυχόν αποδυνάμωση των όρων διάσωσης της Ελλάδας θα μπορούσε να ενισχύσει τους πολέμιους της λιτότητας σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ισπανία, η οποία έχει πραγματοποιήσει επώδυνες μεταρρυθμίσεις». Ολοκληρώνοντας, μάλιστα, τόνισε πως «οι χώρες της ΕΕ που είχαν το θάρρος να αναλάβουν μη δημοφιλείς μεταρρυθμίσεις ακολούθησαν ένα μονοπάτι δύσκολο και βραχώδες που όμως απέδωσε με αποτέλεσμα σήμερα να είναι και πάλι στο δρόμο για την ανάπτυξη».

Και αναρωτιόμαστε: Βρισκόμαστε μπροστά σε επίκαιρες, αν μη τι άλλο, δηλώσεις ενός ανθρώπου της αγοράς και εν προκειμένω της κατασκευαστικής βιομηχανίας οχημάτων της Γερμανίας ή τελικά έχουμε να κάνουμε με «γνώριμες» απόψεις ενός ακόμα εκπροσώπου της επίσημης πολιτικής ηγεσίας της που έρχονται, όλως τυχαίως, στο προσκήνιο την… κατάλληλη ακριβώς χρονική στιγμή προκειμένου να ασκηθούν, με φόντο τις τρέχουσες πολιτικοοικονομικές εξελίξεις στη χώρα μας, περαιτέρω πιέσεις προς συγκεκριμένη κατεύθυνση;

Γιατί, διαφορετικά, μας είναι αδύνατο να εξηγήσουμε το γεγονός πως σε όλα τα παραπάνω σχόλια απουσιάζει επιδεικτικά το αυτονόητο: η λέξη «αυτοκίνητο». Προς τι λοιπόν μια τέτοια τοποθέτηση, που αντικειμενικά και με βάση όλα όσα διαβάζουμε, δεν εμπίπτει στο θεσμικό ρόλο του δηλούντος; 

Καλή τη πίστει, ας προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε όλα τα παραπάνω με την παραδοχή ότι πρόκειται για μια αθώα… παράλειψη και μια αναφορά, εν γένει, που προσπαθεί να εστιάζει στις αρνητικές επιπτώσεις της ελληνική κρίσης στην υπόλοιπη αγορά αυτοκινήτου της γηραιάς ηπείρου. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Κάθε άλλο, αφού σύμφωνα με εκτιμήσεις, όχι δικές μας, αλλά της ίδιας της VDO, οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών για το τρέχον έτος στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης αναμένεται να κλείσουν με θετικό(!) πρόσημο, που θα αγγίξει το διόλου... ασήμαντο ποσοστό του 4%. Τιμή, μάλιστα, πολύ υψηλότερη των αρχικών εκτιμήσεων της Verband der Automobilindustrie, η οποία, μόλις ένα χρόνο πριν, προέβλεπε άνοδο των πωλήσεων στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιφέρεια της τάξης του 2% σε σχέση με το 2014. Επομένως, που ακριβώς βρίσκεται η αρνητική επιρροή της «απείθαρχης» και ασταθούς οικονομικά Ελλάδας που απειλείται εμμέσως πλην σαφώς με Grexit, στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στις υπόλοιπες αγορές της γηραιάς ηπείρου;

Ας μην θορυβούνται λοιπόν (προς το παρόν, τουλάχιστον) οι Γερμανοί κατασκευαστές για τις επιδόσεις τους στην Ευρώπη. Αν, σώνει και καλά, πρέπει να ανησυχούν για κάτι αυτό δεν πρέπει να είναι άλλο από τις πωλήσεις τους εκτός αυτής. Και συγκεκριμένα, για εκείνες στις σημαντικές για όλους τους «μεγάλους» αγορές της Βραζιλίας, της Ρωσίας αλλά και της Κίνας, στις οποίες το παντοδύναμο(;) VW Group είδε τις πωλήσεις του το μήνα Μάιο να συρρικνώνονται, με βάση τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της Jato Dynamics, κατά 30%, 40,8% και 1,1%, αντίστοιχα._Χ.Α.

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου