Αυτό είναι σωστό...

Προλαβαίνω τον Π.Τ. μου και τον Π.Χ. μας και βάζω στο χέρι το πλέον εξελιγμένο Passat, και αναρωτιέμαι...

Γιατί αυτοί οι τύποι, που μπορούν, ξέρουν και έχουν τον τρόπο ώστε να δημιουργούν το τέλειο, έμπλεξαν εαυτούς -και όχι μόνο- σε μια περιπέτεια που εξελίσσεται προς άγνωστη και εντελώς θολή κατεύθυνση; Αν το «Golfάκι» είναι το σιγουράκι στην πλέον δημοφιλή κατηγορία σε σχέση με τις πωλήσεις στην Ευρώπη, το Passat, Αυτοκίνητο της Χρονιάς για φέτος, αποδεικνύεται «η Passatάρα» στην εκδοχή με τον μεγάλο 2λιτρο ντίζελ των 240 ίππων και την τετρακίνηση, που συνδυάζεται ιδανικά με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Αρχικά το αντιμετωπίζεις διστακτικά, το λένε και επιφυλακτικά - το μυαλό ταξίδεψε πίσω στο χρόνο όταν το δοκίμασες πριν από δεκαπέντε μήνες στη Δανία, σε έκδοση στέισον βάγκον. Τότε το βρήκες βαρετή υπερβολή. Σήμερα απόδειξη με άποψη, και γρήγορα, από τα πρώτα μέτρα, αντιλαμβάνεσαι ότι βλέπει με ατού μόνο «Μερκ», Audi και τις νέες «3άρες» - και στη δική σου λίστα, στο δικό σου σκληρό δίσκο, ανταγωνίζεται μόνο την Jaguar ΧΕ με τον καλό 2λιτρο ντίζελ. Συνολικά υπέροχο το VW, έχει απέναντί του το χαρακτήρα και τη μοναδικότητα που χαρακτηρίζει το Βρετανό αμφισβητία, που όμως και στοιχίζει, και υστερεί σε επιδόσεις, αλλά και σε μετάδοση. Στο VW το σύστημα τετρακίνησης όχι μόνο δεν προβληματίζει, αλλά εντέλει κολακεύει αυτήν τη «λίμο» της μεσαίας-μεγάλης κατηγορίας, που είναι το Passat.

Συγκρίσεις, λοιπόν, δε χωρούν με τη συγκεκριμένη εκδοχή, και πάμε τη νυχτερινή μας βόλτα σε μέρη παραλιακά, που τέτοιες ημέρες, λόγω καιρικών συνθηκών και περιορισμένου «traffic», προσφέρονται για οδήγηση.

Μη χαμογελάτε. Αν το αγαπημένο μας για κάθε μέρα είναι το 308-1.6, αυτό το VW αποδεικνύεται η λίμο-εργαλείο ή, αν προτιμάτε, η λίμο-GTI, αφού, εκτός από άνεση και ταχύτητα, δεν υστερεί και σε ευελιξία. Απολαυστικό και με αρχοντικό πάτημα όταν μετακινείσαι, οπότε αξιοποιείς και τον ατελείωτο εξοπλισμό του, όχι μόνο δεν αντιστέκεται, αλλά και σε προκαλεί να το οδηγήσεις όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν και η εξέλιξη της καθημερινότητας το επιβάλλει, σήμερα που το 12ωρο της μάχης θυμίζει ειδική διαδρομή παλαιού Ράλλυ Ακρόπολις, με στόχο την επιβίωση.

Επιβιώνεις διασκεδάζοντας σε συσκευασία για τέσσερις με δαύτο, και δεν ντρέπεσαι να απαντήσεις ότι σε κόστος δεν ξεπερνά τα 45.000 ευρώ, ενώ ακόμη σήμερα θα κερδίσεις και κάτι αποσύροντας.

Τι άλλο κερδίζεις πέρα από την ευχαρίστηση και από αυτό το συναίσθημα ασφαλείας που το χαρακτηρίζει και ξεπερνά τον οδηγό, αγγίζοντας με μαεστρία και τους επιβάτες; Σε κόστος καθημερινής μετακίνησης και μικτής οδήγησης, οπότε η κατανάλωση δεν ξεπερνάει τα 8 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Ότι μας άρεσε δεν κρύβεται. Άλλωστε, αυτήν τη φορά το ψάχνουμε όλοι στο πάρκινγκ του περιοδικού μας. Νέοι και ώριμοι. Είναι σαφές πως αυτό το θηρίο με τις τέσσερις πόρτες αναθεωρεί με περγαμηνές, αλλά και ουσιαστικά, όλη αυτήν τη θεωρία-άποψη περί της premium κατηγορίας.

Δεν μπορούμε να μην το σημειώσουμε. Χθες αυτοί οι τύποι μας εξέπληξαν δυσάρεστα, σήμερα ευχάριστα, και κάπου εδώ επιβεβαιώνεται η άποψή μας ότι αδίκησαν τον εαυτό τους, θυμίζοντας τεράστιες ομάδες στον αθλητισμό, που δεν αρκούνται σε νίκες και τίτλους όντας οι καλυτερότεροι, αλλά επιζητούν το κάτι παραπάνω και με κάθε τρόπο, που ενίοτε αποδεικνύεται πως δεν είναι ο σωστός.

Περισσότερο Passat, σε αυτήν τη συγκεκριμένη εκδοχή που συναρπάζει και προδίδει το savoir-faire των Γερμανών, στα περιοδικά μας. Σε 4Τροχούς και AUTO BILD._ Σ. Χατζηπαναγιώτου

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου