Επιστρέφοντας

Η καλή συντροφιά κάνει τη διαφορά και, αν το 4ήμερο στο παγωμένο Ντιτρόιτ δεν ήταν σαν ειδική διαδρομή σε δρόμο με ροδοπέταλα, είναι στο δρόμο της επιστροφής που διαπιστώνεις ότι ήταν μια καλή αποστολή με ουσία σε όλα τα επίπεδα.

Βλέπετε, για εμάς το ανθρώπινο στοιχείο συνυπάρχει πάντα και για πάντα με τη δημιουργία των μηχανών που μας οδηγούν με ατού το χαρακτήρα τους. Οι ανθρώπινες επιλογές δίνουν, άλλωστε, ζωή στην κάθε μηχανή, που δεν πρέπει να κοστίζει 100 χιλ. δολάρια για να δημιουργεί σεβασμό και ενδιαφέρον.

Στο Ντιτρόιτ λοιπόν, για δεύτερη φορά τα τελευταία πέντε χρόνια, και επιστρέφουμε στην Αθήνα φορτωμένοι με πληροφορίες και συναισθήματα από μια πόλη και μια εκδήλωση που παράγει και πολιτικά μηνύματα. Άλλωστε, μόνο τυχαία δε θα επισκεφθεί μεθαύριο την Έκθεση ο Πρόεδρος Ομπάμα, μόνο τυχαία ο δήμαρχος δε φώτισε την πόλη έπειτα από καιρό, κρύβοντας μάλιστα με μαεστρία τα προβλήματα μέσα από τη φτώχεια και την ανεργία στην ευρύτερη περιοχή.

Από την πλευρά τους οι κατασκευαστές κάθε άλλο παρά συμπτωματικά δεν επέλεξαν το Σαλόνι εδώ, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, για να υπενθυμίσουν με έργα και με λόγια ουσίας οι άνθρωποι της Mercedes το ποιος είναι ο αρχηγός. Εντυπωσιακοί, επιβλητικοί και αποφασισμένοι να μην αφήσουν τίποτα στην τύχη, διεκδικώντας κάθε πώληση από τους απευθείας ανταγωνιστές τους, και όχι μόνο.

«Δεν υποτιμούμε κανέναν, δεν υπερεκτιμούμε κανέναν», σχολιάζει σημαντικό τους στέλεχος, θυμίζοντας πως, για παράδειγμα, η Α-Class τούς «βλέπει» όλους και κανέναν, σεβόμενοι κυρίως το κριτήριο του καταναλωτή. Λειτουργούν πλέον συλλογικά, ομαδικά και με τρόπο, και αυτό φαίνεται από τα αποτελέσματά τους σε κέρδη και πωλήσεις. Οι σκυθρωποί όσο και εσωστρεφείς Γερμανοί, αλλά και οι συνεργάτες τους σε κάθε χώρα, απέκτησαν φωνή και χαμόγελο, αλλά και φρεσκάδα που βρίσκεις πλέον και στα όπλα τους, τα οποία προδίδουν και σοβαρότητα αλλά και ενθουσιασμό, με σημείο αναφοράς τη σύγχρονη τεχνολογία. Τα παρέταξαν μάλιστα εδώ στο Ντιτρόιτ σε πλήρη σύνθεση. Προτεραιότητα στη νέα «Ε» και στην SLC, που είναι ίδια η SL, αλλά και όλος ο στόλος έξυπνα τοποθετημένος στο περίπτερο -τέρας δημιουργεί ανατριχίλα και σεβασμό.

Σημαντική για την ελληνική αποστολή η ημίωρη συνέντευξη που παραχώρησε ο Πρόεδρος Τσέτσε στον Κώστα Στεφανή για την εκπομπή του Τraction στον ΣΚΑΪ, σημαντική και η γνωριμία μας με τον 45χρονο Σουηδό Όλα Καλένιους, «πλανητάρχη»-Εμπορικό Διευθυντή του κολοσσού.

Διακριτικά αλλά σοβαρά και τα μέγιστα δημιουργικά συμμετείχαν η ΒΜW με την Μ2 και η Porsche με τη νέα 911 Turbo και S. Συνειδητή ήταν η επιλογή του γκρουπ της VW να κινηθεί σεμνά και ταπεινά, ενώ όλοι παρακολουθήσαμε με σεβασμό, αλλά και κάποιοι ανταγωνιστές σε επίπεδο κορυφής με ανησυχία, την παρουσίαση του Volvo S90. Μετά το XC το S, και έπεται συνέχεια. Απλώς ανταγωνιστικοί, προς κάθε κατεύθυνση, και μάλιστα στα ίσια. Δε διεκδικούν το ρόλο της εναλλακτικής πρότασης, αλλά μερίδιο από μέσα από τον ανταγωνισμό με την κορυφή.

Άτυπα συνεννοημένοι οι κατασκευαστές, με οδηγό τους Ευρωπαίους που δείχνουν το δρόμο σε Αμερικανούς, Ιάπωνες και Κορεάτες, επέλεξαν να μην καταναλωθούν με την παρουσίαση πρωτοτύπων, αλλά να δείξουν το έργο τους σε σχέση με το σήμερα, στοχεύοντας και σε πωλήσεις μέσα από προσφορές τις επόμενες κιόλας ημέρες, με το περίπτερο της Ford να δείχνει το δρόμο και να διδάσκει για το πώς προβάλλεις όταν σε ενδιαφέρει πρωτίστως η πώληση.

Για το αγαπημένο μας Γκρούπο, τι να πούμε; Άλλωστε, πλέον λέγεται «FCA», με ό,τι αυτό σημαίνει. Μας θυμίζει λίγο τα περιοδικά μας την περίοδο προ κρίσης - ή της απόλυτης κρίσης, για να είμαστε ειλικρινείς. Εμείς, χάρη και στους τεράστιους εμπορικούς μας, όπως στον Γ.Β. και στην Σ.Π., αλιεύαμε τότε τη μέγιστη διαφήμιση από τις εταιρείες αυτοκινήτου, που αντιδρούσαν ευγενικά και με την ανταπόκριση στη μέγιστη τιμή.

Ο πολύς κ. Μαρκιόνε είναι σαφές πως αναζητά επενδυτές, φροντίζοντας το χαρτοφυλάκιο της αγίας οικογένειας και τους λογαριασμούς τους, που εκτοξεύονται μέσα από τα deal που επιχειρεί επιτυχώς. Αν θεωρήσουμε πως η Jeep, χάρη στο Renegade και στην εντιμότητα της γκάμας της, αντιδρά με επιτυχία στο σχεδιασμό, αρνούμαστε να δεχτούμε πως από την Alfa έλειπε ένα μεσαίο-μεγάλο σεντάν με το μικρότερο κινητήρα στα 2,2 λίτρα, ακόμα και αν η 500άρα Giulia κερδίζει(;) τις «Μ» στο Νίρμπουργκρινγκ.

Τι άλλο; Πηγαίνετε στη Γενεύη και χαζέψτε το «124» σε σχέση με το ΜΧ-5. Εκτός αν ο στόχος είναι να βγει από τον τάφο ο μεγάλος Σέρτζιο Πινινφαρίνα για να τους συλλάβει. Μακριά από εμάς η ιεροσυλία σε κάθε επίπεδο. Απλά, στενοχωριέσαι, πονάς όταν δεν υπάρχει πλέον το DNA που λάτρεψες και μέσα από αυτό ανδρώθηκες. Επιχειρηματικά δεν υποκλινόμαστε, αλλά παραδεχόμαστε. Σε σχέση όμως με τον λάτρη της μάρκας, η απογοήτευση περισσεύει. Τουλάχιστον με το Panda και τα 500-500Χ, αλλά κυρίως με το Tipo, υπάρχουν οι προϋποθέσεις για τη σωστή, την πετυχημένη πορεία σε αγορές όπως τη δική μας. Κακά τα ψέματα. Μικρότερη η αγορά χωρίς τη Fiat δυνατή, πιο φτωχή η αυτοκίνηση χωρίς αποτελεσματικές -εκτός από όμορφες- τις MiTo και Giulietta, όσο σπουδαία και αν αποδειχθεί η νέα Giulia, όποτε ήθελε προκύψει.

Τα λέμε από κοντά. Είπαμε, επιστρέφουμε, και εννοείται πως θα ξαναπάμε. Άλλωστε, μόνο τυχαία δεν προέκυψε ζεστή ατμόσφαιρα και δημιουργική συνύπαρξη εκεί, στο παγωμένο Ντιτρόιτ, με τη φιλοξενία σημείο αναφοράς σε συνθήκες εκείνης, της καλής εποχής. Μας είχε λείψει, και οφείλουμε να το υπογραμμίσουμε._ Σ. Χατζηπαναγιώτου

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Κατηγορία άρθρου