top icon
Blog

Χθες εκεί, σήμερα εδώ…

Αυθημερόν ουσιαστικά το ταξίδι μας στη Φρανκφούρτη, με αφορμή τις υποχρεώσεις μας ως μελών της επιτροπής του COTY και αιτία τις ανησυχίες, την ευαισθησία για να είμαστε ακριβείς, της Opel σε σχέση με το θεσμό που διαχρονικά κοσμεί την αυτοκίνηση και άνοιξε το δρόμο και σε άλλους, αντίστοιχους.

Με «αντικείμενο» το φουλ-νέο Astra λοιπόν το ταξίδι μας στους -5 βαθμούς, εκεί στην αναγεννημένη πίστα δοκιμών της Opel, ούτε μισή ώρα από το business parking του πληθωρικού αεροδρομίου της Φρανκφούρτης.

«Με 150 ή με 200 ίππους, με 1.4 ή με 1.6 κινητήρα βενζίνης θα μετακινηθείτε;» ρώτησε ο ευγενέστατος συντονιστής του χώρου στάθμευσης, που πλημμύριζε από λευκά και κόκκινα Astra. «Αυτόματο και ό,τι να 'ναι» γυρέψαμε, αλλά δε βρέθηκε, και να 'μαστε στην άουτομπαν σε ρυθμό χαμηλής πτήσης με το λευκό 200άρι, που «σκοτώνει» από χαμηλά, διατηρώντας τη δύναμη και ψηλά, στοιχεία που δε βρίσκεις σήμερα. Στοιχεία δημιούργημα Ιταλού μηχανικού, που έχει και την ευθύνη εξέλιξης ενός πολύ «προχώ» συνόλου ντίζελ των 1,6 λίτρων που δοκιμάσαμε στην έκδοση Tourer, αλλά το αναμενόμενο εμπάργκο απαγορεύει τη δημοσιοποίηση στοιχείων και εντυπώσεων.

Το δικό μας, το λευκό Astra (Σ.Χ.: ίδιο μόνο το χρώμα, κ. Αμαλία μας), δεν έχει αυτοκόλλητες ταινίες ως άτυπο καμουφλάζ, έχει όμως ψυχή και δεν τη κρύβει, και φορτώνεις χαμόγελα και ταυτόχρονα αναρωτιέσαι και απορείς – και αν εκθειάζεις το τιμόνι (και στην ευθεία, κ. Μερτέκη μας), τα φρένα και το πόσο πολιτισμένα περνά η δύναμη στο δρόμο παρά το βρεγμένο οδόστρωμα, δεν μπορείς να αξιολογήσεις το πώς στρίβει στο όριο, ενώ δεν κρύβεις και τη δυσαρέσκειά σου σε σχέση με τον επιλογέα, που πρέπει να τον συνηθίσεις για να τον ταιριάξεις με το βάθος του κινητήρα και την εξαιρετική σου διάθεση.

Η ποιότητα είναι δεδομένη, οι θόρυβοι από το δρόμο απομονωμένοι και το σύνολο «τροχοί-ανάρτηση-πλαίσιο» μπορεί να συγκριθεί μόνο με το πακέτο που προσφέρει το Α3, η κορυφαία κατά τη γνώμη μας πρόταση στην κατηγορία σε σχέση με την ποιότητα κύλισης, και όχι μόνο. Διαπιστώνεις άλλωστε τα ποιοτικά του στοιχεία όταν το παιδέψεις ευγενικά εντός πίστας, στο πεδίο δοκιμών και εξέλιξης των αναρτήσεων, οπότε προσαρμόζεται περίφημα, απορροφάει και δεν προβληματίζει. Σου προστατεύει τη μέση, δε σου τραυματίζει τα αυτιά και δε χάνεις ποτέ την πρόσφυση, χάρη και στη διαδρομή της ανάρτησης. Δεν έχει το αγωνιστικό τιμόνι του Focus, το ισοφαρίζει όμως σε σχέση με την ανάρτηση, ενώ και τα δύο δείχνουν το δρόμο στο Golf, και το ερώτημα αρχίζει και τελειώνει στο πώς αντεπεξέρχεται η συγκεκριμένη εκδοχή σε σχέση με το 308 GT, αλλά δεν είναι της στιγμής.

Τη συγκεκριμένη στιγμή το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο χώρο που ξαναζεί χάρη σε τεράστιες επενδύσεις συνδεδεμένες με την εξέλιξη των Opel, που μόνο τυχαία δεν έχουν αλλάξει προφίλ και δε βλέπουν όλο και πιο ψηλά. Καλά δουλεμένο το κέντρο δοκιμών, με στοιχεία του χθες προσαρμοσμένα ιδανικά στο σήμερα και χωρίς ελλείψεις και κατασκευαστικές εκκρεμότητες, από τις περιπτώσεις που οι άνθρωποι έχουν τα όπλα ώστε να είναι ακόμα πιο δημιουργικοί και αποτελεσματικοί.

Κυκλοφορείς και οπλοφορείς εκεί, είτε θέλεις να επιβεβαιώσεις τα ηλεκτρονικά συστήματα αποφυγής εμποδίου με απόλυτο φρενάρισμα ή ελιγμό, είτε θέλεις να δοκιμάσεις την τελική ταχύτητα της μίας ή της άλλης κατασκευής στην οβάλ διαδρομή, είτε θέλεις να δουλέψεις στη συμπεριφορά πιέζοντας στην έξυπνα σχεδιασμένη κυκλική πίστα, είτε θέλεις να συντονίσεις τα όρια ανθρώπου και μηχανής σε παλαιά και σύγχρονα κομμάτια, όπου δε λείπουν τα χασίματα και οι καμπές, επιλογές που προδίδουν εμπειρία και μεράκι.

Εννοείται πως θα θέλαμε εκεί και Golf, και Focus, και «308», αλλά και τα ακριβά των Γερμανών -και όχι μόνο-, με το V40 πάντα πολύ ψηλά στη «λίστα» μας.

Τι άλλο βρήκαμε εκεί; Πάθος. Γερμανούς με πάθος. Μιλούν λίγο, ακούν και δημιουργούν επικοινωνώντας περίφημα και με το περιβάλλον, είτε πρόκειται για το παιχνίδι των ρύπων, είτε για το ράλλυ των πωλήσεων εκεί στη Γερμανία, αλλά και εκτός. Δεν πιέζουν, αντιμετωπίζουν με ευγένεια και χιούμορ τα όποια σχόλια και δεν κρύβουν τον ενθουσιασμό τους, αφού το Astra έχει κερδίσει εννέα βραβεία ως Αυτοκίνητο της Χρονιάς σε διάφορες χώρες, και 21 φορές τους ανταγωνιστές του σε συγκριτικές δοκιμές.

Τόσο καλά διαβασμένοι και τόσο περήφανοι όσο και φιλόδοξοι, εκτιμώντας ότι διαθέτουν πλέον το προϊόν που τους επιτρέπει την υπέρβαση προς κάθε κατεύθυνση, ενώ τα ακόμα καλύτερα έρχονται. Δεν αποκαλύπτουμε, αφού δεσμευόμαστε από το εμπάργκο, αλλά επιβεβαιώνουμε πως η αυτοπεποίθησή τους δεν είναι τυχαία και την επαληθεύουν δημιουργικά.

Σε σχέση με την ψηφοφορία; Να πάμε στο Μορτφοντέν στα μέσα Φεβρουαρίου για την τελική αξιολόγηση των «7», και θα επανέλθουμε, σημειώνοντας πως πρόκειται για γήινη όσο και ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Γερμανική, ποιοτική πρόταση με βάθος, που δεν της λείπουν τα εξελιγμένα συστήματα συνδεδεμένα με την ασφάλεια, ενώ κάθε άλλο παρά αδιάφορους μας αφήνουν οι αρχές που τους χαρακτηρίζουν, και ιδανικά αποτυπώνονται στη διαχρονική εντιμότητα των προϊόντων τους. Μείνετε συντονισμένοι._ Σ. Χ

ΥΓ: Δεν ήταν έκπληξη, αλλά ικανοποίηση η εκτίμηση των Γερμανών της Opel προς τους Έλληνες ομολόγους τους, που άλλωστε έχουν το σεβασμό μας για τον απλό και ειλικρινή τους τρόπο. Ακόμα μία φορά διαπιστώνεις πως έξω πάμε καλά.

Ιn-Out

– Δυσκολεύεσαι να βρεις την έξοδο από το χώρο στάθμευσης στο αεροδρόμιο, παρά το τέλεια ρυθμισμένο σύστημα πλοήγησης με την άψογη απεικόνιση.

– Σε κερδίζει η εξελιγμένη πίστα και γενικότερα ο τεράστιος χώρος εξέλιξης και δοκιμών στο κέντρο της Ευρώπης.

– Το βλέμμα πάντως σταματάει στο έτοιμο για όλα Astra του Γερμανικού Πρωταθλήματος Tαχύτητας, με τα φουσκωμένα φτερά, τα πολεμικά χρώματα και τον κάθετα τοποθετημένο επιλογέα που προδίδει το σειριακό κιβώτιο. Γενικότερα, η κατασκευή προδίδει ότι η OPC εκδοχή δε θα αργήσει, και ας μην το επιβεβαιώνουν, ούτε με το κλασικό χαμόγελο-υπονοούμενο.

– Ξεκινήσαμε με δοκιμές των ηλεκτρονικών συστημάτων προστασίας που έχουν εξελιχθεί ραγδαία, αλλά δεν είναι το δικό μας ζητούμενο, συνεχίσαμε με ξενάγηση στον εντυπωσιακό χώρο, οδηγήσαμε «τάπα» στην οβάλ διαδρομή, δοκιμάσαμε την περίπου στέισον έκδοση, και όχι μόνο εκτός πίστας, και συμμετείχαμε στην παρουσίαση του αύριο της μάρκας από τον Μαρκ Άνταμς. Σταθερή αξία ο ίδιος και το έργο του.

– Εννοείται πως δεν ξέχασαν να αναφερθούν στην εξέλιξη των φαναριών. Το άφησαν για το τέλος, και όσοι πιστοί θα θυμάστε ότι όλη αυτή η τρέλα με τα περιστρεφόμενα -και όχι μόνο- ξεκίνησε από το πρώτο Insignia και συνεχίζεται και, εντέλει, τους δικαιώνει.

– Έξω πάνε καλύτερα οι πωλήσεις. Οι Ισπανοί επανήλθαν στο παιχνίδι με 900 χιλ. αυτοκίνητα το 2015, ενώ την ίδια περίοδο Πορτογάλοι και Πολωνοί ξεπέρασαν τις 300 χιλ. «Εσείς, Στράτη;» Τι να απαντήσεις; «Λείπει ο κ. Χατήρας, θα σας πω αύριο»…. «Έχουμε πνιγεί και στο μεταχειρισμένο», «μάλλον θα σκοτώσουμε την απόσυρση, ίσως φορολογήσουμε και τα καύσιμα». Ε ναι, είμαστε στην ασάφεια, αλλά το παλεύουμε…

– Αποκτήσαμε και δεύτερη κυρία στην επιτροπή μας, οπότε, εκτός από τη Γερμανίδα, έχουμε και Ιταλίδα μέλος του COTY. Φωτογραφίες με την ευκαιρία της εκδήλωσης στη Γαλλία, όπου θα πάμε για την τελική αξιολόγηση.

– Περήφανος για τα παιδιά του που κοσμούν το κινητό του, περήφανος και για το παλιό μπλε GT του ο Γερμανός συνάδελφος της κ. Αμαλίας Γιαννακοπούλου, που δεν το κρύβει και είναι περήφανος που υπήρξε δημοσιογράφος, αυτοκινητιστικός συντάκτης, στο πρόσφατο μάλιστα παρελθόν.

– Δεν έκρυβαν την ικανοποίησή τους οι Πολωνοί συνάδελφοι για την παρουσία του Κούμπιτσα στο Μόντε και για την παραμονή του Καγετάνοβιτς στο ERC. Και δική μας χαρά που ο Πολωνός ξανάρχεται, αφού ουσιαστικά δεν ολοκληρώθηκε ο περσινός αγώνας.

– Ψάξε, ψάξε, κάπου θα το βρεις… Για το Astra με αυτόματο κιβώτιο το σχόλιο-αίτημα, και «καλό απόγευμα».

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ