top icon
Blog

232.000.000 λόγοι για να πετύχει!

Ο Sergio Marchionne, ο αμφιλεγόμενος, ως προς τις επιλογές του, 63χρονος μάνατζερ, ο άνθρωπος που επιχειρεί με κάθε τρόπο και μέσο να μετατρέψει την οικονομικά παραπαίουσα τα τελευταία χρόνια ιταλική σχολή σ’ έναν παγκόσμιο αυτοκινητικό κολοσσό σε συνεργασία με την αμερικάνικη Chrysler, έχει κάθε λόγο να ποντάρει στην επιτυχία του εγχειρήματος που ακούει στο όνομα Fiat Chrysler Automobiles.

Ενός αυτοκινητικού και βιομηχανικού… υβριδίου, με άλλα λόγια, που αποτιμάται αυτή τη στιγμή, με βάση τις τρέχουσες χρηματιστηριακές αξίες, στα 24 δις δολάρια.

Ο Ιταλός έχει κάθε λόγο να ταυτίζει τα προσωπικά του οφέλη με την εξέλιξη των οικονομικών δεικτών της FCA και την πορεία της στο χρηματιστήριο. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, ο Marchionne έχει στην κατοχή του αυτή τη στιγμή ένα portfolio συμμετοχών τόσο στις εταιρείες της FCA, όσο και στην «ανεξάρτητη» πλέον Ferrari -τις οποίες και διοικεί ως Διευθύνων Σύμβουλος τους- οι οποίες αποτιμώνται, με τρέχουσες πάντα αξίες, στα 232 εκ. $!

Με άλλα λόγια, ο Ιταλός έχει αυτή τη στιγμή ως προσωπικά περιουσιακά στοιχεία μετοχές ίσες με το 1% των εταιρειών στις οποίες ηγείται.

Αξίζει να σημειώσουμε πως η παραπάνω αποτίμηση έγινε λαμβάνοντας υπόψη τις διόλου ευκαταφρόνητες απώλειες που υπέστησαν οι μετοχές της εταιρείας το 2015. Σε περίπτωση που τα πράγματα είχαν εξελιχθεί με διαφορετικό τρόπο, τότε το… πορτοφόλι του Ιταλού μάνατζερ θα ήταν αυξημένο κατά 50 επιπλέον εκ. αγγίζοντας σε δυναμική τα 282 εκ. $.

Το εντυπωσιακό στοιχείο στην περίπτωση Marchionne δεν είναι το ότι «μετέχει» με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στις εταιρείες τις οποίες διευθύνει, αλλά το ύψος της… συμμετοχής του σε αυτές, αφού κατ’ αντιστοιχία, ο Carlos Ghosn, ο CEO των Nissan Motor Co και Renault, έχει σήμερα στην κατοχή του μετοχές των δύο εταιρειών που δεν υπερβαίνουν σε αξία τα 49 εκ. $. Από τη μεριά του, ο Mark Fields, ο CEO της Ford Motor Corp, συμμετέχει στην αμερικάνικη εταιρεία κατέχοντας μετοχές αξίας 12 εκ. $, ενώ η μεγάλη κυρία της GM, Mary Barra, μερίδια ύψους «μόλις» 3,2 εκ. $.

Αυτή τη στιγμή, ο Marchionne έχει στην ιδιοκτησία του 14,6 εκ. μετοχές της Fiat, καθώς και 1,46 εκ. τίτλους της Ferrari, τις οποίες και απέκτησε ως bonus μετά το πρόσφατο spin-οff του cavalino rampante.

Λίγους μήνες νωρίτερα, ο Ιταλός είχε αποκτήσει ως… δώρο, 750.000 μετοχές της CNH Industrial, της εταιρείας holding που ελέγχει σήμερα τις Iveco, Heuliez και Magirus. Συν τοις άλλοις, αμέσως μετά τη συνταξιοδότηση και αποχώρησή του από την εταιρεία στα τέλη του 2018, ο Marchionne προβλέπεται να αποκτήσει ως αποζημίωση 1,5 εκ. επιπλέον μετοχές της CNH Industrial. Επίσης, αν η FCA πετύχει τους στόχους που έχει θέσει έως το 2018, η Ιταλός… δικαιούται με βάση το υφιστάμενο συμβόλαιο του, να πάρει 4,32 εκ. μετοχές της FCA, καθώς και 12 εκ. $ σε μετρητά.

Σε όλα τα παραπάνω ασφαλώς και δεν περιλαμβάνονται τα 35 εκ. $ που έχει ήδη καταθέσει στους προσωπικούς τραπεζικούς του λογαριασμούς ως αμοιβή για τη συνένωση των Fiat-Chrysler!_Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ