Οδηγώντας

Στη Μάλαγα, πέντε ώρες πτήση, αφού πήγαμε Ισπανία μέσω Τουρκίας για το S90, στo πλαίσιo των υποχρεώσεων ως μέλος του COTY. Κάτι και ως πλοηγός της ελληνικής αποστολής, οπότε σε δέκα ημέρες οι δέκα εκλεκτοί (και το εννοώ) του κ. Νίκου Μαρτίνου της Volvo Cars Hellas θα βάλουν επίσης χέρι στα «S» και V90. Σε σεντάν και σε wagon αμάξωμα, με κοινό παρονομαστή τις 2λιτρες μονάδες ντίζελ ή βενζίνης, το αυτόματο 8άρι και το σύστημα AWD της Volvo.

Τεράστια η επιλογή της Volvo με τους 2λιτρους κινητήρες από 150 μέχρι 320 ίππους, και ακόμα περισσοτέρους όταν προκύπτει και ηλεκτρική υποστήριξη, στις περιπτώσεις με κωδικό «Τ8».

Η αρχική σκέψη ήταν η κλασική, του στυλ «πού να τρέχουμε τώρα για ένα XC90 σε 5μετρο σεντάν αμάξωμα τύπου λίμο», με το αντίστοιχο «στέισον» να απευθύνεται στους Βόρειους.

Είχε πάντως την τιμητική του το «V», και φυσιολογικά, αφού η άλλη Ευρώπη τα στέισον τα βλέπει αλλιώς και τα τιμάει, τόσο οι συνάδελφοί μου με την ψήφο τους όσο και οι αγοραστές, στο ράλλυ των πωλήσεων. Εμείς τα αντιπαθούμε, και ίσως λογικά δεν τα υποστηρίζουν και οι εισαγωγείς τους, αν κρίνουμε από το ότι σπάνια βρίσκεις τέτοιες «προχώ» για την Ελλάδα προτάσεις σε δημοσιογραφικό αυτοκίνητο.

Λογικά, λοιπόν, επιλέξαμε ένα γκρι σιέλ T6 εδώ στη Μάλαγα, που δεν μπορούμε να αντιληφθούμε τι της βρίσκουν και επενδύουν τα εργοστάσια μέσα από τις παρουσιάσεις νέων μοντέλων, δραστηριότητα για την οποία προσφέρεται η χώρα μας και συμφέρει, παρά τις γενικότερες αγκυλώσεις. Δεν είναι σύμπτωση, απλώς το έχουν δουλέψει αλλιώς οι Ισπανοί, αξιοποιώντας και τους εγχώριους αντιπροσώπους των εργοστασίων, αλλά και τους λίγους ιδιώτες εισαγωγείς. Εδώ έχουμε θέμα και άλλες προτεραιότητες, τα μέγιστα σεβαστές, αλλά, σε πρώτο πρόσωπο, μας αρέσει η αναβαθμισμένη κόντρα σε υψηλό επίπεδο με τα αστέρια στο παιχνίδι. Μιζεριάζουμε για το πώς θα αποκτήσουν ατού τα χιλιάρια σε μικρή-μεσαία συσκευασία, συνήθως ανατολικής κατασκευής, αλλά και όχι μόνο.

Αντίστοιχα, όπως απέδειξε το «δικό μας» Vista Events του φίλου Πάνου Φραγκάκη, με την ευκαιρία της παρουσίασης του VW Passat, διαθέτουμε και τεχνογνωσία, και χώρους, και μέρη, και -κυρίως- τρόπο. Αυτός ο τύπος, που δεν είναι κλασικός Ελληνάρας της αρπαχτής, και οι συνεργάτες του, αξιοποιώντας περιοχές χρυσάφι με ικανούς κατά περίπτωση supporters, χάρη στην εμπειρία και στην κλάση τους με ατού το πείσμα εκείνου, οργανώνουν συνέδρια 3.000 στελεχών πολύ υψηλού επίπεδου, και το κάνουν να φαίνεται εύκολο.

 

Στην Ισπανία

Με το Τ6 στους δρόμους, λοιπόν, και εντέλει έχουν δίκιο οι συνάδελφοι όταν μουρμουράνε στις περιπτώσεις που ταξιδεύουν με πτήσεις οι οποίες αναχωρούν χαράματα και η δοκιμή αρχίζει αμέσως, με την προσγείωση, οπότε το χασμουρητό θέλεις Τ6 για να το κερδίσεις. Αντίστοιχα, έχουμε τα δίκια μας όταν θέλουμε Έλληνα φωτογράφο δίπλα μας, και κάθε φορά που συνεργάζεσαι με ξένο αναγνωρίζεις πόσο τεράστιοι είναι οι δικοί μας, και δεν αναφέρομαι μόνο στην οικογένειά μας, στον Θάνο και στον Γιάννη, αλλά και στους ειδικούς φωτογράφους αυτοκινήτου που κοσμούν περιοδικά και site.

Αντίστοιχα, ακούγοντας τον αντιπρόεδρο εξέλιξης της Volvo να μας παρουσιάζει -σε 22 μέλη του COTY- το «90» σε 20 λεπτά, σκεφτήκαμε ότι στον τόπο μας οι Ελληνάρες ειδικοί ή πληρώνονται με το χρόνο ομιλίας τους ή έχουν πάρει μόνο κακά παραδείγματα από τους δασκάλους τους και αρνούνται ότι φτάνουμε στο 2020 - και στο τέλος, αγαπητοί, δεν είμαστε ούτε ντίλερ, ούτε πελατάκια εκπρόσωποι των εταιρειών που έχουν την ευθύνη των χρονομισθώσεων. Δημοσιογράφοι προσπαθούμε να είμαστε, κάτι που ευτυχώς στη Volvo το σέβονται, και δεν το κρύβουν, είτε σε διεθνές εργοστασιακό επίπεδο είτε σε εθνικό, μέσα από την ομάδα που τρέχει στην Ελλάδα τη μάρκα, ένα team που συντονίζει με μαεστρία ο Γιάννης Πετούλης. Σημαντικός μάνατζερ ομάδας που διεκδικεί το θαύμα με τρόπο και χωρίς υπερβολές. Σε πρώτο πρόσωπο, ενώ είναι κύριος ως οικοδεσπότης και ακούς με ενδιαφέρον τις αναλύσεις του για την αγορά, ενίοτε χανόμαστε στην ερμηνεία της θέσης των προϊόντων που παλεύει με στυλ και χωρίς ύφος να προωθήσει-τοποθετήσει, αλλά αυτού του επιπέδου η διαφωνία είναι ίσως λόγος ώστε να προκύπτει αμοιβαία εμπιστοσύνη και -γιατί όχι;- φιλία, ό,τι πιο ισχυρό στις ανθρώπινες σχέσεις.

Ο σεβασμός τρόπος ζωής για τους Σουηδούς και τους συνεργάτες τους και, οδηγώντας το S90-T6 στην ξενιτιά, αντιλαμβάνεσαι πως δεν πρόκειται για σεντάν εκδοχή του XC. Πρόκειται για ένα εξ ολοκλήρου νέο, σύγχρονο αυτοκίνητο που φλερτάρει με το τέλειο, έχοντας τις προδιαγραφές ώστε να ανταγωνιστεί τους καλύτερους σε μια κατηγορία πολύ σημαντική, που λειτουργεί και ως δείγμα γραφής των κορυφαίων κατασκευαστών.

Αρέσει ή δεν αρέσει εξωτερικά, με την πίσω όψη πάντως αντικειμενικά να μην ενθουσιάζει, είναι στο εσωτερικό που εντοπίζεις τις αλλαγές και δημιουργείται το υπερθετικό κλίμα για τη συνέχεια.

Δεν έχουν τοποθετήσει απλώς καλά, κορυφαία όσο και πανάκριβα υλικά, αλλά έχουν ασχοληθεί πολύ σοβαρά και με τη συναρμολόγηση, ανεβάζοντας τον πήχη πολύ ψηλά, κάτι που θα δούμε και στα νέα 60άρια, τον επόμενο χρόνο στο XC και αργότερα στο «S», όπως άλλωστε συνέβη και με το «90».

Ο εξοπλισμός ξεπερνάει τη λογική, η θέση οδήγησης είναι τέλεια, και επιλέγεις εσύ και εύκολα τη δική σου θέση, ανάλογα με το ρυθμό που θέλεις να δώσεις στη διαδρομή. Είτε για να ανταποκριθείς χωρίς τριγμούς στα «θέλω» του Ισπανού φωτογράφου που αυτοσχεδιάζει, είτε για να ανιχνεύσεις το χαρακτήρα της κατασκευής άμεσα από τα όριά της. Στοιχείο που ήταν και παραμένει το ζητούμενο σε κάθε μας δοκιμή.

Είναι αυτονόητο ότι κοιτάμε αλλού και δεν αγγίζουμε την οθόνη του διαβόλου στη μέση του ταμπλό, αποφεύγοντας να την καταστρέψουμε με τα πρωτόγονα δάχτυλά μας, και να 'μαστε στο δρόμο με την επιλογή Comfort στη ρύθμιση και την προκαθορισμένη ρύθμιση του κλιματισμού, όπως και του ραδιοφωνικού σταθμού. Χωρίς Κακούρη, Σαλούρο και Ξενάκη, δεν είναι να ρισκάρεις με δαύτα, αφήστε που μόνο ο Χαρπίδης ανταποκρινόταν σε sms με απορίες συνδεδεμένες με την πυρηνική φυσική, όπως είναι για εμάς αυτό το άτυπο τάμπλετ εκεί, καταμεσής του ταμπλό. Πάντως, αν ποτέ στην Ελλάδα, έχουμε τη συνοδηγό-χάκερ για την αξιοποίηση ενός εξαρτήματος που όλο και πιο συχνά θα το συναντάμε στα νέα αυτοκίνητα.

Στα δικά μας τώρα... Σίγουρα και «πάει», και επιβραδύνει. Εντυπωσιακές οι ρεπρίζ, κορυφαία τα φρένα, και στη συνέχεια βρέχει εκπλήξεις, αφού στρίβει υποδειγματικά ως σε ράγες και δε γέρνει, ενώ δεν προκύπτουν και τάσεις προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση. Έχει τιμόνι επιπέδου ΒΜW, ανάρτηση επιπέδου Mercedes, κερδίζει την Jaguar σε λεπτομέρειες που έχουν να κάνουν και με την ευρύτερη διαδρομή των δύο κατασκευαστών και δείχνει το δρόμο της ανανέωσης στο Ίνγκολσταντ. Η ποιότητα κατασκευής δείχνει τέλεια, και αυτή της κύλισης κορυφαία. Όπως ακριβώς αρμόζει στην κατηγορία.

Τι ακριβώς είναι; Volvo! Αληθινό. Όχι σαν άλλοτε, αλλά όπως αύριο. Διαθέτει όλα όσα απαιτούνται ώστε να ανταγωνίζεται εφ' όλης της ύλης, με ή χωρίς ατού τιμή και εξοπλισμό.

Αναμένεται άμεσα στην ελληνική αγορά. Αγνοείται ακόμη η τιμή του, λόγω και του νέου φορολογικού νόμου. Τα πρώτα θα παραδοθούν μετά τα μέσα Ιουλίου, οπότε και ελπίζουμε για τη δοκιμή εδώ στη χώρα μας. Περισσότερο S90 στην AUTO BILD την Παρασκευή 10 Ιουνίου και στους 4Τ Ιουλίου, και Δοκιμή και Συγκριτική Δοκιμή στην Ελλάδα στα τεύχη Σεπτεμβρίου._ Σ. Χατζηπαναγιώτου

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Κατηγορία άρθρου