RAV-mania

Ή, πώς όλοι στοχεύουν εμπορικά το Qashqai από το δρόμο που άνοιξε το Rav. Το σχεδόν "μεσαίο", σχεδόν τζιπ της Toyota, που μπήκε για τα καλά στη ζωή μας, τότε στις αρχές του '90. Σε 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα, με την τετρακίνηση και το δίλιτρο κινητήρα κοινό παρονομαστή στα Rav κάθε γενιάς. Γνήσιο το πρώτο 3θυρο, ένα υπερυψωμένο GTi που άρεσε και στη νέα σύντροφό σου και στον Πραγματικό Οδηγό, όντας και όχημα ειδικών αποστολών και ειδικού σκοπού και ας μην ικανοποιούσε τη σύγχρονη νοικοκυρά λόγω του περιορισμένου χώρου αποσκευών. Στη συνέχεια και ενώ τα βρήκε δύσκολα εφ όλης της ύλης με το πρώτο Forester, όπως και με κάθε εκδοχής και εποχής Qashqai στο ράλλυ των πωλήσεων, εξελίχθηκε (;) και τα πλέον σύγχρονα τα βρίσκεις και 2WD και χωρίς τη ρεζέρβα στην πίσω πόρτα. Επιλογή που διευκόλυνε και έδινε και χαρακτήρα, αλλά ποιος είπε πως ακόμα και στην Toyota δε λείπουν οι εποχικές τάσεις ανάλογα με τα θέλω Ευρωπαίων στελεχών -ισόβια πιστών στο εργοστάσιο- των οποίων τα πρέπει ενίοτε ξεπερνούν τις αρχές των Ιαπώνων. Τέτοιοι ήταν ο Τάκης Αθανασόπουλος και είναι ο Άρης Αραβανής και η παρένθεση έχει να κάνει με το ότι κάποιοι που δημιουργούν επιτυχώς εδώ, λάμπουν και έξω από εδώ, σε επίπεδο κορυφής, εμπνέοντας εμπιστοσύνη με τον τρόπο τους μέσα από τη δουλειά τους. Η συμπεριφορά, λοιπόν, κάνει τη διαφορά αφού έτσι, χωρίς μπρος-πίσω, έντιμα και με αρχές, προκύπτει και το αποτέλεσμα. Επιμένοντας στα δύο λίτρα και σε ακόμα περισσότερα, οι Ιάπωνες έδωσαν χώρο σε άλλους και κυρίως στη Nissan που γράφει ιστορία στο δρόμο και στα αποτελέσματα, με το Qashqai που αποτελεί σημείο αναφοράς και για την Toyota. Ο κολοσσός μάλιστα (Toyota),που μάχεται στα ίσια καθαρά και παλικαρίσια με το γερμανικό Γκρουπ, επέλεξε να χωθεί στα μεσαία crossover, ανάμεσα σε αντίστοιχα όπλα, όπως το πιο κόμπακτ HR-V της Honda και κυρίως, όπως το Qashqai σε διαστάσεις, αλλά και το Juke από άποψη σχεδιασμού-πρόκλησης.

To C-HR το είδαμε όλοι στη Γενεύη και ουδείς προσπέρασε. Αντιμετωπίστηκε από υποκλίσεις, μέχρι πονοκέφαλο, ενώ δε θα λείψουν και τα υπογλώσσια, αφού σήμερα στην Toyota έχουν τη μοντέρνα ισορροπημένη σχεδίαση χωρίς να υστερούν σε χώρους, την ώρα που το αμάξωμα, συνδυάζεται με γήινα μηχανικά μέρη και με ότι απαιτεί σήμερα η αγορά σε σχέση με καύσιμα και συστήματα μετάδοσης. 

Ημέρες που είναι, οδηγήσαμε Tiguan που είναι περισσότερο Passat παρά Golf -μάλιστα με περίσσια αρχοντιά-, είδαμε-χαζέψαμε Q2 στο Αγρίνιο και στο ΛεΜαν και ήδη το σημειώσαμε για τα Αριστεία μας, ενώ χθες Τρίτη, η κ. Ξενάκη οδήγησε Ateca, σήμερα Πέμπτη ο κ. Σαλούρος οδηγεί Kadjar, ενώ με τον Μ.Σ. είχαμε την πρώτη γνωριμία με το Toyota C-HR στο Μιλάνο. Το είδαμε, το "ζυγίσαμε", το "ψάξαμε/επεξεργαστήκαμε", ενώ ακούσαμε και μάθαμε τα πάντα όλα μέσα από το ενδιαφέρον που δημιουργείται και για την ελληνική αγορά. Δε ρισκάρω να σημειώσω ότι πρόκειται για ξύπνημα-χτύπημα που θα συγκλονίσει και κρίμα που το εμπάργκο σε σχέση με την εκδήλωση, απαγορεύει λεπτομέρειες. Πρόκειται για πλήρες πακέτο, που θα το διαχειριστούν στον αγώνα οι Έλληνες ισόβιοι Πρωταθλητές. Ό,τι πιο όμορφο για σκληρά καρύδια, για μάγκες της αγοράς, όπως στη Nissan και στη VW, ό,τι πιο σημαντικό για τύπους με μέθοδο και ενθουσιασμό, που λατρεύουν τις προκλήσεις, όπως στη Ford και στη Seat και για να είμαστε πλήρεις και αντικειμενικοί: έρχεται και το "αλλιώς", πλέον, 3008, πολυτάλαντο, που θα το προωθήσουν οι μετρ που ξέρουν να αναστατώνουν αποδεδειγμένα, ενώ αργά ή γρήγορα θα μπουν στη μάχη τα Skoda, που ήδη έχουν αποκαλύψει ιδέες και σκέψεις μέσα από προτάσεις, στην κατηγορία. Δεν τους αξιολογούμε, γιατί ενώ γνωρίζουμε την ποιότητα και τη δύναμη της μηχανής στην Αργυρούπολη γενικώς, δεν ξέρουμε τις δυνατότητες ειδικώς. Πάντως, είναι αλλιώς να πουλάω ατσάλι με πολύ ασήμι και χρυσά τελειώματα για λίγους και αλλιώς να πουλάω σε πάρα πολλούς, έχοντας στο "σβέρκο" το "Θεό", τη VW, οπότε, Ίδωμεν.

Περί Tuscon και Sportage; Ας μείνουμε ψύχραιμοι αφού αναζητείται η χαμένη αξιοπρέπεια της κορεατικής μηχανής που έχασε τη ρύθμισή της και φλερτάρει με το σβήσιμο, μέσα από ένα βήχα που μόνο υγεία δεν προδίδει._Σ. Χατζηπαναγιώτου

Με τα νέα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση:

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου