top icon
Blog

Fantastic & Fanatic

Kαι τα δυο είναι η απάντηση σε σχέση με την Toyota, αφού τόσο για τους “φανατικούς” δημιουργούς, όσο και για τους ιδιοκτήτες, είναι μάρκα Φανταστική και ποιος δεν θυμάται; My Toyota is Fantastic. 

Το πιστεύουν και δεν το κρύβουν τα στελέχη στον κόσμο όλο με η χωρίς μεταπτυχιακό στον καλώς εννοούμενο Τογιοτισμό όπως τον δίδαξε σε Παγκόσμιο επίπεδο και ένας δικός μας. Ο καθηγητής Τάκης Αθανασόπουλος, ένας Έλληνας με αρχές στο επιχειρείν που μόνο σε Ιάπωνες συναντάς. Το αν τον ξεπέρασε στα της αγοράς του αυτοκινήτου ο παντοτινός Πρωταθλητής της ελληνικής αγοράς Άρης Αραβανής, σήμερα πλέον και διεθνής, δε θα το μάθουμε ποτέ. Βλέπετε, τότε από το 1990 στο 2000 οπότε έλαμψε ο professor, ήταν αλλιώς η ελληνική αγορά, που σήμερα απλά επιβιώνει και κατά τη γνώμη μας, η επιτυχία στα δύσκολα, στα ακατόρθωτα, έχει άλλη διάσταση. Δεδομένος ο σεβασμός στο δάσκαλο, δεδομένη η εκτίμηση στο σύγχρονο μάνατζερ που την εκτίμησή του δεν την εκφράζει με λόγια αλλά με έργο. Είναι ο τρόπος του και απεικονίζεται τόσο στην ελληνική αγορά, όσο πλέον και σε Βαλκάνια, Βέλγιο και Λουξεμβούργο, όπου ο κάπτεν είναι ο ίδιος, ο Έλληνας, ο δικός μας άνθρωπος. Δε θα τον πείσουμε ποτέ να διαβάσει την Αuto Bild, αφού δεν αφήνει περιθώρια να παίξεις με τις αρχές του, δε θα έρθει ποτέ μαζί μας βόλτα με Audi Quattro, αλλά με εμπιστεύτηκε και κάθισε δίπλα μου σε Corolla WRC! Με την ευκαιρία, ψάξε και δε θα τον βρεις ποτέ σε πίσω κάθισμα, αλλά στη θέση του οδηγού είτε στο RAV του, είτε σε υπηρεσιακό διακριτικό Lexus ΝΧ300. Έχει πάθος με τη δουλειά του, διαβάζει αριστοτεχνικά πίσω από τους αριθμούς, πάντα δικαιώνεται και βγαίνει νικητής, μέσα από τις προβλέψεις του που φαίνονται απαισιόδοξες και θα τις πεις και επιφυλακτικές.

Κοινός παρανομαστής σε σχέση με τους συναδέλφους του σε Ευρώπη και Ιαπωνία, αλλά και σε σχέση με τον πελάτη-καταναλωτή, γνωστό και ως Τογιοταίο, η αμοιβαία εμπιστοσύνη και κυρίως, η εμπιστοσύνη στο προϊόν. Στην Toyota του. Και δική μας είναι. Και αν δεν τη θεωρείς σέξι, ώστε να πλημμυρίσεις σελίδες και εξώφυλλα, δεν κρύβεσαι όταν συστήνεις Yaris χωρίς δεύτερη σκέψη ή επιλέγεις RAV – άλλοτε και τώρα.

Όταν γκρινιάζουμε ή αμφισβητούσαμε κινητήρες και σχέδια, αυτοί χαμογελούσαν, έδειχναν την υβριδική τεχνολογία και απαντούσαν με ρεκόρ πωλήσεων σε όλες τις κατηγορίες. Λέγαμε “δυνατό δίκτυο, after sales για όσκαρ” by Βόντας, με ατού και την 6χρονη εγγύηση, αλλά κακά τα ψέματα δεν είναι αυτά που κάνουν τη διάφορα στο ταμείο. Αυτά απογειώνουν την αξία στη μεταπώληση. Έχουν τρόπο, έχουν στρατηγική που δεν αντιγράφεται και ως αποτέλεσμα δεν κρύβεται.

Το παραπάνω σημείωμα-σκέψη με την ευκαιρία της επίσκεψής μας στις Βρυξέλλες, όπου, κάτω από ιδανικές συνθήκες, με ειδικούς συνέχεια δίπλα μας, δοκιμάσαμε Prius και Mirai, ώστε να προετοιμαστούμε για το C-HR, που μας άρεσε όταν το γνωρίσαμε στο Μιλάνο. Δεν το κρύψαμε, οπότε αντέδρασαν με τα αντανακλαστικά που τους χαρακτηρίζουν. Σε εργοστασιακό, αλλά και σε επίπεδο εκπροσώπησης, αφού την υποβαθμίζεις και την αδικείς την Toyota Ελλάς αν τη χαρακτηρίσεις απλά ντίλερ της Toyota στην Ελλάδα.

Επιστρέψαμε με πληροφορίες και συναισθήματα που προκύπτουν από το πάθος των ανθρώπων της για τη μάρκα τους. Το ζουν οι Έλληνες, όπως και ο φίλος Ιταλός Φάμπιο Καπάνο, υπεύθυνος επικοινωνίας του κολοσσού στην Ευρώπη, μετρ στις δημόσιες σχέσεις μέσα από το δικό του, απλό και διακριτικό τρόπο, μετρ όμως σε σχέση και με το προϊόν, όντας σπάνια περίπτωση ευρύτερα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Δίπλα του σήμερα ο Γάλλος Ζαν Ζακ Κορνάρτ, συνάδελφός μας δημοσιογράφος, πρώην μέλος της επιτροπής του COTY, που συνδυάζει τα πλήκτρα με τεχνικές γνώσεις. Επιλογή που στο σκάκι θα την έλεγες roi mat και αν δεν ξέραμε πόσο έντιμοι είναι, θα σκεφτόμασταν πως ενισχύουν τη μηχανή τους και προς την κατεύθυνση του COTY, που όμως ποτέ δεν ήταν γι' αυτούς ο απόλυτος στόχος. Δεν ήταν προτεραιότητα, κάτι που είναι ο σεβασμός προς κάθε κατεύθυνση.

Ο δικός μας, ο Μιχάλης Σταυρόπουλος αποτυπώνει όλα τα παραπάνω με τη χρήση φακών, όποτε διαβάστε 4Τ Αύγουστος και φρέσκα σχόλια για Prius και Mirai. Αποκαλυπτικό το τελευταίο και ποιος είπε ότι η Toyota πρέπει να περιμένει το C-HR για να έχει premium πρόταση;_ Σ. Χατζηπαναγιώτου

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ