Αναμνήσεις... 

Πολλές "διαδρομές" συνοδεύουν έναν άνθρωπο που γεννήθηκε οδηγώντας. Σε τέλειες και ειδικές διαδρομές. Με το χρονόμετρο, οπότε προκύπτουν συγκρίσεις και αποτέλεσμα, είναι αλλιώς. Κάθε μέτρο μετά το “go” του κριτή έχει άλλη σημασία για τη ζωή σου. Στην τέλεια διαδρομή πάλι, έχεις το χρόνο να αποτυπώσεις και να καταγράψεις διαφορετικά. Κάποιοι φωτογραφίζουν τοπία, άλλοι τη συντροφιά τους, συνήθως και τα δυο, με κοινό παρανομαστή τη μηχανή που ρυθμίζει το σφιγμό. Ο καθένας μας έχει το δικό του top ten "οδηγώντας" και αν το ξανασκεφτείς το αλλάζεις ξανά και πάλι και καταλήγεις πως ακόμα και το σπιτι-γραφείο μπορεί να αποδειχθεί μια ωραία βόλτα. 

Σε ένα άτυπο top ten, σε πρώτο πρόσωπο, πλειοψηφούν "οι Διαδρομές με 911". Από τη δεκαετία του 1970 κρατάει αυτή η φλόγα που δε σβήνει και αν για κάποιους είναι το αυτοκινητο του αιώνα και διεκδικεί τον τίτλο και του επόμενου, για εμάς είναι η "κούρσα" της ζωής μας. 

Πρόκειται για ιδέα συνδεδεμένη με τη φιλοσοφία της ζωής του καθενός. Ξεπερνάει πρότυπα συνδεδεμένα με οδική συμπεριφορά και επιδόσεις και τεχνικές προδιαγραφές. 

Μας δίδαξε εμάς τους Έλληνες 911 ο Κώστας Καββαθάς μέσα από τις σελίδες των περιοδικών μας και είναι ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος που την εκπροσώπησε στην Ελλάδα δίνοντας τη σωστή διάσταση μέσα από γνώσεις και ευαισθησία-μεράκι για την αυτοκίνηση. Άλλωστε τους συνδέει το ότι αυτή την τρέλα τους για το αυτοκίνητο την εκτόξευσαν ο ένας με τα κείμενά του και ο άλλος με την επιχειρηματική του δραστηριότητα. Αδελφικοί φίλοι, τους συνδέουν αγώνες στη ζωή και ένα τόσο απλό όσο και διαφορετικό μέσο, που η ιστορία του το κάνει σημαντικό. Είπαμε: το αυτοκίνητο του αιώνα και η άποψή μας δεν αλλάζει επειδή δεν έχουμε δοκιμάσει τις σύγχρονες εκδοχές με τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες και στη βασική έκδοση. Είναι τέτοια η εμπειρία και τόσο έντονα τα συναισθήματα για αυτό το σασί που η δοκιμή του κινητήρα σε ξεπερνάει και συνδέεται μόνο με το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον. 

Με δεδομένη αυτή την αδυναμία (τη χαρακτηρίζεις και πάθος) ταξιδεύεις στο χθες και οδηγείς. 

Τη λευκή 911S 2.2 Targa, του ξαδέλφου μου Στρατή. Τότε, στις αρχές της δεκαετίας του 1970, με την 1η κάτω αριστερά και την προσπάθεια να μην αλλάξεις σε 4η και να μη κτυπήσει η 2η στο κατέβασμα από την 3η. Ήθελε τρόπο. Ήθελες να την οδηγήσεις σαν 2002 ή Veloce και αυτήαντιστεκόταν με πείσμα και αρχοντιά. Αν τελικά κατάφερνες να την υποβαθμίσεις υπέρστρέφοντας απλά δεν έκρυβε τη δυσαρέσκεια της. Με τον τρόπο της. Με το στιλ της μέσα από την προσωπικότητά της με τη διαχρονική αξία. Την οδήγησα λίγο στην Αττική, αλλά ταξίδεψα για πολλά χιλιόμετρα είτε συνοδηγός δίπλα στον ξάδελφο-δάσκαλο, είτε ως τρίτος άνθρωπος στις πίσω θέσεις. Σήμερα ακουμπάς το σακίδιο. Τότε θα πλήρωνες για να πας Θεσσαλονίκη πίσω και λόξα τοποθετημένος.

Σταθμός η 993, η καλύτερα "στημένη" 911 μέχρι να προκύψει η  991, η πλέον σύγχρονη εκδοχή. Αν έχετε εμπειρία, η 993 πατάει όπως η GT3 με στοιχεία Cayman. Απλά η καλύτερη - η πιο σωστά στημένη. Τη σκότωσαν την υποστροφή στην είσοδο και δημιούργησαν ένα ουδέτερο σύνολο. Αχρείαστη η τετρακίνητη εκδοχή, έφτανες στο σημείο να συμπαθήσεις και το Τiptronic, με τον τελευταίο αερόψυκτο φλατ κινητήρα να κάνει όλη τη δουλειά και να κλείνει τα κενά και να βελτιώνει τις ατέλειες ενός κιβωτίου γερμανική-εμμονή. 

Δεν ξεχνώ, Τη βόλτα στο Σούνιο με τη μπλε της Sportscar, και μετά επιστροφή στην Κηφισιά από τον Διόνυσο. Η τέλεια διαδρομή, χάρη και στην σύντροφο-συνοδηγό και κρίμα που "ο παίχτης" δεν φωτογράφισε. Το έκανε, την επόμενη ημέρα ο Θάνος στην Πάρνηθα και ήταν όλα τόσο όμορφα που ξέχασες και τις απρέπειες του κιβωτίου, που τότε στα μέσα του 90 και νωρίτερα άλλωστε μπορούσες να το δουλέψεις και από τα κουμπιά στο τιμόνι. 

Όλα τα παραπάνω και άλλα πολλά συνδεδεμένα με 964-996-997, με τη GT3 στα Μέγαρα όπως και την αγωνιστική γνωριμία με τον Σίλεφ στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις το 2006, προέκυψαν ως ταινία πολύ μεγάλου μήκους προχθές "ευκαιρίας δοθείσης". 

Χάρη στην εμπιστοσύνη φίλου αληθινού, βρεθήκαμε στο πηδάλιο της "γκρι-Στιβ Μακουίν" 911 S με σύγχρονο κινητήρα-κιβώτιο και πολύ καλά δουλεμένη ανάρτηση. Έργο τέχνης σταθμευμένο, καθαρόαιμο, σύγχρονο GT στο δρόμο, είτε ανηφορίζεις, είτε κατηφορίζεις, είτε γλιστράει, είτε κρατάει. Έχει επάνω της το μεράκι-τρέλα του ιδιοκτήτη και την τέχνη σημαντικών ανθρώπων, τεχνικών από το χώρο των Ελληνικών αγώνων. Μόνο τυχαία δεν ήταν μαζί μας σε αυτή την βόλτα με την τεράστια ευθύνη, η Ελένη Ξενάκη και ο Θάνος Ηλιόπουλος. Τέτοιες εμπειρίες πρέπει να τις μοιραστείς. Το οφείλεις. Περισσότερη 911S του άλλοτε με μηχανικά μέρη του χθες, στους 4Τ-Νοεμβρίου, σε ένα μήνα._Σ. Χατζηπαναγιώτου


 

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου