4ΤΡΟΧΟΙ - Αριστεία

ΤΕΥΧΟΣ Ιανουαρίου 2017, στα περίπτερα σε λίγες ημέρες, και καθιερώθηκαν πλέον τα Αριστεία μας, που χαρακτηρίζονται και ως θεσμός του περιοδικού - και όχι μόνο.

Η επιλογή των 7 φετινών Αριστείων μας δε θα μπορούσε να μείνει κρυφή, τουλάχιστον για όσους μάς ζουν καθημερινά μέσα από τα social media.

Το «7» δεν προκύπτει επειδή είναι ο αγαπημένος μας αριθμός -που δεν είναι-, ούτε επειδή αντιγράφουμε τους 7 φιναλίστ του COTY που εκπροσωπώ, ούτε επειδή ουσιαστικά επτά είμαστε όσοι κρίνουμε και αξιολογούμε εντός και εκτός. Μπορεί να είναι και όλα τα παραπάνω και, σε κάθε περίπτωση, είναι ό,τι δοκιμάσαμε στην Ελλάδα, ξεχώρισε, δεν υπερβάλλει και μας εκφράζει.

Επιβεβαιώνουμε, λοιπόν, και σημειώστε, οπότε και μεθαύριο διαβάστε: Alfa Giulia, Audi Q2, Citroen C3, Peugeot 3008, Fiat 124 Spider, Seat Ateca 1.0 και Ford Focus RS.

Εξειδικεύοντας, δική μας Giulia είναι η αυτόματη 2.2 diesel, που δεν ήταν διαθέσιμη, και το Peugeot αυτό που έχουμε, το 1.6 diesel με το αυτόματο 6άρι που το μεταμορφώνει, και κρίμα που δεν είναι διαθέσιμο σε όλο το δίκτυό τους. Το Spider θα το επιλέγαμε αυτόματο, αλλά δε διατίθεται και, αφού πρέπει να εξηγήσεις ότι δεν «υπάρχει» αυτόματο Abarth, χαμογελάς και προσαρμόζεσαι τιμώντας τα 124 Spider γενικότερα, και κυρίως τους Ιταλούς για το θάρρος της παραγωγής, και ας έχει και ιαπωνικά γονίδια. Άλλωστε, το αίμα, χάρη στον καλό 1.4 των Ιταλών, δεν αμφισβητείται.

Το ατού στη συγκεκριμένη αυτήν, άτυπη «μπιρίμπα»; Διχάζονται οι γνώμες και, επειδή ψηφίζουμε και υποκειμενικά, διαβάστε και κρίνετε τις επιλογές μας. Σε πρώτο πρόσωπο, θα τα «αγόραζα» όλα για διαφορετικούς λόγους, κάτι που ενισχύει και την επιλογή της ομάδας μας.

Σημαντικό στοιχείο στη διαδικασία φωτογράφισης των Αριστείων δεν είναι τα άλλα 3-4 που θα συμπλήρωναν ένα top 10, ή και την 11άδα της χρονιάς, κάτι που θα αποδυνάμωνε την 7άδα, αλλά ο χώρος. Το περιβάλλον της φωτογράφισης. Καθιερώθηκε να έχει άποψη και να πρεσβεύει κάτι δημιουργικό και -ιδανικά- ελληνικό. Κάτι που γνωρίζουμε ή θα γνωρίσουμε και θα ζήσουμε μαζί του, και που θα αναβαθμίσει τον τρόπο ζωής του Έλληνα. Σημαντικό το οδικό μας δίκτυο, μονόδρομος η ασφάλειά μας και η αναβάθμιση της ποιότητας των μετακινήσεών μας, σε συνδυασμό με τη μείωση των ατυχημάτων. Ρεκόρ διεκδικεί η καρμανιόλα από την Κόρινθο στην Πάτρα, οπότε η ιδέα του Μανώλη Σαλούρου υιοθετήθηκε από τον Μιχάλη Σταυρόπουλο, και είναι ο τρόπος των ανθρώπων της Ολυμπίας Οδού που σφράγισε το «θέλω» μας μέσα από τα «πρέπει» της διαδικασίας. Διστακτικοί στην αρχή, ενθουσιαστήκαμε στη συνέχεια, αλλά είναι εκεί, στο πεδίο της μάχης, που πετάξαμε τη σκούφια μας και τα «προφυλακτικά» και ζήσαμε μια υπέροχη ημέρα.

Σε πλήρη μάλιστα σύνθεση, με σταθερές αξίες μαζί μας, όπως είναι οι Νίκος Κουνίτης, Άκης Τεμπερίδης και, απόντος του Παναγιώτη Τριανταφυλλίδη, του Π.Τ. μας, που ήταν στου Τόμι για το αγωνιστικό Yaris, δέσαμε ιδανικά με τους ανθρώπους της Ολυμπίας Οδού.

Απλοί, αλλά φιλόξενοι και παθιασμένοι, και δεν είναι από μόνο του το έργο που τους κάνει σημαντικούς. Τα χρήματα υπάρχουν, αυτές οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες ξεπερνούν σε γνώση και έργο τα ελληνικά σύνορα, και είναι οι άνθρωποι στη βάση που κάνουν τη διαφορά. Ωραίοι άνθρωποι, κατηρτισμένοι σωστά, με τη σωστή νοοτροπία, αφού και αυτοί γνωρίζουν πολύ καλά πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος τους. Σε υποδέχονται με χαμόγελο και ανοιχτά βιβλία και προσαρμόζεσαι αμέσως στα δικά τους «θέλω» και «πρέπει», αφού νιώθεις υποχρεωμένος να ακολουθήσεις τη διαδικασία. Τα όρια έχουν να κάνουν μόνο με την ασφάλεια, και ήρθαν εκεί μαζί μας για να συνεργαστούν και να επικοινωνήσουν σεμνά την προσπάθειά τους, σχολιάζοντας με τρόπο ότι το μεγαλείο αυτής της κατασκευής και η προσφορά της στη χώρα μας ξεπερνούν εταιρείες και φυσικά πρόσωπα, ενώ είναι σαφές για τον απλό αλλά σκεπτόμενο πολίτη πως ξεπερνούν και το χρώμα των πολιτικών μας.

Δεν τίθεται θέμα, από τις περιπτώσεις που το χαμόγελο μένει για καιρό και -το κυριότερο- το μυαλό φορτώνει αισιόδοξα.

Γίνεται δουλειά με τροχούς στα πανεπιστήμια, γίνεται δουλειά για μωρά στις πίστες καρτ, γίνεται και σημαντική δουλειά με έργο στο οδικό μας δίκτυο, που αλλού θέλει αναγέννηση, όπως επί του προκειμένου, και αλλού ανανέωση, αφού απαιτούνται και συχνή συντήρηση, και βελτιώσεις._ Σ. Χατζηπαναγιώτου

Ποιος από τους 7 φιναλίστ για το COTY 2021 κερδίζει τη δική σας ψήφο σαν Αυτοκίνητο της Χρονιάς;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Κατηγορία άρθρου