Ποιος Οζιέ;

Αν για τον ειδικό συντάκτη όνειρο είναι η τέλεια πλαγιολίσθηση με μια BMW, για τον οδηγό αγώνων, το τέλειο οδόστρωμα είναι πριν η άσφαλτος συναντηθεί με το 3Α. Η τελευταία στρώση σε απόχρωση του καφέ, πριν το μαύρο. Για τον συντάκτη-οδηγό αγώνων, το τέλειο συνδέεται με ένα εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης στο παραπάνω περιβάλλον και τα λάστιχα αποτελούν λεπτομέρεια. Η διάθεση κάνει τη διαφορά.

Ένα από τα επτά αυτοκίνητα της χρονιάς, σύμφωνα με τα δικά μας πρέπει, το Focus RS, και να 'μαστε στο δρόμο για την Πάτρα και ειδικότερα στα νέα κομμάτια από το Κιάτο στο Ξυλόκαστρο, που θα τα ζήσετε προσεχώς και θα εκπλαγείτε ευχάριστα. Όταν αυτή η διαδρομή ολοκληρωθεί, τότε θα μειωθούν και οι απώλειες από τροχαία, τα στατιστικά των οποίων ορθά ο Ιαβέρης σε κάθε ευκαιρία σχολιάζει ότι μας προσβάλλουν.

Η εμπιστοσύνη των ανθρώπων της Ολυμπίας οδού μας κολακεύει, ο κόμβος Ξυλόκαστρου μας εμπνέει, το Focus RS μας προκαλεί και ποιο EVO και Dirt Games... Ρυθμίζεις γενικώς, οδηγείς, εισπράττεις και δίνεις χαρά, κάτω από ιδανικές συνθήκες, ενώ φορτώνεις με σκέψεις το σκληρό σου δίσκο.

 

Η Ford σήμερα

Μόνο τυχαία δε διαθέτουν το κορυφαίο καυτό χάτσμπακ, την πλέον εξελιγμένη φτερούγα. Την ώρα που οι Ιάπωνες δηλώνουν αδυναμία, με τη Mitsubishi να αποχαιρετάει και τη Subaru να ψάχνει άλλοθι ώστε να διαφοροποιηθεί, στη Ford σφραγίζουν τη σημασία που δίνουν στον Πραγματικό Οδηγό. Ακόμα και αν οδηγείς το ΚΑ+ και βέβαια τα Fiesta, Focus αλλά και τα C-MAX και Kuga, που διαφέρουν από τους ανταγωνιστές τους στο δρόμο, είτε οδηγείς, είτε μετακινείσαι. Το καταλαβαίνεις, έχουν το «κόλλυμά» τους, δώρο σε όποιον θέλει να οδηγεί. Το τιμόνι κάνει τη διαφορά, αλλά μην υποτιμάμε τη θέση οδήγησης και τη ρύθμιση της ανάρτησης. Πολύ καλά δουλεμένο σύνολο οπότε όχι άδικα το Fiesta είναι η κορυφαία αγωνιστική λύση για ιδιώτες και επαγγελματίες. Θα ήταν αστείο, αλλά σε άλλους κατασκευαστές συμβαίνει. Τα Fiesta R2-5 να λάμπουν στις ειδικές και αύριο το WRC να το οδηγεί ο Οζιέ όντας και φαβορί για τον τίτλο και να μη λειτουργούν με τα σωστά χαρακτηριστικά τα αυτοκίνητα παραγωγής. Οδηγήστε ένα 1000ρι Fiesta με τον μικρο κινητήρα των 100 ίππων και θα εκπλαγείτε από την οδική συμπεριφορά. Παλιά καλή γαλλική συνταγή σε εξελιγμένη εκδοχή, που δεν τη βρίσκεις πλέον στα Clio και μόνο τυχαία το μικρο ST δεν είναι κορυφαίο, ενώ το ST 200 δίνει μάχη με το προσεγμένο από την Peugeot Sport, καλό 208 Gti. Όλη αυτήν τη φιλοσοφία τους, την εκφράζουν, τη σφραγίζουν για να είμαστε ακριβείς, με το Focus RS. Άλλωστε έχουν παράδοση με τον κωδικό RS, που τον υπηρετούν με συνέπεια και ουδέποτε τον πρόδωσαν. Ακόμα και το μισητό από τους πιστούς προσθιοκίνητο Escort, όταν απέκτησε τον κωδικό RS εξελίχθηκε σε ένα εξαιρετικό GTi. Με τα Focus RS, δεν ξέρεις ποιο να επιλέξεις κι αυτό δεν είναι υπερβολή. Θέλεις το πρώτο, για να το φυλάξεις ως το συλλεκτικό της καρδιάς σου, το επόμενο σε σκούρο χρώμα για να κυκλοφορείς αξιοποιώντας σε λειτουργία και ακούσματα τον 2.5 και το σύγχρονο, για να ονειρεύεσαι.

Το έχουμε ξαναγράψει: Απλά, «ποιο EVO»; Πρόκειται για τη σύγχρονη λογική, προσαρμοσμένη από την ευρωπαϊκή φιλοσοφία της Ford και μόνο άστοχη δεν είναι η επιλογή του 4κυλινδρου 2.3 και η τετρακίνηση, ενώ έχει δουλευτεί η ανάρτηση στη σωστή κατεύθυνση. Το κοιτάς και σε ταξιδεύει σε ειδική διαδρομή. Το οδηγείς και θέλεις ρολ-κέιτζ και τρακτερωτά για το χώμα ή racing λάστιχα για την άσφαλτο. Στο φανάρι γκουγκλάρεις για να εντοπίσεις ένα Track-day στα Μέγαρα από τον κ. Λεκάκη, ώστε να μείνεις ψύχραιμος στο δρόμο και να μην εκτεθείς. Δε σε προκαλεί για απλά γρήγορη οδήγηση. Καμία σχέση με την ψευδαίσθηση της GT συμπεριφοράς. Σε πηγαίνει πολύ μακριά και χαλάλι που δεν το προλαβαίνεις σε σχέση με τον ανεφοδιασμό του.

Κυκλοφορείς και οπλοφορείς με αυτό το Ford και μόνο τυχαίο δεν είναι που αυτός ο κατασκευαστής κατέκτησε με το GT στην πίστα αγώνες πριν καν περάσει στην προ πουλημένη παραγωγή του. Οι ίδιοι αναγέννησαν τη Mustang, ένα περίφημο ευρωπαϊκό σπορ κουπέ σήμερα, που σου δίνει χαρά των 100 χιλ. με τα μισά χρήματα, ενώ είναι αυτοί που έκλεισαν το μάτι και άναψαν το φως στον Μάλκολμ Ουίλσον ώστε να οδηγεί Fiesta ο Οζιέ στο WRC.

Αν προσθέσετε ότι με τη σειρά Vignale -που δεν είναι εκδόσεις-, αλλά δημιουργίες, κοιτούν την premium κατηγορία με τα γερμανικά διαβατήρια, αντιλαμβάνεστε πως τα κορυφαία συστήματα διεύθυνσης τους χαρακτηρίζουν γενικότερα και όχι μόνο στην οδική συμπεριφορά κάθε κατασκευής τους.

Ολοκληρώνοντας, το δίλημμα RS ή την 5.0 (Mustang) δε συνδέεται με λογική απάντηση, αλλά το λόγο έχει ο κ. Κάττωριτς του γραφείου Τύπου της Ford που κάνει εξαιρετική δουλειά. Δεν είναι πονηρούλης, δεν είναι ακόμα ένας διεκπεραιωτής-λάτρης των ισορροπιών, δε γνωρίζει τη διαδικασία αγοράς ύλης και όντας ειλικρινής και δουλευταράς σε... κάνει να οφείλεις να είσαι συνεπής και ακριβής μαζί του. Οπότε, σταυρώνεις δάχτυλα και εύχεσαι να μη βρεθεί ο προφυλακτήρας, να παροπλιστεί η κίτρινη και να ζήσεις τη στιγμή, σε χρώμα μπλε και κωδικό RS. Να ζεις!_ Σ. Χατζηπαναγιώτου 

Με το Focus RS στην υπό κατασκευή Ολυμπία Οδό.

 

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Κατηγορία άρθρου