ΑΠΟΨΕΙΣ

Τσέχικο workhorse!

Ο οδικός άξονας Αθήνας Θεσσαλονίκης έχει αλλάξει δραματικά. Πάνε τα χρόνια όπου κινδύνευε κανείς σε κάθε του ελιγμό και οι ώρες κυλούσαν εξαντλητικά.

Το νέο δημιούργημα του γνωστού ομίλου, το Kodiaq, με το γεμάτο υπαινιγμούς γράμμα Q μέσα του, φέρνει μια άνοιξη στην οικονομική, οικογενειακή μετακίνηση. Θα το σκεφτούν πολλοί που έχουν παιδί, κατοικίδιο και πλήρες πρόγραμμα. Έχει στοιχεία που ξεπερνούν την κατηγορία του, τόσο στην ευρυχωρία, όσο και στη γενικότερη λειτουργία του.

Είναι Q car λοιπόν; Έχει κρυφούς άσους στο μανίκι του ή μάλλον στα μανίκια του τα γυρισμένα, όπως ένας εργάτης; Απολύτως! Βρίθει από καλούδια χρηστικά, που θα εξυπηρετήσουν τον οικογενειάρχη οδηγό, που θα καταπιούν εύκολα τα “βάρη” της ζωής του και θα του δώσουν μία ανάλαφρη, ευχάριστη μετακίνηση, με θέα από ψηλά. Στον αυτοκινητόδρομο γέρνει ελάχιστα, δεν κομπιάζει, ανεβαίνει με άνεση τις μεγάλες παρατεταμένες ανηφόρες, ακόμη και με πλήρες φορτίο στην πλάτη του... Μιλάμε για τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο ντίζελ κινητήρα της VW με απόδοση πληθωρικών κιλών ροπής και ένα αυτόματο που “σε βγάζει” από τον κόπο. Φωτισμός και χειριστήρια αρκετά καλά για το επίπεδο του αυτοκινήτου, καθίσματα που παρέχουν τη βασική αίσθηση, αλλά με εκπληκτική θέα μπροστά! Βλέπεις μεσαία SUV του ανταγωνισμού και πιστεύεις ότι θα τα καταπιείς! Στέκεται άνετα δίπλα σε Q7 και Touareg στα πάρκινγκ, χωρίς να δείχνει φτωχός συγγενής. Είναι, φαντάζομαι, η σχεδίασή του, παρόλο που έχω μία αδυναμία σε αυτή την εταιρεία, όπως και σε κάθε άλλη εργατική. Βλέπε Volvo και Mercedes, με τη γεμάτη γκάμα τους επαγγελματικών κ.λπ. προϊόντων. Το συγκεκριμένο είναι αρκούντως γοητευτικό, με τις έντονες ακμές να σκίζουν τις μεγάλες πλαϊνές επιφάνειές του, με τα φώτα εκατέρωθεν να θυμίζουν τον κατασκευαστή, με το φούσκωμα στο καπό του να επιβεβαιώνει την καταγωγή του, με τους μεγάλους τροχούς να επιβάλλονται, μέσα σε ακόμη μεγαλύτερους θόλους, στοιχεία απαραίτητα για την πιθανή πιο σκληρή χρήση του, με τα πλαστικά του εσωτερικού να μην είναι βελούδινα μεν, αλλά να σου λένε ότι θα αντέξουν τις κακουχίες των πολλών ετών εργασίας και χαράς! Θετικά πράγματα, αίσθηση περίσσειας αλλά και πρακτικότητας... Όμορφος συνδυασμός. Δεν κολλάς ρε παιδί μου, μπαίνεις και πόλη, αδειάζεις το Jumbo, ανεβαίνεις και στο βουνό για μία γρήγορη αναρρίχηση! Χωράει και τα της θαλάσσης, surf, ski και 'κάνα φουσκωτό! Με την πανεύκολη μετακίνηση της πίσω σειράς καθισμάτων όπου βολεύει! Αν δε, ρίξεις και τα καθίσματα επίπεδα, τότε κάνεις camping! Αλλά μέσα του! Ξέρω, ξέφυγα πάλι...

Περνώντας στα οδηγικά του τερτίπια, το τιμόνι ναι μεν διευκολύνει τη γυναίκα σας να πάει για στρίμωγμα στο super market, όμως δε θα σας ανταμείψει με το τi κάνουν εκεί κάτω οι τροχοί. Στρίβεις με τα μάτια κυρίως. Κρίμα γιατί το πλαίσιο είναι σαφώς ανώτερο από όσο περνάει ως πληροφορία. Απόδειξη αυτού η ευθυβολία, αλλά και η σταθερή συμπεριφορά σε ανοικτές καμπές με απαγορευτικά χιλιόμετρα, όπως και σε βουνίσιες στροφο-αναβάσεις! Κρατάει, πατάει και ισιώνει κιόλας! Ανωμαλίες ακούγονται, αλλά δεν κουνάνε το μωρό πίσω που έχει δει το όνειρο ήδη, θόρυβοι κύλισης και αέρα είναι εκεί, αλλά αρκετά συμπιεσμένοι ώστε να μην κουράζουν. Έχουν φροντίσει οι Γερμανοί, καλύπτοντας τις ανάγκες του, αλλά και αφήνοντας περιθώρια για τις πιο premium υλοποιήσεις τους. Φρένα καλά, βάρος που δε φαίνεται, αφού η ροπή είναι μπόλικη χαμηλά, έστω κι αν ασθμαίνει λίγο στα ψηλά, έχοντας έναν πολύ σκληρό ανταγωνισμό από τον ολόφρεσκο δίλιτρο της MB αλλά και τον φοβερό δίλιτρο της BMW. Να που τον τιμάει όμως η σύγκριση. Η έκδοση 190 ίππων ίσως είναι άλλη ιστορία. Είτε ο κινητήρας αποδίδει 150 ή 190 ίππους, το “AdBlue” σύστημα είναι εκεί ώστε να μη ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα με NOx! Euro 6 γαρ...

Γενικότερα το αυτοκίνητο αυτό χτυπάει ψηλά, το είπα και πιο πάνω! Δε θέλω να σας κουράσω όμως άλλο, έχουν γραφτεί ήδη τόσα και τόσα, μπορείτε κάλλιστα να απευθυνθείτε και στο σχετικό αναλυτικό τεστ, απλά θα σας παροτρύνω έντονα να πάτε να το δείτε, να το οδηγήσετε κιόλας! Θα σας ανταμείψει! Κι αν τελικά αποφασίσετε την αγορά του, λόγω των εντυπωσιακά χαμηλών τιμών στις οποίες διατίθεται, έστω και εν μέσω κρίσης, θα το αγαπήσετε όπως ο κύριος το άλογό του, my favorite workhorse που λένε κι οι Άγγλοι!_ Κωνσταντίνος Σινόπουλος