Άνθρωποι είμαστε!

Τίποτα δε μας χωρίζει στη στραβή. Οφείλουμε να υποστηρίζουμε τον διπλανό μας όταν ταλαιπωρείται. Έτσι μας έφτιαξε ο Παντοδύναμος, και σε αυτήν την κατεύθυνση εξελίχθηκε η αγωγή μας, τουλάχιστον θεωρητικά.

Ο πόνος δεν έχει χρώμα ούτε μετρήσιμη αντίδραση, αλλά ούτε και αξία, αφού δεν τον ξεπερνάς πληρώνοντας.
Στο μνήμα επάνω κλαίει η μάνα του ενός και του άλλου, και εκεί ακόμα και η εκκλησία, που έχει ευαισθησία στην αύξηση των εσόδων της και δεν το κρύβει, με τον ίδιο τρόπο μάς αντιμετωπίζει όλους. Ή έτσι πρέπει να κάνει, και συνήθως έτσι συμβαίνει.
Τα τρωκτικά ορμάνε όταν έχεις ονοματεπώνυμο, αφού έκανες το «λάθος» να είσαι επιτυχημένος και να ζεις διαφορετικά. Όταν λοιπόν σκοτώσεις και αυτοκτονήσεις και οι συνθήκες... αναδίδουν πλούτο, αρχίζουν τα όργανα. Ξεχνάμε όλοι μας ότι φονιάς είναι και ο 85χρονος «θείος Χρήστος», που νομίζει πως βλέπει και οδηγεί, αλλά και ο αλλοδαπός με το μικρό του διθέσιο (μακριά από εμάς η μάχη «911» vs Smart), που «το έχασε», σκαρφάλωσε στο πεζοδρόμιο και κατέληξε στη στάση του λεωφορείου, όπου στέκονταν άνθρωποι. Κουρασμένοι επέστρεφαν ή φρέσκοι και προβληματισμένοι πήγαιναν στη δουλειά τους.
Άρχοντας, δίδαξε τρόπο ο σύζυγος-πατέρας, αναμενόμενα διακριτικοί οι γονείς του νεαρού. Στη θέση του θα μπορούσαμε να είμαστε εμείς στα νιάτα μας ή τα παιδιά μας. Τυχεροί όμως εμείς. Γεννηθήκαμε πίσω από το τιμόνι, διδαχτήκαμε και διδάξαμε τρόπο και νοοτροπία. Μακριά από όλους μας η εκπαίδευση, το «μεταπτυχιακό», προσανατολισμένο στη γρήγορη οδήγηση εκτός ορίων και προφυλακτικών.
Το 4Τ Safetrack, μια έμπνευση-ιδέα με πρόταση του Κώστα Καββαθά, δεν ήταν μια «μπίζνα» με στόχο την αρπαχτή. Είχε ευγένεια, ήταν πολιτισμός, ήταν η δική μας «επόμενη μέρα» ώστε να μεταφέρουμε τη γνώση και τις ευαισθησίες μας στους αναγνώστες μας, στον συνάνθρωπό μας.
Το project στοίχισε εκατομμύρια, που επενδύθηκαν κυρίως για να εξασφαλιστεί ο τέλειος, ο σωστός χώρος. Συντονιστής του έργου ο πολιτικός μηχανικός-οδηγός αγώνων Νίκος Τσάδαρης. Μαζί γράφαμε για αυτοκίνητο - καμία σχέση με δημοσιογράφους. Ο Κ.Κ. με τον Ν.Τ., που συντόνιζε σοβαρά και με συνέπεια μια καταπληκτική ομάδα συναθλητών μας σε ρόλους εκπαιδευτή, έτρεξαν, πάλεψαν, αλλά δεν έφτασαν, δεν έπεισαν την πολιτεία, και «απορριφθήκαμε» χωρίς έπαινο.
Από μηχανής θεός ένας τεράστιος: ο Sir Alec της αυτοκίνησης σε αυτήν τη χώρα, ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος, ο οποίος είχε δίπλα του τον γιο του Λεωνίδα, έναν υπέροχο νέο, σεμνό άνθρωπο, με άποψη και στο project Safetrack. Στήριξαν με πάθος υπεράνω κόστους και με πλάνο και όραμα, ώστε η προσπάθεια να πάει μακριά.
Ένα συνειδητά οργανωμένο σχέδιο, που αποτέλεσε τρόπο έκφρασης όλων των εμπλεκομένων μέσα από τις αρχές της ζωής τους. Η κρίση κατέστρεψε τα πάντα όλα, χωρίς όμως η δυσάρεστη εξέλιξη να ακυρώνει, ακόμα και να περιορίζει το έργο επί της ουσίας. Έργο-προσφορά ωραίων ανθρώπων, πρωταθλητών στους αγώνες, που κοσμούν την κοινωνία μας. Εκατοντάδες άνθρωποι οδήγησαν Toyota και Renault έχοντας δίπλα τους τον Τσάδαρη, τον Παναγιωτόπουλο, τον Βαζάκα, τον Ζήβα κ.ά. νεότερους, σωστά και με σύνεση καταρτισμένους, έτοιμους να μεταφέρουν τη γνώση τους με στόχο να αλλάξει η νοοτροπία του Έλληνα οδηγού, που, όντας καλύτερα εκπαιδευμένος, αποδεικνύεται και ασφαλής, για εαυτόν και προς τρίτους.
Καθόλου τυχαίο δεν είναι το ότι αφέθηκε για το τέλος η αναφορά στη συμμετοχή του Δημήτρη Μιχελακάκη στην προσπάθεια. Άνθρωπος-επιστήμονας στη μεταφορά θέσεων και ιδεών, με άποψη για την ασφαλή οδήγηση. Σήμερα Πρόεδρος της ΟΜΑΕ, της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, έχει την ποιότητα -και όχι μόνο- ώστε οι αγώνες αυτοκινήτου να παρέμβουν ουσιαστικά στην κοινωνία μας, προστατεύοντας με γνώση τον άνθρωπο. Τους Έλληνες καθημερινούς οδηγούς. Τους το οφείλουμε. Το κάναμε ως Safetrack, συνεχίζει ο Νίκος Τσάδαρης ως «Driven», το κάνει ο «Ιαβέρης» με τα παιδιά του με τρόπο και συνέπεια, ενώ την απόλυτη εξειδίκευση αλλά και συμβατική συμπεριφορά βρίσκει ο ανήσυχος και στο Driving Academy του Θωμά Παπαπάσχου στο Ελληνικό.
Απλώς ήρθε η ώρα, είναι κατάλληλη η στιγμή για το παρακάτω, για την αναβάθμιση αυτής της υπέροχης προσπάθειας με ή χωρίς τη σφραγίδα της πολιτείας, που κωφεύει ώστε να μη στενοχωρήσει, ιδρώσει και αγχωθεί._ Σ. Χατζηπαναγιώτου

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της περιόδου 2010-2020;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου