Mercedes-AMG GLA

Είναι ωραίοι τρελοί αυτοί οι Γερμανοί, και δεν το κρύβουν.

Κάλλιο αργά παρά ποτέ. Οδηγήσαμε και οδηγούμε την SUV εκδοχή της αγαπημένης μας Α45, της σύγχρονης Integrale, και σχολιάζουμε. Άμεσα εδώ, ηλεκτρονικά, και σε τριάντα ημέρες σε Διαδρομή που θα σας αρέσει.

Είναι πιο διακριτική από την «αγωνιστικά ντυμένη», κλασική Α45 στη χάτσμπακ εκδοχή της, ένα αυτοκίνητο που συναρπάζει τον Πραγματικό Οδηγό, είτε στο δρόμο είτε με τις προδιαγραφές του. Αν θεωρήσουμε αναμενόμενη τη συμπεριφορά της 4θυρης SLA, που βλέπει με γερμανικό θράσος (ποιότητα και επιδόσεις, η μετάφραση) την Gulia Veloce, και μάλιστα την εκθέτει με τον κινητήρα να κάνει τη διαφορά, για την GLA, την SUV εκδοχή, είχαμε πάντα ενδιαφέρον, με απορίες. Τεράστιες οι διαφορές των RS Q3 και Χ4Μ με τις αντίστοιχες συμβατικές εκδόσεις, που κοσμούν τις άτυπες λίστες των petrolheads και τους χώρους στάθμευσης των ελάχιστων που διαθέτουν τα πάντα όλα. Καμία σχέση, σχολιάζεις οδηγώντας το RS3 και, π.χ., μια Μ2. Το κάτι άλλο επί του προκειμένου, και ευρύτερα.

Οπότε, για όσους -λίγους πλέον- αναγνωρίζουν τη διαδρομή μας, αναμενόμενο το πλατύ χαμόγελο που συνόδευσε την παραλαβή της λευκής GLA με τον 2λιτρο των σχεδόν 400 ίππων. Το σφίξιμο στο στομάχι είναι η δική μας συνήθεια όταν κάτι μας αρέσει και σταθμευμένο, με δεδομένο ότι η εξέλιξη στο δρόμο απογειώνει όλες τις αισθήσεις. Συχνά αναμένεις με αγωνία, και δεν είναι λίγες οι φορές που απογοητεύεσαι γενικώς, ενώ με τα χρόνια κάνεις σπάνια λάθος ειδικώς. Όπως η «Μ» της ΒΜW, έτσι και η ΑΜG της «Μερκ» παίζουν έντιμα το παιχνίδι της βελτίωσης, όπου προκύπτει η σφραγίδα τους. Πρόκειται για δουλειά από λευκό χαρτί. Δεν είναι η βελτιωμένη έκδοση της βάσης που αντέχει, αλλά κάτι διαφορετικό, σκληρά δουλεμένο, όπου η σύγχρονη τεχνολογία συναντάει την έμπνευση μέσα από την εμπειρία και το ταλέντο των μηχανικών που -απίστευτο- έχουν την ενημέρωση ώστε να γνωρίζουν και τα «θέλω» του απαιτητικού.

Η Α45 είναι ένα άριστο αυτοκίνητο, αλλά πώς θα συμπεριφέρεται το μηχανικό σύνολο σε ένα περίπου SUV, σε μια μοναδική πρόταση, όπως είναι η εκτός συναγωνισμού GLA, ακόμα και με τους κινητήρες της;

Αναρωτιέσαι, λοιπόν. Ό,τι πιο όμορφο και σημαντικό για τον ειδικό που συχνά αλλάζει όχημα αλλά σπάνια βρίσκει ενδιαφέρον, παρά τη συνήθειά μας να βρίσκουμε αρετές ακόμα και σε ένα άχρωμο Baleno με τον εξαιρετικό 1.000άρη των Ιαπώνων. Θυμίζει, είναι άνθρωπος, έχει ψυχή το αυτοκίνητο στα χέρια μας και στο μυαλό μας, οπότε υποχρέωσή μας να βρούμε σε κάθε κατασκευή τα υπέρ, δηλαδή ό,τι μας «φτιάχνει», ώστε να επικοινωνήσουμε και να πορευτούμε.

GLA με ατού...

Το διακριτικό που τη χαρακτηρίζει μπορεί και να μην αρέσει σε όποιον την επιλέξει - άλλωστε, πρόκειται για κάτι υποκειμενικό, όπως είναι πλέον με τις ρυθμίσεις και η θέση οδήγησης. Αναμενόμενη η «τέλεια σχέση» του κινητήρα με το κιβώτιο και η συνέχεια σε σχέση με τα φρένα και τα συστήματα διεύθυνσης και μετάδοσης. Τα γνωρίζεις, εξάλλου, όλα αυτά, και έχεις υποκλιθεί με την ανατριχίλα-σημείο αναφοράς. Το ατού της; Το στοιχείο που σε βάζει σε δίλημμα, ενώ αν ήσουν στο «team Merc» θα σε οδηγούσε ώστε να μη βλέπεις ανταγωνιστή.

Η ανάρτηση. Άρρωστος Γερμανός καλλιτέχνης δίδαξε σε σεμινάριο την προσαρμογή της ανάρτησης σε αυτό το αμάξωμα, που μόνο στο μάτι και στα χαρτιά απέχει από το δρόμο, και με συμπάθεια. Λεπτομέρεια το πόσο και το αν θα χάνει στην πίστα. Αν συνεχίσουμε πάντως όλο αυτό το αστείο με τις πίστες, τότε, ως «ψηλούλα» που είναι η Κυρία, πάμε και Καρούτες με δαύτη, με ή χωρίς τρακτερωτά. Με «Μερκ» στα Dirt Games θα γραφτείς και στο βιβλίο της υπερβολής, χωρίς να έχουμε καμία αμφιβολία πως θα τα καταφέρει και εκεί, και παντού. Οπουδήποτε. Τόσο καλή. Πρόκειται για εξαιρετικό σύνολο, που ισοπεδώνει με χαρακτηριστικό τρόπο τον ελληνικό δρόμο, απορροφώντας τα πάντα όλα χωρίς ουδέποτε να σε ανησυχήσει. Κρατάει όλα τα στοιχεία που κατατάσσουν την Α45 στη δική μας άτυπη κορυφή, ενώ σου δημιουργεί ένα περίσσιο αίσθημα αρχοντιάς όπου και αν την τοποθετήσεις. Όπως και αν επιλέξεις να το κάνεις.

Ιεροσυλία

Λίγες αράδες σε πρώτο πρόσωπο, με την ευκαιρία ενός γεμάτου τριημέρου σε αγαπημένες κλασικές και Τέλειες Διαδρομές της Αττικής (και η «γωνία» στο Σούνιο έχει ψυχή για τον χορτάτο), μακρύς δρόμος και ειδική διαδρομή από τον κ. Τσαντίλη τον Ιούνιο, και δεν προβλέπεται απάντηση: την Α45 ή την GLA-AMG; Δεν αντέχει σε ερμηνεία ένα ερώτημα που θεωρητικά, αν δε δοκιμάσεις, δεν προκύπτει. Απλά, παραείναι πολύ καλή και «αυτή»._ Σ. Χατζηπαναγιώτου

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Κατηγορία άρθρου